Magazin Sălăjean, noiembrie 2021 (Anul 26, nr. 207-226)

2021-11-08 / nr. 212

2 Luni 8 Noiembrie 2021 Daniel Mureșan Ce-ți doresc eu tie... > ! Trăim vremuri ciudate, într-o Românie ciudată. Criza sanitară nu se mai termină, oamenii sunt debusolați, autoritățile se încurcă în declarații. De clasa asta politică ne-am săturat demult, dar de data aceasta s-a întrecut măsura. Mint cu zâmbetul pe buze, își bat joc de votul nostru, important e doar ciolanul. O gașcă de hoți! Ne trezim de dimineață și ne târâm de colo-colo prin cotidian, într-o țară ce se află sub spectrul facturilor din iarnă. O rutină ce ne distruge visele, empatia, viața. Ne vom aminti tot mai rar că suntem, totuși, prezenți în propria noastră existență, vom avea tot mai rar emoții, simțăminte. Deja tânjim după momente de bucurie autentică, după un răsărit de soare cu zâmbetul pe buze sau după o îmbrățișare cu un prieten drag. Suntem cu măștile pe față și cu capul în telefon, nu avem timp de nimic, alergăm ca niște bezmetici, cu iluzia că rezolvăm lucruri. Casă, serviciu, sătui de televizorul cu figuri triste și mincinoase, ascultăm, medităm, am devenit prizonieri într-o roată de hamsteri. Ne simțim vinovați pentru orice, înainte de a ne da seama. Ne dăm salariul modic fără să clipim pe niște cheltuieli primare. Pentru puțină putere care nu există și pentru o compătimire lingușitoare ne plângem, ne victimizăm, înjurăm, însă fără a schimba nimic. Am fost dresați să credem că asta înseamnă viață. Generații după generații adoptă modelul, intră în cercul vicios și își pierd candoarea tinereții, își lasă mintea condusă de alții, se aliniază într-un pluton al condamnaților, totul pentru a fi pe placul societății, al apropiaților. Nu am idee ce se mai poate face pentru a ieși din acest marasm al unei societăți murdare, fără energie și idealuri. Chiar dacă avem dreptul să trăim frumos, în armonie cu cei apropiați și cu natura, acea flacără interioară a frumuseții e pe cale să se stingă. Multe din cele descrise mai sus se datorează politicienilor, această adunătură de ipocriți, duplicitari, demagogi și traseiști. Am dorit în final să le urez ceva. Printre înjurăturile de morți sau vii, m-am gândit sa fac o listă cu ce le doresc eu. Dar mi-am dat seama că nu le pot dori nimic. Au tot ce le trebuie. Ce le lipsește, nu-și doresc. Magazin Sǎlajean Tânăr din Meseșenii de Jos, dispărut fără urmă Polițiștii din Sălaj caută un bărbat, de 33 de ani, din localitatea Meseșenii de Jos, județul Sălaj -MILAȘ ANDREI MARIUS, după ce acesta a plecat, la data de 18 octombrie, de la domiciliu și nu a mai revenit. Semnalmente: înălțime 1,78 m, greutate aproximativ 100 de kg, prezintă calviție și este posibil să poarte barbă. Cetățenii care pot furniza orice informații în legătură cu această persoană simt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliție sau să apeleze gratuit numărul de telefon 112! Dacă îl vedeți, nu ezitați să apelați gratuit 112, pentru a anunța imediat Poliția! Sursa foto IPJ Sălaj ■ A.T. Covid-19 în Sălaj, în weekendul care tocmai s-a încheiat, 11 decese și peste 230 de cazuri noi Nu mai puțin de 11 de decese și peste 230 de cazuri noi au fost confirmate în județul Sălaj în weekendul care tocmai s-a încheiat în perioada 5, 6 și 7 noiembrie. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică situația epidemiologică în județ, în ultimele 24 de ore, se prezintă astfel: 16939 de persoane infectate cu SARS-CoV-2 de la începutul pandemiei; 53 de persoane confirmate/reinfectate în ultimele 24 de ore; 15065 pacienți declarați vindecați de la începutul pandemiei; 1326 cazuri pozitive în prezent, din care 229 de persoane spitalizate pe secție, iar 1.087 de persoane cu test pozitiv aflate la domiciliu, care au consimțit să se izoleze (monitorizate de medicul de familie); 10 persoane spitalizate în secțiile ATI și 561 de persoane decedate înregistrate de la începutul pandemiei din care unul în ultimele 24 de ore. Este vorba despre un bărbat în vârstă de 80 de ani cu angina instabilă nevaccinat. Incidența înregistrată la nivelul județului Sălaj în prezent este de 6,63/1000 de locuitori. Număr teste RT-PCR efectuate în ultimele 24 de ore - 119 și număr teste rapide efectuate în ultimele 24 de ore -186. ■ A.T. Bunuri furate de doi bărbați recuperate de polițiști Augusta Teșinschi Doi bărbați cu vârsta de 32 și 36 de ani din Zalău și Mirșid, bănuiți de comiterea unui furt și reținuți pentru 24 de ore, au fost arestați preventiv. După cum au explicat reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Sălaj, persoanele bănuite de comiterea furtului calificat dintr-o locuință din Mirșid au fost arestate în cursul zilei de joi, 4 noiembrie, iar bunurile furate au fost recuperate și predate persoanei vătămate. Cei doi bărbați sunt bănuiți că în noaptea de 18 spre 19 octombrie ar fi pătruns prin escaladare într-o locuință din Mirșid, aflată în construcție, de unde ar fi sustras mai multe bunuri și scule în valoare de 1300 de euro. Astfel, polițiștii au continuat investigațiile și în cursul zilei de 4 noiembrie au descoperit bunurile furate care se aflau în saci menajeri, ascunse în grădina locuinței uneia dintre persoanele bănuite, în cartierul Ortelec din municipiu. Bărbatul din Zalău este cercetat și pentru conducere fără permis, deoarece acesta s-a dus la locul faptei cu mașina cu toate că nu poseda permis de conducere. "La propunerea procurorului de caz, instanța a dispus arestarea preventivă, pentru 20 de zile, față de bărbatul din Zalău și control judiciar, pentru 60 de zile, față de bărbatul de 36 de ani, din Mirșid. Polițiștii continuă cercetările, în vederea administrării întregului probatoriu în cauză", au precizat reprezentanții IPJ Sălaj.