Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-12-03 / nr. 6861

Informația Iterjuttfit • Pagina a 2-a • 3 decembrie 2021 • Ion Nete s-a despărţit de noi... urmare din pag. 1 Una dintre acestea este volumul de proză „Răstignirea în crucea lui Năstavnic”- autor Ion Nete, pe care-l cunosc de peste trei decenii, din timpul activităţii noastre gazetăreşti. Citea cu nesaţ şi mai ales ştia să surâdă pe margini de cărţi. De pe atunci avea harul scrisului de care tot încerca să fugă. Fără îndoială domnia sa este astăzi unul dintre cei mai interesanţi şi originali scriitori contemporani de slovă românească de pe meleagurile harghitene şi nu numai. Manifestându-se de timpuriu în ipostaze de gazetar, publicist, întemeietor de revistă, autor de proză scurtă sau, cum ar fi zis Nichita Stănescu, autor de cărticele cât o lamă de ras, Ion Nete îşi înfrânge timiditatea şi modestia, „sparge crusta” şi iese din nou la rampă. Iată-ne la un alt sfârşit de an - 2021. Primesc trista veste că autorul volumelor Şerpii de Tămâie, povestiri în care se întâlneau visul, tradiţia magică, momentele realului şi ale ficţiunii, apoi Noaptea albastră apărută bilingv, română şi maghiară, şi atâtea altele, precum Ninge cu suflete de morţi cu acel măgulitor autograf... Domnului Nicolae Bucur Cu sinceră prietenie, bun sosit în universul imaginar al acestei cărţi de suflete - Ion Nete Miercurea Ciuc 24 mai 2012... s-a despărţit de noi. Când se aşterne tristeţea cuvintele se răresc şi încep să se ascundă pentru a-şi căuta locul tăcerii. Publicistul talentat de odinioară trecând în „ordinul” scriitorilor pe deplin formaţi aduce în opera sa evocarea realistă, dar şi proiecţia fantastică. Lasă astfel cale liberă lectorului, cititorului să-i savureze imaginaţia, să-i dezvolte mesajul, să ducă mai departe, ori să-i răstoarne ideile, să reflecte prin „prisma” personajelor, să devină drumeag în „Călătoria” propusă de autor. Alături de naraţiune şi descriere, parabola şi alegoria sunt intenţionat folosite de Ion Nete. „Amestecul interesant de scriitură şi oralitate”, cum avea să remarce criticul Cornel Moraru, analizându-i volumul „Şerpii de Tămâie”, le întâlnim şi-n alte scrieri. Parcurgând pe atunci cartea Răstignirea în crucea lui Năstavnic, cu bune luni înainte manuscrisul, mă întrebam de ce ne căutăm atât de acerb pe noi înşine, ne zbatem să fim unici, solitari. Ne dăltuim (aproape zilnic) chipul după un model imaginar ideal, ne şlefuim propria înfăţişare, în speranţa că gestul acesta nu va rămâne superficial, uşuratic. Continuăm să ne întoarcem cu voluptate spre interioritatea noastră, retrăgându-ne într-o carapace imaginară. Ne e teamă de singurătate, dar ne refugiem în ea cu disperare de „vrăjitor” în imperiul tăcerilor. Suntem compuşi din contradicţii şi ducem o existenţă paradoxală. Dacă citim cu atenţie volumul de proză a lui Ion Nete şi apoi privim în jur redescoperim la rândul nostru „lumea”, adică „pământul MULTAMEI” pe care-i evocă autorul, pe eroii cărţii, adică pe cei trei: Rotofeiul Ieremia, arătarea de Mirodonie Marcu şi negriciosul Luca - în permanentă căutare şi nedumerire a ascunzătorii şi chipului lui NĂSTAVNIC şi a Sa CRUCE. Este o scriere captivantă, uşor enigmatică, filosofico-mitică, o probă minunată de comunicare datorată unui „simţ deosebit de performant la nivelul textului”. Dictonul antic „Cunoaşte-te pe tine însuţi” nu încetează să îşi argumenteze valabilitatea, dar fără raportare la „ceilalţi” nu va deveni operant nicicând. Gândirea, mentalităţile, reflecţiile ce se aştern direct, intenţionat sau uşor mascat în paginile cărţii vin să motiveze că orice fază de reflexivitate şi izolare e necesară pentru autodefinire. (IEREMIA 2/21), după cum la fel de necesară este şi aşezarea în timpul social prin revenirea printre semeni, „spre a nu ne preface în ramură sălbatică de viţă străină!” parafrazând sintagma lui IEREMIA. Pentru un moment, pentru câteva clipe Ion Nete a preferat să se retragă în intimitatea creaţiei sale, vrând ca prin aceasta să se exprime unic şi foarte personal. Dar aşa cum a dovedit-o sărbătoarea lansării cărţii, (decembrie 2001) a găsit de cuviinţă să ni se înfăţişeze cu Eul său în trupul social, revenind printre ai săi, printre semeni. Şi nu oricum, ci parcurgând cu ştiinţă şi succes cele trei halte: „Izolare - Transfigurare — Revenire”. Astăzi, în această atmosferă funebră s-a adăugat necruţătoarea şi neaşteptata a patra „haltă” - Despărţire. Aşa cum i-am mulţumit atunci pentru darul, puntea de suflet şi gând dăruită cititorilor, pentru graiul artistic elevat şi frumos tăinuit în noua sa CARTE, astăzi ne amintim de Ion Nete, cel plecat dintre noi şi tare îi vom simţi lipsa. Durerile adânci sunt mute. Să ne rugăm pentru El prin cuvinte, dar mai ales cu sentimente. „Dumnezeu să îl aibă în paza sa veşnică, de-a dreapta Sa pentru totdeauna”. Eternă să-i fie aducerea aminte! Nicolae Bucur înmormântarea va avea loc astăzi, 3 decembrie, de la ora 14:00, la cimitirul din Topliţa- Ciuc. „Eu te-am sădit ca pe viţă de soi, ca pe cea mai curată sămânţă...” *** Acum vă puteţi face abonamente la ziarul Informaţia Harghitei şi în format PDF, acesta urmând să-l primiţi pe adresa dvs. de e-mail. Puteţi solicita detalii trimiţând un e-mail la informatiahr@gmail.com. Composesoratul Tuşnad (UP XXXI Tuşnad) şi Composesoratul Tompad din Vrabia (UP XLVI Tompad) anunţă publicul interesat asupra depunerii primelor versiuni ale planurilor Amenajarea pădurilor din cadrul suprafeţelor aflate în fondul forestier, la APM Harghita, solicitând parcurgerea etapei de încadrare în vederea obţinerii avizului de mediu. Informaţiile privind potenţialul impact asupra mediului al planurilor propuse pot fi consultate la sediul APM Harghita din Miercurea Ciuc, str. Marton Aron, nr. 43. Observaţiile publicului se primesc în scris, cu datele de identificare ale reclamantului, zilnic, luni joi, intre orele 08:00-16:30, vineri, între orele 08:00-14:00, la sediul. APM Harghita, până la data de 23 decembrie 2021. MUREŞ INSOLVENCY SPRL cu sediul în Târgu Mureş, str. G-ral Ghe. Avramescu, nr. 4, judeţul Mureş în calitate de lichidator judiciar al debitorului Apicom SRL, continuă licitaţia publică: - pentru valorificarea individuală a 717.277,39 lei; - pentru valorificarea individuală a bunurilor mobile de natura mijloacelor de transport. Preţ de strigare: 64.434,80 lei. Lista completă a bunurilor poate fi studiată la sediul lichidatorului judiciar. Preţurile nu includ TVA. Licitaţia va avea loc la data de 10.12.2021, ora 13:00, la sediul lichidatorului judiciar şi se va repeta săptămânal în zilele de vineri, la aceeaşi oră, până la valorificarea bunurilor. Pot participa la licitaţia publică, persoanele fizice şi/sau juridice care achiziţionează caietul de sarcini, achită garanţia de 10% din preţul de strigare pentru bunurile licitate, precum şi taxa de participare la licitaţie cu 24 de ore anterior începerii licitaţiei. Asociaţia Composesorală Şiclod, Asociaţia Forestieră Roalia Şiclod şi Parohia Reformată Şiclod anunţă publicul interesat asupra deciziei etapei de încadrare în cadrul planurilor care necesită efectuarea evaluării de mediu şi evaluarea adecvată pentru amenajamentul silvic UP XII Şiclod de pe teritoriul administrativ al comunei Atid, pe o suprafaţă totală de 791,9 ha. Documentaţia care a stat la baza deciziei privind etapa de încadrare poate fi consultată la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Harghita din Miercurea Ciuc, str. Marton Aron, nr. 43, în zilele de luni-joi, între orele 08:00-16:30, vineri, între orele 08:00-14:00. Observaţiile justificate ale publicului pentru reconsiderarea deciziei luate ca urmare a parcurgerii etapei de încadrare se primesc zilnic, la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Harghita, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării anunțului (tel.: 0266/31.24.54, 0266/37.13.13, fax 0266/31.00.41). Proiectul deciziei etapei de încadrare se află la următoarea adresă de Internet: apmhr.anpm.ro/ Reglementări/Avizul de mediu. Cil GAGYI JOLAN-RÉKA din M. Ciuc, B-dul Frăţiei, nr. 11/A/1 organizează licitaţie publică pentru vânzarea următoarelor bunuri aparţinând societăţii falite Hera Con-Struct SRL: -Vilă P+E 263 mp cu teren 1.120 mp, din Malnaş-Băi, jud. CV - 530.432,46 lei; - echipamente de prelucrare a lemnului (6 buc.) - 8.102,50 lei. Taxă de participare: 1.000 lei/200 lei. Garanție de participare: 10%. Licitația publică va fi organizată la sediul lichidatorului judiciar în datele de 10.12.2021 și 17.12.2021, ora 15:00. Informații suplimentare la nr. de tel 0266/37.25.28. CONSILIUL JUDEŢEAN HARGHITA Proiect de hotărâre In temeiul prevederilor art. 7 al Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Consiliul Judeţean Harghita a afişat la avizierul Consiliului Judeţean Harghita, pe pagina de web a Consiliului Judeţean Harghita şi publică proiectul de hotărâre: Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 444/2021 cu privire la aprobarea derulării programului „Creşterea eficienţei în administraţia publică la Consiliul Judeţean Harghita pentru anul 2021” şi aprobarea programului „Creşterea eficienţei în administraţia publică la Consiliul Judeţean Harghita” pe anii 2021-2023. Pentru soluţionarea observaţiilor care vor fi eventual formulate în legătură cu acest proiect de hotărâre, puteţi apela într-un termen de 30 de zile lucrătoare de la apariţia anunţului la persoana de contact, dl Moldovan Radu, inspector de specialitate, biroul teritorial Odorheiu Secuiesc, tel. 0734/99.43.61. Miercurea Ciuc, 26 noiembrie 2021 Arhitect şef, Inspector de specialitate, Fulep Otilia Moldovan Radu MUREŞ INSOLVENCY SPRL cu sediul în Târgu Mureş, str. G-ral Gh. Avramescu, nr. 4, judeţul Mureş în calitate de lichidator judiciar al debitorului Apicom SRL, continuă licitaţia publică: - pentru valorificarea individuală a 617.942,96 lei; - pentru valorificarea individuală a bunurilor mobile de natura mijloacelor de transport. Preţ de strigare: 64.434,80 lei. Lista completă a bunurilorpoate fi studiată la sediul lichidatorului judiciar. Preţurile nu includ TVA. Licitaţia va avea loc la data de 10.12.2021, ora 13:00, la sediul lichidatorului judiciar şi se va repeta săptămânal în zilele de vineri, la aceeaşi oră, până la valorificarea bunurilor. Pot participa la licitaţia publică, persoanele fizice şi/sau juridice care achiziţionează caietul de sarcini, achită garanţia de 10% din preţul de strigare pentru bunurile licitate, precum şi taxa de participare la licitație cu 24 de ore anterior începerii licitației.