Informatia Bucureştiului, iunie 1967 (Anul 14, nr. 4292-4317)

1967-06-01 / nr. 4292

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIV-Nr. 4292 4 pagini 25 bani Joi 1 iunie 1967 Convorbirea noastră pe tema • RE/ANPLASAREA STAŢIILOR PE UNELE LINII DE AUTOBUZE Zilele trecute am informat cititorii că pe liniile 32 şi 37 cit şi pe un număr de patru linii preorăşeneşti se preconizează reamplasarea staţiilor. Ce se realizează prin mărirea distanţei dintre staţii ? Vor contribui măsurile luate la îmbunătăţirea transportului în comun? Am adresat aceste întrebări tovarăşului A. STERIAN, inginer şef al I.T.B. — E un fapt cunoscut că distanţele prea mici dintre staţii constituie o frînă în folosirea raţională a parcului de vehicule şi în creşterea vitezei de transport. Desfiinţarea unor staţii duce la creşterea frecvenţei şi capacităţii de transport, la îmbunătăţirea ritmicităţii şi deservirii cetăţenilor. Să ne referim, de pildă, la linia 32. In prezent în ambele sensuri există 44 de staţii, distanţa medie între ele fiind de 366 metri. In urma măsurilor ce le vom adopta pe baza unor studii minuţios făcute, vor rămîne doar 30 de staţii. Astfel, o cursă dus-întors va dura cu cinci minute mai puţin faţă de actualul grafic. Frecvenţa de circulaţie creşte de la 30,5 vehicule pe oră la 32,7 vehicule pe oră și sens, viteza crescind de la 16,8 km la 18 km/ora. I. B. (Continuare in pag. a 3-a) • CONCERT MONTEVERDI Se împlinesc patru secole de la naşterea lui Monteverdi. In cadrul manifestărilor, consacrate acestei aniversări, corul Filarmonicii şi o formaţie instrumentală — dirijate de D. D. Botez — prezintă astă-seară (ora 21), la sala mică a Palatului, un concert cuprinzând lucrări ale compozitorului italian, rești etc. Pregătiri la în vederea introducerii automatului interurban Spre sfîrşitul acestui an, va fi dat in funcţiune „automatul interurban“, instalaţie care va asigura condiţiile necesare pentru efectuarea de convorbiri interurbane direct, fără ajutorul operatoarei. Pentru început, echipamentul ultramodern al centralei telefonice automate interurbane va asigura legătura intre oraşele Bucureşti, Constanţa (inclusiv staţiunile de pe litoral) şi Braşov. In vederea realizării acestor operaţiuni, sunt necesare unele adaptări în actuala reţea de telefonie a Capitalei. Iată cîteva detalii asupra lucrărilor ce se vor întreprinde în această perioadă. In reţeaua oraşului Bucureşti există un foarte mare număr de abonaţi cuplaţi, cu numere de apel normale şi cu numere de apel perechi, aşa-numitele numere „fantomă“. Pentru a se putea asigura tuturor numerelor telefonice cuplate, intrarea in automatul interurban şi instalarea de contoare, este necesar ca la o parte dintre aparatele telefonice să se execute unele modificări. Astfel, în perioada ce urmează, abonaţii cuplaţi care au numere de telefon „fantomă” şi posedă aparate din material plastic sau dintre primele aparate tip „Electronica“, vor fi vizitaţi de lucrătorii de la telefoane pentru a li se înlocui aparatele existente cu altele, din acelaşi tip, dar cu modificarea de adaptare efectuată în atelierele „Telefoanelor“, în felul acesta, vor putea fi contorizate convorbirile făcute de către fiecare abonat în parte. Pentru a asigura funcţionarea in bune condiţiuni a automatului interurban, au fost adoptate şi alte măsuri : va fi refăcută şi readusă la normele tehnice necesare, legătura cu priza de pămint a aparatelor abonaţilor cuplaţi, va fi verificată viteza discului la toate aparatele telefonice existente in reţeaua oraşului Bucu-Ea realizarea acestor operaţiuni „Telefoanele“ solicită şi sprijinul abonaţilor. Intrucit pentru abonaţii cuplaţi existenţi au fost confecţionate toate dispozitivele speciale de adaptare în centralele telefonice existente, posturile telefonice individuale pe viitor nu vor mai fi cuplate cu numere de apel „fantomă“. Deci abonaţii individuali sunt rugaţi să nu mai dea adeziuni de cuplare eventualelor solicitări. Toate aceste lucrări pregătitoare, de adaptare a reţelei telefonice existente vor fi terminate înainte de darea in funcţiune a centralei telefonice automate interurbane. G. N. Copiii piat, lăcătuș la Uzina „Autobuzul", părinte a zece copii, îmi spunea cu un prilej că de 1 Iunie se petrece în căminul lui „un mic revelion" - ceva mai scurt, dar probabil că și ceva mai vesel, pentru că pregătirile sunt lăsate exclusiv pe seama fanteziei celor mici. Iar un inginer mi-a arătat, păstrate cu sfinţenie, epistolele pe care le primeşte în fiecare an de la copil : „Dragă mamă şi dragă tată, de ziua mea vă felicit din inimă şi vă doresc fericire şi eu să cresc mare". Nu e vorba atît de exemplele în sine - pe care fiecare le poate multiplica prin propria lui experienţă - cît de marea şi emoţionanta lor putere de generalizare. Cînd spui familie, te gîndeşti, în primul rînd, la copii - ca la darul cel mai de preţ al căminului. Şi în contextul atît de generos al sărbătorii de azi, fireasca suprapunere familie-copii îmbracă sensuri majore. Participind cu toată exuberanţa la Ziua lor, strada reneagă azi, ca şi ieri, ca şi mîine, disonanţele. Excepţiile, oricît de neînsemnate sub aspect numeric, o mîhnesc adînc. Şi nu strada ca atare este vinovată de tabloul nedorit al copilului care îi bate caldarîmul pînă la ore tîrzii, prins într-o viaţă lăturalnică, străină nouă. Fiindcă, atenţie: „Copiii au mai multă nevoie de modele decit de critici" - şi părinţii care îşi permit să neglijeze acest adevăr elementar fac, în primul rînd copiilor lor, o permanentă antieducaţie, pe care strada - în înţelesul larg şi tonic al colectivităţii o dezarmează. ...Desfăşurată, în fapt, zi de zi, şi calendaristic o dată pe an, să scoatem, astăzi, pe străzi, flamurile surîsului în cinstea sărbătorii lor şi a noastre. Există două posibilităţi de a asigura automobilistului piesele şi accesoriile necesare. Prima constă in organizarea unor magazine specializate pe anumite repere sau ansambluri (rulmenţi, echipament electric ş.a.) în care cumpără La cel de al XII-lea Congres al Institutului internaţional de teatru a— I.T.I., care are loc la New York, între 4 şi 12 iunie, ia parte şi o delegaţie din ţara noastră formată din Virgil Brădăţeanu, critia şi istoria de artă, şi artistul poporului Radu Beligan, vicepreşedinte al I.T.T. (Agerpres) . EXPOZIŢIE DE SCULPTURĂ Galeriile de artă din bd. Magheru nr. 20 vor găzdui, incepînd de mîine, prima expoziţie personală a sculptorului Constantin Popovici. Artistul, prezenţă activă în expoziţiile colective, ne oferă, de această dată, o înmănunchere de 11 sculpturi şi un număr de desene (tuş şi acuarele) constituind schițe pentru viitoare lucrări. Vernisajul va avea loc la ora 19. Pentru buna desfăşurare a circulaţiei Continuînd acţiunea de dirijare a circulaţiei în punctele aglomerate, D.M.C. a luat măsuri pentru plantarea unui grilaj de fier pe bd. Magheru, în faţa cinematografului Patria. Lucrările vor începe mîine dimineaţă. Cu acest prilej, staţiile de troleibuze şi autobuze, in anbele sensuri, se desfiinţează. In continuare vor fi amplasate asenenea grilaje pe calea Victoriei (porţiune dintre bd. Gh. Gheorghiu-Dej şi str. Luscani), la Gara de Nord etc. Strada Văzută de SORIN HOLBAN Surîsul străzii este închinat, astăzi, copilului. Dar numai azi? Ar însemna să dăm la o parte toate zîmbetele anului şi toate florile pămîntului. Şi încă am spus pufin. Şi încă mai rămîne, undeva, în noi, o imagine care e flacără, şi poezie, şi viață. Este imaginea LUI, care deşteaptă în suflet explozii de petale. Fiind, aşadar, astăzi, Ziua lor, strada s-a gîndit să-şi depene, la această sărbătoare, amintirile. Pentru că strada îi cunoaşte inundînd sărbătorile noastre cu alaiuri de primăvară. Fiindcă îi ştie de la primii paşi care îi înscriu, pe obraz, zig-zaguri şi romburi. Fiindcă îi conduce spre şcoală şi îi aduce înapoi, acasă, admiţîndu-le, complice, răgazul unei „mitite". De aceea, surîsul străzii are azi lumini de curcubeu şi scînteieri de aur... Sărbătoarea copilului este înțeleasă, în mod organic, ca o sărbătoare a familiei. Un cunoscut apro- Desen de Neagu Rădulescu • Se redeschide muzeul „Theodor Aman“ După o pauză de cîtva timp, cerută de o completă renovare, duminică la ora 10 se redeschide muzeul „Theodor Aman“, din str. C. A. Rosetti nr. 8. El va putea fi vizitat zilnic. Intre orele 10 și 20, in afară de luni, cînd este închis. • „CAMIL PETRESCU — AMINTIRI ŞI COMENTARII“ . Aceasta este tema simpozionului ce se va desfăşura mîine, ora 18, la Casa raională de cultură Griviţa Roşie (bd. Bucureştii Noi nr. 86). Vor vorbi cu acest prilej, prof. Univ. Şerban Cioculescu, membru corespondent al Academiei şi Constant Ionescu. ADUNAREA ACTIVULUI DE BAZĂ AL FORŢELOR ARMATE ALE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA In zilele de 30 şi 31 mai, în Aula Academiei Militare Generale din Capitală a avut loc adunarea activului de bază al Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, care a făcut bilanţul activităţii de pregătire profesională şi politică a militarilor, desfăşurată în cadrul unui ciclu de instrucţie. Au luat parte generali şi ofiţeri din comandamente de armată şi de armă, din direcţiile centrale ale Ministerului Forţelor Armate, comandanţi de mari unităţi şi unităţi, secretari al consiliilor politice şi al comitetelor de partid. La lucrările adunării au participat tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Vasile Patilineţ. La discuţii au luat cuvîntul generali şi ofiţeri, comandanţi şi activişti de partid din armată. Exprimînd mîndria patriotică a militarilor pentru marile realizări obţinute de oamenii muncii din patria noastră în construirea socialismului, adeziunea lor deplină la întreaga politică, internă şi externă, a Partidului Comunist Român, vorbitorii au relevat hotărîrea tuturor ofiţerilor şi ostaşilor forţelor armate de a nu precupeţi nici un efort pentru transpunerea în viaţă a politicii partidului, pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiţiuni, a nobilei misiuni încredinţate de popor. In acest spirit ei au analizat activitatea desfăşurată pînă acum în unităţi şi mari unităţi, au subliniat căile şi metodele pentru continua perfecţionare a pregătirii profesionale şi politice a militarilor patriei noastre. In cuvîntul său general-colonel Ion Ioniţă, ministrul Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, a subliniat rezultatele obţinute de militari în pregătirea de luptă şi politică în ciclul de instrucţie care s-a încheiat şi a înfăţişat sarcinile care stau în faţa forţelor armate în perioada următoare. Primit cu vii şi puternice aplauze, a luat cuvîntul, în încheierea lucrărilor, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Masă în cinstea participanţilor la adunarea activului de bază al Forţelor Armate Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri ale Republicii Socialiste România au oferit miercuri seara o masă în saloanele Consiliului de Miniştri, în cinstea participanţilor la adunarea activului de bază al Forţelor Armate. Au participat tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnaraş, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeţ, membri şi membri supleanţi ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai C.C. al P.C.R., vicepreşedinţi ai Consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri. Au participat, de asemenea, generali în rezervă. In timpul mesei, preşedintele Consiliului de Miniştri, Ion Gheorghe Maurer, a rostit un toast, în care a subliniat că activitatea armatei noastre se bucură de o înaltă apreciere din partea partidului şi statului, apreciere exprimată în cadrul adunării activului de bază al Forţelor Armate prin glasul cel mai autorizat al secretarului general al C.C. al P.C.R., Nicolae Ceauşescu. Preşedintele Consiliului de Miniştri a relevat, în continuare, că armata română este astăzi mai solid şi mai conştient ca oricînd integrată în aspiraţiile poporului nostru. O importanţă deosebită pentru această unitate indestructibilă între popor şi armată o constituie faptul că fiecare ostaş al ţării este în acelaşi timp un soldat credincios al partidului. In toastul său, general-colonel Ion Ioniţă, ministrul forţelor armate, a exprimat recunoştinţa fierbinte a soldaţilor, subofiţerilor, ofiţerilor şi generalilor armatei noastre pentru grija deosebită manifestată de conducerea partidului şi statului faţă de forţele armate ale patriei noastre. Ministrul forţelor armate a dat glas angajamentului solemn al armatei de a munci cu pasiune şi perseverenţă pentru perfecţionarea continuă a măiestriei militare. Armata noastră, profund devotată cauzei partidului şi poporului, este oricînd gata să îndeplinească orice misiune încredinţată de partid şi guvern, să apere cuceririle revoluţionare ale poporului, libertatea şi suveranitatea sa naţională. A luat cuvîntul, de asemenea, amiralul în rezervă Petre Bărbuneanu, cel mai vîrstnic dintre participanţi la întîlnirea cu activul Forţelor Armate. întîlnirea s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, tovărăşească. (Agerpres) Accesoriile pentru automobilist! PETICELE I. ■ j»- "fat"* ,-ah,' tru oricare tip de autoturism. Altă posibilitate e cea a desfacerii tuturor pieselor si accesoriilor unui anumit tip seu marcă printr-un magazin in care proprietarul unui automobil să găsească tot ce îi trebuie. totul să găsească tot ce-i trebuie pen-I.D.M.S. a ales această a doua posibilitate, dar nu a aplicat-o decit pe jumătate, fiindcă nu găseşti în magazinele sale tot ce-ţi trebuie. Pentru a înţelege ceva din mentalitatea necomercială a acestei întreprinderi comerciale trebuie să privim lucrurile aşa cum în practică le consideră atît responsabilii de magazine cît şi unele cadre din I.D.M.S. Bujia, de pildă, e o piesă de schimb, pistoanele sau segmentă sunt tot piese de schimb. Necesitatea înlocuirii lor poate fi prevăzută şi de obicei nu rămîi în mijlocul şoselei pentru că ţi s-au uzat brusc segmenţii. Dar o pană de cauciuc nu poate fi prevăzută. Şi dacă nu ai Ta îndemină un petic cald, rămîi în D. M. S.-ULUI mijlocul şoselei. Peticul e însă doar un accesoriu şi nu o piesă de schimb. Probabil de aici şi lipsa de preocupare a magazinelor de specialitate pentru a le asigura automobiliștilor, cărora le e indiferent în momentul cind au rămas în pană care piesă anume în ce categorie intră... dacă nu o au. (Continuare in pag. a 3-a) Andrei Banc Cabinetul de orientare profesională-formă utilă de îndrumare a elevilor Ce să fiu ? Ce profesie îmi aleg ? — sunt întrebări pe care şi le pun, firesc, toţi elevii ajunşi în ultima clasă a şcolii generale, cu atît mai mult absolvenţii liceelor de cultură generală. Orientarea profesională a tinerilor nu se face la voia întimplării. Ea este condiţionată în primul rînd pe preferinţele şi aptitudinile individuale ale absolvenţilor, precum şi de imperativele dezvoltării economiei şi culturii noastre naţionale. De aceea, în toate şcolile se desfăşoară o intensă muncă de îndrumare profesională a elevilor, de orientare ştiinţifică a tinerilor spre acele meserii care să le ajute să-şi dezvolte personalitatea, să le asigure posibilitatea afirmării la locul de muncă, valorificarea întregului potenţial uman cu care sunt înzestraţi. la Liceul „Ion Neculce" din raionul Griviţa Roşie funcţionează de cîteva luni un cabinet de orientare profesională — singurul de acest fel în Capitală, — organizat sub formă de experiment — de Institutul de ştiinţe pedagogice şi Ministerul Invăţămîntului, înzestrat cu cele mai noi publicaţii şi cu documentaţii despre diferite profesii şi meserii, cabinetul — condus de psihologul şcolar Jeana Ştefănescu — este un preţios ajutor atît pentru elevi cît şi pentru profesori. Aici, cadrele didactice primesc îndrumări concrete asupra tematicii pentru orele de dirigenţie, iar elevii sunt informaţi asupra multitudinii meseriilor, perspectivelor de viitor etc. — Cum se desfăşoară activitatea propriu-zisă a cabinetului de orientare profesională ? — am întrebat-o , tovarăşa Ştefănescu. — începem activitatea de orientare încă din clasa a V a, cînd elevii sunt îndrumaţi spre şcolile pe care să le urmeze după absolvirea a 8 clase. Aceasta presupune o cunoaştere temeinică a fiecărui elev, a posibilităţilor intelectuale, a deprinderilor şi aptitudinilor pe care le posedă. De trei ori pe săptămînă (luni, miercuri, vineri), în cabinet au loc consultaţii pe tema orientării profesionale cu profesorii diriginţi — care au altă specialitate decât psihologia — şi cu părinţii elevilor. Experimentăm metoda cunoaşterii elevilor pe baza unei fişe personale din care să rezulte factorii ce determină orientarea profesională a celor în cauză. Apoi, la lectoratele cu părinţii am prezentat referate alcătuite în urma unor minuţioase cercetări psiho-pedagogice, discutînd cu părinţii, pe concret, această problemă. Cabinetul nostru, fiind unic în Bucureşti, oferă şi altor şcoli generale sau licee prilejul să ne cunoască investigaţiile. Vizităm elevii la domiciliu, căutăm să-i cunoaştem cit mai bine, să le putem îndruma paşii fără greşeală spre profesia cea mai potrivită. în urma acestei activităţi am ajuns la unele concluzii. Bunăoara, am observat că marea majoritate a elevilor din clasa a 8-a optează pentru liceele de cultură generală, deşi nu toţi au pregătirea necesară ca să facă faţă concursului de admitere. Apoi mai există părinţi care visează să-şi vadă copiii în liceu fără să ţină seama de posibilităţile lor, de pregătirea lor. Din dorinţa de a nu se despărţi de colegii de clasă, unii elevi se îndreaptă spre liceu, fără să cumpănească bine înainte de examenul de admitere. Or, tocmai în acest sens este absolut necesar cuvîntul specialistului, al pedagogului care, pe baza cunoştinţelor psiho-pedagogice, are posibilitatea să-i încurajeze sau să-i dezaprobe în opţiunea lor. Pentru realizarea acestui deziderat este absolut necesară o corelare perfectă între şcoală şi familie, deoarece mulţi elevi îşi aleg şcoala ori profesia de viitor sub influenţa părinţilor. Cabinetul nostru şi-a cîştigat un binemeritat prestigiu în rîndul părinţilor, profesorii diriginţi sunt consultaţi în problemele orientării cu (Continuare in pag. a 3-a) Ileana Barbu # Buletin meteorologic INSTITUTUL, METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în București, temperatura aerului a fost de la grade. Timpul probabil de mîine . Vreme răcoroasei. Cerul va fi variabil, mai mult noros. Temporar ploaie. Vînt slab pînă la potrivit. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 9 şi 11 grade, iar maxima între 18 şi 20 de grade. Pentru 3, 4 şi 5 iunie . Vreme în curs de ameliorare. Cer schimbător. Ploaie mai mult sub formă de aversă, mai ales în prima parte a intervalului. Vînt potrivit. Temperatura în creştere uşoară. Ziarele de azi au publicat Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la adunarea activului de bază al Forțeior Armate ale Republicii Socialiste România înscrierile in Automobil Clubul Român Pentru bucureşteni au început înscrierile în A.C.E. Cei care posedă un automobil plătesc 50 de lei taxă de înscriere şi 150 lei cotizaţie anuală, ceilalţi amatori (motocicliştii, de pildă) 25 lei, înscrierea şi 60 lei cotizaţia. Menţionăm, printre alte avantaje oferite membrilor A.C.Jt. asistenţa tehnică gratuită pe şosele (deocamdată numai sîmbăta şi duminica cînd circulă patrulele rutiere) şi posibilitatea, în cazul unei excursii cu maşina peste hotare, de a schimba 600 de lei în valuta ţării respective, pentru benzină, înscrierile se primesc în str Luterană nr. 9, între orele 8—12,30 și 13—17. (Este necesară şi o fotografie tip legitimaţie). 12 noi sortimente de băuturi răcoritoare In ancheta „Încă nu s-a mutat asfaltul“... publicată în ziarul nostru din 16 mai a.c., arătam, printre altele, că băuturile răcoritoare sunt produse într-o gamă foarte redusă de sortimente. Marţi dimineaţă, consumatorii care au intrat „întîmplător“ In centrul de răcoritoare de pe bd. Republicii 1—3 (lingă Romarta copiilor) au putut servi şi alte produse decit veşnicele cicip sau siropuri la pahar. La acest centru, întreprinderea de produse alimentare a organizat o expoziţie cu vînzare, pentru sondarea preferinţelor consumatorilor, cu 12 sortimente noi de băuturi răcoritoare. Printre noile produse, toate prezentate în sticle capsulate de capacitate mică (250 ml.) se află : Mentina (produs natural pe bază de mentă), vermutina (amestec sifonat din cele 14 pliante aromate care stau la baza vermutului), Oranjada şi Citronadă sifonate, produse naturale care înlocuiesc produsele similare nesifonate servite la pahar, 7 sortimente de sirop sifonat (lombe, vişine, zmeură, afine, cireşe, mure şi măceşe), sifon la sticle de 250 ml. Oranjada şi citronada specială se vind la preţul de 1,40 lei sticla, sifonul la 0, 35 lei. Iar toate celelalte sortimente la 0,75 lei sticla. Sondajul preconizat de conducerea I. P.A. a arătat că In scurt timp de la Începerea vînzării, Vermutina nu se mai găsea, iar Mentina era pe terminate. Faptul că acţiunea a început de pe acum, ni s-a explicat, se datoreşte ideii ca sondajul să se termine Înainte de începerea caniculei. Ideea aceasta nu este Insă dusă pînă la capăt. Centrul de răcoritoare se află sub nişte coloane, parcă special ascuns de vederea trecătorilor, Iar de faptul că înăuntru se află o gamă variată de băuturi răcoritoare, nu află decit cei care intră întîmplător. Este necesar ca acestei acţiuni să i se dea toată atenţia, pentru ca sondajul să poată fi terminat cît mai curînd, şi să fie cît mai concludent, iar produsele cele mai solicitate să intre in fabricaţie de mare serie şi să fie puse la dispoziţia populaţiei încă în actualul sezon de vară. A. R. • Ultimele ştiri sportive • Continu!ndu-şi turneul In U.R.S.S., echipa braziliană de fotbal Flamengo Rio de Janeiro a jucat la Tbilisi cu formaţia locală Dinamo. Gazdele au cîştigat cu 4—0 (2—0). • Mare surpriză in turneul de simplu femei al „internaţionalelor“ de tenis de la Roland Garros , François Dürr (Franța) a eliminat-o cu 5—7, 6—1, 6—4 pe Maria Bueno (Brazilia). • A IV-a etapă a Turului ciclist al Angliei — disputata intre Cardiff și Alberystwyth (190 km) — a revenit italianului Desagmont în 5 : 32:46. în clasamentul general individual continuă să conducă polonezul Koslowski. • La Atena s-au întîlnit echipele de fotbal de tineret ale Greciei și Angliei. Partida s-a încheiat nedecis : 0—0. Intîlnirile de duminică programate în Capitală in Categoria A la fotbal se dispută în program cuplat pe stadionul „23 August“, astfel : ora 15.45 : Rapid — Politehnica Timișoara ; ora 17.30 : Steaua — Petrolul. • Reîncepe pescuitul sportiv Mîine, 2 iunie, reîncepe pescuitul sportiv In toate lacurile naturale şi bălţile din regiunile Argeş, Bacău, Banat cît şi In lacurile din jurul oraşului Bucureşti şi din regiunile Bucureşti, Crişana, Dobrogea, Galaţi, Iaşi, Oltenia şi Ploieşti. In celelalte regiuni, pescuitul sportiv reîncepe la 16 iunie a.c. Pînă în prezent A.G.V.P.S. a desfăşurat o Intensă activitate de repopulare a lacurilor şi bălţilor cu puiet de crap şi caras, deversîndu-se peste 16 000 kg din aceste specii, precum şi peste 300 cuiburi de icre embrionate de plătică şi au cuiburi de şalău. Acțiunea de repopulare a bălţilor şi lacurilor continuă. • A sosit în Capitală o delegaţie de oameni de afaceri iranieni condusă de dl. H. Alagheband, care va face o vizită în ţara noastră. (Agerpres) O nouă imagine a transportului electricităţii prin solide Tulbureala în plasma purtătorilor de curent Handel Petru cercetător la I.F.B., secţia fizică teoretică Printre preocupările secţiei de fizică teoretică a Institutului de fizică Bucureşti se înscrie şi studierea teoriei semiconductorilor. Datorită fluctuaţiilor care există în curenţii ce străbat un semiconductor, apare zgomotul de pîlpîire. Insecţia noastră s-a încercat să se dea o explicaţie acestui zgomot care la frecvenţele cele mai joase are amplitudinile cele mai mari. Studierea zgomotului de joasă frecvenţă prezintă o importanţă deosebită deoarece tocmai aceste frecvenţe sunt percepute de urechea umană. Explicaţiile date pînă în prezent fiind nesatisfăcătoare, am propus o nouă teorie care interpretează acest zgomot notat 1/F, ca un fenomen de tulburenţă în plasma purtătorilor de curent din semiconductor. Această nouă teorie permite înţelegerea unitară a fluctuaţiilor care apar şi îa lămpile electronice şi la contactele slabe, avînd un caracter universal. Zgomotul 1/F face parte, în accepţia acestei teorii, dintr-o clasă de fenomene situate între fizica statistică la nivel atomic şi fizica macroscopică. Rezultatele obţinute astfel ar schimba imaginea noastră asupra unui aspect fundamental al transportului electricităţii prin solide şi ar arăta că nu este vorba, de multe ori, de o curgere laminară (asemenea unui fir de apă) ci de o curgere tulburentă sub forma unui amestec. In secţia noastră s-au obţinut rezultate importante şi In calculul curent al zgomotului în regim de sarcină spaţială, acesta fiind un prim calcul realizat in asemenea condiţii.