Monitorul Oficial, septembrie 1923 (nr. 121-144)

1923-09-15 / nr. 133

Í5Sept«snviTie lÓStó MONITORUL i (FIOUL $602 , Anul fit 1. Chimn organică. 2. Chimie fizicală și analitică. 3. Chimie tehnologici generală. 1 Construcții civile. 5. Rezistența materialelor cu statica grafică. 6. Fizica industrială. Toata cu proecțiile și lucrările de laborator respective. Anul IV 1. Chimie tehnologică specială (petrolul). 2. Electrochimie și electrometalurgie. Chimie industrială. 4. Aparate indutriale chimice, construcția lor și inst dații industriale. 5. Chimie alimentară. 6. Contabilitate. Toate cu proecțiile și lucrările de laborator respective. C Secția științelor agricole Anul I 1. Chimie minerală. 2. Fizica experimentală. 3. Zoologia și entomologia agricolă. 4. Anatomia comp. a animalelor domestice. 5. Anatomia vegetală. 6. Geologia. 7. Mineralogia. 8. Economia politică. 9. Matematici generale. Cu lucrările practice respectiv* Anul II 1. Chimie organică. 2. Meteorologia agricolă. 3. Fiziologia animală. 4. Botanică descriptivă. 5. Fiziologia vegetală. 6. Agro-geologia. 7. Bacteriologia agricolă. 8. Statica științelor financiare. 9. Științele comerciale. 10. Agamensura. Toate cu lucrările practice respective. Anul III 1. Chimia agricolă 1 (nutrirea plantelor). 2. Industrii agricole I (fermentațiuni). 3. Fitotecnb I. 4. Zodtecnie I. 5. Geniul rural 1. 6 .Medicina veterinară . 7. Stanți economice agricole 1. 8. Pomicultura, viticultura, legumicultura. 9. Ameliorarea plantelor. Ttat» «u iu«răril* practic* r»sp**uv*. Anul IV î. Chimia agricolă îl (nutrirea animalelor domestice). 2 Industria agricolă II. 3. Fitoticnia II. 4. Zootehnia II. 5. Geniul rural II. 6. Medicina veterinară II. 7. Științe economice agricole II. 8. Piscicultura, avicultura, apicultura și sericicultura. 9. Silvicultura. Toate cu lucrările practice respective. Îi Stagiul de practică în uzine, ateliere, exploatări în acești 4 ani de studiu se fixează la un număr de 6 luni la secția de electrotehnică și 3 luni la secția chimie tehnologică. Studenții în științele agricole vor face o practică cel puțin de 6 luni la câmpul de experiențe. 4. Un student nu poate fi considerat promovat intr-un an al institutului decât după ce a trecut cel puțin jumătate din examenele anului precedent. 5. Înscrierile pentru toți anii se fac numai la începutul anului in cursul lunei Octomvrie, cursurile trebuind să se înceapă la 1 Noiemvrie cel mai târziu. Sesiunile de examinare sunt în Iunie și Octomvrie în tot cursul acestei luni. Sub nici un motiv nu se va acorda sesiuni in mijlocul anului. Un student care 2 ani consecutivi nu a trecut examenele este exmatriculat. 6. Studenții actuali din anul III vor putea opta pentru noul regulament, trecând examenele de diferență. In anul 111 se consideră studenții cari au trecut cursurie după vechiul regulament dar nu și-au luat încă diploma sau certificatul de absolvire. 7. Studenții care vor fi trecut toate examenele prevăzute de regulament și vor susținea un examen special de diplomă cu subiect dat din o specialitate anumită, vor obținea ttlul de inginer electrician, sau inginer chimist sau inginer agricol, titlul echivalent cu licențiat în științele aplicate. Se va putea acorda și titlul de doctor în științele aplicate după normele de obținere al acestui grad la facultatea de științe. MINISTERUL DE JUSTIȚIE FERDINAND I. Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate, Văzând raportul ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul justiției sub No. 12.523/923, Am decretat și decretăm : Art. I. D. Titu Marinescu, fost șef de birou clasa II în ministerul de industrie și comerț se numește, pe ziua de 15 Septemvrie 1923, în postul de șef de birou în direcțiunea generală a închisorilor, în postul aflat vacant d-lui Gh. Marcian lăsat în disponibialitate. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul justiției este însărcinat cu executarea prezentului decret. Dat în Sinaia, la 14 Septemvrie 1923. FERDINAND Ministrul justiției, loan T. Florescu. FERDINAND I, Ministrul justiției, loan T. Florescu. So ÜÍ5S Prin grafia lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și vitori, sănătate . Văzând raportul ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul justiției sub No. 48.752/923, Am decretat și decretăm : Art. I D. Emanuel Anastasiu, actual consilier la secțiunea III a înaltei Curți de casație și justiție, este pus la retragere din oficiu pentru limită de vârstă, pe ziua de 21 Septemvrie 1923 și în pozițiune de a-și exercită drepturile la pensie conform legii. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul justiției este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în Sinaia, la 14 Septemvrie 1923, FERDINAND RECTIFICARE a Monitorul Oficial No. 131 din 13 Septemvrie 1923, în care s’a publicat înaltul decret regal No. 4.197 dela 6 Septemvrie 1923, la pagină,coloana 111, rândul 13 de jos în sus, se va citi ; gradul II, în loc de gradul 111 cum din eroare de manuscris S’a publicat. No.