Gazeta Sporturilor, iunie 1934 (nr. 1345-1374)

1934-06-10 / nr. 1354

ANUL XII. i^p. 1354 ABONAMENTE Pennan. . .......................................LEI 1000 Pe șase luni?............... 500 Telefon direcție 3.26.60 MAR ErVOTIDIAM SPORTIV Birourile: STRADA INGINER ANGHEL SAVIGNY No. 2. ~ BUCUREȘTI. Directori: E. EMILIAN și E. MUNTEANU. Prim redactor: N. PAPAGHEORGHE. O înălțătoare sărbătoare a sportului românesc Solemnitatea sărbătoririi Zilei înaugurarea ex SpOzîției O Sporturilor m e. F. Peste zece mii de spectatori au asistat ori pe stadionul ONEF la cea mai înălțătoare zi a sportului românesc. La «Ziua Sporturilor», pe care M. S. Regele o serbează alături de massele sportive, în fiecare an, în marea zi a Restaurației. Vi Ora 3:30. In fața salonului festiv forfoteala mare. Se așteaptă sosirea M. S. Regelui. In asistentă remarcăm pe d-nii G. Tătărăscu, președintele consiliului de miniștri, Victor Slăvescu, ministru de finanțe, dr. Anghelescu, ministrul instrucției, dr. Costinescu, ministrul sănătății, etc. Este grupul guvernamental. Alături un grup care primește așteptarea cu «diplomație», d-nii Jan $iba, ministrul Cehoslovaciei, Ciolak Antici, ministrul Iugoslaviei, TuUairet, ministrul Angliei, etc. Alături d-nii generali: Condeescu, Manu, Papuca, reprezintă «prima iertă din Stat», » jf. ‘Putin mai departe, d-nii Gabriel Marinescu și colonel Stăncescu. Din fund, apare un șir de mașini. M. S. Regele a sosit!i M. Sa ia loc pe fotoliul anume pregătit și ascultă cuvântările d-lor dr. Anghelescu, general Condeescu și general Rădulescu. Prima parte a ceremoniei s-a terminat. Urmează acum vizitarea ți demonstrative a Oficiului expozitațional de Educație Fizică. O înșiruire minunată de argumente pentru cauza sportuui. Se găsesc aci vestigiile performantelor din trecut, laurii celor prezente și instrumentele celor de mâine. Sportul, pentru a fi practicat în condițiuni optime, are e nevoe de multe lucruri! Iată învătământul cel mai mare pe care-l putem trage din expoziția ce s’a statornicit pentru o lună în dealul de la Arsenal-Dar să-l urmărim pe M. S. Regele. Prima încăpere în care pătrunde Suveranul este împărțită între două standuri. In dreapta, Secția de vânătoare a Domeniilor, cu panouri acoperite cu sticlă, reprezentând • tone din viața plaiurilor și pădurilor românești. In stânga, Serviciul maritim și de turism oficial, împreună cu serviciul navigației pe Dunăre, unde se prezintă o machetă de yacht. Din această încăpere, Maiestatea Sa trece într’o a doua, unde expun firma Mociornița și Liga Navală Română. Expoziții pline de amploare, dar în care amănuntul nu a fost neglijat. Urmează a treia încăpere, rezervată societății Leonida, care expune diverse articole de sporturi mecanice și două motociclete. Alături se găsesc diverse produse ale industriei de produse de toaletă. A patra încăpere conține standul Curtii Românești și al societății de turism «Admir», cu superbe colecții de fotografii din diverse regiuni ale României. Urmează standul Fabricei de avioane Set, unde se pot urmări diversele faze, în fabricarea unui avion. instarist, ultimele încăperi de la parter au fost rezervate Federațiilor sportive. Sunt expuse diversele trofee câștigate de atleții români în competițiunile internaționale. La această expoziție a luat parte activă, printre altele, grupările Venus, Șoimii Carpaților Cluj, Stadiul Român, C. F. R., Soc. sportivă a poștelor și telefoanelor, apoi federația de sporturi de iarnă, etc. Continuând vizitarea expoziției demonstrative a C. N. E. F.-ului, Suveranul urcă la etajul întâiu, unde, in mai multe încăperi sunt expuse tablouri, trofee, aparate, etc., ale secțiunii științifice a Educației Fizice, a cărei creare se datorește C. N. E. F.-ului, și la a cărei realizare au contribuit Institutul superior de educație fizică și Institutul militar de educație fizică. Pereții sunt acoperiți cu tablouri de performanțe și statistici cu diagrame relative la popularitatea și rezultatele diverselor sporturi, cu fotografii luate cu ocazia numeroaselor exhibiții ale elevilor O. N E. ,F -ului. Tot aci se mai găsește și expoziția secțiunii de educat’10 fizică în armată, unde, într’o anexă a reg. 2 Artilerie se poate vedea bobul căpitanului Angelescu, cu care a recoltat succese frumoase în străinătate.. De aci, Suveranul coboară și trece pe ea, Standul Turismului, organizat de ministerul de externe, unde este primit de d. Bădăuță, care furnizează explicațiile necesare. In continuare, Majestatea Sa vizitează Expoziția Poloniei, unde se pot vedea, din cele expuse, rezultatele obținute de către aliații noștri, prin Oficiul Național de educație fizică și prin pregătirea premilitară, terminând vizitarea expoziției M. S. Regele coboară pe scara din mijlocul tribunei și-și face apariția în»?a regală salutat de un public căruia soarele și curiozitatea îi făcuseră așteptarea lungă. DEFILAREA După solemnitatea inaugurării expoziției demonstrative, urmează acea a «Zilei Sporturilor», care începe cu defilarea sportivilor și federațiilor de sporturi. O muzică militară deschide cortegiul. . i In frunte, președintele U. F. S. R. și d. g-ral Bădulescu, directorul C. N. E. F.-ului. Urmați de membrii biroului Uniunii. •?. Apoi, în ordine, institutul militar de educație fizică. Institutul superior de educație fizică (studențe și studenți). Asociația cercetaților din România. Asociația creștină a femeilor. Asociația creștină a tinerilor. Urmează Federațiile de sporturi din România, după alfabet: Fed. Română de Atletism » » » Box »• » » Canotaj » » » Football » » » Gimnastică » » » Lupte » » » Natație » » » Patinaj » » » Ping-Pong » » » Rugby » » » Scrimă » » » Sky Societatea sportivă a polițiștilor. Și, în sfârșit, Federațiile de ciclism și motociclism, fiecare reprezentant cu «unealta», motocicliștii obținând mare succes. Defilarea s'a terminat. Intre timp, pe stadionul O. N. Fi. F. s’au înșirat, în lung și în lat coloanele celor ce au trecut câteva minute mai înainte prin fața loja* regale. Și — moment solemn — urmeaz» salutul pe care Sportul român«», prin reprezentanții săi îl «dresea» înaltului său protector. Este într'adevăr un moment tret. Din loja regală Majestatea răspunde. Și serbarea continuă.. Printr’o cuvântare a președintelui U. F .8. R. d. George Plagino, auzită de tot puficul de pe C. N. E. F. grație unor difuzoare uriașe instalate în colțuristadionului. Pe ,stadionul, care s’a mai golit, se desfășoară acum reprezentanții Federației de gimnastică. Intr’o perfectă sincronizare se execută exercițiile de ansamblu, atât de apreciate în antichitate și pe care sobolii le reînvie în zilele noastre. Au plecat și aceștia... Pleacă și M. S. Regele, salutat înceodată de mulțimea care a asistat la această grandioasă sărbătoare a »„portului și de sportivii, care au încercat să-I dea, Lui, Ocrotitor de întotdeauna, o slabă dovadă de dragostea și recunoștința ce i-o poartă. începută în sărbătoare, «Ziua Sporturilor» s’a terminat întro luminoasă apoteoză. Nasfanataiaee diela „XieMa ^polisars!”®*44 Cupa Davis în plină desfășurare ,pâ prima zi trofflcsie la egalitate cu Germania PARIS (Intersport). Azi a început partida de tenis între Franța și Germania în cadrul Cupei Davis. După prima zi rezultatul este 1—1. Boussus a dispus de Murney cu 6—1, 6—2, 6—2. Gramm a învins pe Merlin cu 6—1 7—9, 6-2, 7-5. ITALIA A ELIMINAT ELVEȚIA CU 3-0 ROMA 8 (Intersport). — In matcul Italia — Elveția, perechea Tarroni — Quintavalles a dispus de Beschliman — Steiner cu 0—6, t1—6, 6—3, 6—3, 6—4. Italia a eliminat astfel Elveția cu 3—0. ȘI AUSTRALIA _ JAPONIA 3-0 EASTBURN 8 (Intersport). — In matchul pentru Cupa Davis dintre Japonia și Australia dublul Crawford — Quist a învins pe lamauhi— Nishimura, cu 6—1, 6—0, 4—6, 9—7. Austria va conduce deci cu 3—0. CEHOSLOVACIA — NOUA ZEELANDA 21 PRAGA, 8 (Intersport). — Partida dintre Cehoslovacia și Noua Zeelandă pentru cupa Davis s-a disputat în continuare astăzi. Perechea Malfrey Hopman a învins pe Neuser — Hecht cu 7—5, 6—4, 7—5. Rezultatul este deci 2—1 în favoarea Cehoslovaciei. Triestina în București Azi, pe stadionul ONEF, încă înfiorat de povara de glorie și promisiuni de viitor pe care a purtat-o ieri, vor păși unsprezece jucători ai unui club din Triest. Triestina. O echipă pe care n’o cunoaștem decât din auzite, pe care n’o vom putea prețui decât după ce o vom vedea. Dar o echipă față de care — am mai spus-o acum câteva zile — avem o datorie. O datorie sfântă. O datorie de oameni. O datorie de civilizație. Acești 11 jucători — cari nu știu încă de ne vor place sau nu — fac parte dintre cei cinci mii de spectatori cari ne-au încurajat din primul până’n ultimul minut, ne au ținut partea cu îndârjire, frățește, au mers până la a flucra un arbitru, oaspe și el, într’o partidă care, deacum înainte, rămâne «matchul de la Triest». Acești 11 jucători vor juca, azi, în fața noastră. Vor câștiga sau vor pierde. Dar, în orice caz, se vor întoarce între ai lor. Ei bine, dacă acești oameni nu vor putea repeta, la ei acasă despre noi, ceea ce am povestit noi acasă, despre ei, apoi vom merita să ne crape obrazul de rușine! Știu că mulți vor spune: «Sunt frumoase patriotismul și civilizația atunci când umplu pungile lui x sau y». Le vom răspunde : — «Peste orice, trece cinstea. Omul care-și plătește datoriile e un om cinstit. Or, avem o datorie. Trebuie s’o plătim. Și, dacă de aci vor profita și alții, nu ne privește». — «Mâine, Triestina are dreptul la ceea ce ei ne-au dat, din plin, din inimă, fără ca nimeni să le ceară». «Fără îndoială, ei nu o cer». «Cu atât mai mult, trebuie să le-o dăm, această primire de frați, GH T LEI Duminecă la Iunie 1934 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Telefon redacție și provincie 3.26.69 Telefon administrație 3.28.60 Debutul internațional al lui Ion Fiorini... Astă-seară are loc la Arenele romane, a doua reuniune de box a anului, în aer liber. Pentru startul pe care l-a luat boxul, pornit să-și recâștige popularitatea de acum câțiva ani, reuniunea își are importanța ei specifică. Va servi drept trăsătură definire între succesul primei reuniuni și succesul aproape cert al reuniunilor care vor urma. Independent de detaliul acesta însă, ceiace conferă reuniunii de astă seară o importanță specială este faptul că astă seară Ion Gorun — una din cele mai reale rezerve ale boxului românesc — varece primul său examen, internațional. Spakow și Axioti, pionii trecutelor succese ale boxului n’au fost scoase la pensie românesc ce vor mai furniza, desigur, amândoi noul și numeroase prilejuri de satisfacție sportivă. Tot atât de adevărat însă este și faptul că alături de ei, Toma și Gorun se anunță o rezervă admirabilă. Că Toma, când a avut prilej a făcut la Paris o carieră admirabilă și că a ajuns până la un match foarte discutat cu Jackie Brown. Și că — Prin linia lui — Gorun făgăduește aceeaș valoare internațională, necesară orizonturilor puțin limitate în ultimul timp, ale boxului românesc. De aceea, ceia ce interesează mai ales, în reuniunea de astă seară de la Arene este răspunsul la întrebarea : va capota Gorun la primul său examen internațional . Sau își va face din el trambulina unei cariere internaționale cu etape jalonate de pe acum pe match uri ca adversari consacrați ? Vom cunoaște răspunsul astăseară. -w--—, Frâsita mtässili*eîsst fre îImîj venin și Get-kbs». € ír-í in Oîs rastre Not în loc willffis* sl i»i2d»a Speriaților soapa»"# vs-sume dimarieată la é pagini măs?i 3 LE3 EXEMPLARUU