Gazeta de Transilvania, 1841 (Anul 4, nr. 1-52)

1841-04-20 / nr. 16

DE TRANSPLVAHNIA (CU PREANALTA VOIE). Moldova. IpaDA cătră pre înălțatul Domn adresată de obșteasca obicinuita adunare a Moldovei în seaila anului 1840. Prea înălțate Doamne! „Această obștească obișnuită adunare au ascunzat cu cel mai adânc respect cuprinderea înaltului Costruofis din 21, a trecutei luni Fevruarie, prin care ați binevoit ai face ei înpărtășire despre starea Prințipatului, și deolăvitelor ramuri a slujbei publice de la cea de pe urmă trecută peste pănă acum. Ia și acum cu adâncă recunoștință adaoge a înălța graturi de mulțămiri cătră cel atotputernic pentru bunătățile ce a lui nemărginită milă n'au încetat a svărta asupra acestui pământ, tot odată și fercinți rugăciuni pentru fericiria Lugusticeștilor Monarhi a cărora înaltă îngrijire au statornicit fericita soartă a Moldovei. Prețuind îngțelepciunea ce povățuește toate mișcările administrative, numai puțin și norocitele rezultaturi căștigate prin măsurile de îngrijire a ocâărmuirei, adunarea grăbiște a îmfățoșa înfrațimei Voastre mărturisirea acei mai adânci recunoștință, de care sa este pătrunsă, pintru stăruitoarea singuință, și jertfirile acele în tot chipul ce faceți cu privire cătră un singur țăl a propășirei feriiirei obștești. O asămine propășire să adeveriază prin nu puține de obștie mărturisite însemnătoari isprăvii. Disvălirea negoțului să înfintează necontenit, care aceasta este și obiectul dorinților și a neădeilelor lăcuitorilor de toate cragurile. Mazurin ce Înălțimea voastră întrebuințați pentru îmbunătățirea darumurilor de comunicații, urmează a fi cu netăgăduire niște faceri de vbine mult prețioase pentru acest pământ. Cea ce sau lucrat pănă acum, să adunărei îndegrulă încredințare despre acea cu deolăvire stăruință ce faceți pentru acest obiect care este di un neprețuit obștesc folos. Plutirea Siretului minită a îmbărbăta industria la o parte a Moldovei unde neîndămănarea ecuportației nu încetează a împlideca negoțul, este de ocșie lorită. Pădușuil în săvărșirea acestui lucru va fi unul din vecinicile monumenturi a Înaltei Coastre administrații, însnmatoarele îmbunătățiri făcute în orașul Galații, îndestulând din vreme în vreme mai mult trebuințele negoțului, vrednicisc tot feliul de recunoștință din partia alunvrii. Multa împuținare a numărului pedepsilor hotărăte face o încredințată dovadă despre propășitoarea lucrare a măturilor ce sunt așezate în folosul siguranției publice, și lămurește că fericirea locuitorilor propășiște cu aceeaș măsură cu care starea faptelor criminale merge în scăderi. Adunarea au văzut cu numai puțină a ei mulțămire îmbunătățirile în starea veniturilor și a cheltuelilor eforiilor le pe la tărguri. Ia cu încredințare așteaptă cele mai norocite rezultaturi de la măturim ce sau luat pentru a să da o noă îndivesluire legiuirilor reglementate. înălțimea noastră prețuind încat se cuvine trebuința îmbătăturei publice, nu ați lăsat de ai da și acea mai înțeleaptă direcție, și adunarea în unire cu Învațimea Coastră simte ace mai adevărată sufetească mulțămire pentru răuuntaturile căștigate de la aceasta, numai puțin și pentru îngrijirea hurăzită la administrația spitalurilor.