Inainte, aprilie 1989 (Anul 46, nr. 13683-13710)

1989-04-01 / nr. 13683

\0‘ ANUL XLV NR 13 683 SIMBATA 1 APRILIE 1989 4 PAGINI 50 BANI Sub președinția tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, vineri, 31 martie, ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., care a dezbătut materiale ce urmează a fi prezentate Plenarei Comitetului Central al partidului din 12 aprilie a.c. In cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a analizat și aprobat Propunerile privind nivelurile orientative ale dezvoltării economico-sociale ale Republicii Socialiste România în anul 1991) și în cincinalul 1991— 1995. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere contribuției determinante a tovarășului Nicolae Ceaușescu la elaborarea, pe baze profund științifice, a acestor propuneri, subliniind că sub îndrumarea nemijlocită secretarului general al partidului s-a desfășurat întreaga activitate de fundamentare a nivelurilor de dezvoltare a țării în cincinalul viitor, fiind examinați in mai multe etape: pe ansamblul economiei, pe ramuri, ministere și în profil teritorial, în raport direct cu cerințele fundamentale ale creșterii tot mai puternice a forțelor de producție, sporirii neîncetate a avuției naționale, progresului general al societății noastre socialiste. S-a subliniat că îndeplinirea, în bune condiții, a prevederilor planului pe 1990 asigură înfăptuirea integrală a hotărîrilor Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, marcînd încheierea cu succes a celui de-al optulea cincinal, a unei etape importante în țării și trecerea dezvoltarea României î ntr-un stadiu superior de dezvoltare economico-social, pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării spre comunism. Comitetul Politic Executiv a subliniat că orientările generale ale dezvoltării în viitorul cincinal — stabilite în deplină concordanță cu posibilitățile reale ale țării și care urmează să stea la baza Programului-directivă ce va fi dezbătut de întregul partid și popor și supus aprobării celui de-al XIV-lea Congres al P.C.R. — pun un accent deosebit pe dezvoltarea intensivă a întregii economii naționale, pe înfăptuirea programelor de organizare științifică și modernizare a producției, pe baza celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii, pe realizarea unei noi calități a muncii în toate domeniile. Cincinalul viitor — a subliniat secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu — trebuie să fie cincinalul realizării programelor de modernizare, al creșterii eficienței, a nivelului tehnic și calitativ al întregii producții. Să facem astfel ca România să devină o țară a produselor de înaltă calitate, competitive, comparabile cu cele mai bune produse similare realizate pe plan mondial. Propunerile privind nivelurile orientative prevăd, de asemenea, sporirea substanțială a producției agricole, vegetale și animaliere, prin folosirea mai bună a tuturor condițiilor pe care le oferă agricultura noastră socialistă, asigurîndu-se înfăptuirea obiectivelor noii revoluții agrare. In lumina orientărilor și obiectivelor de ansamblu ale viitorului cincinal, urmează să se stabilească și programul de dezvoltare economico-socială a tuturor localităților — orașelor și comunelor — pe baza principiilor autoconducerii, autogestiunii și autofinanțării. In același timp, se prevăd creșterea producției de export, sporirea schimburilor economice externe și a cooperării economice Internaționale. Intensificarea participării României la diviziunea internațională a muncii, la schimbul mondial de valori. Propunerile privind nivelurile dezvoltării economicesociale în cincinalul 1991— 1995 prevăd, fermă, creșterea ca orientare venitului național și ridicarea, pe această bază, a gradului de bunăstare și civilizație al întregului nostru popor, țelul suprem al politicii partidului, esența orînduirii noastre socialiste. Comitetul Politic Executiv a examinat, apoi, Raportul privind evoluția prețurilor și tarifelor in anul 1988. A fost evidențiat faptul că, în cursul anului trecut, prețurile și tarifele s-au menținut la nivelul anului 1987, situîndu-se sub limitele planificate. Aceasta evidențiază, încă o dată stabilitatea prețurilor în țara noastră, viabilitatea, caracterul sănătos al economiei naționale, confirmînd pe deplin temeinicia politicii economice a partidului și statului. S-a subliniat că, în actualele condiții economice internaționale, cînd aproape toate țările lumii sunt afectate de inflație, de creșterea continuă a prețurilor, România se numără printre puținele state în care prețurile — de producție, de livrare și cu amănuntul — s-au menținut la același nivel și chiar au scăzut. Măsurile adoptate în anul (Continuare în pag. a IV-a) județului în aceste zile pe ogoarele Organizare exemplară, eforturi susținute în toate unitățile și formațiile de lucru ■ Stadiul însă naînțării solei (în procente), pe condiții unice agroindustriale, la data de 30 martie a.c. : Dăbuleni — 100 ; Măceșu — 85 ; Poiana Mare — 57 ; Plenița — 50; Vîrtop — 49 ; Hirea — 47 ; Melinești — 45 ; Perișor — 42; Băilești — 38; Amărăști — 33; Bechet — 32 ; Zănoaga — 31 ; Calafat — 30 ; Seaești — 29; Plopșor — 26; Murgași — 24 ; Robănești — 23 ; Predești — 22 ; Seaca de Pădure — 20; Șimnic — 19; Catane și Cîrcea — 15 ; Moțoței — 12 : Bratovoești — 9 ; Filiași — 8 . Segarcea — 6. A se reține : soia trebuie însămînțată, obligatoriu, pînă la 10 aprilie ! ■ Control exigent și permanent asupra modului cum a fost organizată și cum se desfășoară activitatea formațiilor de tractoare repartizate să lucreze în schimburi prelungite și în două schimburi la pregătirea terenului, urmărindu-se realizarea obligatorie a vitezelor stabilite! . Atenție cu totul aparte încheierii erbicidării păioaselor, avînd grijă să se respecte cu rigurozitate normele tehnologice spre a nu evita repetarea deficiențelor constatate zilele trecute la I.A.S. Robănești ■ Factorii cu munci de răspundere repartizați pe unități și consilii unice agroindustriale să militeze cu perseverență, cu toată exigența și răspunderea pentru încadrarea fiecărei lucrări, cu prioritate a însămînțărilor, în perioadele stabilite, să asigure pretutindeni înfăptuirea riguroasă a indicațiilor comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole! Întreprinderea „Textila“ Calafat (Secția filatură-bobinat), Comunistele Milica Mațoi (filatoare), Tudorița Matei (eeteristă), preocupate permanent de cantitatea și calitatea lucrărilor ce le execută. Foto : Ilie Alex. In spiritul sarcinilor subliniate de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Orientare fermă spre problemele majore ale producției Suport al revirimentului la S.P.I.A.C.T. Craiova Secția de producție industrială aparataj-centralizaretelecomandă Craiova se situează în rîndul unităților doljene care au realizat planul trimestrial la producția marfă. Este un reviriment care s-a produs față de anul trecut, cînd, la acest indicator (unul din cei de bază) s-a înregistrat un minus de circa trei procente. Dar există rezerve pentru și mai mult, din moment ce angajamentul asumat în întrecerea socialistă prevede un spor de cel puțin 1,5 la sută. La nivelul planului se află și productivitatea muncii, precum și beneficiile. Cheltuielile totale sunt diminuate cu 0,2 lei, iar cele materiale cu 0,7 lei la 1 000 lei producție marfă, deși adunarea generală a reprezentanților oamenilor muncii și-a propus să fie reduse cu doi lei și, respectiv, 3,4 lei la mia de lei. Se preconizează, între altele, obținerea de economii diverse prin reproiectarea a cinci produse, reducerea cu 7,6 MWh a consumului de energie electrică, recondiționarea de piese și subansamble în valoare de 5,1 milioane lei, recuperarea de materiale refolosibile însumînd 168 mii lei. Pe de altă parte, avînd în vedere că ciclul de fabricație a produselor nu depășește 25 de zile și că structura producției S.P.I.A.C.T. diferă de la un an la altul, s-au creat stocuri de materiale cu mișcare lentă, dar există preocupări pentru lichidarea lor, după cum am primit asigurări de la ing. Alexandru Damian, șeful secției. La rîndul său, ing HORIA IONESI t (Continuare în pag. a IV-a) Luna aprilie reprezintă, mai ales în această primăvară timpurie, o perioadă ideală pentru desfășurarea unor ample acțiuni gospodărești care să confere localităților o notă de prospețime, un plus de frumusețe. Din acest considerent, ca un imperativ al aprilie a și fost anotimpului, declarată „Luna curățeniei și înfrumusețării“ localităților, străzilor, drumurilor, parcurilor, grădinilor publice, scuarurilor, acțiune patriotică la care sînt chemați să participe toți cetățenii, indiferent de vîrstă și ocupație, în frunte cu deputații. Zilele sfîrșitului de martie au marcat în județul nostru o notabilă participare cetățenească la acțiunile inițiate de consiliile populare privind curățatul trotuarelor și aleilor de acces, săpatul și gazonatul spațiilor verzi de la stradă și din jurul imobilelor, plantarea de arbori, arbuști, gard viu etc. La rîndul lor asocia Aprilie: „Luna curățeniei și înfrumusețării“ țiile locatarilor și-au pus mai bine în evidență rolul revenit în crearea unui mediu ambiant cît mai atrăgător, cu o bogată vegetație, bine îngrijit. Dar, mai este încă foarte mult de lucru. Iată de ce, în cea de-a patra lună a anului, aceste lucrări vor trebui considerabil intensificate astfel încît în actuala primăvară să înscriem cu majuscule o amplă participare cetățenească, expresie a înaltei atitudini civice, a spiritului de inițiativă ce caracterizează în mare măsură pe cetățenii de azi ai Doljului. Să trecem așadar, după cum se stipulează și in Legea nr. 10/1982 privind autogospodărirea localităților întreținerea și curățenia lolocuințelor, a anexelor gospodărești, a curților și împrejmuirilor acestora, să participăm la realizarea tuturor măsurilor privind buna gospodărire a localităților. Este vorba în special de răzuirea de noroi a rigolelor, a căilor de acces rutiere și pietonale, podurilor, podețelor, la văruirea sau vopsirea ION DIACONI i (Continuare în pag. a IV-a) La semănatul porumbului Realizarea vitezelor zilnice — obligație primordială Incepind de astăzi, au mai rămas exact zece zile pînă la data la care pretutindeni în județ este absolut obligatoriu să se încheie însăniințările de primăvară, încadrarea fiecărui consiliu unic agroindustrial, fiecărei unități agricole de stat și cooperatiste în termenele stabilite, depinde în mod hotărîtor de realizarea și depășirea vitezelor prevăzute atît la pregătirea terenului cît și la însămînțări. Faptul că în ziua de 30 martie, în consiliile unice agroindustriale Plenița, Seaca de Pădure, Robănești, vitezele stabilite la semănatul porumbului au fost nu numai realizate, ci și depășite, pro- AUREL FRIGIOIU (Continuare In pag a II-a) , Pag. 3 — în sirit si sarcinilor subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu. Filiașul deplin racordat la sarcinile politico-economice actuale. mHiüimniiii ni» nmniir,mrri r I C.A.P. Drănic. Mecanizatorul Marin Hristea efectuează semănatul porumbului pe o sală de 160 ha situată în punctul I „Țelinii". ___________ _|