Informatia Bucureştiului, ianuarie 1987 (Anul 34, nr. 10324-10348)

1987-01-03 / nr. 10324

ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREȘTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ANUL XXXIV - Nr. 10 324 8 PACINI - 50 BANI Simbată 3 ianuarie 1987 Sa ne angajăm în modul cel mai frotărit în lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficienţă a întregii activităţi din industrie, agricultură, din întreaga economie! Să desfăşurăm larg noua revoluţie tehnico-ştiinţifică, noua revoluţie agrară, noua revoluţie de dezvoltare a societăţii noastre socialiste! MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dregi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Am deosebita plăcere ca, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi Guvernului, precum şi al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări şi cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacţia unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pămintul românesc. In Condiţiile economice internaţionale grele, am reuşit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creştere a producţiei industriale de peste 7 la sută faţă de anul trecut, sa obţinem progrese însemnate in sporirea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, in creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional, in agricultură, am obţinut cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării de peste 28 milioane tone. Au continuat sâ se dezvolte invăţâmmtul, ştiinţa, cultura, întreaga viaţă economică şi socială a ţârii. Toate aceste realizări evidenţiază ca putere, justeţea politicii generale a partidului nostru, care, aplicind in mod creator adevărurile şi legităţile obiective la realităţile şi condiţiile concrete din România, işi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a independenţei, bunăstării şi fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfăşurată in acest an, putem aprecia că 1986 —, primul an al celui de-al 8-lea cincinal a fost un an in care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat inca o dată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge orice greutăţi şi de a asigura mersul neabătut incinte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre crase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară. In vederea realizării in cele mai bune condiţii a importantelor obiective cuprinse in planul şi programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activităţii economice, promovarea in producţie a celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei in toate sectoarele. Sint necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi spiritului revoluţionar în vederea înfăptuirii programelor de perfecţionare a organizării muncii şi de modernizare a producţiei, de ridicare a nivelului tehnic şi calitaiv al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconduceril şr aitogestiunii muncitoreşti. Trebuie să perfecţionăm in continuare şi să folosim şi mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea şi conducerea producţiei, a întregii vieţi economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii in calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari direcţi a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie sa s o constituie realizarea in cele mai bune condiţii a producţiei de export, dezvoltarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, a colaborării in C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-ştiinţific, pînâ in anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea in bune condiţii a tuturor obiectivelor şi prevederilor înscrise in planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1987. Sa luăm toate măsurile pentru a asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi I Sâ ne angajăm in modul cel mai hotârit in lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficienţă a întregii activităţi din industrie, agricultură, din întreaga economie I Să desfăşurăm larg noua revoluţie tehnico-ştiinţifică, noua revoluţie agrară, noua revoluţie de dezvoltare a societăţii noastre socialiste ! Să facem astfel incit anul 1987 să marcheze, prin realizările ce le vom obţine în toate domeniile vieţii economice şi sociale, o etapă importantă pe calea înfăptuirii obiectivelor stabilite de Congresul al XIX-lea al partidului privind trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare - cel de ţară socialistă mediu dezvoltată — realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii întregului nostru popor ! Dragi tovarăşi şi prieteni, In anul 1986, situaţia internaţională s-a menţinut deosebit de gravă şi complexă. A continuat cursa înarmărilor, inclusiv a înarmărilor nucleare, s-au menţinut şi chiar s-au amplificat o serie de conflicte şi focare de tensiune din diferite regiuni ale lumii, au avut loc noi manifestări ale politicii de forţă, de amestec in treburile interne ele aitor state. Incâlcindu-se interesele de pace şi securitate ale popoarelor, în Europa şi In alte părţi ale lumii s-au amplasat noi rachete nucleare şi arme de distrugere in masă, au continuat experienţele nucleare şi acţiunile de extindere a cursei înarmărilor in spaţiul cosmic. Norii ameninţători ai unui război nuclear pustiitor continuă sa plutească la orizonturile planetei noastre. In faţa acestor grave primejdii la adresa vieţii şi civilizaţiei întregii omeniri, s-a intensificat lupta forţelor înaintate, progresiste de pretutindeni, a tuturor popoarelor, a opiniei publice mondiale pentru oprirea cursului periculos al evenimentelor spre încordare şi război, pentru afirmarea fermă a politicii de pace, de colaborare, de apărare a dreptului suprem al oamenilor, al naţiunilor la viaţă, la pace, la existenţă liberă şi demnă. Evenimentele anului 1986 au demonstrat, inca o dată, cu putere, că problema fundamentală a epocii noastre o constituie oprirea cursei înarmărilor, trecerea la dezarmare, in primul rind la dezarmarea nucleară, apărarea păcii şi vieţii popoarelor. Este mai necesar ca oricind ca popoarele lumii să-şi unească eforturile, să conlucreze cit mai strins pentru a determina să se treacă în mod real la soluţionarea problemelor dezarmării, îndeosebi nucleare. România a salutat şi sprijină propunerile Uniunii Sovietice privind lichidarea, în mai multe etape, pînâ in anul 2000, a tuturor armelor nucleare și consideră că trebuie depuse în continuare toate eforturile pentru ca, pornindu-se de la concluziile Intîlnirii sovieto-americane la nivel înalt din Islanda, sâ se ajungă, într-un timp cit mai scurt, la înţelegeri corespunzătoare care să deschidă calea lichidării armelor nucleare şi a reducerii substanţiale a armelor convenţionale. Trebuie făcut totul pentru ca anul 1987 să fie un an în care să se treacă hotărît de la declaraţii la fapte concrete de dezarmare ! România apreciază că este posibil ca, in 1987, să se ajungă la un acord în problema rachetelor cu rază medie de acţiune în Europa. In mod deosebit considerăm că trebuie intensificată activitatea pentru încetarea experienţelor nucleare ca un prim pas pe calea dezarmării, a eliminării pericolului nuclear. Prin votul său unanim, exprimat in cadrul referendumului naţional de la 23 noiembrie, poporul nostru a demonstrat că este hotărît să lupte pentru dezarmare, pentru pace, România fiind prima ţară din cadrul celor două blocuri militare care a trecut efectiv la reducerea cu 5 la sută a efectivelor, armamentelor şi cheltuielilor militare. Avem satisfacţia că această iniţiativă a poporului român a găsit un puternic ecou pe plan internaţional şi ne exprimăm convingerea că ea va constitui un îndemn şi pentru alte state de a trece la măsuri reale de dezarmare. In viaţa internaţională sunt multe probleme complicate şi grele, care trebuie soluţionate cu participarea activă a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orinduire socială. Trebuie făcut totul pentru excluderea forţei şi ameninţări cu forţa din relaţiile internaţionale şi rezolvarea tuturor problemelor litigioase dintre state numai şi numai pe calea paşnică, a tratativelor. De asemenea, se impune să fie intensificate eforturile şi acţiunile îndreptate in drecţia lichdării subdezvoltării şi instaurării noii ordini economice mondiale. Este necesar sa crească şi mai mult rolul Organizaţiei Naţiunilor Unite, al altor organisme internaţionale in soluţionarea democratică, in spiritul păcii şi colaborării, a marilor probleme ce confruntă lumea contemporană. In ce o priveşte, România este hotărîtă să întărească continuu conlucrarea cu toate ţările socialiste, cu ţările in curs de dezvoltare şi nealiniate, precum şi cu statele capitaliste dezvoltate, in spiritul principiilor coexistenţei paşnice. Situăm ferm - ca şi pînâ acum - la baza tuturor relaţiilor noastre cu celelalte state, principiile deplinei egalităţi in drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne şi avantajului reciproc. In spiritul şi pe baza acestor principii, vom conlucra larg cu toate popoarele şi ţările lumii, cu forţele iubitoare de pace de pretutindeni, pentru afirmarea fermă a politicii de dezarmare, de colaborare şi securitate internaţională, pentru o lume fără arme şi fără războaie, a păcii şi înţelegerii între toate naţiunile planetei. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Fie ca anul 1987 să reprezinte pentru poporul nostru un an de noi şi tot mai bogate realizări, de mari victorii in înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII- lea, a măreţelor obiective ale edificării socialismului şi comunismului pe pămintul României fie ca anul 1987 să aducă tuturor popoarelor lumii împlinirea năzuinţelor şi aspiraţiilor lor legitime de a trăi şi munci intr-un climat de înţelegere şi largă colaborare internaţională, deplină securitate şi pace ! Cu prilejul Anului Nou vă urez, din toată inima, dragi compatrioţi, succese şi realizări tot mai bogate pe calea progresului şi înfloririi patriei noastre socialiste, libere, independente şi suverane ! Vă urez, tuturor, satisfacţii depline in muncă şi viaţă, multă sănătate şi faricire ! LA MULŢI ANI !