Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2019 (Anul 31, nr. 6440-6473)

2019-02-26 / nr. 6461

I '1 junc CANAI . kAjoni JÁNOS !12—Q( ) Valoarea bunurilor importate în judeţul Harghita a fost cu peste 50% mai mare decât cea a mărfurilor vândute în afara ţării a □ Şi aceasta în condiţiile în care nu a fost o diferenţă semnificativă între numărul operaţiunilor de import şi cele de export Pe ordinea de zi a şedinţei Colegiului Prefectural din această lună, care a avut loc ieri, s-au aflat 5 puncte, câteva teme fiind deja acoperite de ziarul nostru. Unul dintre subiectele prezentate ieri a fost o informare privind activitatea Biroului Vamal de interior (BVI) Harghita pentru anul 2018, continuare în pag. a 3-a Revizionismul unguresc - boală canceroasă, fără leac (8) Bolşevicii unguri de sub conducerea lui Béla Kun au preluat puterea cu concursul larg al „democraţilor” lui Károly Mihály, acesta fiind convins că Ungaria va scăpa de condiţiile grele ale armistiţiului „printr-un mic bolşevism”. Astfel, în Ungaria a fost instaurată, la 21 martie 1919, dictatura roşie bolşevică. In timpul acesteia s-a încercat să se dea lovitura de graţie care să ducă la anularea actului unirii Transilvaniei cu România, anume o invazie armată asupra Transilvaniei, continuare în pag. a 2-a Hrană doar pentru cerbi □ Aproximativ 20 de tone de fân şi frunzare sunt administrate de Direcţia Silvică Harghita numai pentru populaţia de cervide de pe cele trei fonduri de vânătoare pe care le mai administrează In fiecare iarnă, administratorii fondurilor cinegetice distribuie hrană speciilor admise la vânătoare. In iarna aceasta, Direcţia Silvică (DS) Harghita a distribuit hrană în spaţiile special amenajate din cele trei fonduri de vânătoare administrate în zona de nord doar pentru cerbi, faţă de anii anteriori, când era administrată şi mistreţilor sau, înainte de a fi specie protejată, urșilor. continuare în pag. a 5-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Hr. 6461 • MARŢI, 26 FEBRUARIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Consilierii judeţeni au aprobat majorarea tarifelor pentru apă şi canalizare percepute de Hargita Víz □ De la 1 martie vom plăti 3,81 lei pentru un metru cub la apă potabilă şi 3,36 lei/ metru cub la canalizare. Dna Csuka Piroska a fost mandatată să reprezinte Consiliul Judeţean Harghita la Adunarea Generală a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Hargita Víz” Conform adresei Hargita Víz, inclusă în expunerea de motive a proiectului de hotărâre, două motive au stat la baza majorării tarifelor pentru apă şi canalizare, invocată de Horviz: majorarea preţului la energia electrică şi creşterea salariului minim pe economie. Consilierul Partidului Popular Maghiar din Transilvania (PPMT), Zakariás Zoltán, nu a considerat justificată majorarea tarifelor solicitată de operator. „Se pune întrebarea: dacă creşterea salariului minim are un asemenea impact la stabilirea structurii preţului, atunci Harviz are majoritatea salariaţilor pe salariul minim? continuare în pag. a 4-a La Congresul UDMR de la ClujNapoca: Imnul şi culorile Ungariei - adoptate drept simboluri ale maghiarilor din România Congresul UDMR de la Cluj-Napoca a adoptat, cu unanimitate de voturi, o hotărâre privind folosirea unor simboluri de către comunitatea maghiară din România. Liderul senatorilor UDMR, Cseke Attila: „Simbolul maghiarilor este simbolul naţiunii maghiare, este tricolorul roşu-alb-verde. Noi considerăm simbolul naţiunii maghiare simbolul nostru. Simbolul naţional şi reprezentarea acestui simbol este considerat simbol propriu, continuare în pag. a 2-a