Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2002 (Anul 14, nr. 2968-3032)

2002-07-02 / nr. 2968

"Cartonaş galben" pentru Harghita Sptămâna trecută, în prezenţa domnilor Octav Cozmâncă, ministrul Administraţiei Publice şi Leonard Cazan,ministrul Dezvoltării şi Prognozei, s-a desfăşurat şedinţa Comisiei consultative judeţene. Au fost prezentate informări privind activitatea instituţiilor: Direcţia I judeţeană a Finanţelor Publice, Grupul de pompieri "Oltul", Inspectoratul şcolar judeţean, Direcţia generală pentru Agricultură, iar doamna Romfeld Magdolna, directorul general al Prefecturii, a trecut in revistă situaţia aplicării legilor fondului funciar la nivelul judeţului Harghita. Au luat apoi cuvântul, prezentând problemele localităţilor, primarii din Corbu, Topliţa, Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Balan, Lupeni, Odorheiu-Secuiesc, I Vloiiţa. Prefectul judeţului, domnul Mircea Duşa, a accentuat câteva din priorităţile de care trebuie să ţină cont administraţia publică locală: aplicarea corectă şi cât mai rapidă a legilor fondului funciar, a legii privind retrocedarea imobilelor, a celei vizând venitul minim I garantat, cerând totodată ca atunci când consiliile locale adoptă hotărâri sau primarii dau decizii, acestea să fie elaborate în concordanţă cu legile ţării. Ministrul Leonard Cazan a insistat asupra necesităţii elaborării unor programe de dezvoltare locală bine întocmite, astfel încât să primească finanţare externă fără prea multe obstacole. "Să vă judecaţi bine priorităţile pentru a putea folosi cu eficienţă fondurile Phare. Trebuie profitat de această oportunitate", a adăugat domnul Leonard Cazan. (Continuare în pag. a 2-a) ANA OGRĂZEANU Spitalul judeţean Harghita nu trebuieşte nimănui • In şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc s-a dezbătut o problemă care vizează soarta Spitalului judeţean, respectiv preluarea acestuia în proprietatea consiliului local în baza Legii nr. 213/1998. Consilierii municipali şi-au spus părerea şi în final concluzia a fost că este imoral ceea ce i se impune consiliului local, iar hotărârea unanimă a fost următoarea: "Consiliul local nu preia în proprietate Spitalul judeţean, fără nici un fel de comentarii". Alte amănunte de la şedinţa consiliului local în numărul de mâine. Se dezvoltă, se modernizează staţiile de distribuţie a combustibililor auto şi a lubrifianţilor! După ce în localităţile harghitene Miercurea- Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Gheorgheni, Topliţa, Borsec şi altele au fost realizate, numai în ultimii 5 ani de zile, noi şi moderne staţii "PECO", iar altele au fost dezvoltate ori modernizate, Societatea Naţională a Petrolului "PETROM" S.A. continuă realizarea unor noi investiţii în Harghita. Fie că este (Continuare în pag. a 5-a) ANTON BORȘ Noua Stafie "PECO" de la Arvăteni-Feliceni Pagina a 8-a FOTBAL PETROM Esenţa mişcării Anul XIV., Nr. 2968 MARŢI, 2 IULIE 2002 • 8 PAGINI Preţul 1100 lei prin abonament, 2000 lei la vânzare liberă Pe Drumul Crucii, de la Gura Secului la Gura Izvorului • Aceasta va fi denumirea care va intra în memoria generaţiilor de azi şi a celor viitoare a distanţei de 9 kilometri, cuprinsă între Gura Secului, acolo unde se înalţă impunătorul Monument-mausoleu în care îşi dorm somnul de veci cei 771 de ostaşi-eroi care şi-au jertfit viaţa pentru eliberarea Ardealului şi unitatea neamului românesc, şi Gura Izvorului, acel mirific loc din Călimani, unde a început să se înalţe o minunată construcţie monahală, un fel de "pui" al Mănăstirii “Sfântu Ilie” din Topliţa. Pe această adevărată "poartă" prin care se pătrunde în împărăţia de frumuseţi a Călimanilor, de-a lungul celor 9 kilometri, prin strădania vieţuitorilor de la Mănăstirea “Sfântu Ilie”, în frunte cu părinţii arhimandriţi Mihail Goia şi Emilian Teleceanu, cu sprijinul Primăriei oraşului Topliţa şi al unor buni creştini, au fost aşezate 14 frumoase troiţe din stejar sculptat cu motive de inspiraţie biblică şi motive româneşti. Ultima dintre acestea se află aşezată pe culmea ce domină poiana de la Gura Izvorului, iar (Continuare în pag. a 5-a) ILIE ŞANDRU Aspecte de In maniifestmen "IlillMinil Iii silrhiUonrc" - iii |»:iijiiisi » 5-n - Ce ştim şi mai ales ce nu ştim despre cooperaţia meşteşugăreasca Declaraţia Consiliului Naţional dee Conducere al Cooperativelor Meşteşugăreşti din data de 14 iunie 2002 având în vedere transformările economico-sociale şi politice din ţară, redăm mai jos declaraţia Consiliului Naţional de Conducere al CNU din 14 iunie 2002 de la Eforie Nord, în legătură cu proiectul de Ordonanţa de Urgenţă privind unele măsuri vizând activitatea organizaţiilor cooperatiste. Declaraţia Consiliului Naţional de Conducere al OM Cooperaţiei Meşteşugăreşti Consiliul Naţional de Conducere al organizaţiile cooperatiste în anul 2001 Cooperaţiei Meşteşugăreşti, întrunit în şi a aprobat principalele direcţii de şedinţa semestrială din 14 iunie 2002 o acţiune pentru anul 2002. analizat activitatea desfăşurată în (Continuare în pag. a 2-a)