Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2014 (Anul 26, nr. 5775-5814)

2014-08-05 / nr. 5790

www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5790 MARŢI, 5 AUGUST 2014 • Preţ: 1 leu Tema ediţiei din 2014 a Universităţii de Vară Izvoru-Mureşului: „România europeană şi românii de la frontiera Uniunii Europene şi NATO" - în pagina a 4-a - Cheltuirea fondurilor europene pentru mediul rural se va face prin măsuri mai puţine... ■ Pentru a vă lămuri în legătură cu ceea ce vreau să spun, citiţi atent interviul realizat cu dr. ing. Ioan Hîrb, şeful OJFIR Harghita - Domnule director, în noul PNDR, trimis Comisiei Europene în varianta finală, numărul măsurilor care fac posibilă accesarea fondurilor europene a fost redus la 15. E de bine, e de rău, ce ziceţi? Mai întâi aş dori să arăt că cele 15 măsuri beneficiază de 9,85 miliarde de euro, din care 8,1 miliarde de la Uniunea Europeană şi 1,75 miliarde co-finanţare naţională. Ei bine, aceste fonduri europene se vor cheltui, în perioada 2014-2020, prin măsuri mai puţine şi prin proceduri mult simplificate. Vor exista proiecte care vor putea fi depuse on-line, reducându-se astfel birocraţia, timpul de evaluare a lor va fi concentrat, iar grupurile de acțiune locală se vor (Continuare în pag. a 4-a) ȘTEFANA DRAGHICI Zilele Municipiului Miercurea-Ciuc „Pachamanca", o mâncare tradiţională peruană, principala atracţie a Festivalului Cartofului Peste 50 de echipe de bucătari amatori s-au întrecut, sâmbătă, la a XIV-a ediţie a Festivalului Cartofului, desfăşurat în Parcul central din Miercurea-Ciuc cu ocazia zilelor municipiului, atracţia principală fiind „pachamanca”, o mâncare tradiţională peruană, din ţara de origine a cartofului, pregătită după reţeta originală. (Continuare în pag. a 5-a) Rocadă la Prefectura Harghita Adrian Jean Andrei a fost înlocuit cu subprefectul UDMR Prefectul Harghitei, Adrian Jean Andrei, a fost înlocuit din funcţie, printr-o hotărâre a Guvernului, de subprefectul susţinut de Uniunea Democrată Maghiară din România (UDMR), Petres Sándor, schimbarea având loc în momentul în care prefectul se afla în concediu. Potrivit hotărârii de Guvern publicată în Monitorul Oficial, Adrian Jean Andrei a fost detaşat în condiţiile legii în funcţia de subprefect al judeţului Harghita, în vreme ce subprefectul Petres Sándor a fost numit în funcţia de prefect. Adrian Jean Andrei se afla în concediu cu familia atunci când a fost înlocuit din funcţie şi a fost surprins de această decizie. „Este o veste neaşteptată pentru mine, mai ales că eram în concediu şi nu mă aflam nici în ţară. Acestea sunt negocierile politice asupra cărora nu este bine să comentez. Sper, în continuare, ca judeţul Harghita să aibă o Instituţie a Prefectului la fel ca în ultimii doi ani, în care am reuşit şi să menţinem echilibrul etnic în judeţ, dar şi să fie respectate legile ţării şi Constituţia României, pentru că prefectul este, prin excelenţă, garantul respectării acestora”, a declarat Adrian Jean Andrei. Fostul prefect, de profesie jurist, a fost numit în funcţie în septembrie 2012 şi a declarat atunci că mandatul său va sta sub semnul respectării legii şi a dezvoltării în judeţ a unui climat de stabilitate, fără tensiuni. Adrian Jean Andrei a mai ocupat în trecut funcţia de subprefect al judeţului Harghita, a fost consilier local, dar şi consilier la biroul parlamentar al actualului ministru al Apărării, Mircea Duşa. Noul prefect, Petres Sándor, a ajuns la Prefectura Harghita în luna iunie a acestui (Continuare în pag. a 3-a) Ponta, la Nyerges, vreau mult mai multe steaguri care flutură" Premierul Victor Ponta a participat, duminică după-amiază, la monumentul de pe vârful Nyerges, din judeţul Harghita, la comemorarea a 165 de ani de la bătălia care a avut loc în zonă şi în care au murit aproximativ 200 de secui, la eveniment fiind prezent şi preşedintele Uniunii Democrate Maghiare din România (UDMR), Kelemen Hunor. In debutul manifestării, fanfara de copii din Cozmeni a interpretat imnul Ungariei, după care cei prezenţi au ascultat o înregistrare mai scurtă a imnului României. (Continuare în pag. a 3-a) GINA ȘTEFAN, Agerpres