Inainte, mai 1984 (Anul 41, nr. 12160-12185)

1984-05-01 / nr. 12160

L bi2LIöj‘::a Li fcArtó D 0 L J Adunarea populară din Capitală organizată cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 la Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea ar „partidului și statului au participat, luni după-amiază, la adunarea populară organizată de Comitetul municipal București «1 P.Crt., cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Celebrarea acestei zile, intrată în tradiția sărbătorilor scumpe ale poporului nostru, dobîndește, astăzi, o semnificație deosebită, ea desfășurîndu-se sub semnul a două memorabile evenimente : împlinirea a 45 de ani de la marile demonstrași antifasciste și antirăzboinice, de la 1 Mai 1939, strălucită zi de luptă a clasei muncitoare împotriva fascismului și războiului, pentru democrație, unitate și independență națională, precum și a patru decenii de la crearea Frontului Unic Muncitoresc, act politic de excepțională însemnătate, care a determinat întărirea rolului clasei muncitoare în lupta pentru eliberare socială și națională — momente istorice premergătoare marii victorii de la 23 August 1944, inițiate, organizate și conduse de Partidul Comunist Român. Sărbătorind Ziua de 1 Mai, toți cetățenii patriei aduc un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înalte tradiții de luptă ale poporului nostru, care s-a angajat, încă de la începuturile sale, să servească neobosit interesele fundamentale ale clasei muncitoare, ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, ale întregii națiuni. In același timp, toți cei ce trăiesc și muncesc pe pământul României — români, maghiari, germani și de alte naționalități — aduc, in această zi aniversară, prinosul lor de caldă dragoste, stimă și recunoștință tovarășului Nicolae Ceaușescu care, din 1933, a participat eroic la toate marile evenimente din întreaga activitate a partidului, clasei muncitoare, din viața a poporului român, la lupta pentru eliberare socială și națională, pentru socialism, afirmîndu-și înaltele calități de revoluționar și înflăcărat patriot. Aceste simțăminte și-au găsit o vibrantă expresie in primirea entuziastă făcută tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, la sosirea la Palatul Sporturilor și Culturii, unde a avut loc marea adun A . ^nare populară consacrată Zilei de 1 Mai. ...Ora 17,00. De-a lungul frumoasei esplanade a parcului, precum și pe platoul din fața palatului se aflau mii de bucureșteni, care au aclamat, cu însuflețire, pentru partid și secretarul său general, pentru noastră socialistă, patria Coruri reunite interpretau îndrăgitul cîntec „Partidul Ceaușescu — România“. Tineri și tinere, pionieri și șoimi ai patriei au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu, cu emoție, cu cele mai alese sentimente de dragoste și prețuire, buchete de flori. Cu aceeași însuflețire au fost întâmpinați, la intrarea în sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului nostru. In uralele și ovațiile celor prezenți, în prezidiul adunării au luat loc tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarașul râiean... Gaușescu,” tovarășul Constantin Dăscălescu, alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. In sală se aflau membri ai C.C. al P.C.t., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, generali și ofițeri, activiști de partid și de stat, oameni ai muncii (Continuare In pag. a IV-a) Trăiască 1 Mai —Ziua muncii și solidarității Ollmnil MülllUIIIIIIMIfillllregillllllilMIIIIMIMIiilllIIIMBIII i Pifil MMUIMIffi internationale a celor ce muncesc .....i.ii.i.ii.iiiiii.â.iiiii.ii.n.1.....................................................................__ al tovarășului Nicolae Ceaușescu înflorirea patriei, într-o lume a păcii și colaborării* » CRISTINA POPESCU, președinte al Consiliului Județean Dolj al sindicatelor Intrăm intal — luna de la cumpăna primăverii — prin aceeași tradițională poartă a Zilei de Intîi, străluminați de aceleași statornice idealuri, scumpe nouă doljenilor, ci și tuturor fiilor patriei, acelea de a acționa cu fermitate, strîns uniți în jurul partidului, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru a asigura progresul multilateral și înflorirea perpetuă a României socialiste, nuli tind totodată neobosit pentru apărarea păcii, pentru promovarea colaborării și înțelegerii cu forței progresiste, cu toate popoarele lumii. Mai mult ea privind, la 1984 — anul celei de-a 40-a aniversări a Revoluției din August ți a celui de-al XLII-lea Congres al P.C.R. -- poporul nostru sărbătorește Ziua muncii și solidarității internaționale a celor ce munceau sporindu-și eforturile creatoare pentru realizarea neabătută a hotărârilor Congresului al XII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, a obiectivului fundamental de trecere a României la un nou stadiu, superior de dezvoltare și asigurarea unei noi calități a muncii și vieții. Simbol al uriașei energii revoluționare a clasei muncitoare,, al hotărîrii sale de lichida exploatarea asuprirea, de a clădi o socicietate nouă, a egalității și dreptății sociale, acțiunile organizate, începînd din 1890, cu prilejul Zilei de 1 Mai de organizațiile profesionale și politice ale muncitorilor din România, iar după 1893 de primul partid politic al clasei noastre muncitoare au marcat progresiv dezvoltarea continuă a conștiinței revoluționare a muncitorimii române, Făurirea Comunist Român, Partidului în mai 1921, expresie a continuării (Continuare In pag. a H-a) Ideal pentru a cărui trainica înfăptuire acționăm strîns uniți in jurul partidului, Fapte în colmeritori Tn colectiv de specialiști de la Centrul de cercetare științifică și inginerie tehnologică „Electroputere” Craiova a realizat o instalație cu ajutorul căreia se obțin, pe o perioadă practic nedeterminată, curenți electrici foarte mari, cu intensități cuprinse între 10 000 și 100 000 amperi. Instalația a intrat în dotarea întreprinderii „Electrolize“ la standul de probe și control de la fabrica de mașini electrice rotative. igg Personalul muncitor al întreprinderii de confecții Craiova raportează, în cinstea Zilei Muncii, că a depășit sarcinile revenite pe primele patru luni din cel de-al patrulea an al cincinalului actual cu 2,6 milioane lei la producția marfă. Concomitent, față de planul perioadei respective, el a înregistrat un spor la producția fizică evaluat la circa 25 milioane lei, punînd la dispoziția beneficiarilor un însemnat volum de articole de confecții, îndeosebi jachete și rochii pentru femei. In același interval de timp, confecționerii craioveni au onorat integral comenzile partenerilor de peste hotare. Oamenii muncii da la întreprinderea de reparații auto Craiova se prezintă la marea sărbătoare a muncii cu un bilanț bogat în realizări pe linia recuperării, recondiționării și refolosirii materialelor, pieselor de schimb, ansamblelor și subansamblelor. Astfel, aplicînd inițiativa „Contul de economii al grupei sindicale“, în care sunt cuprinși peste 1 000 de oameni ai muncii, unitatea a înregistrat, de la începutul acestui an, economii de 160 tone oțel, 4 tone aluminiu, 115 mc material lemnos, însemnate cantități de alte materiale refolosibile, din marea întrecere socialiști Cu prilejul Zilei de 1 Mai, redacția ziarului „înainte“ adresează calde felicitări și urări de noi succese în muncă tuturor colaboratorilor și cititorilor cotidianului nostru. în cartierul Craiovița Noua S-a dat în folosință o micropoliclinică Pentru cei aproape 70 000 de cetățeni ai cartierului craiovean „Craiovița Nouă“, s-a împlinit, începînd de ieri, un mai vechi deziderat. Este vorba de darea în folosință a unei micropoliclinici, amenajată, cu sprijinul organelor locale de partid și de stat, într-un fost imobil al șantierului de construcții. Lucrători de la I.J.G.C.L., împreună cu cei de la Spitalul clinic nr. 2, au desfășurat o intensă activitate, tencuind în exterior clădirea respectivă compusă din 32 de încăperi, văruind și vopsind interioarele, înlocuind ușile cu altele noi, reparind parchetul, executînd o serie de lucrări de faianțare pentru caima A. POPESCU (Continuare In pag. a IV-a) „.„.iu din micropoliclinică dată recent în folosință în cartierul Craiovița Nouă : control clinic și analize în laborator. Foto : Dan Stănescu Cîntec în Mal Cerul, pământul, apele, pruncii, Semințele și graiul neamului meu Mărețele fapte ale omului muncii Cantavor Inelul de Mal tot mereu. Vor arde un slovă, în vecie, în gtnd Eroic, fapte de minul muncitoare Cu flva pe lume pămintul pămint Și țara-nălțată cu fruntea spre soare. Acum, dud o singură inimă bate-n popor, Cuvine-se rouă un cîntec In grai de caval Cind doina ți dorul din „Sara pe deal* Freamată-n falduri mărețe de scump tricolor. Lumina Ceaușescu 1-a-ntregului popor !„ Trăiască-n veci cu visul ce-1 ridicăm spre zbor Inglia din gura aceasta de val, in prima zi a Mărețului Mai CLAUDIU MOLDOVAN