Magazin, ianuarie-iunie 1979 (Anul 23, nr. 1109-1134)

1979-01-06 / nr. 1109

Nr. 1109 din 6 ianuarie 1979 MAGAZIN m ma mmm hiejii щ [UNK]_____ SAVAIT DE HALT PRESTIGIU МШЦОШ Academia de științe a Statului Illinois (S.U.A.) a acordat academicianului doctor inginer Elena Ceaușescu titlul de membru de onoare. luminarea Diplomei de Doctor Honoris Causa al Universității Feminine a Filipinelor. Academicianul doctor inginer Elena Ceaușescu primește Diploma da membru corespondent al Academiei din Atena. Tovarășei Elena Ceaușescu i s-a acordat, în cadrul unei festivități, titlul de Doctor Honoris Causa in științe al Universității din Teheran. Pagina a 3-a „Decernarea Diplomei de Membru de Onoare al Academiei de Științe a Statului Illinois, prima de altfel acordată unei personalități de peste hotare, reprezintă expresia recunoașterii, de către membrii Consilului de conducere, a contribuției dumneavoastră dosebite la dezvoltarea cercetării științifice în domeniul chimiei. Primiți, stimată doamnă academician, titlul onorific conferit, ca o recunoaștere atit a meritelor științei românești, pe care o reprezentați, cit și a prestigiului internațional de care țara dumneavoastră se bucură în prezent, pentru politica sa independentă, pentru contribuția activă la promovarea păcii în lume“. Prof. EMANUEL MERDIN3ER membru al Consiliului de conducere al Academiei de Științe a Statului Illinois (S.U.A.) „Sînteți un distins om de știință, atît prin activitatea de cercetare, cit și prin rolul determinant în orientarea politicii științifice din România Cunoaștem contribuția importantă adusă de dumneavoastră în domeniul chimiei macromoleculare, în special în polimerizarea izoprenilor stabilizarea cauciucului sintetic și copolimerizare, lucrare care are meritul de a contribui la mai buna înțelegere a mecanismelor proceselor chimice, precum și la o eficiență sporită în ce privește folosirea chimiei în beneficiul omenirii. De asemenea, cunoaștem rolul deosebit de important pe care îl aveți în dezvoltarea chimiei în România, în calitate de director general al Institutului Central de Chimie din București, orientați toată munca de cercetare și dezvoltare în domeniul chimiei, odată cu introducerea unei tehnologii avansate în industria chimică din România“. Prof. RICHARD NORMAN rectorul general al Institutului Regal de Chimie din Marea Britanie „Academia din Atena se simte profund onorată de prezența printre noi a soției marelui om al României, președintele Nicolae Ceaușescu... Este bine cunoscută personalitatea domniei sale ca om de știință, contribuția sa, în calitate de director general al Institutului Central de Cercetări Chimice din București la progresul cercetării în domeniul chimiei, la promovarea tehnologiei moderne în industria chimică, contribuție ce și-a găsit recunoaștere pe plan internațional prin titlurile decernate de mari institute din străinătate. Academia din Atena, apreciind rolul preponderent al doamnei Elena Ceaușescu în dezvoltarea activității științifice din România, ca și remarcabilele cercetări personale, profită de onoarea prezenței sale la Atena pentru a exprima speranța și dorința unei colaborări științifice mai strînse a celor două țări ale noastre, care nu poate viza altceva decît avantajul lor comun. Ca mărturie a stimei și admirației, Academia din Atena a ales-o pe doamna Ceaușescu membru corespondent“. Prof. NICOLAOS LAUROS președintele Academiei din Atena „Hotărîrea adoptată de Universitatea Feminină din Manila de a conferi titlul de „Doctor Honoris Causa“ academicianului dr. ing. Elena Ceaușescu reprezintă o recunoaștere a meritelor sale pe tărîm științific, prețuirea față de știința românească în general. Așa cum se arată în decizia Comitetului Universitar s-a apreciat în cel mai înalt grad și au fost luate în considerare eminența academică și creativitatea cu care a continuat cercetarea științifică, bucurîndu-se de respectul compatrioților săi și de stima oamenilor de știință străini, așa cum o evidențiază calitatea sa de membru onorific în organizații de renume, ca și titlurile, ordinele și medaliile străine, precum și titlurile onorifice care i-au fost conferite de instituții de renume“. Dr. LUZ OLIVEROS-BELARDO vicepreședinte al Universității pentru cooperarea în domeniul cercetării, din Manila .Meritele științifice ale distinsei doamne Elena Ceaușescu se bucură de largă apreciere nu numai în patria sa, ci și pe plan internațional. In calitatea sa de director general al Institutului Central de Cercetări Chimice din București, excelența sa, doamna Elena Ceaușescu, desfășoară de mai mult timp o activitate cu o largă rezonanță. Aș vrea să adaug că, în cadrul planului general de dezvoltare a economiei românești, sectorul chimiei înregistrează de mai mult timp ritmuri impresionante, care vor fi menținute și în viitor“. Prof. dr. JOSE F. HERRAN decanul Facultății de chimie a Universității de stat autonome din Ciudad de Mexico