Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-28 / nr. 6595

La început de an Solicitări de colaborare între Consiliul Judeţean M şi Prefectura M Harghita Ieri a avut loc prima şedinţă de Colegiu Prefectural din acest an şi prima prezidată de Ion Proca, care a fost învestit în funcţia de prefect la sfârşitul lunii decembrie. Ca de obicei, şedinţa de debut a Colegiului Prefectural este cea în care Instituţia Prefectului prezintă cele mai importante realizări avute în anul precedent. A fost un raport de activitate prezentat de subprefectul Petres Sándor, asupra căruia vom reveni în unul din următoarele numere ale ziarului nostru. Astăzi, în schimb, ne vom opri la punctul Diverse, acolo Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, a punctat o serie de probleme în care cele două instituţii pot conlucra, continuare în pag. a 3-a Reacţii ale a Partidului Mişcarea Populară - Filiala Topliţa referitoare la dorinţa ca a municipiul de pe Mureş să redevină a oraş . La mijlocul lunii, pe 15 ianuarie, ziarul nostru publica poziţia primarului municipiului de pe Mureşul Superior referitoare la discuţiile apărute în mediul on-line ca Topliţa să redevină oraş. Şi, după aproape 12 ani de experienţă în administraţia publică, pe care o are, îl întrebasem atunci care sunt avantajele şi dezavantajele unei posibile treceri de la municipiu la oraş. Revenim acum cu poziţia preşedintelui Partidului Mişcarea Populară - Topliţa, Sever Hirişcău, referitoare la articolul de acum aproximativ două săptămâni. „Cunoaşteţi reacţia fiecăruia dintre voi, atunci când scăpaţi ceva printre degete sau vă aluneca ceva din mână? continuare în pag. a 2-a Salina Praid. Copii reprezentând zone istorice şi minorităţi naţionale, la un festival al bunei convieţuiri . Aproximativ 350 de copii - membri ai mai multor grupuri folclorice ce reprezintă diverse minorităţi naţionale, dar şi regiuni istorice din România - au participat, la acest sfârşit de săptămână, în Salina Praid, la „Festivalul jocului, bucuriei şi prieteniei”, un eveniment care are rolul de a promova multiculturalismul, prietenia şi buna convieţuire. Iniţiat de directorul Salinei Praid, Seprődi Zoltán, festivalul se desfăşoară sub genericul „Convieţuiri prin joc” şi dă prilejul participanţilor să se cunoască, să lege prietenii şi să ofere celorlalţi un exemplu de bună convieţuire. continuare în pag. a 5-a isot! 101~ KÁJONI JÁNOS Atenţie la păsări, nu le manipulaţi pe cele bolnave sau moarte! www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6595 • MARŢI, 28 IANUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Directoarea executivă adjunctă a Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Harghita, Cristina Antal, a declarat, luni, că în data de 18 ianuarie s-a primit o informare din Bihor, potrivit căreia au fost introduse în judeţul nostru 60 de kilograme de pulpe şi aripi de curcan - carne refrigerată, provenind din zona de protecție, alăturată focarului de gripă aviară, continuare în pag. a 3-a Mihai Eminescu omagiat de elevii maghiari, la tradiţionalul concurs de recitare □ Concursul, organizat de profesoara de Limba şi literatura română Bors Kinga de la Şcoala Gimnazială „Petőfi Sándor”, este un eveniment anual care marchează ziua de naştere a poetului, aleasă ca Zi a Culturii Naţionale şi continuă o tradiţie de 15 ani Relevant la acest eveniment este faptul că participarea este benevolă, nu există impuneri, doar deplina libertate de alegere a celor care îşi doresc cu adevărat să concureze, poate pentru că acest concurs le oferă elevilor maghiari şansa să se afirme, poate pentru că astfel se pot apropia mai lesne şi mai plăcut de limba română ori pur şi simplu pentru că le place rostirea românească, versul eminescian şi nu în ultimul rând pentru că pot, continuare în pag. a 4-a