Gazeta Sporturilor, iunie 1932 (nr. 1064-1075)

1932-06-10 / nr. 1067

ANUL )X No. 1067 ABONAMENTE Pe an an ..........................................LEI 1000 Pe șase Ioni. . . .......................................500 Telefon redacție: 325/35 și 346/Q. _________Telefon provincie: 77/65. Apare in fiecare LUNI, MIERCURI și VINERI Birourile ■ STRADA INGINER ANGHEL LAUGWY, 2. — BUCUREȘTI I. Directorii: EMIL EMILIAN și E. MUNTEANU. Secretar de redacție : N. PAPAGHEORGHE. Vineri 16 iunie 1931 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Telefon administrației 325/35 «1 34Q/1JL Tele<i*wimnw i waw MARILE EVENIMENTE Note pe marginea Întâlnirii Franța-România de VIRGIL ECONOMU poop ■ [UNK] [UNK] [UNK]' Incontestabil cel mai important de match de football ce a avut loc în tara noastră, va fi cel de Duminică. Vom analiza chestiunea din punct de vedere pur sportiv. Ne-am întâlnit cu echipe foarte tari: Ungaria, Cehoslovacia etc, iar niciodată o luptă nu a stârnit mai mare interes și nu a pasionat atât de mult marele public sportiv, ca matchul «Franța- România». O echipă națională a Franței reprezintă pentru orice «team» necunoscutul. De aceia toate țările își fac un titlu de glorie, ca să poată avea în calendarul lor International un match cu ea. In football, Franța obține într’adevăr rezultate neașteptate. După ce un lung șir de ani este bătută de echipa națională a Angliei cu scoruri de 15-0, 12- 0, 11—0, abia în 1911 poate să scoată un rezultat de 3- 0 la Paris, tot în favoarea Angliei. După războiu, în 1920 este bătută la louen cu 5—0, pentru ca la 5 Mai 1921, dată memorabilă pentru footballul francez, la Paris, să obțină pe Stad-Pershing, o victorie netă cu 2—1. Puține țări sunt pe lume care în palmaresul lor, au înscris o victore asupra echipei naționale a Angliei. Am asistat la acel match. Echipa era electrizată. Toată școala înaltă, de tehnică și tactică, nu le-a servit englezilor la nimic, fiindcă continuu jucătorul englez, care poseda mingea, avea fi francezi pe el, iar imediat ce un francez atingea mingea, întreaga echipă se punea în mișcare. Francezii practică un joc neobișnuit de iute, cu faze de o frumusețe ce uimesc și pe cei mai mari cunoscători. Caracteristica principală este neprevăzutul. Ei nu se comportă ca anglo-saxonii sau ca centralii. Când fundașul are mingea, o trece halfului centru de marcat iar acesta interului. Acesta o pasează aripei, care marcată de halful advers, o trece dealungul tușii interului și face o centrare clasică. Fundașul francez când posedă mingea, o degajează de obiceiu la aripă, întreaga linie de înaintași și halfi se pune în mișcare. Se succed driblinguri și pase cu o iuțeală vertiginoasă și de toată frumusețea, terminate cu shoturi «VOLLEE», ce bat iremediabil pe cei mai mai portari ai lumii. Dacă din întâmplare, portarul advers a prins mingea în aceiași clipă se trezește ca 5 înaintași în fața lui. Fac atent cu această ocazie pe portarul României, în special dacă va fi din Ardeal că i se poate întâmpla — spune francezul— «Passer un mauvais quart d’heure». Pentru a evidenția ceea ce este capabilă o echipă națională francezn să realizeze, vom reaminti următoarele : In anul 1929, se întâlnesc după o pauză de 15 ani, edipia Franței și a Ungariei, la Budapesta. de Francezii sunt bătuți cu scorul 13—1, într’un memorabil match pentru Ungaria, în care publicul ungar după al treilea goal striga în picioare: «Incă un punct pentru tratatul de la Trianon, altul pentru Timișoara, Arad, Cluj, Oradea». Toate fostele orașe ale Ungariei sunt pomenite. După un an are loc la Paris, materml Franța — Ungaria, aceasta din urmă fiind reprezentată prin aceiași Vogel III, Auer, Ströck, Volenpick, etc., cari obținuseră scorul de 13—0. Iată ce publică «L’Auto» a doua zi după match: «Aseară s'a prezentat la redacție un sportsman cu accentutră(Continuarea In pagina III a) Cielisian Gupa „Gazeta Sporturilor a revenit lui Vuittioger Pe velodromul Moto Clubului Român au avut loc Miercuri 8 Iunie, în cadrul reuniunii motocicliste, organizată întru sărbătorirea M. S. Regelui Carol II, trei probe cicliste, printre care și capionatul interșcolar, dotat de ziarul nostru, cu un prea frumos trofeu. Iîamintim că această întrecere constituie o inovație la noi și putem spune că am avut satisfacția de a constata că ea a prins și promite să dea roade. Concursul cicliștilor școlari este foarte prețios și putem spune cu siguranță că dacă pe viitor li se va da mai multă atenție, clasa ciclismului se va ridica simțitor. In prima competiune interșcolară, triumful a rămas de partea lui Jack Vlottinger, fără îndoială, cu mult cel mai bun concurent al lotului. El a câștigat cu o ușurință sdrobitoare, permițându-și luxul să termine proba finală, complet detașat. Al doilea a sfârșșt Euripide Denaxas, iar locul al treilea a fost ocupat de Sandu Juri. Cursele intercluburi, două la număr, au suscitat destul interes. Prima, alergată pe 1000 metri, a prilejuit reintrarea victorioasă a lui Mihail Antonescu, campionul de viteză al României. El s-a arătat a fi rămas acelaș specialist de valoare, ca și în trecut. După el au terminat în ordine, Mihail Ivănescu și Radu Ioniță. In proba de semifond, pe 5 tururi cu adunare de puncte la fiecare tur, Corneliu Nițescu a câștigat cu autoritate, întrecând cu diferență pe colegii săi de club, Radu Ioniță și Tănase Ignat. (Continuarea în pag. IV) Cochet, campion internațional al Franței Campionul turnei, într-o formă strălucită a dispus, cum nu se poate mai ușor, de Ștefani în finala campionatului internațional al Franței. Partida a decurs tot timpul în nota superiorității lui Cochet care dealtfel a câștigat primul set cu 6—0. Ștefani a reușit să câștige setul al treilea, pe care Cochet nu a ținut prea mult să și-l însușească. Rezultatul final a fost 6—0, 6 4, 4-6, 6—3. 6 PAGINI 6 LEI TENNIS CAMPIONATELE INTERNAȚIONALE ALE ROMÂNIE Pr la asele pârtiei. Vremea neprielnică a făcut ca Publicul să asiste în număr extrem de redus, ceea ce nu înseamnă că altfel ar fi fost o avalanșe de masse. Pentru moment numai matchuri de mică importanță. Atenția generală s-a concentrat asupra străinilor, dintre care Haensch (Germania) și d-ra Adamoff au plăcut mult, cu toate că n’au avut adversari serioși în primul tur. Toți ceilalți s’au antrenat intens. Astfel putem remarca forma excelentă a lui Misim, care confirmă rezultatele în Cupa Dawis. Cel mai pasionat match al zilei a fost însă între Krupenski și K. Jasinski, care bătuse înainte pe brașoveanul Tompa. Iasinski câștigă primul set 6:3, coduce 3:0 în al doilea când Krupenski revine și câștigă cu 6:4. In al treilea Jasinski conduce 5:2. Krupenski remontează la 5:4. La 5:5 și match-ball în favoarea sa Jasinski abandonează, trebuind să părăsească Bucureștii. Cu toate că Krupenski a jucat bine numai în setul al doilea performanța lui Jasinski este demnă de relevat. Haensch s-a jucat cu brașoveanul Tompa iar Cantacuzino și Goldschmidt au învins pe Radu și Staadecker. Cu toate că în aceste campionate nu avem jucători de talia unui Kehrling, ele sunt foarte interesante din cauza marelui număr de jucători de forțe egale. Azi după masă la ora 15 toți așii străini și români intră în luptă. REZULTATELE TEHNICE. Haenseh—Fromm 6:0; 6:0. Jasinski — Tompa 8:6, 6:2. Caranilis—Tressel 6:0; 6:1. Hamburger—Marinescu 6:0; 6:3. C. Cantacuzino—Sndu 6:1; 6:3. Goldschmidt — Staadecker 6:1; 6:3. Krupenski—Jasinski 3:6; 6:3; 4:5; 60:40 abandonat. Simplu doamne: d na Adamoff— d.na Anasta 6:0; 6:1. ATLETISM IN NOI ECC OfTO NATIONAL Feminin ia mi metii In cursul unei încercări oficiale, efectuată Luni pe Stadionul C. N. E. F., d-ra Angela Petrovici (de la S. U. E. F.) a reușit să parcurgă 100 metri în 12 s. 8/10, ameliorând astfel cu două zecimi recordul național la această probă, deținut de d-ra lise Hausleitner (Ol. Br.) și care era de 13 s. Spectatorii martori la încercarea studentei de la S. U. E. F. au putut să-și dea seama perfect de valoarea incontestabilă a nonei record romane, care este fără îndoială una din cele mai excelente atlete din țară. Performanța de la 100 metri o califică ca sprinteră de valoare și progresul realizat în acest scurt timp, ne îndeamnă să credem că în tovărășia unor partenere de ro4ă egală, ar contribui la o nouă ameliorare a recordului. Actualmente S. U. E. F. posedă alături de Angela Petrovici, pe d-rele Silvia Capsali, Volcanov, Vlasopol, Dahinten, Sainciuc, Jienescu, Tabacu, etc., una din cele mai puternice secțiuni atletice femenine din țară. Trebue să adăugăm că d-ra Petrovici este actualmente posesoara a trei recorduri naționale: 80 m., 100 m. și 200 m. 1 OUI BALL Ferencváros a îmlm ttipensia ca 3-1 (2-1) Miercuri după amiază la Timișoara, campioana Ungariei Ferencváros a jucat un match cu Ripensia, în fața a 5500 spectatori. Această partidă, așteptată cu foarte mare interes, a corespuns în totul previziunilor generale. Publicul a fost entuziasmat de clasa superioară a ungurilor și mai ales de riposta de calitate deosebită a Ripensiei. Primul punct a fost marcat de Ripensia prin Schwartz, iar Ferencváros a egalat prin Tokig, dintr-o greșală a lui Zomborg și Agner. Ferencváros a luat conducerea prin punctul marcat de Takacs. Repriza s-a terminat cu avantajul ungurilor, deși din punct de vedere teritorial Ripensia a fost superioară. De altfel profesionalii timișoreni au fost în această repriză urmăriți de un ghinion crunt. Astfel Beke, în primul minut de joc a tras puternic în colțul barei iar Wetzer în min. 30, trimițând o bombă de la 30 metri, mingea se lovește de bara de jos și ricoșează. Repriza doua a fost favorabilă Ferencvaros-ului, care a dominat în aceeași măsură în care a dominat Riperisia în prima. Punctul al treilea pentru unguri a fost marcat de Toîdy. De la unguri s-a remarcat în primul rând linia de mijlocași Lika, Sarvag, Lazar, care a făcut o partidă magistrală. De la Ripensia Schwartz și Wetzer au fost oameni de pază ai echipei. Publicul a aplaudat frenetic fazele acestei pasionante partide. Astăzi la Cluj, România Polonia interuniversitar Astăzi se dispută la Cluj matchul inter-universitar România - Polonia. Fixată pentru ieri partida aceasta nu s-a putut disputa în Capitală din cauza aglomerației programului. Echipa care va reprezenta România va fi formată din jucătorii Universității din Cluj cărora li se vor adăuga bucureștenii Făgărășanu și Bărbulescu. Dat fiind avantajul terenului și al omogenității echipei care reprezintă studențimea noastră nu este exclusă o victorie a culorilor românești. Eri Universitatea din Varșovia a jucat cu Universitatea din Cluj și a fost învinsă cu 5-4. Matchurile acestea suscită un viu interes în Capitala Transilvaniei. Actualitați Echipa la spoian a frântei sosește mâine Sâmbătă la ora 3 după amiază sosește de la Sofia echipa națională de football a Franței însoțită de personalități din lumea sportului francez în frunte cu d. Jules Rimet președintele Filei. Oaspeții francezi vor fi întâmpinați la Ramadan de către d-nii Georges Plagino, președintele U. F. S. R., dr. Aurel Leucuția președintele F. i. P. A. și Mihail Savu, secretarul general al U. F. S. SL De la Giurgiu echipa franceză va lua loc într-un vagon salon. In gara Filaret, oaspeții vor fi obiectul unei mari manifestații de simpatie din partea sportivilor bucureșteni iar în zilele premergătoare matchului, oficialitățile românești vor da în cinstea lor recepții fastuoase. In ceea ce ne privește, ca unii cari am luptat întotdeauna pentru cât mai strânse legături sportive în neo-române, nu putem spune oaspeților francezi decât un sincer- fiți bine veniți pe pământul românesc. LA ORDINEA ZILEI leidle și sportivii Cu prilejul marei manfestațiuni «le la C.N.E.F. tre sportive, a îngrijit-o zi de zi cu._M_efiea.ee augusta Sa înțelepținea sa admiră astăzi opera de mare, de minunată înfăptuire: Regele. De aceea, peste cortegiul impresionant al celor cari au purtat mărturisirea de credință a unui întreg popor sportiv, peste frumusețea demnă a decorului și poate reușita crâmpeielor de demonstrații, fiecare în parte breloo de sport și de vigoare condensată, ceea ce a ridicat manifestația de Miercuri la înălțimea de sărbătoare, a fost mai puțin program uul, cât mai ales atmosfera. Briza aceia de entusiasm care a izbucnit la sosirea regelui, s’a materializat în urale și s’a repetat apoi de fiecare dată mai puternic, acoperind tribuna sub salvele de aplauze ale unei mulțimi electrizate. Și mereu conștientă de ceea ce datorează ctitorului sportiv, al întregei noastre vieți sportive. M. S. Regele a rămas la C. NE. F. aproape două ore. A urmărit coloana de defilare, câștigat de estetica cortegiului ca și de micile artificii sportive, printre care minusculul biciclist al Macabilor a făcut o impresie admirabilă. A ascultat în junixoare slujba religioasă de deschidere, și a cerut amănunte asupra tuturor manifestărilor. De football, de rugby, de etolo-cros, de marș forțat, de oină și atletism. Meritul imens al organizării perfecte la care Majestatea Sa a asistat cu vădită bucurie, revine aproape în întregime unui mănunchiu de harnici conducători ai tânărului club al Polițiștilor din București. Și ar fi să comitem o regretabilă omisiune dacă n’am releva în deosebi, munca de înaltă organizare, pe care a depus-o cu intensitate, dealungul multor săptămâni, d. chestor Alfred Paximade din conducerea acestei societăți. ..J" Disciplina masselor, lucru esențial, atunci când e vorba de realizat o manifestatiune de mare amploare, a fost obiectivul principal al inspiraților organizatori ai zilei nationale a sportului. A fost fără îndoială o experiență în această direcție și suntem fericiți că putem aplauda deplina ei reușită. Dacă în alte țări manifestațiunile de masse au intrat în gustul publicului, perfecta desfășurare a serbării de Miercuri și mai ales satisfacția cu care a fost primită de public ne îndreptățesc să sperăm într’o împământenire solidă aici, unde adversitățile contra educației fizice au devenit atât de șubrede. Ziua națională a sportului va fi așadar o sărbătoare anuală a educației fizice în masse și totdeodată prilej pentru tineretul sportiv să mulțumească Marelui său îndrumător. Sportul românesc și-a sărbătorit Miercuri Suveranul. ___ Timp de aproape o oră,«*, atleți au defilat la C. N. E. F. prin fața Regelui, și până târziu, spre seară, fiecare sport a făcut apoi demonstrații, închegând în numai câteva ore, aspectul întregei mișcări sportive românești. In cele două tribune, masse compacte de oameni. Pe teren și pe piste, reprezentanții sportivi ai tuturor cluburilor. Și la mijloc, îmbrățișat aproape. Acela care a sădit rădăcina vieții noas Nicolae Ionia Cristea recalificat de In urma unei mari manifestații simpatie ce i s’a făcut Miercuri dimineața la Velodrom lui Nicolae Ionescu Cristea, Moto Clubul a hotărât să i se ridice suspendarea pe viață. Campionul român a fost așadar pus în drepturile sale. F. f. B. l-a suspendat pe Gardens In ședința de Luni a F. R. B.-ului si a luat o hotărâre importantă în ceea ce privește abandonul nejustificat al lui Gardebois în matchul recent cu Spakow. Fiind ascultați d-nii Eugen Dumitrescu arbitrul matchului și Loubin Schönfeld, managerul lui Gardebois, s’a ajuns la concluzia că boxeurul francez s’a făcut vinovat de abandon nejustificat și în consecință a fost sever penalizat. In primul rând s’a decis suspendarea sa de la orice activitate în România până la finele anului curent, iar în al doilea rând reținerea unei treimi din bursa de 12.000 franci. Suspendarea lui Gardebois a fost comunicată I. B. U..-ului pentru a fi extinsă și în celelalte țări. BOX Sâmbătă seară, This contra Gorila Jones La «Parc des Princes» din Paris, se dispută Sâmbătă sears matchul dintre campionul Franței Marcel Thil și negrul Gorila Jones, campionul mondial la categoria mijlocie. Matchul se dispută pentru titlu. Duminică la ora 19 pe terenul O. WT. E.F. I . _ Cel mai mare eveniment al anului Franta-România