Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2015 (Anul 27, nr. 5890-5924)

2015-04-01 / nr. 5890

• Pagina a 2-a • 1 aprilie 2015 • Informația BASCHET Steve Nash se retrage Şi-a anunţat retragerea definitivă, din activitatea competiţională, unul din cei mai valoroşi, dar şi mai interesanţi jucători din întreaga istorie a NBA (Asociaţia naţională de baschet), competiţia cea mai puternică din lume, Steve Nash (foto). Un jucător cu date atipice pentru campionatul american. Năs-_cut în Africa de Sud, din pă- rinţi canadieni, el a crescut în oraşul Victoria (Columbia Britanică, Canada) jucând baschet în echipa şcolii, alături de fratele său, Martin, devenit ulterior jucător profesionist de fotbal. Blond, cu pletele fluturând, nu foarte înalt (1,91 m, slăbuţ, sub 80 de kilograme), Steve amintea prin alură şi viteza debordantă cu care pornea spre coşul advers de... Johan Cruiff. Nash a urmat cursurile Universităţii Santa Clara (California), jucând, desigur, baschet şi câştigând de două ori titlul de „Jucătorul Anului” în Conferinţa Coastei de Vest Tot atunci a fost selecţionat în naţionala Canadei, al cărui manager a devenit în 2012. A fost draftat în 1996 de către Phoenix Suns, unde a rămas doi ani, apoi, în urma unor aranjamente între cele două echipe, a trecut la Dallas Maveriks, unde a jucat până în 2004, când a revenit la Phoenix. Reîntors la Suns, Nash devine „şeful de orchestră” al unei formaţii tinere, foarte talentată, care, faţă de anul precedent, îşi sporeşte cu 36 (!) numărul victoriilor obţinute în sezonul regulat. Caz rar în istoria NBA, Steve este desemnat, în 2005, cel mai bun jucător al sezonului regulat, cu toate că formaţia lui nu câştigase titlul NBA, iar media punctelor realizate era relativ mică: 15,5. Era, în schimb, considerat cel mai bun conducător de joc, precum şi cel mai bun pasator din NBA. în anul următor este desemnat din nou cel mai bun jucător din NBA. în momentul anunțului retragerii, Steve Nash era al treilea pasator, cu 10.330 pase, din întreaga istorie a NBA. Ferrari câștiga la Sepang Surpriză foarte mare în cea de-a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 - Marele Premiu al Malaeziei de la Sepang: după aproape doi ani, Ferrari urcă pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere. Victoria se datorează în mare măsură pilotului nr. 1 al echipei, cvadruplul campion mondial, germanul Sebastian Vettel. Simţul său strategic deosebit de fin l-a ajutat să adopte soluţii unice pe timpul cursei, depăşindu-i clar, din acest punct de vedere, pe cei de la Mercedes, care rămân, în continuare, marii favoriţi ai competiţiei. Nu-i mai puţin adevărat că noul monopost Ferrari a fost mult îmbunătăţit faţă de un trecut nu prea îndepărtat. Ceea ce e cât se poate de firesc, câtă vreme bugetul echipei Ferrari a crescut cu peste 100 milioane euro, în acest an. De altfel, dublul campion mondial, Lewis Hamilton, a ţinut să contracareze ideea că victoria de la Sepang se datorează exclusiv pilotului: „Nu se câştigă un campionat mondial cu maşini neperformante!”. Pe locurile doi şi trei în Malaezia s-au clasat piloţii de la Mercedes, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg. In afara învingătorului, un alt performer al etapei de la Sepang a fostKimi Raikkonen (Ferrari). Acesta a pornit, practic, cursa de pe locul 18, datorită unei spargeri de pneu provocată de debutantul Felipe Nasr (Sauber), şi a urcat până pe poziţia a patra! De subliniat şi locul 7 ocupat de Max Verstappen (foto), având în vedere că olandezul, la 17 ani şi 180 de zile, este cel mai tânăr pilot care a obţinut, vreodată, puncte în CM de Formula 1. Clasamentul general al piloţilor: 1. Lewis Hamilton (Marea Britanie, Mercedes) 43 p.; 2. Sebastian Vettel (Germania, Ferrari) 40; 3. Nico Rosberg (Germania, Mercedes) 33; 4. Felipe Massa (Brazilia, Williams) 20; 5. Kimi Raikkonen (Finlanda, Ferrari) 12. Clasamentul constructorilor: 1. Mercedes 76; 2. Ferrari 52; 3. Williams 30. Simona şi Jucătoarea română Simona Halep continuă, la Miami, comportarea remarcabilă care i-a adus, în urmă cu 10 zile, titlul de la Indian Wells. în optimile de finală de la Miami, Simona a întâlnit-o pe italiana Flavia Pennetta, care avea un scor net, 3-0, în faţa româncei. De data aceasta, Simona şi-a pus în valoare atuurile şi a câştigat în două seturi: 6-3, 7-5, în sferturile de finală ale turneului  Florin continuă de la Miami, cu premii de aproape 5,5 milioane dolari, Halep o va întâlni pe americana Sloane Stephens, învingătoare în faţa elveţienei Belinda Bencic, cu scorul de 6-4, 7-6. Alte rezultate din optimi: Venus Williams - Caroline Wozniacki 6-3, 7-6, Serena Williams - Svetlana Kuznețova 6-2,6-3, Andrea Petkovic - Ekaterina Makarova 6-1, 7-5, Sabine Lisicki - Sara Errani 6-1, la Miami 6-2. Florin Mergea, făcând cuplu cu olandezul Jean-Julien Rojer, s-a calificat, la rândul său, în sferturile de finală ale turneului din Florida, după un meci dificil cu perechea columbiană Juan Sebastian Cabal Robert Farah, cu scorul de 6-7, 6-2, 10-2. în următorul meci, cuplul româno-olandez va întâlni perechea americană John Isner - Sam Querrey. K&1 : -• e ■*!$ K r * va. - * HMH h smi Dunărea, la primul titlu naţional Pentru prima oară în istoria Campionatului românesc de hochei pe gheaţă, formaţia Dunărea Galaţi a cucerit titlul de campioană, învingând, în finală, cu scorul de 4-1 pe Steaua Bucureşti. Primele două partide s-au jucat pe patinoarul din Cârţa, aici Steaua fiind considerată gazdă, dar gălăţenii câştigă ambele partide: cu 6-3 (2-1, 1-1, 3-1) pe prima şi cu 3-1 (2-1, 0-1, 0-0) pe a doua, în primul meci de la Galaţi, surpriză: Steaua câştigă cu 3-1 (1-1, 2-0, 0-0), pentru ca în meciul patru Dunărea să câştige la scor: 7-0 (2-0,2-0,3-0). Meciul s-a disputat pe Stadionul Olimpic din Braşov şi obţinând victoria cu 3-1 (0-0, 3-1, 0-0). Cupa României Azi, de la ora 21:30 (Sport.ro), are loc partida retur, din semifinalele Cupei României, dintre echipele clujene Universitatea și CFR. în tur, când CFR a fost gazdă, scorul a fost 0-0. Mâine se dispută cel de-al doilea meci din semifinala Steaua - Petrolul, programat tot la ora 21:30 (Pro TV). Cupa Liceelor la minifotbal „Jandarmeria Română - 165 de ani” "Marcând 165 de ani de existenţă a Jandarmeriei Române, printre activităţile organizate de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Harghita se numără şi un campionat de minifotbal dedicat liceenilor. Cupa liceelor la minifotbal „Jandarmeria Română - 165 de ani” va avea loc mâine, în Sala Polivalentă din Miercurea-Ciuc, iar meciurile vor începe de la ora 12:00. La competiţie sunt aşteptate 6 echipe de la Colegiul Naţional „Octavian Goga” (Miercurea-Ciuc), Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” (Topliţa), Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu” (Bălan), Liceul Teoretic „Salamon Ernő” (Gheorgheni), Liceul Tehnologic „Kós Károly” (Odorheiu-Secuiesc) şi Liceul Teoretic „Orbán Balázs” (Cristuru-Secuiesc). Cele 6 echipe au ajuns la turneul final din Miercurea-Ciuc după ce s-au impus în fazele locale. ATINAJ ARTISTIC Un spaniol campion mondial Oraşul chinez Shanghai a găzduit Campionatele Mondiale de patinaj artistic, competiţie care a încheiat sezonul 2014-2015. Proba feminină a fost dominată de „Tânăra Gardă” rusească, pe prima poziţie clasându-se Elizaveta Tuktamysheva, cu 210,36 puncte. Ea a fost urmată la mare distanţă de japoneza Satoko Myahara, cu 193,60 p., pe treapta a treia urcând o altă rusoaică de mare perspectivă, Elena Sokolova Pentru prima oară în istorie, un spaniol câştigă titlul mondial. Este vorba de Javier Fernandez (foto), un patinator cu un palmares remarcabil şi înainte de cucerirea titlului mondial: de două ori medaliat cu bronz la CM, de trei ori campion european, de 5 ori campion al Spaniei. Fernandez a totalizat 273,90 p., fiind urmat de japonezul Yuzuru Hanyu, cu 271,08 p. și de kazahul Denis Ten, cu 267,72 p., o surpriză extrem de plăcută, mai ales că Ten a fost destul de aproape de detonarea unei adevărate bombe, el câştigând programul liber. La perechi au câştigat canadienii Megan Duhamel, Eric Radford, cu 221,53 p., în continuare podiumul fiind ocupat de perechi chineze: Wenjing Sui - Cong Han, cu 214,12 p., pe locul secund şi Qing Pang - Jian Tong, cu 212,77 p., pe locul trei. La dans a câştigat tânăra pereche franceză Gabriela Papadakis - Guillaume Cizeron, cu 184,28 p., urmaţi de perechea Madison Chuck - Evan Bates (SUA) şi de cuplul canadian Kaitlyn Weaver - Andrew Pote. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU