Inainte, mai 1982 (Anul 39, nr. 11540-11564)

1982-05-01 / nr. 11540

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN TRĂIASCĂ 1 MAI-ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC! ANUL xxxvm NR 11540 SIMBATA 1 MAI 1982 4 PAGINI 50 BANI Sub semnul solidarității internaționale a celor ce muncesc, al luptei pentru pace, al angajării în vederea obținerii de noi și însemnate succese, ieri au avut loc Marea adunare populară din Capitală Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tvarășa Elena Ceaușescu, ceido1- tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, vineri după-amiază la Palatul sporturilor și culturii, la marea adunare populară organizată de Comitetul municipal București al P.C.R. în cinstea zilei de 1 Mai, sărbătoarea primăverii și a muncii, ziua solidarității internaționale a celor Ce muncesc, simbol al spiritului revoluționar și al năzuințelor de pace și progres social. Miile de bucureșteni prezenți la adunare și prin ei toți cetățenii patriei — români, maghiari, germani și de alte naționalități — au adus, în această zi de tradițională sărbătoare un fierbinte omagiu partidului, sub a cărei înțeleaptă cîrmuire își împlinesc cele mai înalte aspirații, și-au îndreptat gîndurile pline de dragoste și recunoștință spre tovarășul Nicolae Ceaușescu, patriotul înflăcărat, revoluționarul neînfricat care din fragedă tinerețe s-a ridicat cu hotărîre la luptă împotriva fascismului, asupririi și nedreptăților sociale, pentru libertatea, independența și suveranitatea țării, pentru propășirea ei. Ora 17, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, în prezidiul adunării au luat loc tovarăși Elena Ceaușescu, tovarășul Ilie Verdeț, alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. Din prezidiu au făcut parte, de asemenea, vechi militanți ai mișcării comuniste și muncitorești din țara noastră, reprezentanți ai unor organizații de masă și obștești, ai unor mari întreprinderi din Capitală, muncitori, personalități ale vieții noastre științifice și culturale. In sală erau prezenți membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și al guvernului, membri de partid cu stagiu în (Continuare în pag. a IV-a) Adunarea Intr-o entuziastă atmosferă specifică prestigioaselor momente politice din viața națiunii noastre, ieri a avut loc la Craiova adunarea festivă dedicată zilei de 1 Mai —Ziua muncii și a solidarității internaționale a celor ce muncesc, zi a cărei sărbătorire are loc în așt an sub semnul intensifi Jrii luptei pentru pace și dezarmare în lumea întreagă. In sala Teatrului Național, împodobită sărbătorește cu steaguri ale partidului și patriei, și avînd pe fundalul scenei un mare portret al tovarășului Nicolae Ceaușescu, cel mai in festivă de bit fiu al poporului român, conducătorul partidului și statului nostru, proeminentă personalitate a vieții internaționale contemporane, au fost prezenți sute de muncitori fruntași în întrecerea socialistă, ingineri și tehnicieni din aproape toate colectivele industriale din municipiu, cadre didactice și medicale, oameni de artă și cultură, militari, pionieri și alți oameni ai muncii. La adunare au luat parte, împreună cu tovarășul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al la Craiova Comitetului județean Dolj al P.C.R., ceilalți membri ai biroului Comitetului județean de partid, ai comitetului executiv al Consiliului popular județean, reprezentanți ai organelor municipale de partid și de stat, al organizațiilor de masă și obștești, conducători ai unor unități economice și sociale. După intonarea Imnului de Stat al R.S.R. de către sutele de participanți, adunarea festivă a fost deschisă de tovarășul Costică Chițimia, prim-secretar al Comitetului municipal de partid și primar al Craiovei. (Continuare în pag. a IV-a) Din marea întrecere socialistă . La întreprinderea „Electroputere“ Craiova a trecut întregul program complex al probelor de omologare cuptorul cu arc electric de topit oțel cu capacitatea de 1,5 tone pe șarjă. Conceput de Institutul de cercetare științifică și proiectări tehnologice pentru sectoare calde București și adaptat la condițiile tehnologice concrete de către specialiștii unității craiovene, produsul — care se distinge prin înalte performanțe tehnico-economice, are o fiabilitate crescută, consumuri reduse de energie electrică și un grad ridicat de automatizare — completează gama cuptoarelor electrice cu arc de capacități cuprinse între 1,5 și 5 tone oțel topit pe șarjă, agregate prevăzute în programul național de dotare a sectoarelor metalurgice din întreprinderile mici și mijlocii. El a fost realizat cu o lună mai devreme față de prevederile din documentații, ceea ce reprezintă un rezultat al creșterii gradului de mecanizare a operațiilor și productivității muncii, hotărîrii colectivului secției ansamble sudate (coordonată de ing. Vlad Diaconu), de a-și onora mai devreme prevederile din contractul economic încheiat cu întreprinderea de utilaj minier Petroșani. ■ Ca urmare a hărniciei lucrătorilor de la Întreprinderea chimică Craiova, a desfășurării activității la un înalt an (Continuare în pag. a II-a) Țara în mai . O zi-fereastră spre viitor este acest întii de mai al muncii, demnității, libertății și creației. De aproape patru decenii, România se recomandă lumii drept o definiție contemporană a muncii și este recunoscută ca atare, făurindu-și contururi îndrăznețe, „arzind“ etapele, recuperind decenii întregi In marșul său impetuos spre progres și civilizație, — mai alert, mai viguros, mai sporind din 1985 Încoace, de cînd Congresul al IX-lea al partidului, prin gestul energic al voinței sale unanime și fapta istorică a Omului ales să ne conducă destinele, a descătușat zăcămintele gîndirii și creației, activizînd plenar națiunea la uriașa operă de ctitorire a unei Românii socialiste moderne, înfloritoare. Prefacerile trăite de țară In acest răstimp cu greu ar putea fi cuprinse în cuvinte, dar le mărturisesc elocvent însuși chipul profund reînnoit al orașelor și satelor patriei, puterea ei economică înzecită, toate victoriile așezate de noi în temeliile independenței și suveranității naționale, le mărturisește afirmarea strălucitoare a patriei în concertul popoarelor lumii. De 92 de ani celebrăm tulburătorul Armindeni muncitoresc — martor și părtaș la atîta zbuciumată și înălțătoare istorie, zi de referință, mai însi, în procesul de cristalizare, de constituire politică și organizatorică a muncitorimii române, apoi de afirmare a luptei revoluționare a proletariatului, esențializată prin făurirea partidului comunist, în marile bătălii de clasă , o zi ce s-a înnobilat în lupta pentru apărarea libertăților democratice, a independenței, integrității teritoriale a țării, împotriva fascismului și războiului, zi a unității proletare în 1937 și 1939, rază luminoasă a luptei ilegale , iar după 1944 — zi de afirmare a unității maselor muncitoare sub flamura partidului, în înfăptuirea revoluției democrat-populare, în epopeea construcției, edificării societății socialiste. Cn fiecare an, cu fiecare cincinal, celebrăm tradiționala sărbătoare muncitorească ADRIAN FULGA (Continuare în pag. a II-a)