Magazin Sălăjean, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 62-83)

2002-04-16 / nr. 73

MAGAZIN SALAJEAN 16 aprilie 2002 m» Derby încheiat nedecis Rapid Jibou - Chimia Zalău 2 - 2 (1 - 0) Au marcat: Ovidiu Morna (min. 19 și 75), respectiv Marcel Mureșan (min. 74) și Codruț Buciuman (min. 84) Rapid: Rogoz, Abraham, Botoș, Fărcaș, Darou, Maghiar, Mezei, Morna, Ciobanu, Vancea, Saraz.Au mai jucat: Toma și Iacob. Antrenor: Vasile Stâncel Chimia, Sabo, Mag, D. Lucaciu, Ghiuruțan, Blăguță, Mureșan, R. Pop, Șandor, Blaga, Ulmeanu, Jula.Au mai jucat: Buciuman, Grebănar, Holhoș. Antrenori:Zănuc Petrean și Gheorghe Ciule Cartonașe galbene: Mezei, Fărcaș, Vancea și Abraham, respectiv Șandor A arbitrat foarte bine Marian Salomir din Cluj Napoca, ajutat excelent la cele două linii de Ioan Onicaș, din Zalău, și Székely Zoltán, din Baia Mare. Observatori: Tiberiu Demian și Valeriu Tarba Derby-ul campionatului Diviziei D Metronom la fotbal s-a desfășurat duminică după-amiază, la Jibou, când față în față s-au aflat Rapid Jibou și Chimia Zalău, echipele clasate pe primele două locuri ale clasamentului. Miza a fost cu atât mai mare cu cât în urma acestui meci se putea stabili campioana județului și, implicit, echipă care ne va reprezenta la barajul pentru calificarea în Divizia C: în cazul unei victorii, gazdele aveau asigurat titlul de campioană în proporție de 99%. Nu a fost așa, iar rezultatul de egalitate înregistrat la finalul meciului mărește suspansul în ceea ce privește echipa care va câștiga supremația pe plan județean. Jocul în sine a fost unul disputat, cu multe faze de poartă, în care ambele echipe puteau să-și apropie victoria. Cei care au început mai bine au fost jibouanii, care au avut ocazia de a marca încă din minutul 3. Deschiderea scorului s-a produs în minutul 19, când fostul jucător al Armăturii, Ovidiu Morna, și-a adus echipa în avantaj. După acest moment, partida s-a mai echilibrat și, până la pauză nu s-a mai întâmplat nimic deosebit, cu excepția ocaziei de gol din minutul 34, când jibouanii puteau marca și rezolva, în mare parte, ecuația învingătoarei. După reluare, rând pe rând, cele două formații s-au aflat la cârma partidei. Avea să fie 1 -1 în minutul 74, când Mureșan a reușit relansarea partidei. Egalitatea nu s-a menținut decât un minut, "vinovat" fiind același Morna, care și-a adus echipa în avantaj, însă La finalul partidei de la Jibou supărarea domnea în ambele tabere. Pe de o parte jibouanii erau triști deoarece, în urma unei victorii, nu mai aveau probleme în câștigarea campionatului, iar de partea cealaltă zălăuanii erau supărați că au scăpat victoria printre degete, având o ocazie rarisimă de gol în minutul 87, prin Tudor Ulmeanu. Solicitat să ne acorde un interviu, antrenorul gazdelor, Vasile Stâncel, a refuzat acest lucru, fiind încă marcat de rezultatul final și de eliminarea sa din incinta terenului, pe care a considerat-o nejustificată; în tabăra cealaltă, în ciuda acestui rezultat, "chimiștii" mai speră. Conducătorul Chimiei, Dan lipsa de luciditate și înțelepciune a jibouanilor i-a privat de obținerea unui rezultat favorabil. Cedând inițiativa la mijlocul terenului, aceștia au fost egalați în minutul 84, după reușita lui Buciuman. Chimia se putea întoarce la Zalău cu toate cele trei puncte, însă ratarea din final i-au privat de această șansă. Una peste alta, după modul de desfășurare al forțelor din teren, rezultatul este unul echitabil, însă jocul în sine nu a fost pe măsura locurilor ocupate de cele două echipe în clasament.__________ "Vrem să câștigăm campionatul" Etapa viitoare, a XX-a, se va desfășura duminică, 21 aprilie, după următorul program:Confecția Jibou - Fibrex Crasna; Someșul Gâlgău - Rapid Jibou; Minerul Hida - Mobila Șimleu; AS Nușfalău - Armătura II Zalău; Chimia Zalău - Inter Cizer; FC Silvania și Minerul Ipstan Lapoș, ne-a declarat: "Vrem să câștigăm campionatul, în partida cu Rapid Jibou s-a observat pregătirea centralizată pe care am făcut-o în ultimul timp, noi având o prospețime în joc superioară gazdelor, pe care le-am dominat în repriza secundă. Dacă luăm în considerare partidele rămase de disputat, cred că șansele noastre există. Rapid mai are de disputat cel puțin două partide deosebit de grele: prima, chiar în etapa viitoare, la Gâlgău, iar a doua, la Zalău, cu Armătura II; în schimb, noi mai avem o singură partidă dificilă, cu Armătura II". Ce va fi, vom vedea în etapele care urmează. "Jocul s-a ridicat la nivelul Diviziei C" La o ședință cu delegații echipelor, desfășurată înainte de reluarea campionatului județean, vicepreședintele AJF, Ioan Onicaș, care este și președintele Comisiei de Arbitri, îi anunța pe aceștia asupra schimbului de experiență la nivelul brigăzilor de arbitraj pe care județul nostru îl va avea cu județele limitrofe. Acțiunea s-a materializat în urmă cu câteva etape, când o brigadă de arbitri din Satu Mare a oficiat la o partidă dintre Minerul Ip și Fibrex Crasna, contând pentru etapa a XVIII-a a Diviziei D Metronom. A urmat o deplasare a lui Ioan Onicaș la derby-ul județului Satu Mare, care s-a desfășurat la Cărei, cu două săptămâni în urmă. Așa s-a ajuns ca la derby-ul județului Sălaj să oficieze o brigadă de arbitri internaționali, avându-l la centru pe Marian Salomir, din Cluj Napoca, iar la cele două linii pe Ioan Onicaș și Székely Zoltán. La finalul unui joc ce nu i-a creat probleme deosebite, Salomir ne-a declarat: "Partida de la Jibou a fost una viu disputată, în care ambele echipe și-au dorit să câștige. Jocul s-a ridicat la nivelul Diviziei C. Atât jucătorii, cât și spectatorii au creat o atmosferă de adevărat derby". Eliminarea temperamentalului antrenor al gazdelor, Vasile Stâncel, a fost comentată de către purtătorul ecusonului FIFA astfel: "în prima repriză l-am atenționat de două ori pe antrenorul gazdelor, pentru a se liniști. Totul a culminat în repriza a doua, când, dorind să-l liniștesc verbal, și-a manifestat intenția de a părăsi incinta terenului de joc. Atunci, eu nu am făcut altceva decât să-l invit să părăsească terenul de joc". Despre diferența dintre nivelul fotbalului în județul Cluj și cel din județul Sălaj, Salomir s-a mărginit în a ne declara: "Aș fi subiectiv dacă aș face o astfel de apreciere. Eu cred că cel mai important este faptul că echipele încearcă să joace fotbal, jucătorii își manifestă dorința de victorie, iar factorii locali, cum am observat că se întâmplă și la Jibou, se implică în sprijinirea echipelor". Legat de prestația brigăzii de arbitraj, ni s-a părut interesantă remarca făcută de unul dintre polițiștii care au asigurat paza și protecția la acest meci către unul dintre jucătorii Rapidului avertizați în acest meci: "Tu ar trebui să te bucuri că ai fost sancționat cu cartonaș galben de Marian Salomir!". No comment. SPORT Divizia D Metronom în etapa desfășurată duminică, s-au înregistrat următoarele rezultate: Rapid Jibou - Chimia Zalău 2 - 2; Minerul Hida - Confecția Jibou 2 -1; Mobila Șimleu - AS Nușfalău 2 -1; Armătura II Zalău - Minerul Ip 5 - 0; Fibrex CO Crasna - FC Silvania Cehu Silvaniei 4 - 0; Inter Cizer - Inter Pericei 3-0. Someșul Gâlgău a stat. Clasament 1. Rapid Jibou 18 14 3 1 70- 20 45p 2. Chimia Zalău 17 12 4 1 48- 19 41 3. Armătura II Zalău 17 12 23 46-20 38 4. Fibrex CO Crasnal 78 3 6 46 - 38 31 5. Minerul Ip 17 10 16 23 -22 31 6. Mobila Șimleu 18 8 46 40 - 34 28 7. Inter Cizer 18 8 37 41 - 43 27 8. FC Silvania 18 70 11 39-43 21 9. Confecția Jibou 18 6 1 10 31 -37 19 10. Minerul Hida 18 60 12 30-49 18 11. Someșul Gâlgău 17 43 10 25-52 15 12. AS Nușfalău 18 50 13 22-49 15 13. Inter Pericei 18 12 15 9-44 5 Michael Schumacher îsi # consolidează prima poziție Spectatorii prezenți duminică după amiază la "Autodromo Dino e Enzo Ferrari" din Imola au fost martorii unei noi demonstrații de virtuozitate a germanului Michael Schumacher, dar și a monoposturilor Ferrari, care au făcut legea. Cursa în sine nu a fost una spectaculoasă. Nu au existat ambuscade, nu au avut loc depășiri spectaculoase. De mult timp nu s-a mai întâmplat ca, la finalul unei curse, clasamentul primilor patru piloți să aibă aceeași configurație ca și la grila de start. Așadar, ediția a^-a a circuitului dotat cu Marele Premiu al Statului San Marino a fost una lipsită de spectaculozitate, desfășurată sub nostalgia dispariției pe acest circuit a unuia dintre cei mai valoroși piloți de Formula 1, Ayrton Senna. Viitoarea etapă de Formula 1 se va desfășura la Barcelona, pe Circuit de Catalunya, în data de 28 aprilie, începând cu ora 15:00 și va fi dotată cu Marele Premiu al Spaniei. Clasament cursă: 1. M. Schumacher (Ferrari) - 10p 2. Rubens Barichello (Ferrari) - 6p 3. R. Schumacher (Williams BMW) - 4p 4. Juan Pablo Montoya (Williams BMW) - 3p 5. James Button (Renault) - 2p 6. David Coulthard (Mc. Laren) -1p Clasament general: Pagini realizate de Călin OMNCAȘ Piloți: 1. M. Schumacher 34p 2. R. Schumacher 20p 3. Juan Pablo Montoya 17p 4. Jenson Button 8p 5. Rubens Barichello 6p 6. David Coulthard 5p 7. Kimi Raikonnen 4p 8. Eddie Irvin 3p 9. Mika Sallo 2p 10. Mark Webber 2p 11. Nick Heidfield 2p 12. Felipe Massa 1. Ferrari 2. Williams 3. Mc Laren 4. Renault 5. Jaguar 6. Sauber 7. Minardi 8. Toyota lp 40p 37p 9p 8p 3p 3p 2p 2p Echipe: