Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-07-31 / nr. 6663

Români şi unguri în Transilvania, înainte şi după Trianon (17) Pe vremea când prim-ministrul Armand Călinescu era ales deputat în Trei Scaune, actualul judeţ Covasna... □ Interviu cu prof. univ. dr. Petre Ţurlea, istoricRegele Carol al II-lea s-a prefăcut că nu vede intensitatea acţiunilor revizioniste maghiare. Era naiv sau interesat? - în februarie 1938, sistemul democraţiei parlamentare de tip occidental a fost înlocuit în România cu cel al Dictaturii Regale, continuare în pag. a 2-a Coronavirus Harghita. Numărul cazurilor active a ajuns joi la 128 □ Peste 80 de persoane confirmate cu SARS-CoV-2 într-o săptămână în judeţul Harghita, de la începutul pandemiei şi până ieri au fost înregistrate 519 cazuri de persoane infectate cu COVID- 19, cu 17 mai multe decât în ziua de miercuri. Potrivit informaţiilor făcute publice de Biroul de presă din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Harghita, din cele 519 persoane infectate, 376 s-au vindecat, 15 sunt decedate şi 128 sunt internate în spitalele din Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Gheorgheni şi Topliţa, într-o săptămână, în judeţul Harghita s-au înregistrat 86 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2. De asemenea, tot în decurs de 7 zile, numărul cazurilor active a crescut cu 54. Până ieri, pe teritoriul României, au fost confirmate 49.591 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus, în creştere faţă de ziua de miercuri cu 1.356. (Şt.P.)’ biblioteca judeţeană KÁJÖNI Ja NOS 2615of www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Aspecte privind pandemiile de ciumă reflectate în documente existente în arhivele covăsnene (I) Scurt istoric al pandemiilor în Europa Conform dicţionarului explicativ al limbii române „pandemia” este definită ca fiind o „epidemie care se extinde pe un teritoriu foarte mare”, adică „o boală contagioasă care se extinde într-un timp scurt, prin contaminare, la un număr mare de persoane dintr-o localitate, regiune etc., numită și molimă”. între aceste epidemii care au îngrozit lumea, cele mai răspândite în spaţiul românesc, în perioada sec. XVII-XIX, au fost cele de ciumă, holeră, lepră, tifos şi febră aftoasă. Ca durată, frecvenţă, răspândire şi efecte, locul principal între acestea l-a ocupat ciuma, continuare în pag. a 6-a Anul XXXII. Nr. 6663 • VINERI, 31 IULIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă în cadrul şedinţei extraordinare Consiliul Judeţean Harghita a alocat 200 de mii de lei pentru finalizarea lucrărilor la centrul wellness şi cel de tratament de la Borsec □ în aceeaşi şedinţă a fost votat şi planul pentru heliportul de la spital în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, au fost aprobate sume din alocarea procentului de 6% din impozitul pe venit care să fie folosite atât pentru o serie de obiective turistice din judeţ, pentru infrastructură, dar şi pentru pompierii voluntari, continuare în pag. a 3-a In acest an, o etapă din Turul României va avea linia de sosire în judeţul Harghita, la Lacul Sf. Ana □ „Mica Buclă” se va desfăşura între 8 şi 13 septembrie, urmând să alinieze în jur de 20 de echipe, care vor străbate peste 800 de km Federaţia Română de Ciclism, alături de Ministerul Tineretului şi Sportului şi Auchan Retail România, în calitate de partener principal, a făcut publice primele informaţii oficiale despre ediţia cu numărul 53 a Turului României, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism rutier din Sud-Estul Europei şi cel mai important eveniment sportiv internațional din țara noastră în 2020, continuare în pag. a 5-a