Inainte, ianuarie 1983 (Anul 40, nr. 11748-11771)

1983-01-04 / nr. 11748

>.Z2 32^ Proletari din toate țările, unul-vâ f eam doli al pcr. și ai consiliului popular județean | MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, CETĂȚENI AI REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, încheiem anul 1982 cu noi succese importante în dezvoltarea economico-socială, în sporirea avuției materiale și spirituale a patriei. In condițiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cât și de unele lipsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte , am obținut rezultate de seamă în creșterea producției agricole, realizînd o producție de cereale de 1000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale și spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, și la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obținute nu ne pot mulțumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acționat cu mai multă răspundere și fermitate, am fi putut să obținem rezultate și mai bune. La Conferința Națională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului în România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, în ridicarea gradului de civilizație al patriei, în creșterea forței economice și politice, în întărirea independenței și suveranității României socialiste. La sfîrșitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluția și construcția socialistă în patria noastră. Mărețele realizări obținute in anii construcției socialiste demonstrează cu putere justețea politicii partidului nostru care aplică in mod creator adevărurile generale la condițiile concrete din țara noastră, reprezintă o expresie a forței creatoare a clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, își făurește în deplină libertate propriul său viitor socialist și comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă eroică, plină de dăruire pentru progresul și propășirea patriei, adresei clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor cele mai calde felicitări și urarea de noi și strălucite victorii în măreața operă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism ! DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, CETĂȚENI AI ROMÂNIEI SOCIALISTE. Intrăm in noul an 1983 cu un program clar de muncă privind dezvoltarea armonioasă economico-socială a țării, în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XII-lea, a programelor și hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului. In centrul activității din anul viitor se află realizarea (Continuare în pag a IV-a) Plecarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Praga pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varșovia Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a plecat, luni după-amiază, la Praga, pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varșovia. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este însoțit de tovarășii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, general colonel Constantin Olteanu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul apărării naționale. La plecare,pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost condus de tovarășa Elena Ceaușescu, de alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. Erau de față Josef Simon, ambasadorul Republicii Socialiste Cehoslovace la București, membri ai ambasadei. * PRAGA 3 (Agerpres). Secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a sosit, luni după-amiază, la Praga. Pe aeroportul internațional Ruzyne, tovarășul Nicolae Ceaușescu și persoanele oficiale care îl însoțesc au fost salutați de tovarășii Gustav Husák, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia, președintele Republicii Socialiste Cehoslovace, Lubomir Strougal, membru al Prezidiului C.C. al P.C. din Cehoslovacia, președintele guvernului federal, Vasil Bilak, membru al Prezidiului, secretar al C.C. al P.C. din Cehoslovacia, Josef Koreák, membru al Prezidiului C.C. al P.C. din Cehoslovacia, de alți conducători de partid și de stat cehoslovaci. Tovarășului Nicolae Ceaușescu i s-au oferit buchete de flori. A fost prezent ambasadorul țării noastre la Praga, Cornel Pînzaru. Acolo unde flacăra muncii arde neîntrerupt Acele ceasornicului indică ora zero. Intrăm cu încredere intr-un an nou. Tulburătoarea clipă a trecerii în 1983 i-a găsit în haine de lucru pe destoinicii termoenergeticieni și chimiști de la Ișalnița, pe harnicii petroliști, ceferiști, metalurgiști, oameni de la telefoane, din spitale, din alte unități. Cu gîndul la mobilizatoarele îndemnuri cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat întregului popor de tovarășul Nicolae Ceaușescu, conducătorul iubit al partidului și statului, ne îndreptăm spre Termocentrala Ișalnița. In camera centrală de comandă, dispecerul șef energetic Ion Brătucu, șeful de tură Ștefan Poenaru și electricianul Ion Sîrbuu urmăresc cu atenție pupitrele. După 15 minute din cel de-al treilea an al cincinalului se anunță că în sistemul ener(Continuare în pag. a III-agetic național au fost pulsați primii 100 000 kWh energie electrică. Generatoarele, instalațiile termocentralei funcționează, bine, asigurînd energia electrică și termică necesară. Dincoace, la Combinatul chimic, siluetele svelte ale coloanelor argintii, cu zgomotul lor caracteristic, vestesc că se lucrează din plin. De fapt, anul 1983 a început aici... de la data de 30 decembrie 1982, cînd chimiștii au finalizat planul anului trecut la producția marfă. O confirmă chiar tovarășa Ileana Georgescu, secretar al comitetului de partid pe combinat, care ne mărturisește : „Am intrat în noul an cu hotărîrea fermă de a amplifica rezultatele anului trecut, de a da viață, astfel, cit mai repede indicațiilor refe M. OLTEANU Revelion 1983 ............................................................................................................ ...Lumini multicolore, pomi de iarnă coborîți din etajele de cetină și veșnicie ale Carpaților, brazi răsădiți în saloane somptuoase, cufundate în feerie, colindători pe sub balcoane și ferestre deschise, cu ochi imenși, viitorului. Acestea au fost elementele definitorii pentru atmosfera în care oamenii muncii au petrecut ultimele ore ale anului ’82 și primele ore ale anului ’83. Marea familie a constructorilor de locomotive, de transformatoare, mașini și aparataje electree de înaltă tehnicitate, marea familie a celor ce muncesc la „Electroputere“ — nava amiral a electrotehnicii românești — și-a dat întilnire și un astfel de momente sărbătorești. In spațioasa cantină muncitorească cu nimic mai prejos decit sala oricărui restaurant de categoria I —, au petrecut noaptea cea mai lungă a anului, a anilor, aproape 250 de familii ale electrotehniștilor. ..Oamenii întreprinderii noastre sunt obișnuiți să fie împreună și la muncă, dar și în astfel de momente reconfortante“ — ne-a spus tovarășul Nicolae Nicolescu, secretarul comitetului de partid al întreprinderii. Am întîlnit — în acest spațiu iradiind feeric — am spune, nu numai datorită „inflorescențelor“ policrome ce încununau pomii de iarnă, serpentinelor, ninsorii de confetti, ci mai ales luminii încrezătoare de pe chipurile oamenilor —, am întîlnit, în acest perimetru situat în inima platformei industriale de est a Craiovei, pe unii dintre eroii reportajelor noastre de peste an, fruntași în producție, oameni de nădejde ai uzinei, precum electricienii Ion Stoica și Ilarion Băluță, lăcătușul Ionel Telină, maistrul Virgil Cucu, tehnicianul Albert Balint (care lucrează în „Electro“ încă de la înființare), ing. Dumitru Amza (director tehnic al întreprinderii), Ion Gemescu (directorul fabricii de motoare electrice), Virginia Gemescu (director economic al C.I.M.A.E.). Laolaltă cu aceștia și cu cei aproape 500 de electrotehniști craioveni ce și-au petrecut revelionul împreună se afla delegația de specialiști a unei firme (Continuare în pag a II-a) Dedicații muzicale șigastronomice adresate constructorilor craioveni de locomotive și aparataj electrotehnic.