Glasul Bucovinei, noiembrie 1939 (Anul 22, nr. 5755-5778)

1939-11-01 / nr. 5755

Pag 2 No 5755 Curs comasat (de bansa) de patru luni pentru adulţi, pe lângă Gimnaziul comercial „Progresul“ aut. cu ord. Minist. Educaţiei Naţionale Nr. 14568 1939, începutul la 25 oct. ora 6 d. m. Scopul lui e creşterea de funcţionari comerciali capabili pentru întreprinderi particulare şi de stat, înscrieri zilnic la direcțiune, str. Isopescu 3. 23385 . . .s , . ■ . . (Rador). — D. Gr. Gafescu, ministrul de externe, a primit ori în audienţă pe ambasadorii Franţei, Greciei şi Iugoslavia. Deasemeni a primit pe miniştrii Ungariei, Portugaliei şi Bulgariei la Bucureşti.* (Rador). — Prima şedinţă a bursei a fost activă la acţiuni, cursurile oscilând în jurul celor din ajun. La efecte, volumul tranzacţiilor a fost restrâns şi cursurile au fost staţionare. * [Rador). — Compensaţiile continuă să fie ferme cotând lista „bK. Orice ţară 1790 lei lira sterlină (Anglia 1440 lei lira st. Colonii 1740 lei lira st.). Belgia 75 lei belgasul. Compensaţiile sunt concentrate aproape la o singură societate. După o pauză de câteva săptămâni au început ori să se negocieze din nou devizele din cota de 30 la sută. Devizele din cota de 30 la sută Olanda s’au negociat la 187,50 lei.* (Rador). — D. ministru Bujoiu a dat dispoziţiuni pentru eliberarea autorizaţiilor de import pe trimestrul patru, în ordinea preferinţei, care a fost stabilită şi care prevede întâietatea pentru materii prime şi maşini. Odată cu eliberarea nouilor autorizaţii importul va începe activ şi negocierea devizelor la bursă. In felul acesta se vor forma cursurile devizelor liber negociabile şi exportatorii îşi vor putea calcula din timp preţurile. Requiem" de Verdi 99 Conservatorul de muzica şi arta dramatică din Cernăuţi, Piaţa Arboroasa Nr. 4 (vis a-vis de Rezidenţia Ţinutului) invită pe toţi dornicii de cântare şi mai ales pe acei cari au mai cântat capodopera lui Verdi, „Requiem“, să participe la repetiţiile de corple conservatorului în vederea concertelor ce se vor da cu această piesă, atât la Cernăuţi, cât şi în alte localităţi, în memoria testatorului Eugen Calmuţchi, potrivit ultimei sale dorinţi. Prima repetiţie se va ţine joi, 2 Noembrie c., între orele 7 şi 8 seara. Repetiţiile continuă în fiecare Luni şi Joi, la aceeaşi oră, în noua sală de audiţii din oficiul Conservatorului. Cinema A 101,8.0,str. I. Fiondor 14 prezintă de azi şi zilnic: Excelentul program dublu! ‘ In limba germană ! Filmul care a revoluţionat arta cinematografică. Film de lung metraj, realizat în culori printr’un procedeu special, de genialul W H I» ? DiilSgY Albi «a zăpada şi «ai şepf© Diliei Cea mai uimitoare noutate, de când există cinematograful. 2. Cea mai bună revistă : FRED ASTAIRE — GINGER ROGERS în AMANDA Regia: Mark Sandrich. Muzica : Irving Berlin- Două nume magice a căror reapariție constitue un triumf unic. — începutul: 4, 7 și 10. Gât* JMmi Bacowiaefr OLASUL BUCOVINEI Cinema „CENTRAL“ (Sala Filarmonica) prezintă de azi Marţi şi zilnic : Grandioasa premieră. — Un film cum n’a fost niciodată. MOTTO: S’au iubit, ca nimeni pe lume şi iubirea lor a învăţat pe alţii să iubească. Celebrul cuplu: CHARLES BOYER, IRENE DUNNE în EL ŞI Regie: Lea Mc. Carey Subiectul interesant şi fin este interpretat de cele mai mari şi cele mai iubite vedete ale ecranului. Creaţia lui Charles Boyer şi a Irene Dunne au făcut din „EL şi EA“ cel mai mare succes. EA Muzică: Delmer Daves la programul de complectare: Ultimul Jurnal sonor „Metro“ cu cele mai noi ştiri internaţionale şi de războiu Începutul: 4, 6, 8 şi 10 Solemnitatea brevetării a 18 piloţi la Cernăuţi Cuvântarea cHisi deputat Qmmm Vântu Duminică, la ora 10 diminețţ», a avut loc la hanguri;* aeroportului, din cadrul unei solemnitaţi, brevetarea a 18 piloţi, cari au terminat cu succes cursurile şcoalei de pilotaj din localitate. La această serbare au luat parte d-nii: D. Socoleanu, directorul administrativ al Ţinutului Suceava; avocat Gh. vântu, deputat şi preşedintele filialei societăţii „Arpa“; locot. comandor Coriolan Bidac, inspectorul şcoalei civile de piloti]; locot.comandor Tănase Rotaru, delegatul „Federaţiei aeronautice regale române“ ; Gheorghe Ciuleiu, comandantul aeroportului ; căpitan aviator Gh. Voroneanu, directorul şcoalei de pilotaj din localitate, Bacevschi, reprezentantul societăţii „Lares“ ; medic primar dr. Flohr, avocat Alexandru, instructorii Ciuntu, Bfrlad, Radu şi Ionescu, de la şcoala de pilotaj, mecanicul şcoalei Solomon, numeroşi aviatori civili şi militari, precum şi cei 18 brevetaţi. După ce s-au distribuit brevetele nouilor piloţi, a dat cuvântul diocot-comandor Budac Coriolan, care şi-a exprimat satisfacţia că brevetaţii dau dovadă de o pregătire tehnică excelentă, de disciplină şi sârguinţă, condiţiunile esenţiale ale pilotului.___________________ Vorbitorul a încheiat urând tinerilor piloţi spor la munca, pentru ca în caz de nevoie să-şi poată apăra ţara. Cuvântarea unui deputat George Vântu A vorbit apoi de deputat George Vântu, care a subliniat faptul că munca tinerilor piloţi n’a fost zadarnică, dovada fiind că şi au împlinit idealul. Primind primul brevet de zbor, tinerii piloţi urmează să se perfecţioneze, pentru a fi cât mai utili ţării. Vorbitorul mulţumeşte tuturor celor cari au contribuit la sprijinirea şcolii de pilotaj şi încheind omagiază pe M. S. Regele. In numele nouilor piloţi, a vorbit elevul Mihai Vieru.* Nouii brevetaţi sunt: Aurel Alexe, Ştefan Bâzei, Victor Bezrodin, Mihai Burisicu, Mihai Bratinci, Vladimir Bodnaru, Constantin Chetraru, Nicolai Contievici, Arcadie Chiseliţa, Oliver Cârşmaru, Valerian Doboş Boca, Hans Frankel, Petru Gherman, Arcadie Munteanu, Nicolai Niculescu, Victor Rânjă, Cozmi Ştefanov şi Mihai Vieru. Scurte informaţii locale Rectificare. — In articolul nostru relativ la inaugurarea tipografiei d-lui Ieremie Oprişeanu s’a omis, din ereste, să se publice că d. prof. dr. Năcaciuc-Alba a vorbit, felicitându-l pe d. I Oprişeanu pentru izbânda repurtată, în numele Asociaţiei profesorilor secundari. Insttutul de Literatură de pe lângă Universitatea „Rete Carol al II-lea“ din Cernăuţi, îşi reia activitatea în ziua de Joi, 2 Noemvrie ch., orele 18, în localul Seminarului 11 de Română. Concertul dat de violonistul George Manoliu, profesor de conservator, cu preţioasa colaborare a pianistului Tit Tarnovschi, prof. de conservator, are loc Sâmbăta, 4 Noemvrie crt., orele 9 seara precis, la Teatrul Naţional din Cernăuţi. Concertul este dat pentru fondul de gratuire a familiilor concentraţilor. Biletele la cassa teatrului. Cine ştie ceva despre o d-şoară Jakubowska, în vârstă de 20 de ani, originară din Polonia, găsită, în stare de leşin, pobabil pe la 17 Sept. a. c. şi adăpostită de un proprietar dir. nord al Bucovinei, este rugată dea orice informaţiuni pe adresa : Cernăuţi, Css* polonă, tel.: 36-99. Miercri 1 Noembne 1939 esw is Mica publicitate CĂRȚI GERMANE: Tolsto, Jack London şi ghete cu sersen 42-43 de vânzare. Adr. Adm. 23427 PIAN „Ehrbar“, Bibliotecă germană, sufragerie „Mahagoni, flaut de vânzare. Intre 11—3. Adr. adm. 23428 CAUT DOAMNĂ SERIOASĂ cu garanţie morală şi materială pentru a conduce o casă la Rădăuţi, la un singur bărbat. Doamna poate fi şi din provincie. Angajez imediat. Ofertă la căsuţa poştală 165 Cernăuţi. 23.437 FIECARE PĂLĂRIE pentru domni devine nouă prin specialistul de pălării S. Fischmann, str. Brâncoveanu 6 (vis-a-vis Pasaj Matilda). 23262 HÂRTIE MACULATURĂ curată, format mare, vindem în Engros și Detail. „Universul“, str. Alexandru cel Bun Nr. 9. MmmammMmuammmmm de minuet cu ziua de 1 Noemvrie 1939 este de închiriat casa situată colţ strad Arhimandrit Eusebiu Popovici Nr. 4 (fostăda Dominicului) cu str. Puşcariu Nr. 9. Informaţiuni la d. avocat Dr. Aurel Morariu în Cernăuţi, str. I. Fiondor 14, etaj II. GAZDĂ cu casă masă pentru 2 eleve de liceu curs inferior sau soţ şi soţie funcţionari publici. — A se adresa Piaţa Ghica Vodă 2, apartamentul 16, etajul II