Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-07-31 / nr. 6379

Orbán s-a comportat la Tuşnad ca şi cum a a ar fi un fel de primministru al Europei □ în gândirea sa „novatoare” s-au instalat solid concepţiile geopolitice ale lui Putin Infatuat şi lipsit de conştiinţa realei anverguri a fiinţei şi a politicii sale, Viktor Orbán s-a comportat sâmbătă, la Băile Tuşnad, ca şi cum din buzunarele sale ar ieşi puiul Europei, al Lumii şi al Universului. De bună seamă, această atitudine a prim-ministrului ungar este adăpată, de aproape 20 de ani, de indiferenţa, ignoranţa, ineficienţa, lipsa de atitudine, lipsa de patriotism şi anvergura de doi bani a politicienilor autohtoni, care s-au trezit că direcţiile mari ale politicii Ungariei sunt trasate cu trufie imperială de pe teritoriul României, iar acum nu mai ştiu ce să facă decât să-l proclame pe Orbán drept „prieten”. Din punctul de vedere al românilor transilvăneni (aceia care încă n-au cedat şi n-au trădat), ceea ce se petrece an de an la Tuşnad este intolerabil. Pentru teleormăneni este neinteligibil, deoarece nici n-au învăţat, nici n-au trăit istoria noastră. Nu este imposibil ca această diferenţă de percepţie să ne ducă peste un deceniu sau două, la România neîntregită, dacă în ecuaţia guvernării de la Bucureşti o să ţină în continuare hangul nişte bizari dariuşi şi nici un om care să aibă habar cum stau lucrurile dincolo de munţi. continuare în pag. a 6-a Eşec în încercarea de relocare a ursoaicei de la Tuşnad în pagina a 3-a Prima vertebroplastie realizată în Harghita în pagina a 3-a Prefectul judeţului, nemulţumit de ignorarea Zilei Imnului Naţional de unii şefi ai instituţiilor publice în pagina a 3-a Depozit cu mai multe lăzi cu grenade, descoperit la Toplița în pagina a 4-a fri -fi continuare în pag. 5-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX, Nr. 6379 • MARŢI, 31 IULIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament: 1,50 lei la vânzare liberă BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ DiscriminaSitas in judeţele Covasna, Harghita şi Mureş au protestat la Bucureşti împotriva adoptării Codului administrativ Circa 1.000 de persoane au participat duminică, în Capitală, la un marş organizat de Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş (FCRCHM) şi Asociaţia „Calea Neamului” împotriva adoptării legii privind Codul administrativ, prin care, potrivit iniţiatorilor acestui eveniment, limba maghiară devine în mod neconstituţional a doua limbă oficială în stat pe o arie ce depăşeşte cu mult judeţele Covasna, Harghita şi Mureş. Ziua Imnului Naţional la Miercurea Ciuc: „Orice naţiune se fondează pe respectul faţă de simbolurile naţionale" . Ziua Imnului Naţional al României a fost marcată, duminică, şi în municipiul Miercurea Ciuc, la Monumentul Ostaşului Necunoscut, printr-un ceremonial militar şi religios. După fuga şi închinarea pentru poporul român oficiate de preotul militar, prefectul judeţului Harghita, Jean- Adrian Andrei, le-a vorbit celor prezenţi despre semnificaţia şi importanţa Imnului Naţional al României. „Creaţie a scriitorului şi muzicianului Anton Pann, pe versurile poetului revoluţionar Andrei Mureşanu. Deşteaptă-te, române! a devenit, începând din 1990, Imnul Naţional al României, a cărui zi o sărbătorim, în fiecare an, la 29 iulie. Deşteaptă-te, române! a fost interpretat, pentru prima dată, în contextul frământărilor revoluţionare ce au cuprins popoarele europene în 1848. (...) continuare în pag. a 5-a Din analiza Direcţiei Silvice Harghita pe semestrul I Volumul de material lemnos tăiat ilegal a scăzut cu peste 120 mc faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut □ Mai mult de jumătate din cantitatea de material lemnos tăiată ilicit nu a putut fi justificată de personalul silvic în semestrul I al acestui an, de pe suprafeţele administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita s-a tăiat ilegal o cantitate de 141 de metri cubi material lemnos. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, volumul de material lemnos tăiat ilegal a scăzut cu 121 mc, în 2017 fiind înregistrată o cantitate de 262 mc. Potrivit analizei activităţii de pază a pădurilor pe semestrul I 2018 realizată de DS Harghita, valoarea totală a pagubelor provocate de tăierile ilegale se ridică la aproape 50.000 lei, în primele şase luni ale lui 2017 această sumă a fost de 71.000 lei, continuare în pag. a 4-a