Kisalföld, 2000. július (55. évfolyam, 152-177. szám)

2000-07-21 / 169. szám

csontok Amikor Győrbe látogatott a TV2 népszerű műsorveze­tője, Pálffy látván, egy kis időt szakított arra is, hogy be­széljen gyerekkoráról. El­mondta, hogy eleven gyerkőc volt, és amit csak meg lehetett csinálni, azt ő meg is tette, így nem volt számára szokatlan, hogy egy felnőtt képére ba­juszt kell rajzolnia a Lurkó­­ságok olvasóinak szórakozta­tására. Azon persze egy kicsit meglepődött, hogy pont a sa­ját képmását tettük elé, de hát ilyen az élet, egyszer mindenki felnőtt lesz, és ha ráadásul híres is, akkor bizony elő­fordulhat, hogy bajuszt raj­zolnak rá a gyerekek. A képet a műsorvezető hozzájárulá­sával most bemutathatjuk nektek is. Szívesen vennénk, ha meg­írnátok, kivel rajzoltassunk még szakállt vagy bajuszt a sa­ját képére, kit kérdezzünk meg arról, ő milyen rossz­csont volt. Ha úgy gondoljá­tok, elküldhetitek ti is a saját képeteket némi kis szőrzettel, szemüveggel borítva. Ha a kép készítésének történetét is megírjátok, azt külön megkö­szönjük egy-egy jutalom­könyvvel. Címünk: 9002 Győr, Pf. 28. A levélre írjátok rá: Lurkóságok, Rosszcsontok. MELLÉKLET GYERMEKEKNEK GYERMEKEKRŐL Virágos mezőn lépkedve Az ábrán látható virágos me­ző tulajdonképpen egy társas­játék. Ha ki szeretnétek pró­bálni, szükségetek lesz még né­hány kellékre: egy dobókocká­ra, s annyi bábura, ahányan ját­szani szeretnétek (bábuk he­lyett akár színes galacsinok is megteszik). Az első dobás döntse el azt, ki kezdheti a játékot. A követ­kező körökben a dobás nagysá­gának megfelelően lépkedhet­tek virágról virágra. Akinek pi­ros virágra sikerül jutni, annak szerencséje van, hisz dobhat még egyet. Aki bogáncsra ke­rül, az bizony beleragad, s míg kibogozza magát, addig, egyszer kimarad a dobásból. Az útel­ágazásnál minden játékos vá­laszthat a hosszabb, ám nyugo­dalmas, vagy a rövid, bogán­csoktól teli út között. Lássuk, kinek sikerül legelőször célba érnie? Hajci-hő­ségi A Hajci-hő­ség programsorozat kedvelőinek bizo­nyára gyülekeznek már a pecsétjeik, hisz érdemes részt venni a foglalkozásokon, mivel a jó elfoglaltság mellett jutalomsorsoláson is részt vehettek a nyár végén. A legtöbb pecsétet összegyűjtő lurkóra egy mountain bike kerékpár vár, ám aki csak kevesebb rendezvényen vett részt, az is számíthat kisebb-na­­gyobb meglepetésekre. Ezen a héten a következő kí­nálattal várnak Győr város különböző intézményei. Július 21-én, azaz ma 15 órá­tól „Nézzük meg együtt!” cím­mel a Kovács Margit Múzeum programjára várnak bennete­ket. Kovács Margit Pacsirtaleső című kerámiájának alapos meg­ismerése után magatok is meg­próbálkozhattak agyagozással, gyurmázással. 23-án, vasárnap 11 órától ter­mészetesen ismét zenés korzó lesz a Radó-szigeten. A Zene­pavilonban és környékén a Friends Big Band koncertjét hall­gathatjátok meg. 25- én, kedden 15 órától ismét a Kovács Margit Múzeum ad ott­hont a Hajci-hő­ség program­jainak. Ez alkalommal a művésznő műhelyével ismerkedhettek meg közelebbről. 26- án, szerdán 16 órától videomoziba hív a Városi Mű­vészeti Múzeum Képtára. A magyar népmesék és nép­mondák világából tekinthet­tek meg rajzfilmeket. 27- én, csütörtökön 10 órától a Xántus János Múzeumban a koro­názási jelképek másait készíthetitek el, illetve egy kis időutazás segítségé­vel magatok is átélhetitek, hogyan zajlott egy koronázási szertartás. Szintén 27-én 10 órától régi idők táncaival ismerkedhettek a Családi Intézetben. Mindenkinek jó szórakozást kívánunk! Jutalomki­rándulás A vitnyédi Petőfi Sándor Általános Iskola 3. és 4. osztályos tanulói felejthetetlen három napot tölthettek a göbösi táborban. Köszönhetjük ezt a vitnyédi öregdiákoknak, akik alapítványt hoztak létre tehetséges gyerekek megjutal­­mazására. Két osztályból a legjobb tanulók vehettek részt ezen a kiránduláson. Ez a három nap június utolsó hetében 26., 27., 28. volt. Hétfőn reggel 8 órakor indul­tunk el két keréken, Erzsi és Marika tanító nénik vezetésé­vel. Csomagjainkat az erdészeti gépkocsi hozta. A hosszú út nem jelentett számunkra aka­dályt, mert mindegyikünk nagy izgalommal készült erre a tábo­rozásra. Mikor odaértünk, Ma­rika és Klári néni vártak bennün­ket bőséges tízóraival. Délelőtt megismerkedtünk a környékkel, ahol el fogjuk tölteni napjainkat, és elmentünk megnézni a tábor­hoz tartozó lovardát és a fácán­telepet is. Ebéd után birtokba vettük szállásainkat. Kicsoma­goltunk, majd újra nyeregbe pattantunk és indultunk a Csa­logány táborba, Csapodra. Ott sem unatkoztunk, a fiúk fociztak, asztalifociztak, hintáz­tunk, korongoztunk és labdáz­tunk. Ott még a templomot és a kiállítást néztük meg. Este fá­radtan értünk haza, de azért annyira nem voltunk kimerülve, hogy egy kis esti éneklésben ne vettünk volna részt. Következő napunk is mozgalmasan telt, dél­előtt sorversenyek voltak. Dél­után elmentünk Fertődre autóval és megnéztük a vadasparkot, majd megtekintettük a kastélyt, utána elmentünk fagyizni és vissza Göbösre. Mikor visszaértünk, egypár óra múlva kezdődött a rajzverseny, ezen az első három helyezettet díjazták. Este bátor­ságpróba volt, amelyen Imi és Zsolti bácsit kerestük. A bátor­ságpróba minden gyerek számára nagy kihívás volt, de mégis min­denki megfelelt. Reggel mindenki nagyon későn ébredt. Az utolsó napon sem maradtunk programok nélkül, délelőtt akadályverseny volt sok érdekes játékkal. Délután szám­háborúztunk, a lányok a fiúk ellen, a lányok nyertek. Este tábortűz volt. Másnap reggel élményekben gazdagon indultunk haza erről a csodálatos vidékről. Ezúton sze­retnénk megköszönni a részt ve­vő táborozó gyerekek nevében az erdészetnek, tanító néniknek és az ott dolgozóknak ezeket a fe­lejthetetlen napokat. Molnár Judit Petőfi Sándor Általános Iskola, Vitnyéd A Tárlat Paksi Adrienn 8 éves győrszemerei lurkó a nyár egyik repülő csodáját örökítette meg nekünk rajzán. Nem biztos, hogy kint a mezőn is pont ilyen pillangók repkednek, hisz rajza inkább mesébe illő. Hargitai Levente bűvészrovata Pattintás eltüntetés Kellék: 1 db érme. Bemutatás: Fogd az érmét a jobb kezedben a mutató- és a hüvelykujjad között, élére állítva (I. ábra). Vidd a jobb kezed a bal kezed kinyújtott tenyeréhez, majd rakd össze a két ujjad úgy, hogy az érme lapjával becsípve legyen az ujjaid között (2. ábra). Eközben zárd a bal kezed ökölbe, mintha megfogtad volna az érmét. Emeld fel a bal öklödet fújjál rá. Nyisd ki a bal öklödet és mutasd meg, hogy az érme eltűnt. Nyúlj jobb kezeddel a titokban tartott érmével együtt a bal könyököd alá és je­lentesd meg az eltűnt érmét. Vigyázz arra, hogy milyen szögből látják a nézők a kezedet, nehogy kilátszódjon az eldugott érme. Egy rajz - egy vers Incifinci vakációzik Itt van ez a kisegér, Az erdőben boldogan él. Egész nap csak hancúrozik, Közbe-közbe mosakodik. Élvezi a jó időt, Nem várja a zord esőt. Szereti a napsütést, A vidám madárcsicsergést. Gerencsér Vanessza Kapuvár, Pátzay Pál Ált. Isk. I. a osztály ­ai számunkból Vidám fürdőzés II. oldal