Gazeta Transilvaniei, 1864 (Anul 27, nr. 1-103)

1864-07-01 / nr. 52

GAZETA TRANSILVANIEI Gazet’* e«e de 2 oris Marcare« si Bamber’a, Feies ana data pe septomana. — Pretiulu, pe 1 ana 10 fi. pe V43flv.a. Tieri esterne 16 fi. v. a. pe unu anu uda 40 doidieceri, or 3 galbmni mon. Bonataria. Se prenumera la postele o. r., si pe la DD. corespondenți. — Pentru serie ad. cam 10 vorbe mari sau mici inserate secera 8cr. Tacsa timbrata e 30 cr. defiacare publicare. Fara depunerea acestui pretiu ioainte nu se vorn mai primi publicări. Nr. 59. Braslovu, 13/1 lulin 1804. Amin Will. MONARGHI’A AUSTRIACA. Dela dieta. Proiectu de lege despre schimbările necesarii in impartirea politica a Marelui Principatu Transilvania, spre usiorarea unei administratiuni si juditii regulate. (Urmare). VI. Municipiulu Fagarasiului (districtulu Fagarasiu) susta din cercurile Avrigu, Fagarasiu si Branu. Cerculu Avrigului cuprinde: a) Totu procesulu Porumbacului; b) din procesulu Sambatei comunele: Vistea inf. si superiore, Besimbacu, Dragusiu, si Corbi; c) din scaunulu Sabiiului comunele Avrigu, Sacadatu, Porcesci, Siebesiu inferiore si superiore, Racoviti’a, Carti’a, Feldior’a si Colunu; d) din fostulu scaunu alu Nocrichiului comuna Glimboc’a; e) din procesulu Ghigiasei, alu fostului com. Alb’a superiore comuna Noulu (rom.); f) din procesulu Birghisiului acelui fostu comitatu comunele Rucaru si Gainariu. Cerculu Fagarasiului (ce are si o espositura in Veneti’a inf.) cuprinde: a) Procesele Becleanului si ale Venetiei intregi; b) din procesulu Sambatei, comunele: Sambata inferiore si superiore, Voivodenii mari si mici, Lis’a, Ludisioru si Posiort’a; c) din scaunulu Cincului mare comuna Calboru; d) din scaunulu Rupei comunele Sion’a si Gainari; e) din fostulu corn. Alb’a superiore si adeca: din procesulu Birghisiului comun’a Galatiu, din procesulu Palesiului comunele : Crihalm’a si Longodari; din procesulu Hoghisului, comunele: Dotc’a doghisu, Fontan’a, Matefaleu si Bogat’a; f) din procesulu Mandrei, comunele: Buciumu, Ohab’a, Sinea vechia si noua, Vadu, Starcaiti’a, Mandra si Todoriti’a; g) urbea: Fagarasiu. Cerculu B r a nu lu i cuprinde : a) Din procesulu Mandrei comunele Poianamarului si Holbavu; b) procesulu Branului totu. VII. Municipiulu Odorheiului (secuimea) sunta din cercurile: Chesdi-Osiorheiu, Sepsi St.-Georgiu, Covasua, Baraoltu, Ciucu-Sered’a, Ciucu-Siomiio, Giorgiu-St.-Miclausi, Odorheiulu sec., Cristinulu sec., Macafalau, M.-Osiorheiu, (comunele satene) Dicio-St.-Martinu, Vintiu superiore si urbea libera regia Muresiu- Osiorheiu. Cerculu Chesdi -Osiorheiului cuprinde: a) Tóté comunele scaunele filiale Chesdi; b) din fostulu corn. alu Albei superióre, procesulu Pesilnicului totu. Cerculu Sepsi St.-Georgiului cuprinde: a) Tóté comunele scaunului filiale Sepsi; b) din fostulu corn. Albei superióare procesului Hidigului, — cu eschiderea comuneloru: Augustinu, Ormenisiu, Racosiului superióare. Cerculu Covasnei cuprinde tóate comunele scaunului filiale Orbay. Cerculu Baraoltului cuprinde: a) Tóaté comunele scauneloru filiali: Bardotiu si Miclosvár; b) din fostulu corn, alu Albei superióre comunele: Racosiulu inferióre din procesulu Palosiului si Racosiului superióre, Augustinu si Ormenisiu din procesulu Hidigului. Cerculu Ciucu-Seredei cuprinde: a) Tóate comunele scaunului; b) tóate comunele scaunului Ciucului inferióare. Cerculu Ciuculu-Simleului cuprinde tóaté comunele scaunului Ciuculu superióare. Cerculu Georgi-St.- Miclausiului cuprinde : a) Tóaté comunele scaunului filiale Gyergyo; b) din fostulu comitatu alu Turdei: Comun’a Topliti’a (cu partile ei) din procesulu Ieciului. Cerculu Odorheiului secuiescu cuprinde: tóaté comunele din procesele: Patacfalau, Bögöz, Homorodu, Olahfalau (Romanesci)si Fartiadu. Cerculu Cristurului secuiescu cuprinde : a) Tóaté comunele din procesele: Paraidu, Etód, Cristuru, (Keresztur) si Bözöd; b) din fostulu comitatu Alb’a superior’a comunele Feleacu ing. si Sedriasiu, din procesulu Reteniloru; c) din fostulu comitatu cetatea de balta comunele: Siardu, Andrasifalaulu romanescu, Boiulu mare si micu, Hidegeutu, din procesulu Nadesiului. Cerculu Macfalaului cuprinde: a) Tóaté comunele din procesele: Abodu, Iobagifalau, Selye si Sovata; b) din fostulu corn. Cetatea de balta, comunele: Balavasiaru, Chendu micu si mare, Egresitau, din procesulu Nadesiului. Cerculu Muresiu-Osiorheiului cuprinde: a) Tóaté comunele din procesele: Gaal si Galfalaulu sec.; b) totu procesulu Baudului campestru, cu eschiderea comuneloru: Malomfalau, Siausia si Oroiu; c) tóte comunele procesului Siarasionu cu esceptiunea comunei Siamsion si prediului Madarasiulu campestru; d) din fostulu comitatu: Cetatea de balta comunele Teremia mica si satu nou, din procesulu Teremiei. Cerculu Dicio St.-Martinului cuprinde remasitira din fostulu com. Cetatea de balta si adeca: a) Din procesulu Zagharului comunele: Coroiu St.-Martinu, Coroiu, Soimusiu, St. Laslau rom., Saplacu, Odorheiu; b) din procesulu Cundului comunele: Bernadea, Bacn’a, Dai’a, Deasiu, Capeln’a sup., Gogatiu, Varali’a, Heringlabiu, Hidrifalau, Ciavasiu, Lepindi’a si Mio’a; c) din procesulu Galfalaului comunele : Abusiu, Adamusiu, Boziasi, Custelicu, Dicio St.Martinu, Dimbau, Galfalau, Craifalau, Poci’a, Siomfalau si Sauc’a; d) din procesulu Iernutului comunele Chirileu, Chirilu St.Paul, Vidrasau, Cipau si Ugr’a; e) din procesulu Teremiei comunele: Bersineu, Teremi’a mare, Cergaulu mare si micu, Futacu, Lascudu, Jiulusu, Subpadure si Vaidacut’a. Cerculu Ariesiului (Vinttului superioru) cuprinde : a) Scaunulu Ariesiului; b) din fostulu comitatu : Turd’a si adeca: din procesulu Ariesiului comunele: Fugudinulu inferioru si superioru, Deci’a, Cristesiu, San-Martin si Vaida-Sigu. Urbea libera regia Muresiu-Ostorheiu formasa pentru sene unu cercu. VIII. Municipiulu Reginului (corn. Reginului) susta din cercurile (vice-comitatele) Gurgiu St.-Imru, V. St.-Ioan’a, Ormenisiu si Ludusiu.