Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-22 / nr. 6594

Ráduly Róbert Kálmán va participa la prealegerile organizate de UDMR pentru a fi desemnat candidatul Uniunii pentru un nou mandat de primar Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Ráduly Róbert Kálmán, şi-a anunţat participarea la prealegerile organizate de UDMR pentru a fi desemnat candidatul acestei formaţiuni politice la funcţia de edil pentru încă un mandat. continuare în pag. a 2-a Comunicat IICCMER cu privire la posibila participare a lui Teodor Meleşcanu a la dezinformarea şi diversiunea a exercitate de regimul totalitar comunist Având în vedere informaţiile apărute în presă, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) s-a sesizat din oficiu cu privire la împrejurările şi condiţiile în care domnul Teodor Viorel Meleşcanu a acţionat, ca reprezentant al delegaţiei române la reuniunile de la Viena din perioada 19-20 decembrie 1989, în contextul săvârşirii de infracţiuni contra umanităţii de către autorităţile regimului comunist în timpul evenimentelor de la Timişoara, soldate cu numeroase pierderi de vieţi omeneşti şi rănirea gravă a multor persoane, continuare în pag. a 4-a I BIBLIOTECA-JUnd 1 71211 30 L KÁ Informaţia Creştere semnificativă a numărului infecţiilor a nosocomiale declarate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Trendul raportărilor infecţiilor nosocomiale rămâne ascendent, datorită eforturilor epidemiologilor concentrate pe depistarea şi diagnosticarea infecţiilor intraspitaliceşti la nivelul secţiilor, dar şi medicilor care nu se mai feresc să recunoască existenţa acestora. „Am înregistrat un nou record în 2019: 294 de infecţii nosocomiale declarate”, a afirmat dr. Sergiu Sîngeorzan, continuare în pag. a 3-a Miercurea Ciuc Evenimentele dedicate celor 161 de ani de la Unirea Moldovei cu Ţara Românească, sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza, debutează, astăzi, la Muzeul Oltului şi Mureşului Superior. Aici, de la ora 10:00, vor avea loc lecţii deschise cu tema Mica Unire şi Domnul ei, la care vor participa elevi din clasele a IV-a de la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu” din Miercurea Ciuc. Mâine, la Palatul Administrativ, în sala amfiteatru, de la ora 15:00, va avea loc expozeul „Semnificaţia istorică a Unirii Principatelor Române”, prezentat de pr. Adin Ţifrea, din cadrul Arhivelor Naţionale - Serviciul Judeţean Harghita şi un program artistic susţinut de elevii de la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu” şi Colegiul Naţional „Octavian Goga”, continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6594 • MIERCURI, 22 IANUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Evenimente dedicate Zilei Micii Uniri care vor avea loc în judeţ Şedinţa Adunării Eparhiale a Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei La Centrul Eparhial din municipiul Miercurea Ciuc, sub preşedinţia Preasfinţitului Părinte Andrei, Episcopul Covasnei şi Harghitei, s-a desfăşurat sâmbătă, 18 ianuarie 2020, şedinţa anuală de lucru a Adunării Eparhiale a Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei. Evenimentul a fost precedat de Sfânta Liturghie Arhierească oficiată în Catedrala Episcopală cu hramul Acoperământul Maicii Domnului şi Sfântul Ierarh Nicolae” de către Preasfinţitul Părinte Andrei împreună cu preacuvioşii părinţi stareţi, membrii Permanenţei Consiliului Eparhial, preacucernicii părinţi protopopi şi membrii clerici ai Adunării Eparhiale, la care au asistat membrii mireni ai acestui organ deliberativ al Eparhiei, alături de credincioşi din municipiul Miercurea Ciuc, continuare în pag. a 5-a