Obiectiv, martie 2004 (Anul 3, nr. 407-433)

2004-03-01 / nr. 407

2)la K‘(‘t1N Informații utile sâmbătă, 28 februarie 2004 ru I-XIX: CALENDAR CREȘTIN Ortodox Cuv. Mc. Evdochia; Cuv. Domnina; Sf. Mc. Antonina Mărțișorul - considerată prima zi de primăvară, 1 Martie este marcată prin sărbătoarea Mărțișorului - datină străveche, aproape unică în sud-estul Europei. Cunoscut și sub numele de .,Marț’’ sau Marțiguș". Obiceiul consta, inițial, în legarea unei monede de argint sau de aur, prinsă cu un fir împletit de culoare roșie și albă, la mâna sau la gâtul copiilor și al fetelor, înainte de răsăritul soarelui, pentru a-i apăra de rele și de boală. Greco-Catolic Sf. Albin, ep. Romano-Catolic S Eudochia, c. m ._ _ținutA ___^ IV [UNK] 1/IașiiM Horațiu Mălăele la Sibiu Marți, 2 martie, ora 19, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București prezintă comedia .,Podul”. își dau concursul actorii: Horațiu Mălăele, Ioana Moldovan și George Ivașcu. Studenții, elevii și pensionarii beneficiază de reducere. Lansare de carte Miercuri, 3 martie, ora 17, la Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, str Tribunei nr. 6, etaj II, are loc o dublă lansare de carte: „Din culise totul se vede altfel” (poezie)și „Sărbători fericite” (teatru) de Emil Cătălin Neghină. Prezintă Ion Dur și Ioan Radu Văcărescu. Concert simfonic cu violonistul Sebastian Tegzeșiu Miercuri, 3 martie, ora 19, la Tetrul „Radu Stanca” are loc un concert simfonic susținut de violonistul Sebastian Tegzeșiu. Dirijor: Radu Postăvaru. Expoziție de sculptură și desen Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Brukenthal și Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, str. Tribunei, nr. 6, găzduiesc expoziția de desene și sculptură a lui Mircea Ignat, președintele Uniunii Artiștilor Plastici, filiala Sibiu. Expoziție de artizanat Muzeul de Etnografie Universală „Franz Binder", din cadrul Complexului Național Muzeal ASTRA, Piața Mică, nr. 11. găzduiește expoziția de artizanat Guarani și piese arheologice din regiunea Misiones, intitulată „Argentina necunoscută. Regiunea Guarani în România.” Marți, 2 martie 2004, ora 19.00 Vizita bătrânei doamne după: Friedrich Dürrenmatt Regia: Andreas Kloos Spectacolele încep la ora 19. Biletele se pot cumpăra de la Agenția teatrală, str Nicolae Bălcescu nr 17 (tel. 21.75.75), zilnic de marți până vineri, între orele 10— 17 și sâmbăta și duminica între 11 — 14 sau de la Casa de bilete a Teatrului, înainte de începerea spectacolului Prețul unui bilet este 50.000 lei (elevii, studenții și pensionarii plătesc 25.000 lei ). Farmacii • San Marco Complex Cedonia Tel: 23.21.87 Program: 07:30 - 24:00 • Farmacile • Tel: 21.78.97 Program: non-stop • Polisano • Complex Vasilc Milea Tel: 43.24.32 Program: 08:00-21:00 Cartierul Vasile Aaron Tel: 24.51.11 Program: 08:00-21:00 Str. Mihai Vitcazu Tel. 42.14.18 Program: NON-STOP IA I " ' Mediaș . max. -4 ° C min.8 min. -10 ° C max. 1 ° C min. -9 ° C Vremea se va încălzi în continuare, cu averse de ploaie și ninsori de scurtă durată. Se vor semnala intensificări ale vântului mai ales în zona de munte. Cerul va fii predominant noros. Temperatura minimă va fi de -9 ° C, iar cea maximă de 11 0C I.......... .................... Soarele apune la ora 6:40 PM.. Soarele răsare la ora 6:31 AM CINEMATOGRAFE P RTA (intersecția B-dul Mihai Viteazu cu Calea Dumbrăvii)—— Divorțul -SUA-Franța 2003, orele: 14; •preț -50.000lei Tarif redus (40.000 lei biletul) în fiecare zi, de la 14. O comedie de maniere, moravuri, sex, bani și măritiș, centrată pe ce înseamnă să fii american la Paris. Matrix Revoluții -SUA 2003; 16:30.19:00.22:00 Toate lucrurile care au un început au și un sfârșit. Trilogia Matrix a ajuns la final PACEADulcea saună a morții -România, 2003, orele: 17. 19.30; 22.000 preț - 45.000 lei biletul - 35.000 lei, de la ora 22 Tarif redus luni, toată ziua. O producție românească care face o incursiune în mediul uman cel mai degradant, în pușcărie, unde însă se naște o prietenie durabilă între un criminal și viitoarea sa victimă. de-a lungul vremurilor 1810 - S-a născut compozitondl și pianistul Frederic Chopin întemeietoril școlii muzicale naționale poloneze; a compus aproape în exclusivitate muzică pentru pian, sonate, nocturne, mazurci, preludii M67-A apărut primul număr al "Convorbirilor literare", organ de presă al "Junimii”- gmpare politică și literarii condusă de Titu Maiorescu 7972-A fost înființat primul parc național din lume...Yellowstone” 1909 - S-a născut actorii David Niven; a jucat în peste 90 de filme interpretând rolul gentlemanului elegant și plin de umor. a primit Premiul Gear în 1958 ("Pantera roz . "Ocolul pământului în 80 de zile") 2001) Social-democrata Tarja Kaarina Halonen este desemnată președinte al Republicii Finlanda, fiind prima femeie aleasă în acestă funcție ____ _ ____________ Apariții editoriale HUMANITAS Pliculețul Minervei Autor: Umberto Eco în deceniile opt și nouă. Umberto Eco a publicat în revista L'Espresso o serie de cronici vizând o diversitate caleidoscopică de teme ale lumii contemporane. Actualul volum reprezintă, ca și Minunile Sfințilui Baudolino, o selecție din articolele publicate atunci.Tonul sarcastic și ironia mușcătoare fac ca tușele groase în care scriitorul italian înfațișează o realitate sau alta să scoată în evidență tocmai acele detalii stânjenitoare și sâcâitoare pe care, dintr-o prea mare obișnuință, nici nu le mai băgăm în seamă. Ele au menirea să-i provoace cititândui acea luciditate amară pe care nu o poți îndeobște căpăta decât amuzându-te copios. Cât privește titlul cărții, el reia titlul rubricii sub care au apărut cronicile și care ne este explicat de Eco însuși: „Titlul mbricii trimite la micuțele plicuri din auton și chibrituri marca Minerva și la obiceiul de a nota pe dosul „copertei” lor adrese, liste de cumpărături sau, cum mi se întâmplă mie, notițe stenografice despre tot ce-mi trece prin minte în nea la bar. la restaurant, când citesc lui ziar, privesc o vitrină sau scotocesc prin raliurile unei librării” " ______ Alexandra ne recomandă: Turtă dulce Bancului. Ingrediente: •350 de grame de miere •350 de grame făină •3 ouă •3 linguri de zahăr. 1 lingură de roia 1 lingură de ulei •1/2 lingurița de •bicarbonat •câte un vârf de linguriță de scorțișoară, cuișoare • 1 pahar de nuci Mod de preparare. Se pune mierea în vasul în care vom pregăti compoziția și se amesteci pe margine până se înmoaie. Se dă la o parte, se pune făina cernută câte puțin o dată și, după ce s-a mai răcorit, ouăle întregi, pe rând. Se frca și totul bine, se mai adaugă 1/2 linguriță de bicarbonat, apoi cuișoare și o scorțișoară pisată, rom, ulei și nucile auățite, lăsate nesfărâmate. Se unge o tavă aiunt, se toană compoziția, se pun deasupra bucăți de nucă și se coace la foc potrivit • Poftă mare! • Intră lui popă intr-un restaurant, se așează la masă Cheamă ospătând și îl întreabă: - Fiule, balenă aveți? -Nu, părinte. - Cașalot aveți? -Nu, părinte. - Rechin aveți? -Nu, părinte. - Atunci dă-mi o costiță de porc afumată și Dumnezeu mi-e martor că am vrut să mănânc pește!!! 1SILKISM țZ W V* s i: BALANȚA (23 sep.-23 oct.) Dimineața s-ar puteasă aveți o controversă.., cu partenerul de - j viață. Fiți diplomat și ji dați dovadă de răbdare! Nu riscați nimic, pentru că puteți să pierdeți bani sau să intrați în conflict cu legea SCORPION (24 oct. 22 noi. ) ! Fiți atent pe ce*^v cheltuiți banii, altfel riscați să aveți4*/^ » discuții cu partenerului de viață. Acordați mai multă atenție problemelor sentimentale! Nu merită să le neglijați de dragul banilor. TELEFOANE UTILE Pompieri 981 Salvare 961 Deranj. Electricitate 929 Deranjamente Gaz 223331 Informații Romtelecom 931 Informații Specialle 951 Informații C.F.R. 952 Poliția 955 Jandarmeria 956 Ora Exactă 958 Meteo 23.51.45 Poliția Min Sibiu 20.82.05 Poliția Jud. Sibiu 43.25.48 Gardieni Publici 22.41.71 Agenția Tarom 21.11.57 Agenția C.BR. 21.20.85 Deranj. Apă-Canal 22.27.77 Urgențe Spital 23.22.89 Spitalul de Pediatrie 23.02.60 Al I. AZAWAM £^2 Luni 06-14 Copșa Mică - Axente Sever 14-22 Bradu-Avrig 22-06 Cristian Săliște AN II. A BERBEC (21 mar.-20 apr.) Reușiți să vă faceți remarcat datorită spiritului de aventură și ambiției. Dacă propuneți prietenilor o ieșire sau o excursie, țineți cont și de ideile lor. Ar fi bine să fiți mai diplomat. Evitați discuțiile în contradictoriu cu persoana iubită! TAUR (21 apr.-20 mai) . Aveți încredere în«ggjFgk, forțele proprii, sunteți îndrăzneț și pliniți de inițiative. Aveți grijă să nu exagerați! Este o zi bună pentru deplasări în interes personal. Puteți avea mari satisfacții pe plan social și financiar GEMENI IfI GEMENI (21 mai-21 iun.) ! Aveți un succes nesperat în afaceri și puteți să vă afirmați în societate. Ambiția de care dați dovadă dimineața vă aduce alături oameni dispuși să vă ajute. Relațiile cu cei din jur sunt foarte bune. Evitați speculațiile rac: (22 iun.-22 iul.) Puteți să faceți schimbări importante,în special pe plan sentimental și în afaceri. Sunteți hotărât și plin de îndrăzneală. Este posibil să legați noi prietenii, să stabiliți relații parteneriale și asocieri. Profitați de această conjunctură favorabilă. Ascultați-vă intuiția! LEI (23 iul .’ LEU (23 iul.-22 aug.) Reușiți să rezolvați probleme familiale și de afaceri. Țineți seama de sfaturile unei rude mai în vârstă, ca să nu aveți probleme cu legea. Deși nu stați prea bine cu banii, după-amiaza s-ar putea să plecați într-o călătorie în interes de familie. FECIOARĂ (23 aug.-22 sep.) Depășiți ușor toate dificultățile și aveți succes pe toate planuri- Este o zi bună pentru examene, lucrări și proiecte. Relațiile sentimentale sunt foarte bune. acordați mai multă atenție partenerului de viață. Nu vă forțați norocul! SĂGETĂTOR (23 noi.-21 dec.) ! Nu stați prea bine pe plan financiar, motiv pentru care sunteți preocupat să găsiți noi surse de venituri. Aveți tendința să riscați cam mult. Fiți prudent! Nu încercați nimic la marginea legii! CAPRICORN (22 dec. 20 ian.) Dimineața sunteți tentat să începeți mai multe treburi în același timp. Aveți șanse să câștigați bani, dar abțineți-vă de la speculații. Nu neglijați părerile unei rude mai în vârstă. Este posibil să petreceți o seară romantică împreună cu persoana iubită cc.-20 ian.( t.18 feb.) VARSATOR (21 ian.-1S feb.) Simțiți nevoia să schimbați ceva în viața dumineavoastră, în special pe plan sentimental. Dimineața faceți cunoștință cu o persoană atrăgătoare, care vă place din prima clipa. Nu fiți prea îndrăzneț! Fiți mai îngăduitor cu o persoană în vârstă mar.) a FESTI (19 feb. 20 mai.) Vă agitați cam mult, dar reușiți să vă păstrați optimistul și încrederea în forțele proprii. Nu neglijați problemele celor apropiați, ca să nu se creadă că sunteți indiferent. Fiți mai prident și respectați legile cu strictețe, ca să nu aveți probleme cu autoritățile! RAC (22 iunis 1