Magazin, iulie-decembrie 2011 (Anul 54, nr. 27-52)

2011-10-27 / nr. 43

SĂPTĂMÂNAL CULTURAL - ȘTIINȚIFIC INDEPENDENT ■ Soarele răsare nu ca să apună, ci să lumineze până apune. ■ Un optimist nu e decât un prost fericit Desigur, Nicolae Iorga pesimistul e doar un prost Honoré de Balzac Vracii culturilor străvechi spuneau că adevărata tămăduire este cea care pune ordine nu doar în trup, ci și în minte și în spirit Ce fel de tratament ar putea însă genera o asemenea vindecare totală? Tot adepții medicinei tradiționale, practicate de mii de ani în cele mai îndepărtate colțuri ale planetei, au răspunsul: plantele de leac, responsabile, afirmă băștinașii care le -au folosit dar și oamenii de știință, tot mai atrași de virtuțile lor terapeutice, de vindecări de-a dreptul miraculoase, în pădurile amazoniene, la mare preț este poțiunea numită ayahuasca și intrată de curând și în vizorul specialiștilor din marile laboratoare farmaceutice ale lumii, este considerată de băștinașii din Amazonia un leac sacru. De altfel, pentru cei ce participă la ceremoniile de vindecare, folosirea ayahuasca este un mod de viață, iar licoarea este numită, simplu, „La Medicina” - medicamentul. Din coarda de viță de caapi se obține un lichid, numit de localnici „vinul sufletului”, care conține numeroși alcaloizi, având un rol sedativ. Cealaltă componentă a produsului, chakruna, este cel mai puternic halucinogen cunoscut. După ce coardele plantei sunt curățate de frunze și de coaja exterioară, fibrele lor sunt măcinate mărunt și puse într-un cazan imens, în care se mai presară și frunze de chakama. Urmează un nou strat de fibre măcinate, un nou strat de frunze. Când cazanul este aprope plin, se adaugă apă și amestecul se fierbe la foc domol, timp de câteva ore. In această perioadă, lichidul se evaporă și în final în cazan rămâne o pastă verzuie, ayahuasca. Aceasta este strecurata, prin sită și la final, din toată materia nu rămâne mai mult de un litru de lichid vâscos. Aceasta este „La Medicina”. In mod curios și inexplicabil pentru medicina modernă, există mii de Femma club Pentru dumneavoastră, doamnă Dieta și erorile posibile Dosarele frumuseții 5 soluții salvatoare Planta care vindecă sub cazuri documentate de vindecări de afecțiuni fizice, psihice sau emoționale și multe cazuri de tămăduire completă de boli considerate incurabile. De aceea, medicii occidentali și studiază cu mare atenție, în ultimii ani, ayahuasca, participând la ceremoniile șamanice și încercând să descifreze misterul acestei biza Sfaturi utile pentru A MÂNCA MAI SANATOS repoțiuni magice. Un mare număr de oameni au fost vindecați de dependența de droguri sau alcool, iar cazurile cancere intrate în remisie, după folosirea ayahuasca, sunt prea numeroase spre a fi ignorate. Bolnavii experimentează tot felul de fenomene, atunci când se află în „călătoria mistică” provocată de ayahuasca. Ei își văd rudele decedate, spirite de toate felurile, peisaje supranaturale, animale, păsări și creaturi fantastice. Șamanii știu să ceară sprijinul acestor entități spirituale, pentru vindecarea fizică și trezirea spirituală a bolnavilor. Practic, pentru ei nu există boală fără leac, câtă vreme spiritele îi ajută. Ayahuasca nu este însă pentru oricine, căci experiența ingerării ei este una intensă, copleșitoare. Și totuși, licoarea ajută la punerea în ordine a trupului, minții și spiritului, dar și a trecutului, prezentului și viitorului. Grație extraordinarelor sale puteri de vindecare, ayahuasca este venerată de-a dreptul, în America de Sud și tot mai căutată de oameni din întreaga lume. Unii bolnavi vin din Peru, Brazilia, Columbia, Ecuador, Mexic, Statele Unite și chiar Canada pentru a participa la ceremoniile din sălbăticia Amazonului și pleacă vindecați și uluiți de cele simțite și trăite. Există chiar și șamani itineranți, din triburile aflate aproape la stadiul epocii de piatră, din Amazonia, care aduc cu ei materia primă și prepară mirabila licoare pe loc, în orașele din „lumea civilizată” și unde nu duc niciodată lipsă de clienți. Vindecări pe care medicina modernă nu le poate explica „La Medicina” Preparată dintr-o plantă asemănătoare viței-de-vie, numite caapi (Banistenopsis caapi), și frunze de chakrma (Psychotria viridis), ayahuasca 000072 43 948427 Atenție, mâncarea junk provoacă infertilitate! Adolescenții sau tinerii care speră ca într-o zi să devină tați ar trebui să spună de pe acum un „Nu!" hotărât alimentelor de tip junk food. Și aceasta deoarece savanții au ajuns la concluzia că oamenii care consumă des pizza, cartofi prăjiți, hamburgeri și produse similare au un risc crescut de infertilitate. Potrivit nutriționiștilor de la Universitatea Murcia, hrana are un impact direct asupra sistemului reproductiv masculin. După analizarea materialului seminal al unor tineri cu vârste cuprinse între 18 și 22 de ani, specialiștii au ajuns la concluzia că ..... Hl,iniția JUUcNbn<5 subiecții care aveau o dietă bogată în așa-numitele „grăsimi transformate’’— ingredient specific majorității alimentelor fast-food — prezentau un risc mai sporit de a fi infertili. Două grupuri de voluntari au urmat, primul o dietă „occidentală”, compusă din carne roșie, carbohidrați, dulciuri și băuturi energizante, iar cel de-al doilea una „prudentă”, constând în pește, fructe, legume și cereale integrale. S-a demonstrat că tinerii din primul grup aveau mai puține șanse de a procrea, întrucât alimentația bogată în grăsimi afecta concentrația, mișcarea și forma spermatozoizilor. SUDOK jocul săptămânii: 14 113