Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-08-05 / nr. 6665

85 de candidaţi din Harghita au obţinut definitivarea şi a dreptul de practică în învăţământul preuniversitar □ Rata finală de promovare a examenului naţional pentru definitivare în învăţământ organizat în judeţ în sesiunea 2020 este 69,67%, în creştere cu 3,28% comparativ cu rezultatele iniţiale Potrivit informaţiilor oferite de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Harghita, din cei 122 de candidaţi cu note la proba scrisă, 81 au fost declaraţi promovaţi înainte de înregistrarea contestaţiilor, în urma soluţionării contestaţiilor, numărul candidaţilor care au reuşit să obţină medii mai mari sau egale cu 8 (opt) - media minimă de promovare a examenului de definitivare - a crescut la 85, continuare în pag. a 5-a Turul Harghitei şi Covasnei Astăzi se dă startul turului ciclist care se desfăşoară în judeţele Harghita şi Covasna, denumit de către organizatori turul ciclist al ţinutului secuiesc, competiţia are două comitete de organizare distincte, are două bugete separate pentru câte o parte şi nu are nici un kilometru prin judeţul Mureş. In cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc luni, Ráduly Róbert Kálmán, primarul municipiului Miercurea Ciuc, preciza că acest tur are două comitete distincte de organizare, dar şi două bugete diferite. Covasna va organiza şi va finanţa cele două etape care se desfăşoară în judeţul vecin, iar Harghita se ocupă de organizarea şi găsirea surselor financiare pentru etapele de vineri şi sâmbătă. Startul în turul ciclist care trece prin Harghita şi Covasna se va da astăzi, prologul propunând un traseu de 5,51 km pe străzile din Sfantu Gheorghe. Mâine, va avea loc şi prima etapă cu o lungime de 175,6 km; aceasta se va desfăşura pe traseul Sfantu Gheorghe - Covasna - Târgu Secuiesc - Bálványos - Micfalău - Belin - Sfantu Gheorghe, continuare în pag. a 6-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ K4JQMJANOS Aspecte privind pandemiile de ciumă reflectate in documente existente în arhivele covăsnene (III) Ordin Gubernial: persoanele prinse că trec graniţa pe poteci ascunse ocolind carantina să fie omorâte pe loc, prin împuşcare în pag. a 2-a Vama Oituz (în dreapta) şi ruinele cetăţii Oituz (în stânga), prima jumătate a secolului al XIX-lea Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6665 • MIERCURI, 5 AUGUST 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Se caută voluntari pentru construirea noului ţarc al Orfelinatului de urşi din inima Munţilor Hăşmaş a a a La Centrul pentru Reabilitarea Urşilor Orfani din Bălan se construieşte un nou ţarc. în acest sens, reprezentanţii centrului caută voluntari care să-i ajute pe parcursul acestei luni la noua construcţie. „Căutăm voluntari pe parcursul lunii august pentru a ne ajuta să construim noul ţarc. Munca este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, aşa că voluntarii trebuie să aibă forţă fizică. Construirea ţarcului presupune mult săpat prin pădure, uneori prin rădăcini de copaci foarte groase, iar lucrările trebuie să fie efectuate cât mai repede posibil pentru a reduce perturbarea puilor orfani. Cu mai mulţi oameni care să ne ajute, am putea să terminăm ţarcul mai rapid, reducând şi mai mult deranjul cauzat ursuleţilor”, scriu pe o reţea de socializare reprezentanţii Centrului pentru urşii rămaşi orfani, continuare în pag. a 5-a Ii Călători în tren □ Odată cu trecerea la starea de alertă, CFR Călători a repus în circulaţie, gradual, trenurile de persoane în traficul intern şi internaţional, a căror deplasare a fost suspendată sau modificată pe durata stării de urgenţă. Un demers aşteptat de mulţi, odată cu apropierea sezonului estival. Şi totuşi... în pag. a 3-a J£(SoX