Graiul Sălajului, noiembrie 2011 (Anul 22, nr. 4960-4981)

2011-11-25 / nr. 4978

www.graiulsalajului.ro Vineri-25 noiembrie 2011 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro2 Sălăjeanul care acuză Primăria Pericei de discriminare a câștigat primul proces Primăria Pericei este obligată să organizeze un nou concurs pentru funcția de secretar al comunei, după ce a impus cunoașterea limbii maghiare la nivel scris. ei Paul Gorgan Curtea de Apel Cluj i-a dat câștig de cauză șimleuanului Florian Mocan, secretarul comunei Carastelec, care a dat în judecată Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) și Primăria Pericei pentru că i-a fost respinsă angajarea în funcția de secretar al comunei din cauza că nu a știut să traducă un text din română în maghiară. "Instanța anulează ordinul ANFP și concursul organizat în perioada 27-29 aprilie pentru ocuparea funcției publice vacante de secretar al comunei Pericei, precum și actele subsecvente. Obligă Primăria Pericei la organizarea unui nou concurs cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Cu drept de recul în termen de 15 zile de la comunicare", se arată pe site-ul Curții de Apel Cluj. Mocan a solicitat în instanță anularea concursului organizat pentru ocuparea funcției de secretar al comunei Pericei și a cerut celor două instituții chemate "la bază" plata unor daune morale de 10.000 de euro pentru "stresul psihic determinat de discriminarea produsă de inegalitatea de șanse și de încălcarea libertății de exprimare". Plata daunelor morale a fost respinsă de către Curtea de Apel Cluj. Primăria Pericei nu s-a decis dacă depune recurs După organizarea concursului, primarul comunei Pericei, Boncidai Csaba, șia motivat solicitarea de a cere cunoaștere limbii maghiare pentru că "permite legea" și "cine știe vorbi, știe și să scrie". în acest moment, edilul din Pericei așteaptă motivarea instanței pentru a decide dacă vor face recurs. "După ce vom citi motivarea, vom decide dacă depunem sau nu recurs. Vrem să vedem unde și cine a greșit", spune Bonddas Csaba. Șapte milioane pentru reabilitarea clădirii Primăriei din Zalău Primăria din Zalău a depus o solicitare către Ministerul Culturii pentru finanțarea reabilitării clădirii în care funcționează. Fiind clădire monument istoric, locația ar putea intra anul viitor pe lista proiectelor finanțate prin Planul Național de Restaurare, potrivit directorului Doina Cociș de la Direcția de Cultură și Patrimoniul Național Sălaj. Lucrările de restaurare vizate de municipalitate se preconizează a trece de șapte milioane de lei. Prin expertiza tehnică se recomandă următoarele soluții pentru reabilitarea structurală a clădirii: reabilitarea hidroizolațiilor și termoizolațiilor la fundații, pardoseli și tavan; restaurarea finisajelor interioare și a componentelor de arhitectură interioară care personalizează monumetul; restaurarea integrală a componentelor de arhitectură exterioară; restaurarea șarpantei și a învelitorii din țiglă; restaurarea tâmplăriei exterioare; reabilitarea de instalații sanitare; restaurarea acceselor principale, inclusiv trotuarul de protecție și treptele din mozaic; repararea pavimentul din curtea interioară, cu rectificarea pantelor și dirijarea apelor pluviale la canalizare și reabilitarea curții interioare. Potrivit Primăriei municipiului Zalău, solicitarea de finanțare pentru acest obiectiv a fost înregistrată la Ministerul Culturii, urmând să se țină cont de cerere în limita fondurilor disponibile. (Ana Tudoran) Mocan: “Sunt mulțumit că s-a făcut lumină"! I După decizia instanței clujene, Florian Mocan se declară mulțumit pentru că "s-a făcut lumină, parțial, în acest caz", însă șimleuanul mai are un mic "război" cu Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, care nici acum nu a dat soluția la o plângere făcută în luna mai. întrebat dacă se va înscrie din nou la concursul pentru funcția de secretar al comunei Pericei, în caz că va fi organizat, Mocan este nesigur deocamdată. "Nu știu dacă o să mă înscriu la un nou concurs pentru că nu știu ce condiții de participare vor fi. Pot să vă spun însă că de când am introdus acțiunea în instanță, ANFP a introdus nivelul de cunoaștere al unei limbi și sunt foarte precauți acum. Mi s-a părut ciudat ce condiții au cerut ei pentru că în nicio lege nu se cere ca secretarul să cunoască în scris limba maghiară", ne-a declarat Florian Mocan. Acesta este în momentul de față secretar al comunei Carastelec și pentru că este stabilit în Șimleul Silvaniei și-a dorit să lucreze la Primăria Pericei, "situată la numai cinci kilometri de Șimleu și nu 18 ca și Carastelec". ACTUALITATE VIROZELE DAU ATACUL ÎN RÂNDUL COPIILOR Cazurile de infecții acute ale căilor respiratorii au crescut în săptămâna 14-20 noiembrie cu 16 procente față de săptămâna anterioară, înregistrându-se 1.421 de cazuri. Cei mai afectați de schimbările de temperatură au fost copiii, Direcția de Sănătate Publică Sălaj contabilizând 951 de îmbolnăviri la grupa de vârstă 0-14 ani. în același interval de timp s-au înregistrat și 97 de cazuri de pneumonii acute, iar 69 de persoane au necesitat spitalizare. De la începutul campaniei de vaccinare împotriva gripei sezoniere au fost imunizate gratuit 3.668 de persoane. Purtătorul de cuvânt al DSP Sălaj a precizat că până în acest moment nu s-a înregistrat niciun caz de gripă. Unitățile MAI din Sălaj, verificate la motorină Inspectoratele de Jandarmi, Poliție și Pompieri au fost verificate dacă utilizează în mod corect carburanții.  Paul Gorgan Direcția Generală de Audit din cadrul MAI a verificat 182 de unități ale inspectoratelor de armă, context în care a constatat lipsa a zeci de tone de motorină și benzină, cauzele fiind anchetate de procurori. Din ordinul ministrului Administrației și Internelor, în perioada 14-18 noiembrie, s-a efectuat o misiune de audit în scopul determinării stocurilor de carburanți, a modului de ținere a activității contabile, precum și a executării inventarierii carburanților în cadrul unităților ministerului, informează MAI. Traian Igaș a dispus structurilor de specialitate și inspectoratelor generale măsuri administrative și organizatorice pentru remedierea deficiențelor constatate și pentru stabilirea responsabilităților în Sălaj, Inspectoratele județene de Poliței, Jandarmi și Pompieri sunt curate "ca lacrima". Potrivit purtătorilor de cuvânt ai celor trei instituții, Direcția Generală de Audit din cadrul MAI nu a găsit nereguli la noi în județ. Urmează audierea martorilor în dosarul "motorinarilor" de la Jibou în cazul celor cinci polițiști de la Ti Jibou, acuzați că au furat în 2010 alături de alți angajați ai CFR motorină din locomotivele care tranzitau gara Jibou. Tribunalul Sălaj a decis miercuri să acorde un nou termen, pentru 21 decembrie, în vederea audierii martorilor. Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj a trimis în judecată 23 de inculpați, dintre care cinci agenți de poliție ai Postului Transporturi Feroviare din gara Jibou, pentru comiterea infracțiunilor de luare și dare de mită, respectiv complicitate la delapidare în formă continuată. Editor: S.C. Graiul Sălajului S.A. Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Cod 450.025. 131/656/92; CIF: R03247464; Cont: B002RNCR 0214013420460001 - B.C.R. Zalău, Trezorerie R023TRE75615069XXX000900 Tiparul executat la Tipografia "GRAIUL SĂLAJULUI" Zalău, Bd. Mihai Viteazul nr.77 Șef Departament Redacție: Daniel MUNTEANU Viorel VARGA - agricultură, viața satului; Mihaela PEȘTEAN - învățământ, sănătate; Paul GORGAN - administrație, politică, cultură; Redacția: tel. 0260-611.320, fax 0260-612.479, mobil 0742-107.691, e-mail, gratulsy@unisys.ro; tipografia: tel/fax 0260-616981 I