Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-10-27 / nr. 4857

Informaţia www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmailcom Anul XXI, Nr. 4857 • MARŢI, 27 OCTOMBRIE 2009 • 8 PAGINI Preţul: 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Preţurile la raft vor creşte cu până la 25% peste două luni! - în pagina a 3-a - ------------------------ „Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita nu a înţeles încă rolul şi locul prefectului în teritoriu” Şedinţa Colegiului Prefectural de ieri a dat impresia, chiar de la început, că reprezentantul Guvernului în teritoriu este puţin iritat. Şi nu era o impresie falsă, întrucât imediat aveam să aflăm şi de ce. Făcând referire la o adresă a preşedintelui Consiliului Judeţean Harghita, d-l Borboly Csaba, trimisă instituţiilor deconcentrate, cu privire la subordonarea lor, prefectul Constantin Strujan a scos Constituţia României şi a citit în faţa plenului articolul care reglementează acest aspect, după care a concluzionat: „Eu cred că preşedintele Consiliului Judeţean nu a înţeles încă rolul şi locul prefectului în teritoriu!”, pentru că, potrivit articolului invocat, cel care conduce instituţiile deconcentrate este prefectul. Ca atare, sublinia domnia sa, pentru eliminarea unor disfuncţii majore, singura cale este colaborarea. Dar cum despre colaborare nu se prea poate vorbi, prefectul le-a solicitat şefilor instituţiilor deconcentrate să respecte Legea fundamentală şi să procedeze în consecinţă, altfel „voi fi nevoit ca, pentru cei ce vor repeta greşeala, şi unii dintre dumneavoastră au făcut-o, să propun schimbarea din funcţie. Şi asta nu pentru că aşa vreau eu, ci pentru că aşa e legal”. Odată depăşit momentul, s-a intrat cu calm în ordinea de zi, primul raportor fiind d-l Csíki Andrei, directorul Direcţiei pentru Sport a judeţului Harghita, care a prezentat situaţia cluburilor sportive. O persoană care, în opinia prefectului, „a făcut tot ceea (Continuare în pag. a 3-a) D. ŞTEFANA BCS: Antonescu a urcat pe locul doi  în pagina a 3-a . Sămânţa - elementul esenţial al producţiei de cartofi ________- în pagina a 7-a - ____ De Ziua Armatei României Coroane şi jerbe de flori la Vor fi exploatate la potenţial maxim condiţiile naturale excepţionale oferite de oraşul-staţiune Băile Tuşnad? Proiect de modernizare a Primăriei Miercurea-Ciuc Primăria Miercurea-Ciuc va depune un proiect de finanţare la Programul Operaţional Sectorial care vizează modernizarea activităţii instituţiei, prin implementarea unui sistem integrat informatizat. Decizia de depunere a proiectului a fost luată joi, în şedinţa extraordinară a Consiliul local Miercurea-Ciuc. Viceprimarul municipiului, Antal Attila, a declarat că se doreşte dezvoltarea unui program, folosind informaticieni locali, care să permită accesul rapid la informaţii atât cetăţenilor, cât şi persoanelor juridice. (Continuare în pag. a 3-a)