Inainte, mai 1985 (Anul 42, nr. 12469-12494)

1985-05-01 / nr. 12469

Adunarea festivă din Capitală consacrată Zilei de 1 Mai Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, marți după-amiază, la adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Intr-o impresionantă unitate și vibrantă trăire patriotică, toți fiii țării au adus — în aastă zi de scumpă sărbătoare, de strălucit bilanț al marilor împliniri, al istoricelor izbînzi in edificarea noii orînduiri — prinosul lor de caldă recunoștință eroicului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiții ale luptei revoluționare duse de poporul român, forța politică conducătoare a societății, inima puternică, veșnic tineră a națiunii. In același timp, ei și-au îndreptat glodurile pline de dragoste ,și, stimă spre conducătorul iubit, tovarășul Nicolae Ceaușescu, care și-a dedicat întreaga viață, gîndirea și fapta revoluționară cauzei nobile a partidului, patriei și poporului, binelui și fericirii națiunii, înfloririi continue a României, în deplină libertate și independență, triumfului idealurilor socialismului și păcii. Aceste înalte gînduri și simțăminte și-au găsit o vie și pregnantă expresie in primirea însuflețită făcută tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu de miile de bucureșteni prezenți în Parcul Tineretului, care au aclamat îndelung pentru partid și secretarul său general, pentru patria noastră socialistă, pentru minunatul ei popor, constructor victorios al socialismului. Coruri reunite au intonat atît de îndrăgitul cîntec „Partidul — Ceaușescu — România“. Cu adîncă emoție, pionieri și șoimi ai patriei, tineri și tinere s-au apropiat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de tovarășa Elena Ceaușescu, oferindu-le cu afecțiune buchete de flori. Aceeași atmosferă entuziastă domnea și în Palatul Sporturilor și Culturii, care a găzduit adunarea festivă. In aclamațiile celor prezenți în sală, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu tovarășa Elena Ceaușescu, in prezidiu au luat loc membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai unor întreprinderi și institute de cercetări, ai organizațiilor de masă și obștești, personalități ale vieții științifice și culturale, muncitori, specialiști, alți oameni ai muncii din Capitală. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, miniștri, unor instituții reprezentanți ai centrale, unități economice și social-culturale, activiști de partid și de stat, generali și ofițeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureștene. (Continuare în pag. a IV-a) In angrenajul faptelor nobile de muncă dedicate marii sărbători. Raport al colectivelor muncitorești din industria Doljului și 26 unități economice cu planul realizat și depășit pe 4 luni gj Suplimentar, 55,5 milioane lei producție marfă industrială Un număr de 28 unități economice doljene au raportat realizarea și depășirea planului producției marfă industrială pe 4 luni din acest an hotărîtor, anul de la confluența a două cincinale. Potrivit datelor provizorii, centralizate ieri la Direcția județeană de statistică, producția suplimentară a acestor unități fruntașe însumează 55,5 milioane lei, cele mai substanțiale depășiri fiind obținute la I.L. Zahăr Podari, Trustul I.A.S., Chimica Craiova, T.L.C.I.T., întreprinderea de bere, I.C.P. Băilești, I.P.I.L.F. Calafat, I.C.F.T., U.F.E.T. și alte unități. Obiectiv prioritar — exportul I . La fabrica de locomotive a întreprinderii „Electroputare“ a fost terminat și expediat primul lot de 15 locomotive diesel electrice de 2100 cp din contractul acestui an cu R.P. Chineză. Ieri, delegații craioveni a aflați în portul Constanța, ne-au relatat că, in principala poartă maritimă a țării, ziua de 30 aprilie a marcat încheierea pregătirilor pentru încărcarea pe vas a acestui lot de produse. Colectivul I.T.M.E. Filiași marchează sărbătorește Ziua muncii prin expedierea unui lot de peste 500 motoare electrice și 80 transformatoare în cadrul contractelor curente cu U.IL S.S. Concomitent, cu destinația R.D. Germană, de aici au fost expediate 40 transformatoare din contractul In curs de derulare al acestuia întreprinderea de utigreu Craiova a livrat ultimele prese hidraulice monoetajate de tipul „P.H.M.-1956“, ce marchează finalizarea unui important contract extern de 12 prese din acest sortiment. S-a încheiat, totodată, și onorarea contractului de 63 platane pentru industria lemnului, utilaje de complexitate precizie livrate în R.D. Gerși mană.La I.T.M.A. Craiova se livrează, în aceste zile, intens plugurile purtate „P.P. 3—30“ dintr-un important contract de 10 080 produse destinate Iranului, din care jumătate sunt deja executate. Se fac ultimele pregătiri pentru expedierea unui nou lot de 1000 pluguri prevăzute să ajungă In portul Constanța In primele zile din mai. AD. F. Trăiască 1 Mai-Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc României moderne, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Laolaltă cu întregul popor, acționăm ferm pentru înflorirea patriei EUGENIA ALBU, președinte al Consiliului județean al sindicatelor Cu prilejul zilei Mai, redacția ziarului „înainte“ adresează calde felicitări și urări de noi succese in muncă tuturor colaboratorilor cititorișilor cotidianului nostru. Ziua solidarității internaționale a tuturor celor ce muncesc, intrată în tradițiile de luptă ale muncitorimii de pretutindeni, este sărbătorită anul acesta de poporul român, de oamenii muncii din județul nostru, în climatul de puternică emulație creatoare, generat de întrecerea socialistă pentru noi izbînzi pe frontul muncii pașnice, întrecere declanșată în întîmpinarea celor două mari evenimente din viața patriei: aniversarea a 40 de ani de la victoria Împotriva fascismului și împlinirea a 20 de ani de la Congresul al IX- lea al partidului, momentul ctitoririi „EPOCII NICOLAE CEAUȘESCU“, pagină de măreție fără egal la Cartea de aur a istoriei naționale. Acțiunile organizate pentru a marca sărbătoarea muncii și a solidarității muncitorești internaționale au avut totdeauna caracter politic militant, de luptă împotriva exploatării și asupririi sociale și naționale, pentru drepturi democratice și o viață mai bună, pentru dezvoltarea progresistă societății. Se cuvine să subaliniem mai mult ca oricînd, în acest an jubiliar al victoriei împotriva hitlerismului, că în șirul marilor bătălii de clasă, al manifestărilor antifasciste și antirăzboinice organizate de Partidul Comunist Român, un moment cu o semnificație istorică majoră, cu un larg ecou în țară și peste hotare, s-a constituit organizarea și desfășurarea impresionantei manifestații de masă din București, de la 1 Mai 1939, la care au luat parte peste 20 000 de oameni — aceasta reprezentînd una dintre primele acțiuni antifasciste de masă din Europa după acordul de la Ivttinchen, care au marcat debutul ofensivei hitleriste contra integrității teritoriale a statelor din centrul și estul (Continuare in pagalia) Intre noile și modernele cartiere craiovene construite in perioada pe care cu mindrie patriotică o numim „Epoca Nicolae Ceaușescu“ se numără și cel denumit „1 Mai”, ansamblu urbanistic în care locuiesc 12 000 de oameni. T etrîns uniți în jurul partidului, al ctitorului Cîntec de Mai Prin timp amar, întunecat și trist, Intii de Mai — tu ne-ai adus lumină. In luna ta, Partidul Comunist Născutu-s-a din jertfă și dragoste deplină ! Cu tine au crescut și-au luminat în timp Prea mindre, proletare generații — Al marelui Partid, puternic schimbarcînd prin febra marilor creații. O lună Mai a marilor victorii. Tu — veșnic adevăr înscris în carte. Ai fost și fi-vei noilor istorii Izvorul de lumină fără moarte ! Ești al partidului simbol măreț Și singe ce vărsat-au visătorii. Ești doina noastră sfîntă, fără preț, Și timpu-acesta încărcat de glorii. Ești EPOCA INTIIULUI BARBAT Ce țara ne-o așează între stele. Ești imn de pace-n lume înălțat Măreață simfonie în drapele. Intîi de Mai mereu vei aminti De lupta clasei noastre muncitoare Și-n veșnicie tu vei străluci Ca tricolor u n fapt de sărbătoare. CLAUDIU MOLDOVAN