Monitorul Oficial, Partea 1, iunie 1938 (Anul 106, nr. 124-147)

1938-06-10 / nr. 130

2 ! Jf 1 2788 MONITORUL .OFICIAL Nr. 130 10 Iunie 1938 MESAJE REGALE ȘI COMUNICATE ALE CASEI M. S. REGELUI Comunicat Nr. 62 Mareșalul Curții Regale face cunoscut următoarele: In dimineața zilei de 8 Iunie 1938, Maiestatea Sa Regele, însoțit de Măria Sa Marele Voevod, a asistat la Serbarea Tineretului pe Stadionul A. N. E. F. La dejun Maiestatea Sa Regele a avut invitați pe : I. P. S. S. Patriarhul Miron Cristea, Președintele Consiliului de Miniștri, Excelența Sa d-1 Milettieh, Ministrul Educației Fizice al Iugoslaviei, Excelența Sa d-1 General Giuseppe Valle, Subsecretar de Stat al Aeronauticei italiene. Consilierii Regali. Președinții Corpurilor Legiuitoare. Guvernul. Comandantul „Străjii Țării“, împreună cu Comitetul permanent. Directorul General al Fundației Culturale Regale „Principele Carol“. Subsecretarii de Stat. Prefectul Poliției Capitalei. Comandantul Corpului II Armată. Comandantul Diviziei de Gardă, împreună cu Comandanții Unităților de Gardă din București. Casa Civilă și Militară a Maiestății Sale Regelui, București, 8 iunie 1938. Comunicat Nr. 63 Mareșalul Curții Regale face cunoscut următoarele : In dimineața zilei de 9 Iunie 1938 Maiestatea Sa Regele, însoțit de Măria Sa Marele Voevod Mihai de Alba-Iulia, a asistat la continuarea serbării tineretului străjeresc pe Stadionul A. N. E. F., după care a primit piloții participanți la concursul aviației de turism și ștafetele de ciclism plecate de pe frontierele de Nord, Sud, Est și Vest ale Țării. La dejun‘Maiestr ă Sa Regele a avut invitați pe : Excelența Sa D-1 Miletiteh, ministrul educației fizice iugoslav. Excelența Sa D-1 Yovan Doutehitch, ministrul Iugoslaviei la București. D-l Voinovitch, director de cabinet al Excelenței Sale d-lui Milettieh. P. S. S. Episcop N. Colan, ministrul educațiunii naționale, cultelor și artelor. Comandantul Străjei Țării. Subsecretarul de Stat al Ministerului Educațiunii Naționale. Rectorul Academiei Naționale de Educație Fizică. Administratorul Casei Școalelor. Comandantul Institutului Militar de Educație Fizică. Casa Civilă și Militară a Maiestății Sale Regelui. După amiază, Maiestatea Sa Regele a primit în audiență pe Sir Beverly Baxter, apoi însoțit de Măria Sa Marele Voevod Mihai de Alba-Iulia a lua parte la deschiderea concursului hipic internațional, București, 9 Iunie 1938. DECRETE REGALE MINISTERUL DE INTERNE Prin decretul regal Nr. 1.956 din 18 Mai 1938, se acordă medalia „Bărbăție și Credință“ următoarelor persoane: Clasa I D-Ior : Colonel Florien Pavel, prefectul jud. Romanați; Becu Cristian, pretorul plășii Câmpu din jud. Romanați; maior Alexandru Alexandrescu, comandantul Legiunii de jandarmi Romanați ; căpitan Popescu Alexandru din Legiunea de jandarmi Romanați; căpitaniimedici: Ionițoiu Petre, Cașoveanu Eugen și Ciliana Paul, din Caracal; locotenenții: Ion Bârea, comandantul pompierilor din Caracal, Dumitru Dumitrașcu, comandantul pompierilor din Craiova; locot. Constantin Ionescu, din Reg. 19 Caracal; locot.medie Crușoveanu loan din Reg. 19 Caracal; ing. Toma Constantinescu dela uzina Caracal; ing. Edgar Rusu dela Serv. tehnic al jud. Romanați; Clasa III D-lor: Plutonier șef de secție Fizică Ion din Legiunea de Jandarmi Romanați; plutonier Neda Ion din Reg. 19 Caracal; caporalilor: Teodorescu Dumitru, Trainea Oprea și Măjină Gheorghe, toți din Reg. 10 Caracal. MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DOMENIILOR Prin decretul regal Nr. 2.116 din 3 iunie 1938, se conferă Ordinul „Meritul Agricol“ în gradul de „Ofițer“, d-lui Otto Prager, consul general al României la Praga, pentru serviciile aduse cu prilejul diferitelor manifestări cu caracter agricol, peste hotare. Idem Nr. 2.117 din 3 Iunie 1938, se acordă medalia „Meritul Agricol“ persoanelor specificate mai jos, în clasa arătată în dreptul fiecăruia, ca o încurajare pentru munca lor rodnică în domeniul agriculturii naționale : Clasa I 1. Longhin Cazacu din com. Mărăndeni, jud. Bălți. 2. Ion Barcă din com. Bumbăta, jud. Bălți. 3. Petre Lungu din com. Albineț, județul Alba. 4. Grigore Gh. Albot din comn. Vintilă Brătianu, jud. Bălți. 5. Matei Jaleneu din com. Cupcino, jud. Bălți. 6. Vasile Crihan din com. Sângerei, jud. Bălți. 7. Iancu Cârneanu din comuna Berteștii-de-Sus, jud. Brăila. 8. Ion Nic. Pisică din com. Perișoru, jud. Brăila. 9. Dobre Budui din com. Viziru, jud. Brăila.. 10. Constantin Lupașcu din comuna Berteștii-de-Jos, jud. Brăila. 11. Ion Stoicescu din comuna Cioronea, jud. Buzău. 12. Ion I. G. Vlășceanu din comuna Pogoanele, jud. Buzău. 13. Apostol Spătaru din com. Pârscov, jud. Buzău. 14. Niță Gh. Constantin din comuna Zărnești, jud. Buzău. 15. Dumitru Mărculescu din comuna Pleșcoi jud. Buzău. 16. Simion Horia din com. Bucșoaia, jud. Câmpulung-Moldova. 17. Onisim Sidorovici din corn. Bucșoaia, jud. Câmpulung-Moldova. 18. Ion Crăciun din com. Ghimeș-Făget, jud. Ciuc. 19. Emil Ciobotaru din corn. Voșlobeni, jud. Ciuc. 20. Ion T. Mocanu din corn. Borisovca, jud. Ismail. 21. Ion Dutcă din comuna Borisovca, jud. Ismail.