Magazin Sălăjean, aprilie 2006 (Anul 11, nr. 64-82)

2006-04-28 / nr. 82

SPORT EJ|nqq,\in ^^ălnjcoii Locul patru pentru șahistul Andrei Fărcaș . . După aproape 30 de ani, Zalaul are din nou un șahist junior clasat în primele locuri ale Campionatelor Naționale de Șah. In perioada 13-21 aprilie, la Casa de Cultură din Predeal, s-au desfășurat finalele Campionatelor Naționale de Șah pentru copii și juniori. La această competiție, județul Sălaj a fost reprezentat de Andrei Fărcaș, elev în clasa a III- a a Școlii Gimnaziale "Simion Bărnuțiu", din Zalău. Sportivul este legitimat la Clubul Sportiv Frasinul Unirea, sub coordonarea lui Teodor Mărginean. La categoria "copii 10 ani", unde a participat, zălăuanul a reușit un rezultat foarte bun, clasându-se în final pe locul 5, din 182 de participanți. în ultima zi a competiției s-a desfășurat un concurs de Blitz, cu 82 de participanți. Și la această competiție micul șahist a avut rezultate bune, clasându- se pe locul 4. Având în vedere costurile ridicate cauzate de participarea la această competiție, transport, masă , cazare, taxe de organizare și taxă de participare, CS Frasinul Unirea a solicitat Primăriei Zalău un sprijin financiar. Cu toate că verbal s-au primit promisiuni, acest lucru nu s-a materializat, ceea ce dovedește încă o dată că între vorbe și fapte există o mare distanță; în aceste condiții, clubul a reușit să rezolve problemele financiare în ultimul moment, prin sprijinul Direcției Județene pentru Sport și în special prin ajutorul primit de CS Cemacon SA. "Având în vedere activitatea pe care o desfășoară CS Frasinul Unirea, de promovare a șahului în rândul copiilor, atât ca factor educativ de formare a personalității, ca factor social, cât și selecția, pregătirea și formarea de sportivi pentru performanță, sperăm ca în viitor să avem o susținere corespunzătoare din partea autorităților locale. Dacă vom avea sprijinul financiar necesar, am putea avea încă doi juniori în primii zece din țară", a declarat Teodor Mărginean, în cadrul clubului sunt mai mulți juniori de perspectivă, dintre care în mod deosebit se evidențiază doi elevi din clasa I a Școlii Gimnaziale "Simion Bărnuțiu". Este vorba de Vlad Bejenariu și Andraș Aron. Andrei Fărcaș ar trebui să participe la un turneu internațional, ce va avea loc la Lugoj, însă clubul are nevoie de șase ceasuri electronice, ce vor fi puse pe masă în timpul competiției, însă această participare a sportivului aproape sigur nu va avea loc, deoarece un ceas costă 100 de euro, ceea ce însemnă că cele șase ceasuri vor costa 600 de euro, o sumă pe care clubul o poate avea numai cu ajutorul unor sponsorizări. Clasamentul final: 1. Călin Gheorhiu - Politehnica Iași 7,0 puncte 2. Iuliu Kozma - CSU Brașov 6,0 puncte 3. Eugen Mihai Bida - CS Municipal Craiova 6,0 puncte 4. Andrei Fărcaș - CS Frasinul Unirea Zalău 6,0 puncte 5. Eduard Munteanu - Clubul Central de șah București 6.0 puncte Duel între selecționeri . Partida din etapa a XXIII-a a Ligii Naționale de Handbal feminin, dintre HC Zalău și Tomis Constanța, a fost amânată pentru data de 30 aprilie. Astfel că duminică, în Sala Sporturilor din Zalău, se vor afla față-n față cei doi selecționeri ai echipei naționale de handbal feminin, Gheorghe Tadici și Dumitru Muși. După ce s-au calificat în finala Cupei Challenge, constănțencele vor veni foarte încrezătoare în orașul de la poalele Meseșului. De partea cealaltă, elevele lui Tadici au nevoie de o victorie, pentru a fi sigure că vor termina campionatul pe locul secund. www. magazinsalajean.ro • Vineri, 28 aprilie 2006 Editorialul de vineri Marius Lăcătuș este poate unul dintre cele mai răsunătoare nume ale fotbalului românesc și, cu siguranță, unul dintre cele mai răsunătoare nume din istoria Stelei. Născut în 5 aprilie 1964, la Brașov, Marius Lăcătuș a început să joace fotbal în orașul natal, la formația Steagul Roșu, unde a fost legitimat în 1977. în 1981 debutează pe prima scenă a fotbalului românesc, pentru ca în 1983 să se transfere la Steaua, echipă la care activează până în 2000, cu o întrerupere de trei ani (1990-1991 la Fiorentina în Italia și 1991- 1993 la Oviedo în Spania) și la care realizează cele mai mari performanțe din carieră. A plecat de la Steaua, în ianuarie 2000, la FC Național, ca jucător și antrenor secund. Nu a ezitat niciodată să-și arate iubirea față de Steaua și față de suporterii acestei echipe. Un exemplu elocvent este momentul în care, antrenor fiind la Oțelul, a învins Steaua. La finalul acelei partide, plângând, a sărutat fularul Stelei. Gestul său a fost răsplătit de întreg stadionul cu aplauze și urale. Anul trecut s-a întors din nou la marea sa iubire, însă în funcția de președinte. Cu toate că încă de pe atunci nu s-a arătat prea încântat de această funcție, a hotărât să semneze, crezând că întro bună zi va fi pus acolo unde îi este locul, în funcția de antrenor. N-a fost să fie așa, ci din contră relațiile lui Lăcătuș cu ceilalți au început să se răcească tot mai mult. Și probabil că cele mai mari centre veneau din partea lui Mihai Stoica, un om la care Becali ar trebui să se uite mai cu atenție. Ca să mai limpezească puțin apele, actuala conducere și-a propus să organizeze un meci de retragere în cinstea lui Lăcătuș, în data de 7 mai 2006, la 20 de ani de la câștigarea Cupei Campionilor de către Steaua, însă s-a renunțat și la acest meci. Motivul este că Steaua joacă acum în cupele europene și nu mai are timp să pregătească această partidă. Frumos motiv, însă sunt curios cine crede așa ceva? Lăcătuș a făcut primul pas chiar miercuri după-amiază, când a refuzat să urce în avion alături de delegația Stelei, din motive personale, spune el. Nu știu dacă sunt chiar probleme personale sau este începutul unei noi despărțiri de echipa la care a făcut cea mai mare performanță ca jucător. Ce e mai interesant este faptul că M.M. neagă orice amestec în atitudinea lui Lică, de a nu fi prezent la meciul din Anglia. Sforăriile lui Stoica sunt bine cunoscute de toată lumea și poate cel mai bine o știe chiar actualul selecționer al naționalei de fotbal, Victor Pițurcă. Să nu uităm că M.M. Stoica a ajuns de la Galați la Steaua, cu ajutorul "Fiarei", propulsat fiind de rezultatele obținute de Lăcătuș în returul campionatului, din sezonul 2002 - 2003, care a reușit să aducă Oțelul pe locul patru, după ce fusese amenințată cu retrogradarea. Frumos ar fi acum ca "roata să se întoarcă", însă nea Grgi are prea multe pe cap, ca să se mai gândească și la legenda Stelei. N-ai ce face, asta e, în România mai mult contează banii decât valoarea pe care o ai. Nu că aș avea eu ceva cu Olăroiu, însă, cu jucătorii pe care îi are acum campioana, probabil că orice antrenor ar avea rezultate. Sincer, sunt foarte curios ce decizie vor lua fanii Stelei, când vor afla că Lăcătuș a fost înlăturat de la echipă. Și de cine? Cum speranță moare ultima, să sperăm că într-o zi se va gândi cineva mai serios și la această legendă a clubului și îi va oferi ceea ce-și dorește cu atâta ardoare funcția de antrenor. Brigadă sălăjeană la Baia Mare Trei arbitri din Sălaj au fost delegați să arbitreze meciul de juniori republicani, dintre FC Baia Mare și Școala de Fotbal "Ivansuc" Cluj. Meciul a avut loc ieri, la centru arbitrând Nicolae Chiș Ciure (Zalău). La cele două linii a fost ajutat de Paul Unimătan (Zalău) și Mihai Lucaciu (Jibou). Primul mai este delegat și la partida din Seria a IX-a a Diviziei C, dintre CS Trans Sil Târgu Mureș și ACS Târgu Secuiesc, ce va avea loc azi de la ora 17.00. Zălăuanul va fi ajutat la cele două linii de Loredan Bogdan (Arad) și Sorin Rotaru (Arad). Și Mihai Lucaciu va mai arbitra azi partida dintre Someșul Satu Mare și FC Baia Mare, din cadrul Seriei a VIlI-a a Diviziei C. Sălajul pe net: