Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1979 (Anul 12, nr. 2987-3063)

1979-07-01 / nr. 2987

'jr M01EIA« DIN TOATE TAMIE UNITI-VA! H ! HARGHITEI Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XII., nr. 29874 pagini, 30 bani | Duminică, 1 iulie 1979 Constructorii de locuinţe din Gheorgheni sunt hotărâţi să-şi respecte angajamentele Şantierul din Gheorgheni, al întreprinderii judeţene de construcţii-montaj Harghita a marcat un important progres în acest an în ceea ce priveşte desfăşurarea lucrărilor la construcţiile de locuinţe, concretizat într-o mai bună aprovizionare tehnico-materială, în asigurarea forţei de muncă în concordanţă cu capacitatea de producţie, într o mobilizare generală a lucrătorilor şantierului în vederea ridicării ritmului de execuţie a tuturor lucrărilor. Aşa se face că de la începutul anului planul construcţiilor de locuinţe a fost îndepliit, apartamentele prevăzute au fost predate la termenele stabilite. în curs de predare se află alte cîteva blocuri,s-au pregătit şi fronturi corespunzătoare de muncă pentru ■ La invitaţia Consiliului judetean Harghita al Organizaţiei Pionierilor,, un grup de pionieri din oraşul Hlakó (R.P. Ungea) va fi, pentru mai multe zile, oaspetele pionierilor din judeţul nostru. Cu această ocazie vor fi organizate excursii in lacuri pitoreşti ale judeţului şi va avea loc intilniri cu pionierii harnicieni. Cooperativa „Munca Colectivă" din Topliţa a deschis, recent, pe strada Borsecului (unde se află şi sediul central) un atelier pentru confecţionarea de mic- mobilier (pentru bucătării şi interioare) la comanda clienţi 1 c-38 Zilele trecute, Secţia de drumuri naţionale Miercurea- Circ a fost dotată cu 5 noi maşini autobasculante de 6,5 tone, tip RD, pentru transportul iarnă. Şefii celor două loturi de construcţii - Gheorghe Fluture şi, respectiv, Szabó Rudolf - împreună cu ceilalţi maiştri ai şantierului, precum Csorton Ferenc, Farkas István Szöcs Mátyás şi ceilalţi, acţionează cu forţe sporite pe toate fronturile de lucru, activizează fiecare maşină şi utilaj pentru ca randamentul lor să fie maxim pentru ca întrecerea dintre constructori să conducă la îndeplinirea angajamentelor asumate în cinstea apropiatelor evenimente - a 35-a aniversare a eliberării patriei și cel de-al XI-lea Congres al partidului. Recent, în oraș, în frumosul carter „Florilor", constructorii au predat beneficiarilor un prim tronson cu 20 apartamente, din cadrul blocului 49, următoarele 40 de apartamente urmînd a fi predate în cîteva zile ; 39 de apartamente au fost și ele preluate de locatari în blocurile 43 G și 50 C, iar în prezent se fac ultimele pregătiri ca în aceste zile să poată fi predate și blocurile 45 F și 43 EF, cu un total de 60 apartamente. Cu stadii avansate de execuţie se mai află si blocurile 46, cu 20 apartamente, 44 A 1-2, cu 20 apartamente, 45 B3-C, tot cu 20 apartamente la care se lucrează la structura de rezistenţă a ultimului nivel. De asemenea, în ritm intens se desfăşoară lucrările si la primul bloc din cartier cu spatii comerciale, respectiv la blocul 42 ABC, cu 60 apartamente ca şi la blocurile 43 CD, 51 AB, cu creşă pentru copii la parter şi la blocul 51 CD. Paralel cu eforturile pentru urgentarea lucrărilor de construcţii, lucrătorii Şantierului Gheorgheni ai I.C.M.J.H. sunt preocupaţi şi de creşterea eficienţei activităţii lor, pentru gospodărirea mai atentă a materialelor, pentru buna utilizare a maşinilor şi utilajelor. Astfel, la realizarea cofrajelor se folosesc cleme metalice de invertiar în locul sîrmei, economisinduse şi cuiele, la turnarea scoilor fundaţiilor se utilizează cofraje metalice in locul celor din lemn, economisindu-se şi în acest caz materialul lemnos (spre exemplu, după un calcul estimativ, numai la blocul 42 ABC (Continuare în pag. a 3-a) Anton BORȘ Cartierul „Florilor" din Gheorgheni. Primul bloc din panouri mari se află în stadiu avansat de execuție. Actualitatea mixturii psialtice. Dintre acestea, 4 au intrat în dotarea formaţiei de drumuri Ciceu, iar cea de a cincea a fost repartizată formaţiei din Gheorgheni. ■ La Casa pionierilor şi şoimilor patriei din Topliţa, cu ocazia încheierii activităţii didactice şi educative, s-a deschis o frumoasă expoziţie, care capinde diferite cusături, aparate radio-tehnice, automodele şi fotografii artistice executate de pionieri membri ai diferitelor cercuri tehnico-aplicative. ■ Mîine, o brigadă helrghiteană, constituită din tineri de la Miercurea-Ciuc, Odorheiu Secuiesc şi Joseni va pleca spre Şantierul naţional al tineretului de la Combinatul minier Oltenia, unde vor participa la lucrări. ■ Consiliul orăşenesc pentru educaţie fizică şi sport Topliţa a deschis un curs de învăţare a vioului pentru copii intre 6- 74 ani. Orele de curs vor avea loc la ștrandul Tineretului, zilnic, între orele 10—12, pe toată perioada vacanței de vară. Rubrică realizată de Aurelia ILUȚ Şedinţa comuna a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, sîmbătă, 30 iunie, a avut loc în staţiunea Neptun şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România. în cadrul şedinţei a fost examinat proiectul de Directive ale Congresului al Xll-lea al Partidului Comunist Român cu privire la planul cincinal 1981-1985 și liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pînă în 1990. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem și guvernul au apreciat că direcţiile principale şi orientările dezvoltării economice şi sociale a ţării pentru anii viitori, cuprinse în documentele supuse dezbaterii, sunt în conformitate cu prevederile Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, ele jalonînd o etapă nouă, calitativ superioară, în opera de industrializare socialistă a ţării, de ridicare pe o treaptă mai înaltă a agriculturii, de dezvoltare şi modernizare a forţelor de producţie pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi teluricii. Continuînd în ritm susţinut procesul dezvoltării şi modernizării economiei naţionale, prevederile proiectului de Directive vizează ridicarea la un nivel calitativ superior a întregii activităţi economice, valorificarea intensivă, complexă a resurselor materiale şi umane de care dispune societatea noastră. în acelaşi timp, se urmăreşte asigurarea unei maxime eficienţe economice în toate domeniile de activitate în vederea sporirii necontenite a avuţiei naţionale şi a venitului naţional. Pe această bază, proiectul de Directive prevede un cuprinzător program de creştere în continuare a nivelului de trai şi spiritual al întregului nostru popor - ţelul suprem al politicii partidului, esenţa întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale și guvernul apreciază că prevederile proiectului de Directive sînt pe deplin realiste, ele asigurînd dezvoltarea armonioasă a tuturor ramurilor și sectoarelor de activitate, a tuturor judeţelor, progresul economico-social al întregii ţări pe calea socialismului şi comunismului. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi guvernul au dat o înaltă apreciere aportului nemijlocit al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la elaborarea şi fundamentarea prevederilor proiectului de Directive, relevînd contribuţia sa esenţială la elaborarea şi înfăptuirea întregii politici a partidului, care asigură înaintarea fermă a patriei noastre pe calea edificării societății socaliste multilateral dezvoltate și a comunismului. (Continuare in pag. a 1-a) (Continuare nn 009, a 3-a) Luna iunie, a cărei încheiere marchează momentul trecem în cea de-a doua jumâtate a anului, a fost deosebit de bogată în evenimente ale vieţii politice, economice si sociale a ţării Primul moment notabil l-a constituit ședinta Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., desfăşurată la 5 iunie, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care a dezbătut şi a adoptat hotărîri de mare însemnătate în domenii cum sunt utilizarea maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din economia noastră naţională, modificarea şi completarea Legii contractelor economice corespunzător cerinţelor noului mecanism economico-,financiar, realizarea Programului de creştere a nivelului de trai în'nchii 1976-1980 - printre altele, s-a stabilit ca cea de-a doua etapă a majorării retribuţiilor să înceapă la 1 august a.c. - măsuri pentru pregătirea celui de-al XII lea Congres al partidului, îmbunătăţirea organizării şi funcţionării Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, organizarea şi desfăşurarea Congresului educaţiei şi învăţămîntului. în aceeaşi şedinţă a fost dată o înaltă apreciere rezultatelor deosebit de rodnice ale vizitei pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a întreprins-o împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Regatul Spaniei, în aceeaşi zi, şi tot sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste care a dezbătut şi aprobat raporul privind activitatea de relaţii externe a Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste pe anul 1978, precum şi raportul cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerii echipelor de control al comeniilor muncii şi a consfătuirilor de lucru ale acestora la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor ; de asemenea, a examinat şi aprobat propunerile cu privire la îmbunătăţirea organizării şi activităţii comitetelor de cetăţeni, la sporirea răspunderii consiliilor Frontului Unităţii Socialiste şi a consiliilor populare în îmbunătăţirea activităţii acestora. Notăm, în cele ce urmează, cîteva momente semnificative ale activităţii prodigioase desfăşurate de secretarul general al partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care se înscriu în practica sa consecventă de a se întîlni cu colective de oameni ai muncii, cu diferite categorii de cetăţeni ai patriei noastre, pentru a stabili la faţa locului noi măsuri în vederea perfecţionării activităţii în toate domeniile. Astfel, vizita de lucru efectuată în institute de cercetări ştiinţifice şi tehnologice - care a marcat începerea lucrărilor plenare a Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie - a constituit un nou prilej de stabilire şi maiferă a direcţiilor cercetării ştiinţifice şi tehnologice din ţara noastră, a sarcinilor ce revin oamenilor de ştiinţă, tuturor lucrătorilor din acest domeniu în vederea sporirii aportului lor la progresul general al ţării. La 20 iunie, secretarul general ori partidului, cu ocazia unei vizite de lucru în judeţul Constanţa, a examinat la faţa locului, un cadru unui fructuos dialog, problemele esenţiale ale dezvoltării actuale şi de perspectivă ale Şantierului naval din Mangalia, iar în unităţile agricole vizitate a dat importante indicaţii privind modernizarea agriculturii, extinderea irigaţilor prin brazde, folosirea intensivă a pămîn Cronica lunii iunie