Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2002 (Anul 14, nr. 2907-2967)

2002-04-16 / nr. 2916

■ ■ flat la Miercurea-Ciuc, la deschiderea lucrărilor For ““Drumului Naţional pentru Dezvoltare Durabilă, preşedintele I României, domnul Ion Iliescu, a avut o scurtă întâlnire cu ziariştii în cadrul unei conferinţe de presă. Vom reda răspunsurile domniei - sale la întrebările puse. Tratatul cu Rusia va fi semnat, probabil, în a doua jumătate a lunii viitoare. în cadrul negocierilor dintre reprezentanţii ministerelor de externe român şi nts s-a convenit asupra "textului acceptat de ambele părţi pentru tratat şi pentru o declaraţie care va fi semnată de şefii diplomaţiei celor două părţi... " Declaraţia se referă la două chestiuni de bază, care nu sunt menţionate în tratatul de bază". Pe de o parte, condamnarea de către ambele părţi a pactului Ribbentrop- Molotov, ca şi a participării României, alături de Germania, în război, în al doilea rând, în legătură cu tezaurul se va constitui o comisie de lucru, formată din istorici, experţi din finanţe şi economişti, care să cerceteze această chestiune. "Eu zic că este un semnal pozitiv, în ciuda faptului că sunt multe necunoscute" a subliniat preşedintele. Participarea lui C.V. Tudor, liderul PRM, după un embargou impus de şeful statului, la întâlnirea de la Palatul Cotroceni, în cadrul căreia s-a discutat textul tratatului şi cel al declaraţiei cu liderii tuturor partidelor parlamentare, este în opinia domnului Ion Iliescu o concesie. "Nu s-a schimbat nimic (Continuare în pag. a 2-a) ANA OGRÂZEANU IVesedineJeiescu nu înelege "de ce trebuie sa procedam la eturaceaica". Azi, la Odorheiu-Secuiesc are loc Recepţia primului laborator teritorial pentru depistarea encefalopatiei spongiforme bovine Manifestare la care şi-au anunţat prezenţa directorul general al Agenţiei Naţionale Sanitar-Veterinare, dr. Gabriel Predoi, directorul general al Institutului de Diagnostic pentru SănătateaAnimalelor Bucureşti, conf. dr. Ştefan Nicolae, însoţit de conf. dr. Alexandru Nicolae, directorul Serviciului Buget- Finanţe din cadrul MAAP, ec. Miron Moldovan, directorii Direcţiilor sanitarveterinare din judeţele arondate, Braşov, Covasna şi Mureş, prefectul de Harghita. Laboratorul din Odorheiu-Secuiesc este primul din seria celor cinci teritoriale, care intră în funcţiune după cel din Bucureşti, deservit fiind, deocamdată, de un medic veterinar şi doi asistenţi. De precizat că, pentru dotarea tehnică au fost alocate de Ministerul Agriculturii 2 miliarde lei și că fiecare probă efectuată costă 1,2 milioane lei. (Continuare în pag. a 2-a) JL. Anul XIV., Nr. 2916 MARȚI, 16 APRILIE 2002 • 8 PAGINI Preţul 1100 lei prin abonament, 2000 lei la vânzare liberă PETROM Esenţa mişcării ! " Zilele de 2 Si 3 mai vor fi libere • Problema e ca cei care se vor bucura de ele vor trebui sa le recupereze în avans! în debutul videoconferinţei de săptămâna trecută, premierul Adrian Năstase s-a referit la Programul privind aderarea României la NATO și a apreciat consensul politic al partidelor parlamentare faţă de acest major deziderat. Foarte succind, domnia sa a mai trecut în revistă problemele abordate cu ministrul de Interne al Germaniei şi cele ce fac obiectul discuţiilor de la Geneva şi Bruxelles, subliniind ca foarte importante consultările cu toate formaţiunile politice în vederea semnării Tratatului cu Federaţia Rusă. După ce a evidenţiat importanţa Forumului desfăşurat la Miercurea-Ciuc, şeful Executivului a anunţat că judeţele care au avut de suferit de pe urma (Continuare în pag. a 2-a) ŞTEFANA DRĂGHICI Bursa generală a locurilor de munca Vineri, 12 aprilie a.c., în toată ţara a avut loc Bursa generală a locurilor de muncă, în judeţul nostru bursa a fost organizată în Miercurea-Ciuc, Odorheiu- Secuiesc, Gheorgheni, Cristuru- Secuiesc, Topliţa şi Bălan. La deschiderea bursei în municipiul Miercurea-Ciuc a participat d-1 Dézsi Zoltán, subprefect, care a urat celor peste 600 de persoane prezente succes în găsirea unui loc de muncă. La conferinţa de presă care a urmat după închiderea bursei, d-1 Gheorghe Ghinescu, directorul general al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita, a apreciat că bursa din judeţul nostru a fost un succes, la Miercurea-Ciuc au participat 38 de firme, cu o ofertă de 238 de locuri de muncă în 48 de meserii, o gamă care a acoperit foarte multe cerinţe ale pieţei forţei de muncă. Cele mai solicitate locuri de muncă au fost în industria uşoară (confecţioneri) şi în construcţii (zidari, dulgheri, tâmplari). Dintre cei 600 de (Continuare în pag. a 2-a) AURELIA ILUŢ Forumul Naţional pentru Dezvoltare Durabilă Rolul şi importanţa "Agendei totale 21" ora trecută, după intervenţia domnului preşedinte Ion Iliescu, au continuat intervenţiile participanţilor la Forum. "Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, în conformitate cu Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă, susţine implicarea comunităţilor locale, a agenţilor economici şi a societăţii civile în definirea "Agendei Locale 21" şi promovarea proiectelor prioritare pentru fiecare localitate", a subliniat deţinătorul portofoliului acestui minister, Petru Lificiu. El a spus că la nivelul MAPM se reactualizează în acest an lista proiectelor prioritare la nivel naţional cuprinse în Planul Naţional de Acţiune pentru Protecţia Mediului care vizează reducereapoluării (canalizări, staţii de epurare şi depozite ecologice), reconstrucția (Continuare în pag. a 4-a) O. ANA