Informatia Bucureştiului, martie 1973 (Anul 20, nr. 6066-6092)

1973-03-22 / nr. 6084

Opinii în minutul 91 Antrenorul echipei Leeds United, Don Revie ! Am dorit o victorie şi am realizat-o. Sînt, fireşte, satisfăcut. Sper şi într-o calificare în finala „Cupei cupelor". Dar mai întîi de toate aş dori să cîştigăm campionatul Angliei... Antrenorul Rapidului, Bazil Markul : Trebuie să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului... Leeds şi-a onorat cartea de vizită, meritind din plin succesul. Aş vrea să remarc insă t ratarea penaltiului n-a însemnat numai un gol mai puţin pentru noi ci şi anestezierea potenţialului psihic al lui Neagu. La antrenamente, voi solicita jucătorilor mult mai multă muncă... Antrenorul naţionalei, Valentin Stăniescu : O dată în plus, meciul de pe stadionul Republicii m-a convins că orice efort depus la antrenamente trebuie să atingă limita maximă Deci, şi cu această ocazie, rog pe toţi antrenorii divizionari să fie mai exigenţi la şedinţele de pregătire. Numai astfel vom avea un campionat mai „tare“ şi o naţională mai puternică. Constantin Craioveanu, nelipsit de la meciurile Rapidului : Cea mai mare parte a spectatorilor s-au comportat civilizat. Au fost insă cîţiva care din mod huliganic — au aruncat cu bulgări da zăpadă in jucători. Dezaprob acest mod de a-şi... manifesta ataşamentul faţă de echipă. — d. p. — Rapid — Leeds 7-3 Prilej de învăţăminte Scorul de la Leeds, secvenţele golurilor din meciul tur, vizionate pe micul ecran sau secvenţele urmărite pe marele ecran In filmul „Cupa gloriei“ recomandau adversara Rapidului din sferturile de finală ale „Cupei cupelor“. Şi spectatorii care au venit ieri după-amiază în număr mare pe stadionul Republicii au avut ocazia să vadă evolutnd o echipă puternică, o adevărată favorită a acestei competiţii continentale. Jucătorii britanici ne-au demonstrat că, într-adevăr, au considerat confruntarea aceasta ca pe un meci aparte, fără să ţină seama că de fapt calificarea era hotărită deja de acel 5-0 de la 7 martie. Ei au acţionat neprecupeţindu-şi forţele, demonstrîndu-ne că in fotbalul modern pregătirea fizică joacă un rol principal. Permanenta lor mişcare în teren, acest aşa-numit „joc fără minge“, constituie o armă tactică de prim ordin. Ea le permite să joace la intercepţie, să nu aştepte balonul, ci să-i iasă In Intimpinare, să devieze sensul acţiunilor de pe o parte pe cealaltă a dreptunghiului de gazon, să-i deruteze pe adversari, dar, mai ales, să-şi efectueze un dublaj in apărare şi o superioritate numerică în atac, decisivă in fazele respective. In aparenţă, tehnica lor individuală nu iese prea mult în evidenţă, deoarece ei nu păstrează inutil balonul, ci-1 transmit, deseori prin pase fără preluare, la coechipierul cel mai bine plasat. Dar execuţiile lor tehnice sunt eficiente, tocmai pentru că se efectuează în viteză, în plin contact cu partenerul de întrecere. A fost, într-un fel, o lecţie de fotbal, din care Rapid (şi nu numai Rapid) trebuie să tragă invăţămintele de rigoare. Spectatorii nu au regretat că au vizionat acest joc, dar entuziasta galerie giuleşteană care şi-a încurajat echipa cu abnegaţie, chiar la scorul de 0—2, palpitind pentru posibila egalare, a rămas decepţionată In primul rind de jocul slab, in ansamblu, practicat de feroviari, de replica palidă — uneori lip Dumitriu III marchează „golul de onoare“ cu toata opoziția portarului Harvey şi a fundaşului Reaney. -seară, la Graz. Echipa României debutează în CM de hochei GRAZ 22 (prin telefon de la trimisul nostru). — La ora cînd apar aceste rinduri ne elegantul stadion de gheață „Liebenau“ (circa 6 000 de locuri) din «razi» și disputat primul meci, S°U.A. - Japonia, din grupa B a Campionatului mondial de hochei ^edia DK1-te participante se afla scunte şi firesc, la faţa locului gata de start. Azi, în afara meciului S.U.A. — Japonia, vor mai fi programate, in ordine partidele Elveţia — Italia, R.D.G. — Iugoslavia şi, in vedetă, Romania — Austria. In loturile echipelor sunt in general puţine schimbări, faţă de sezonul trecut, dacă ne referim formaţiile I.D.G., Austriei, Elveţiei şi Italiei. Inovaţii de formaţie prezintă Insă ca de obicei echipele S.U.A. (numai 6 jucători de anul trecut), Japoniei (7) şi, neaşteptat pentru noi, cea a Iugoslaviei (10), cu un lot sensibil întinerit. Despre valorile tuturor acestor echipe, e prematur Insă să vorbim, deşi cea a R.D.G. ne-a impresionat chiar de la antrenamentul văzut ien. Să aşteptăm prunele confruntări pentru a n® *®£a Rifmănîe’i a efectuat şi ea două antrenamente de cind a sosit la Graz. Pentru meciul de astă-seară, cu Austria (vor conduce arbitrii Kompala — R.F. Germania şi Zaalberg Olanda), antrenorii Flataaropol şi Tiron preconizează formaţia . Netedu, Varga — Făgăraş, Zgîncă — Ioniţă; Pană — Huţanu Bandaş; Costea Tufeanu - Axinte; Gheorghiu - Başa - Stefanov, la care se adaugă rezervele Dumitraş, Tone, Gh. Florian, Calamar, Moroşan. Deşi are ascendentul moral al unui dublu succes cu 5-0 şi 6-1 asupra Austriei, acum o lună, chiar aici la Graz, echipei noastre i s-a recomandat să abordeze partida de azi cu multă atenţie. Să sperăm că baiei noştri vor asculta această îndrumare, luptind totodată cu ambiţie pentru a debuta cu o victorie în campionat, li va stimula şi faptul că iubitorii de hochei din patrie îi vor putea urmări astă-seară pe micul ecran. _ __ „ C. Diamantopol (Urmare din pag. I) comitetul de partid al uzinei „Vulcan“ a luat Iniţiativa organizării unui CABINET DE CULTURA TEHNICO-PROFESIONALA Care este rolul acestuia ! — Pînă la sfirşitul actualului cincinal — ne spune tov Marin Sora, secretarul comitetului de partid — , uzina noastră trebuie să pregătească pentru necesităţile producţiei Încă 3 500 de muncitori calificaţi, dintre care 1 200 în acest an. De asemenea, circa 2 500 de muncitori vor trebui să urmeze, in baza Legii nr. 2/1970, cursuri de reciclare Ne-am gîndit că, pe lingă lecţiile teoretice şi practice ce se predau la Şcoala profesională a uzinei şi la diferitele cursuri de calificare şi reciclare, organizarea unui cabinet de cultură tehnico-profesională ar fi de un real folos pentru cursanţi. Cabinetul este dotat cu scule specifice fiecărei meserii ce se practică în secţiile de fabricaţie. De asemenea, in cadrul cabinetului se găsesc planşe, grafice şi fotografii care reprezintă operaţiile şi procedeele tehnologice ce se execută în principalele secţii de fabricaţie, precum şi produsele ce se execută in uzină atît pentru piaţa internă cit şi (urmare am pag.ii sticlărie şi ceramică). Şi mi-am adus aminte cum, în urmă cu destui ani, o mină de ceramişti deosebit de Înzestraţi s-au zbătut să-şi impună (şi iată că au reuşit deplin) punctul de vedere potrivit căruia lucrările lor „individuale* pot deveni „de serie* artiştii au stat în fabrici, şi-au adaptat.. Inspiraţia mijloacelor moderne, industriale şi astăzi rezultatul, realmente Incintător, stă la dispoziţia oricui doreşte. Mă întreb oare acelaşi lucru nu se poate face şi pentru suvenirele bucureştene ! Avem o capitală cu care ne mîndrim, turiştii din provincie sau de peste hotare n-au decit cuvinte de laudă la adresa ei şi, totuşi, cînd e vorba să aleagă şi să ducă. în cine ştie ce colţ de ţară sau de continent, imaginea transfigurată artistic a Bucureştiului, alegerea se dovedeşte dificilă, omul cumpără pînă la urmă orice, numai de acolo să fie, de acolo de unde şi-a lăsat o părticică de suflet. Nu-i Insă timpul ca şl In sfera aceasta să li se dea... cuvlntul artiştilor autentici (şi avem nenumăraţi, amintiţi-vă doar de bogăţia mărţişoarelor expuse 1« Fondul plastic, faţă-n faţă cu celelalte, „de serie“, la o diferenţă de preţ nu Întotdeauna prea mare) ? De-ar rămîne, cit mai curind, din toată problema, doar un „suvenir“ (depăşit) ! Poate n-ar strica să se iniţieze un concurs ! „Cel mai frumos suvenir“, prilej de dezvăluire a spiritului inventiv, a umorului, a simţului plastic. INFORMAŢIA sită parcă şi de ambiţie şi de dăruire — dată oaspeţilor. In al doilea rind, a apostrofat pe loc unele execuţii tehnice rudimentare ale favoriţilor lor (Neagu a fentat portarul la acel penalţi obţinut în minutul 4, dar s-a fentat... şi pe el, expediind balonul pe lingă bară . Năsturescu a înţeles într-un chip ciudat lupta corp la corp şi a fost deposedat cu uşurinţă de adversari etc.). Simpatizanţii Rapidului merită mai mult ! Ei i-au aşteptat la ieşire pe giuleşteni şi le-au făcut totuşi o manifestaţie fierbinte. Jucătorii nu trebuie să le dezamăgească aşteptările. Adevărul este că Bazil Marian mai are mait de lucru cu echipa, dar în primul rind de fotbaliştii înşişi depind acumulările viitoare. Este necesară o muncă asiduă, la antrenamente şi la meciuri. Eforturi care să ridice capacitatea fizică a jucătorilor, tehnica în regim de viteză. Intre ceea ■ce este Rapid şi ceea ce trebuie să fie există încă o diferenţă mare. Meciul, încheiat cu scorul de 1—3 (0—2) prin golurile marcate de Bates, Jones, Jordan şi Dumitriu III, a fost foarte bine condus de suedezul Ove Dahlberg, fost internaţional de hochei şi actualmente unul dintre bunii arbitri ai C.M. de hochei. Din păcate, el a fost nevoit să sancţioneze cu avertisment două durităţi ale lui Codrea şi Muşat, care au uitat că terenul este un loc de întrecere sportivă, corectă, în limitele regulamentului. Dan Pătraşcu • Începind de azi, aparatul care dirijează circulaţia în sistemul de undă verde, pe str. Ştirbei Vodă, între bd. Eroilor şi calea Plevnei, va fi scos temporar din funcţiune, în scopul omologării. In acest răstimp, conducătorii auto sunt rugaţi să circule cu multă atenţie, respectind semnificaţia indicatoarelor de prioritate. • Sunt cercetaţi, potrivit articolului 59 din Legea 10/1968, pentru încasarea de chirii peste cele legale : Maria Anghelescu (str. Ion Polizu nr. 35 A) care, pentru trei camere pretindea 2 000 lei lunar! Vasile Bucele, proprietarul imobilului din str. Polizu nr 94, care nu are domiciliul stabil In București, dar încasează chirii de 1 200 lei lunar, adică atit cit primește I.C.R.A.L. de la zece familii pentru apartamente de cite două camere dotate cu tot confortul. Speculă respingătoare ! • După ce a închis păsările intr-o magazie, Vasile Teodore«« (str. Vaselor nr. 19) a aruncat in Interior tjf ţigara aprinsă. Astfel s-a declanşat un Incendiu, la stingerea căruia au Intervenit pompierii. Pagubele sunt neînsemnate Substanţială va fi insă amenda pentru acest act de neglijenţă. • Nu circulaţi pe scările autovehiculelor de transport în comun ! Căzind de pe scara unui autobuz al liniei 42, Vasile Sotrin (str. Palaşca nr. 8) şi Titel Costache (str. Labirint nr. 67) s-au accidentat grav. Cu toate îngrijirile date, V. S. a decedat la spital ! • Au fost sancţionaţi cu amenzi pentru conducere sub influenţa alcoolului : Nicolae Noran (Splaiul Independenţei, 56 B), Gheorghe Neagu (str. Dumitru Petrescu nr. 79), Alexandru Vaida (str. Siminoc nr. 14). In afară de amendă, cel de mai sus devin... pietoni, permisele de circulaţie fiindu-le reţinute pe timp de 1 sau 2 luni. |! ! Canet handbalistic © Programul International al reprezentativei noastre feminini • Au fost desemnate campioanele Capitalei . .. • A fost definitivat calendarul in- ternaţional, pe acest an, al reprezentativei noastre feminine de handbal. După „Trofeul Iugoslaviei“ (19—24 iunie), handbalistele noastre vor mai lua parte la „Cupa Balaton“, în Ungaria (1—7 august), la „Trofeul Carpaţi“, de la Piteşti (2—7 octombrie), după care vor întreprinde un turneu în R. F. Germania (26—28 octombrie), Danemarca (30 octombrie — 4 noiembrie) şi în U.R.S.S. (18— 23 noiembrie). Returul meciului Partizan Bjelovar — Hellas Stockholm din semifinalele „C.C.E.“ la handbal masculin, disputat la Zagreb, s-a încheiat cu scorul de 23—13. Formaţia iugoslavă s-a calificat, aşadar, pentru finală. Intilnirea a fost condusă de bucureştenii P. Cîrligeanu şi V. Sidea, al căror arbitraj s-a bucurat de aprecieri unanime. • In sala Progresul s-au desfășurat, zilele trecute, finalele campionatelor de handbal rezervate echipelor de categoria „Onoare“. în urma meciurilor disputate (tur-retur), titlurile au revenit formaţiilor Electra (la g masculin) şi P.T.T. (la feminin). Rezultatele finalelor : Electra — § I.E.F.S. 11—14 şi 22—10 ; P.T.T. — § Politehnica 24—8 şi 13—8. S-au calificat în semifinalele cupelor europene la fotbal ÎN „C.C.F“: Ajax Amsterdam (4—0 şi ieri, 1—2 cu Bayern München), Juventus Torino (0—0 şi, ieri, 2—2, cu Újpesti Dózsa), Derby County (0—1 şi, ieri, 2—0 cu Spartak Trnava) şi Real Madrid (0—0 şi, ieri, 3—0 cu Dinamo Kiev). IN „CUPA CUPELOR” : Leeds United (5—6 şi ieri, 3—1 cu Rapid Bucureşti), Sparta Praga (1—2 şi, ieri, 3—0 cu Schalke 04), Hajduk Split (2—4 şi, ieri, 3—0 cu Hibernians Edinburgh) şi A.C. Milan (1—0 şi, ieri, 1—1 cu Spartak Moscova). ÎN „CUPA U.E.F.A.“: Borussia Moenchengladbach (2—1 şi, marţi, 7—1 cu F.C. Kaiserslautern), F.C. Twente Enschede (2—3 şi, ieri, 2—0 cu O.F.K. Beograd), F.C. Liverpool (2—0 şi, ieri, 1—0 cu Dynamo Dresda) şi Tottenham Hotspur (1—0 şi, ieri, 1—2 cu Vitoria Setubal). O interesantă • • i • i • v iniţiativa externă. Cabinetul dispune şi de o bibliotecă cu circa 40 000 de cărţi tehnice. — Cum se va desfăşura activitatea, pentru ca un număr cit mai mare de oameni şi la perioade cit mai scurte să beneficieze da serviciile cabinetului ? — Activitatea va fi condusă de un consiliu, format din ingineri, tehnicieni şi muncitori de înaltă calificare şi se va desfăşura pe baza unui program zilnic. Pot beneficia de serviciile cabinetului, în aceeaşi zi, circa 200.250 de oameni. De la Început ne-am propus să iniţiem acţiuni de orientare profesională a tinerilor care se prezintă la uzină în vederea calificării într-o profesie. După prezentarea meseriilor, a sculelor şi aparatelor cu care se lucrează, tinerii sunt invitaţi să viziteze uzina , apoi, la cabinet, cadre cu experienţă ii ajută să-şi formuleze opţiunea profesională. De asemenea, elevilor din clasele a IX-a şi a X-a ale şcolilor patronate de noi, elevi care efectuează orele de practică în uzină, li se predau noţiuni teoretice asupra meseriilor. Tot în cadrul cabinetului vom organiza cursuri teoretice de perfecţionare a muncitorilor (vom începe cu sudorii, deoarece in această meserie se folosesc In ultimul timp metode noi, in special la utilajele energetice de înaltă tehnicitate) ; se va face pregătirea metodologică a instructorilor care urmează să conducă cursurile de reciclare; se vor organiza cursuri de perfecţionare a inginerilor şi cadrelor de conducere privind organizarea, planificarea şi conducerea activităţii economice etc. Alexandru Babeş In ziua de 20 martie a.c. a încetat din viaţă tovarăşul Alexandru Babeş, membru al Partidului Comunist Român din anul 1949. Născut la 27 septembrie 1902 în comuna Popeni, judeţul Cluj, Alexandru Babeş a lucrat un timp ca muncitor la diferite schele petroliere de pe Valea Prahovei S-a angajat apoi la Societatea de Tramvaie Bucureşti, unde a intrat în legătură cu vechi militanţi comunişti, aducîndu-şi contribuţia la mobilizarea muncitorilor la acţiunile de luptă conduse de P.C R. împotriva asupririi şi exploatării burghezo-moşiereşti. In 1042 a fost arestat de organele poliţieneşti şi condamnat la 25 de ani închisoare. După 23 August 1944 a activat în rîndul sindicatelor, îndeplinind cu răspundere diferite sarcini. Pentru merite deosebite în opera de edificare a socialismului în ţara noastră a fost distins cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. Amintirea sa va rămîne mereu vie în inimile tuturor celor care l-au cunoscut şi au lucrat împreună cu el. Comitetul Foştilor Luptători Antifascişti din Republica Socialistă România Sicriul cu corpul neînsufleţit al defunctului se află depus în sala de marmură a crematoriului „Cenușa“ Adunarea de doliu va avea lc vineri, 23 martie a.c. oarele 14,30. INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI Azi, ultima rundă In turneul internaţional de şah Aseară, în penultima rundă a turneului internaţional de şah, Taimanov şi Ghizdavu au convenit asupra egalităţii. Celelalte rezultate : Stoica — Pytel remiză ; Gheorghiu — Stanciu 1—0 ; Rukavina — Ostoici remiză ; Ghiţescu — Fichil 1—0 ; Knaak — Ungureanu remiză ; Spiridonov — Honfi 1—0. Clasamentul TAIMANOV, GHIZDAVU 9V2 P (primul ÎI întîlnește astăzi, în ultima rundă, pe Ostoici, în timp ce Ghizdavu are consumate toate partidele) ; Knaak 8 p ; Părtaș'- 7V1 p; Rukavina, Gheorghiu, Honfi 7 p. etc. . Vacanţa de primăvară a elevilor (Urmare din pag. I) şi intîlniri cu oameni de cultură şi ştiinţă, o suită de manifestări sportive etc. n număr însemnat de pionieri şi şcolari (peste 5 000) vor petrece zilele vacantei in tabere. Astfel 250 de comandanţi de unităţi vor fi oaspeţii taberei de instruire de la Posada, peste 800 de pionieri vor pleca în alte tabere montane, iar 1000 de pionieri vor deprinde înotul în tabăra de la Neptun. La Complexul cultural-sportiv „Cutezătorii“ se vor organiza i intilniri amicale de fotbal între şcoli, activităţi de pregătire pentnu apărarea patriei, întreceri sportive la tenis de cîmp, handbal, cros, în şcoli vor avea loc „Ştafeta iscusinţei şi îndemînării“, concursul „Roza viaturilor“, vizionări de filme etc. Elevii din licee, şcoli profesionale şi şcoli de specializare postliceală vor beneficia de un program cultural-educativ complex ce se va desfăşura în unele unităţi şcolare, la cluburile şi casele de cultură ale tineretului. Sunt prevăzute medalioane culturale şi ştiinţifice, dezbateri tematice, mese rotunde pe diferite probleme ale adolescenţei, întâlniri cu specialişti şi muncitori din întreprinderile bucureştene, vizionări de filme etc împreună cu întreprinderea cinematografică Bucureşti se vor organiza, în toată perioada vacanţei, matrnee de filme artistice, destinate elevilor şi selecţionate, la cererea acestora. Evantaiul acţiunilor cultural-educative de vacanţă se anunţă aşadar bogat şi interesant. CREATIVITATEA TEHNICĂ (Urmare din pag. I) — cu 3 ore pe fiecare utilaj, ceea ce înseamnă o economie de peste 200 000 lei anual. Faţă de realizările anului trecut, pe ansamblul uzinei productivitatea muncii înregistrează o creştere de 11,7 la sută. Incontestabil, în mare măsură această creştere se datorează introducerii noilor utilaje realizate prin autoutilaje. în continuare ne-am propus să mecanizăm transportul de la depozitul de laminate pînă în sectorul de prelucrări tablă. Orientăm astfel un număr de 7 muncitori auxiliari spre sectoarele productive şi, în acelaşi timp, renunţăm la o parte din utilajele de transport (electrocare, tractoare, remorci), care pot fi folosite în alte sectoare ale uzinei. 9 întreprinderea „Acumulatorul" Muncitorii, tehnicienii şi inginerii de la Întreprinderea „Acumulatorul" şi-au propus să realizeze în acest an o serie de utilaje şi instalaţii care să înlăture în mare măsură importurile, utilaje a căror valoare se ridicat la suma de 4 milioane lei. Planul primului trimestru vizează, în principal, perfecţionarea tehnologiei de obţinere a pulberilor pentru separatori. Soluţia a fost găsită prin construirea instalaţiei de presinterizare a prafului p.v.c. microporos, care aduce o economie de aproape 100 000 lei. în prezent se lucrează la o nouă instalaţie de perforat şi ondulat care va asigura fabricarea separatorilor pentru acumulatorii de tracţiune în flux continuu, ceea ce înseamnă îmbunătăţirea calităţii şi o importantă creştere a productivităţii muncii. ! II L SALA PALATULUI PROGRAMEAZA de la 2 aprilie a.c. filmul: PE ARIPILE VlNTULUI Se vtnd bilete pe bază de adresă şi instituţiilor care nu au contract cu sala. Biletele se găsesc la casa Sălii Palatului, zilnic între orele 10—18 li 17—20, telefon 15.73.72. TEATRUL DE REVISTĂ Șl COMEDIE „ION VASILESCU“ prezintă vineri 23 martie, ora 19.30, în cadrul sărbătoririi tricentenarului MOUÈRE premiera DOCTOR FARA VOIE“ traducerea : Vasile Hasnas cu , ALEXANDRU MANOLESCU, DOINA TAMAŞ, MARIUS MARINESCU, LUCIA BURCOVSCHI, ION DUJU, FLORIN CRACIUNESCU, ADINA POPESCU, ION MIHAIL, ROMULUS BARBULESCU. Regia artistică : DOGA EDUARD IONESCU Decoruri şi costume : DOINA SPIŢERU — GABRIELA RICŞAN Ilustraţia muzicală : ing. LUCIAN IONESCU ABONAJI-VA LA ZIARE ŞI REVISTE pe trimestrul 11 — 1973 Pentru REÎNNOIREA ABONAMENTELOR care expiră la 31 martie a.c, adresaţi-vă în aceste zile oficiilor P.T.T.R., factorilor poştali şi difuzorilor de presă din întreprinderi şi instituţii. r»r*T de 1 anunţa: I • Se contractează, în continuare, din I etapa I apartamente cu trei camere, ■ confort 1, In blocurile de tip D, din Drumul Taberei, microraionul 4, și de tip I din Militari — bd. Uverturii. o Zilnic se contractează, la prezenta- ■ re, apartamente de una şi două camere, confort 1, in blocurile amplasate in I Drumul Taberei, microraionul 4. Apar- I tamentele nu au balcon * Sunt disponibile perftru contracta- . re apartamentele de 5 camere, cu spor I de confort, In blocul L. 19 Titan, cu su- prafață locuibilă de 80 m.p. Blocul este * dat în folosință. _ Contractarea apartamentelor de I şi 2 camere confort 1. din etapa a II-a, I se va programa după data de 24 martie a.c.e Cei care au contractat apartamente I după data de 5 iunie 1970 — sau sunt I în curs de contractare — pot cumpăra garaje în microraioanele 5, 6 și 7 din ■ Drumul Taberei. Valoarea acestora va fi bazat intre 15 000 şi 17 000. • Eliberările de contracte se fac zilnic intre orele 8,30 şi 16, iar marţea şi • joia pînă la ora 19. Sîmbăta, ghişeele I funcţionează pînă la ora 12.30. • La centrul din Drumul Taberei se contractează, la prezentare, apartamente ■ de 4 camere, confort II (amplasate In Drumul Taberei). 1 . Listele de priorități pentru apartamentele disponibile de 2 camere, confort I XI, se vor afișa în jurul datei de 21 martie. o Incepind din ziua de 22 martie a.c la sediul oficiului din str. Gutenberg a nr. 1 se contractează, la prezentare apartamente de 3 camere, confort 1. De asemenea, se contractează, la prezentare, apartamente de 4 camere, confort 6in blocurile de tip P.C din cartierul I Titan, cu spor de confort. * * In aceste zile se predau apartamentele din următoarele blocuri situate în cartierul Drumul Taberei : M. II b8/2, M. II b8/3, M. II b8/4, M II b8/5, M. III b8/8, M. II b8/10, M.II b8/14, Td.14, Td.42, Td.43, Td.44, str. Compozitorilor nr. 34 , scările 1 și 4 (microraionul 7) ; D.50 (microraionul 4) , A.22, A.23, A.24, A.25, A.26, I A.27, A. 28, A.29, A.30, A.3X, A.32, A.33, D.15, D.16, D.17, D.18, D.19, D.14, D.16, A.19, A.20, A.21, M.27 (microraionul 5) , I A.4, A.5, A.6, A.7, A,8, A.9, A.10 A.ll, I A,12, A.13, A.14, D.5, D.6, D.7, D.B, D.10, D.U (microraionul 6). Beneficiarii se pot prezenta zilnic, în | tre orele 9 și 15. (stmbăta numai pînă la ora 12) la colectivul de diriginţi al O.C.L.P.P. din Drumul Taberei (şantierul I.C.P.B. din bd. Al. Moghioroş colţ I cu str. Drumul Taberei). Mijloace de transport : troleibuzele 84 şi 93, autobuzele 105, 37, 68, 73 şi 118. Apartamentele care nu vor fi preluate de beneficiari vor fi autorecepţionate, potrivit pct. 4 din contract. „ De „gardă“... (Urmare din pag. I)le luminate. Nu iese nimeni. „Muncește tovarășul doctor, nu glumă. Bietul bolnav, ce-o avea 7" In acest timp, trezit de zgomote, hotărît să le spună vecinilor „vreo două“ Petre Buretoiu (locatar la nr. 156), iese în hol In apartamentul Valerie Marghiescu acolo unde de fapt medicul fusese chemat de ...urgenţă, e petrecere mare. Rîsete, gălăgie uşi izbite de perete P.B. se freacă la ochi Printre cheflii, un om în halat alb . Binecunoscutul halat al celor aşteptaţi cu înfrigurare să salveze o viaţă. De data aceasta a slujit doctorului şi con chefliilor săi care... nu se prea ţineau bine pe picioare. Şi au fost duşi acasă ! Cu maşina salvării, bineînţeles. Constatările ulterioare nu au făcut decit să sublinieze, încă o dată, cele de mai sus In gardă fiind, M. I. a vrut să se distreze pentru o vreme. Şi atunci a aranjat o urgenţă ! Una fictivă, evident.. ★ Discutînd cu tov. dr Dumitru Tenea, directorul Direcţiei medicale din Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, am fost informaţi că, în urma anchetei întreprinse, culpa deontologică a medicului M. I. s-a confirmat şi că s-au luat măsuri pentru severa sa sancţionare. Aşa-i cînd faci de gardă la... petrecere ! N. R. Cele de mai sus, petrecute înaintea viscolului, reprezintă o „secvenţă“ în contrast cu comportarea exemplară a „oamenilor în alb", care şi-au făcut din plin datoria în acele zile Intrîncenato. I I _\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\w I fi Pag. a 3-a INSTITUTUL de geriatrie, »«, Ministirea Călduruşani 9, telefon 18.51.85, angajează INGINER electronist TRADUCĂTOR limba italiană, DACTILOGRAFE, ASISTENTA medicală clinică și laborator, ȘOFER, conform Legii 12,1971. O.C.L. „Tutunul“, bd. Mărăşeşti nr. 131, sectorul 5, angajează GESTIONARI pentru vînzarea produselor de tutungerie, avind şcoala generală, vîrsta minimă 21 ani, vechime In comerţ minim 36 luni, ŞEF depozit, absolvent al liceului, al unei şcoli profesionale sau al unei şcoli echivalente şi cu un stagiu in funcţie gestionară de cel puţin 4 ani. Angajarea se face cu respectarea condiţiilor prevăzute in Legea 12/1971, domiciliul In municipiul Bucureşti. IAPL „Central“, str. Artei nr I sectorul 6, tel. 15.79.S7, angajează ȘEFI depozit alim. publică, MAGAZINERI, CASIERI, ȘEFI Unitate, OSPĂTARI, ARHIVARI, A,TUTORI de ospătari. VINZATORI, BARMANI, BUFETIERE, BUCĂTARI, PAZNICI, PORTARI, MUNCITORI, MUNCITOARE, REMIZIERI bufete incintă. Doritorii se vor prezenta la sediul Întreprinderii, la comisia de încadrare, săptămînal, în ziua de luni, ora 8. INSTITUTUL de educaţie fizică şi sport Bucureşti, str. Maior Ene nr. 12, sectorul 8, angajează CONTABIL principal — In specialitatea materiale — temporar (pensionar), MERCEOLOG princiari _ serv. dotare administrativ, INSTALATOR sanitar. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute in Legea nr. 12/1972. Informaţii suplimentare la serv. personal. UZINA „Autobuzul", str. Ostrov nr. 3, cretorul S, tramvaie 7, 12, 17, autobuz 75, staţia „Flota Progresul", angajează ECONOMMIS7 principal. INGINERI proiectanţi, cu vechime. MATRIXERT, STRUNGARI pentru secţia sculărie şi secţia prelucrări mecanice, de la categ. 3 în sus, LĂCĂTUŞI, FREZORI, RECTIFICATORI pe maşini universale, ASCUŢITORI scule PRESATORI, FORJORI, VOPSITORI auto, MACARAGII pod rulant, ŞOFERI macaragii auto GEAMGII, MUNCITORI necalificaţi în vederea calificării în meseriile strungari, vopsitori industriali, presatori metale la rece prin cursuri de calificare gr. I conf. HCM 3105/1969, cu participare în producţie, avind virsta minim de 17 ani’ şi 6 luni. Solicitanţi trebuie să aibă domiciliu! în Capitală, comunele suburbane sarpe o rază de pină la 50 km, cu posibilități de navetă. Relații suplimentare la serv personal, tel. 23.55.05. COOPERATIVA ..SPORUL CONCURS — Sef serviciu tehnic in ramura textile-confecţii. — Tehnician serv. producţie in ramura confecţii. — Economist pentru serviciul preţuri. — Merceolog materiale. — Administrator pentru complexul secţiilor de producţie. Angajările se fac cu respectarea lîotăririi nr. 5/1971 UCECOM, respectiv H.C.M. nr. 12/1971. De asemenea angajează MUNCITORI necalificați — transporturi. ÎNTREPRINDEREA INDUSTRIALĂ DE STAT c DI r. n r n u/n ți s» s vsi s, «ir aw■ prelungirea Bujoreni nr. 16, sectorul 7, Drumul Taberei, ANGAJEAZĂ muncitori necalificaţi avind virsta între 16—50 ani, absolvenţi a 7—8—10 clase, pentru a fi calificaţi prin cursuri de scurtă durată cu scoaterea tUn producţie în meseriile de : strungar, frezor, filelor, ractor, rectificator, găuritor. Durata şcolarizării este de 8 luni. Se primesc candidaţi cu domiciliul stabil în Bucureşti sau în locality pînă la 50 km distanţă pentru a putea face zilnic naveta. Pe timpul şcolarizării, cursanţii vor primi o indemnizaţie lunară egală cu media salariului realizat în ultimele 3 luni premergătoare admiterii Iei la cursul dacă au avut calitatea de angajaţi sau 400 Iei lunar, dacă nu au avu minimum 3 luni stagiu în muncă. Cursurile de calificare vor Începe la 71 martie 1973. Actele necesare pentru angajare î — certificat de naştere — original şi copie — certificat de absolvire — original şi copie — analizele medicale (wassemnan- micro) Mai angajează TURNĂTORI formatori categ. 1—1; FREZORI categ. 1—4 RECTIFICATORI categ. 1—3; GĂURITORI categ. 1—3; FILETORI categ. 1—3; DEBAVURATORI categ. 1—2; LĂCĂTUŞI construcţii metalice categ 1—3; SUDORI categ. 1—4; TINICHIGII categ. 1 —4; TlMPLARI maşini categ 1—4; TlMPLARI montaj categ. 1—4; TÎMPLARI finisaj categ. 1—4; LACATUSI finisaj categ. 1—4; STRUNGARI categ 1—6; ȘOFERI categ. B, C, D. Relații suplimentare la tel. 46.40.20 sau 46.40.26, biroul personal. Mijloace de transport : troleibuze 90, 84, 93 (capăt), autobuze 37, 108, tramvaie 13, 25 (prin Militari). iicii: imtPUBiRfA cens Sl' PMfAIMiMb strada Acțiunii nr. 2—4, sectorul 5, ANGAJEAZA PRIN CONCURS sau prin transfer în Interesul serviciului, cu respectarea condițiilor de stagiu $i studii prevăzute In Legea nr. 12/1971 — Șef serviciu constructor șef, specialitatea electromecanică sau T.C.M. — Şef serviciu investiţii, specialitatea construcţii civile industriale — Economişti — Tehnician mecanic— Ingineri electroenergetici, mecanici sau T.C.M — Ingineri proiectanţi — Maiştri lăcătuşi — Muncitori lăcătuşi construcţii metalice — Muncitori sudori electrici Concursul anunţului va ţine în termen de 15 zile de la publicarea urşiiCf îl CUMPĂRĂTORI Pentru a veni în sprijinul dv. toate magazinele alimentare şi nealimentare (textile, confecţii, încălţăminte, tricotaje, articole electrice, mobilă etc.) vor fi deschise duminică, 25 martie pînă la ora 13. Magazinele vă oferă o largă gamă de articole pentru sezonul de primăvară. Un bun prilej pentru a vi le procura din timp.