Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-27 / nr. 6699

Nu mai există motive pentru tergiversarea reconstituirii dreptului de proprietate □ Graţie modificărilor legislative succesive promovate din iniţiativa autorităţilor şi parlamentarilor din Harghita în ultimii ani, au fost eliminate toate obstacolele în calea finalizării aplicării legilor Fondului Funciar Senatorul UDMR Tánczos Barna a vorbit, recent, presei locale despre o iniţiativă a domniei sale, aprobată în plenul Senatului, „o iniţiativă care completează şirul de modificări pe care le-am adus în ultimii patru ani Legii 7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare”. „Activitatea parlamentară şi modificările legislative au plecat de foarte multe ori din judeţul Harghita, de la colaborarea bună, chiar foarte bună pe care am avut-o cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Harghita, cu dl director Sorin Truţă şi cu colegele dânsului, care lucrează la serviciile de specialitate, pentru că este un domeniu extrem de dificil, un domeniu cu foarte multe detalii tehnice şi foarte multe formulări care, dacă nu sunt făcute corect, lasă loc la interpretări şi la greşeli, uneori şi la abuzuri din partea unora”, a precizat parlamentarul. Şi în judeţul Harghita, ca în toată ţara, au fost eliberate foarte multe titluri de proprietate din birou, cu preponderenţă în perioada 2000-2004, fără materializarea amplasamentelor şi fără ca punerea în posesie să aibă loc în prezenţa proprietarilor. Harghita, per ansamblu, nu este un judeţ fruntaş la nivel naţional, recunoaşte senatorul Tánczos, „cartea veche, plus fărâmiţarea proprietăţii creând o situaţie mult mai dificilă decât în zona de sud, unde este mult mai uşor să ajungi la suprafeţe imense intabulate”. Situaţia reclama modificări legislative urgente, astfel încât în prima fază a fost modificată Legea 18/1991, în vederea înscrierii proprietarilor ale căror nume care au fost trecute greşit în anexele validate în anii 1991, în procesele-verbale de punere în posesie şi în titlurile de proprietate fără să mai fie necesară modificarea anexei pe cale judecătorească, ci pe baza unui act eliberat de primarul localităţii. A curmat astfel un proces anevoios de rectificare a anexelor. Apoi a fost introdusă instituţia notării posesiei în cartea funciară. „Notarea posesiei în cartea funciară este o instituţie relativ nouă, care scuteşte proprietarii de foarte multe drumuri, de procese şi de costuri semnificative, continuare în pag. a 3-a el beg. BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ IKAJONJANOS Un nou primar, un nou consiliu local Ieri, în cadrul unei ceremonii festive, Korodi Attila - primarul ales al municipiului Miercurea Ciuc şi consilierii locali desemnaţi în urma scrutinului electoral din 27 septembrie, au depus jurământul. „Deschidem uşile Primăriei pentru comunitate! împreună trebuie să ducem Ciucul în deceniul următor. (...) Munca noastră va fi una deplină dacă oamenii vor simţi că muncim pentru ei. Pentru noi, cei din UDMR, toţi cei care sunt alături de noi în decizii, în pregătirea lor, sunt partenerii noştri. Pentru noi, comunităţile maghiară, română şi alte comunităţi sunt fundamentul activităţii noastre”, a declarat primarul Korodi Attila în discursul care a urmat învestirii sale. Cu detalii despre acest eveniment vom reveni în ediţia de mâine a ziarului nostru. (D.M.) Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6699 • AAARȚI, 27 OCTOMBRIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă □ în Harghita, rata de incidenţă a COVID-19 a depăşit pragul de 3 la mia de locuitori. Istovit de avalanşa de infecţii din ultima perioadă, personalul medical rezistă eroic. Autorităţile judeţene fac apel la respectarea măsurilor de protecţie şi aşteaptă suplimentarea numărului de medici promisă de Guvern Numărul infecţiilor cu noul coronavirus a crescut abrupt în ultimele două săptămâni, dublându-se, de la 1.360 de cazuri înregistrate în judeţ de la începutul epidemiei şi până în data de 11 octombrie, la 2.607 ieri (26 octombrie). Cele mai multe îmbolnăviri s-au înregistrat în municipiile Odorheiu Secuiesc şi Miercurea Ciuc, continuare în pag. a 5-a 0 745125 351988 . Devotaţi pacienţilor în lupta inegală împotriva noului coronavirus Fostul primar al municipiului Miercurea Ciuc: „lăsăm oraşul într-o stare, într-o proiecţie de dezvoltare care nu poate fi decât stricată" □ Ráduly Róbert: indemnizaţia de 5.000 de euro e modică după ce mi-au făcut securiştii în 2015 La ultima conferinţă de presă pe care a susţinut-o în calitate de primar al municipiului Miercurea Ciuc, Ráduly Róbert Kálmán a vorbit despre realizările municipalităţii în ultimii 4 ani, dar şi despre câteva principii asupra cărora s-a axat în ultimul din cele 4 mandate ale sale, continuare în pag. a 2-a