Opinia, mai 1928 (Anul 24, nr. 6285-6308)

1928-05-01 / nr. 6285

__________________ ____________________________________________11  FLAGELUL Febrei Tifoide nu va pune în pericol VIAŢA acelora care se vor vaccina cu pastilele BILIVACCIN , Aprobat de Onor. Consiliu Superior Sanitar De vânzare la Farmacii şi Droguerii Deposit de engros Agenţia SldMARQYL Strada Răureanu No. 5, Bucureşti Viţe altoite Algeriene din renumitele Pepinere Richard Frores au sosit în ţară şi se vând cu preţuri excepţionale la Reprezentanţa firme MACRECHNXE S. A. B. Bucureşti WATSON & YOU Eli Ii Soc. Anon. Rom. de Import şi Export Iaşi, str. Ştefan cel Mare No. 29 Depozitul Lupu Stănescu Iaşi, str. Pantelimon 11 (Tg. Cucului) Cu ocazia campaniei de lucrări, anunţă Onor. Clientela că este asortat cu toate materialele de construcţie ca: Var alb, var stins, Ciment Brăila, Gins Turda, Alabastru, Cărămizi refractare, Pământ chamat, MOZaiC toate culorile, Praf de piatră, Cărămizi de zid şi Sobe, Ţigle pentru acoperiş, Fier pentru Beton armat, Catran, Cărbuni de Silezia , torjă, colis, Trestie, Asfalt turte, Bitum (smoală), împrumută clienţilor Cazan P topit Asfalt. Vinde cu prețurile ceie mai reduse. Desfide orice concurenţă. Atenţiune!! Important pentru oricine doreşte, fac şedinţe Hipnotice Spirituale, având un mediu bun preparat pentru: descoperire furturi, crime, persoane dispărute, a vedea tot ce se petrece, sau ce se face ? ce vorbeşte ? alte persoane din alte localităţi, sau a afla orice secret al lor dintr’un timp anumit. Avănd numai adresa acelor persoane.—Pentru descoperiri de furturi data când s’a făcut şi se urmăreşte toate mişcifiie Hoţului, ce vorbeşte, unde se duce cu furtul etc. Şi în chestii de dragoste, sau familiar se pot urmări persoanele ca distracţii. In invenţie mea de calcul în „cifre" prezic orice interese — serioase la persoane serioase, afaceri, boale, judecăţi, comerţ. Desleg şi lămuresc orice mistere sufleteşti, amoroase, căsătorii, discreţia sigură, toată ţara prin scris. Consult: 9—12 şi 3—7 luna. etc. Duminică numai până la unu. Spiritist, Prezicător Săvescu, str. Eternit&ţei No. 58 prin Târgu Cucului Iaşi Frantzbranntwein SPIRT DE VIN CU SARE Remediu contra tuturor durerilor inaecidare şi nervoase Laboratorul farmaciei Const. L Werner Iaşi SC SOCIETATEA ANONIMA de Locuinţe Eftine şi Construcţiuni din Iaşi CONVOCARE In conformitate cu art. 23 din Statuie, D-nii Acţionari ai Societatei sunt rugaţi a se întruni în Adunare Generală ordinară în ziua de 6 Mai 1928, ora 11, în localul Societăţei din str. Ştefan cel Mare No. 38. Legătoria de Cărţi KNOLL s'a mutat în str. Cuza Vodă No. 42 — casele Cristofor, vis-a-vis de Camera de Comerţ. „ ancora** Societate Română de Asig. GDirecţiunea Regională IAŞI aduce la cunoştinţa guraji că şi-a imitat STRADA LOZOSTSKI No. 16 bis vis-a-via de Seminariul Venii mp Cststafihe. Xoul __l a _________ Adunarea generals a Soc. comunale de Electricitate Expunerea d-lui C Crupenschi D-nii Acţionari cari doresc a lua parte la Adunarea Generală trebue să depună, până în ziua de 1 Mai 1928, acţiunile la Cassa Societăţei. Conform art. 25 din Statute, 5 acţiuni dau dreptul la un vot. Ordinea de zi este următoarea: 1) . Darea de seamă a consiliului de administraţie. 2) . Raportul Comitetului de Cenzori. 3) Aprobarea Bilanţului şi a Contului de Profit şi Perdere. 4) . Descărcarea Consiliului de Administraţie de gestiunea sa pe exerciţiul social 1927. 5) . Fixarea retribuţiei Cenzorilor. 6) . Alegerea apatru membri în Consiliul de Administraţie în locul D-lor Constantin Crupeneschi, Dr. Petre Fior, Dr. N. A. Racovitza şi Petre Dragomirescu, al căror mandat a expirat Conform art. 11 din Statute, membrii eşiţi la sorţi sau al căror mandat a expirat, pot fi realeşi. Eri a avut loc adunarea generală a acţionarilor societâţi comunala de electricitate, sub preşedinţia d-lui C. Crupenschi, deputat. D. Crupenschi a amintit despre îndoitul doliu care a lovi ţara anul trecut. „Am pierdut pagubriul şi marele nostru rege Ferdinand I, a cărui domnie a strălucit prin vitejie, patriotism şi înţelepciune. Imaginea măreaţă a făuritorului României mari va trăi deapururi în amintirea noastră. Am pierdut deasemenea în mod năprasnic pe cel mai mare om politic din istoria ţărilor române, pe Ion I. G. Brâtianu, ilustrul prim-ministru, animatorul înflăcărat al politicei de reîntregire a neamului. Numele lui va rămâne pe veci legat de unitatea naţională şi de organizarea României Mari. D. Crupenschi face apoi o largă dare de seamă asupra activităţii Consiliului de anul trecut. Arată numărul motoarelor aduse şi Îmbunătăţirilor făcute la Electricitate şi tramvaie. Aminteşte că cea mai mare parte din reţea a fost trifazată. De la 1 ianuar anul trecut, cele două uzine au fost unificate, iar tramvaiele sunt direct purtate de cele 4 nouă motoare din uzina de lumină. Acolo s-au instalat şi 2 transformatoare necesare bunei circulaţii a tamvaielor. D. Crupenschi arată că vor fi înlocuite şinele in Întreg oraşul, extinzându-se şi traseul. Totodată se va înmulţi numărul vagoanelor şi vor fi Înlocuite cele degradate. Beneficiul net pe anul expirat este de aproape 3 milioane lei. Comunei îi se cuvine un benefici de peste loo.ooo lei. Acţionarilor li se distribuie un dividend de 14 la sută. D. prof. 1. Botez senator, a fost cooptat membru în consiliul de administraţie. Licitaţie 7) . Alegerea a trei Cenzori şi trei supleanţi. Consiliul de Administraţie ( nr ......... )*■ Anunciu Deoarece cu ocazia incendiului ce am suferit In ziua de 20 Ie crt. In afară de unele poliţe ale clienţilor ce au ars, au dispărut şi unele poliţe ale clienţilor noştri girate la alb şi negirate, precum şi unele accepte ale noastre iscălite în alb, le declarăm nule în mâinile acelora ce nu vor putea face dovada legală cum au ajuns In posesiunea unor asemenea efecte. Rauch & Haimovici Tribunalul Jud. laşi Secţia IIl-a Publicaţie de Vânzare No. 2589 din 24 Martie 1928 Trib. laşi s. I-a, în urma raportului D-lui Jude Sindic No. 1665 I 1928 prin care cere a se scoate din nou In vânzare in condiţiunile Jurnalului anterior prin licitaţie publică averea imobiliară a falitului Vasile A. Priutenei din Corn. Ciurea Jud. laşi şi a se autoriza Corpul Portăreilor laşi cu facerea din nou a formelor legale de vânzare prin licitaţie publică a imobilului de mai sus, a cărui situaţie conform procesului verbal al Jud. Ocol Mixt Iaşi este: Un imobil situat în Corn. Ciurea Jud. Iaşi, compus din una casă cu trei camere mici şi un paravan de scânduri, cum şi un teren Împrejmuitor la mărime de 17 arii, 90 carii şi diferite materiale de construcţie aflătoare pe loc, evaluate la suma de 25000 lei. Acest imobil se megieşeşte la o parte spre răsărit cu pământul nastru A. Preutesei la apus cu Gh. A. Preutesei, la miază-ci cu grădina lui Vas. A. Preotesei moşul falitului şi la miaza-noapte cu drumul satului. Se racunoştiinţează că vânzarea şi adjudecarea acestei imobil va avea loc în pretorul Trib. Iaşi s. lI-a la ziua de 2 Mai 1928 ora 13 din zi, Incepându-se licitaţia publică de la suma de 25.000 lei evaluată de expert. Dosar No. 6926 Preşedinte Scheleti Portonakh Popovici Personalul atelierelor C. F. R. Nicolina Iaşi, având nevoie de circa 210 vagoane de lemne, esenţă fag şi carpen, doritorii se vor adresa la Atelierul C. F. R. Nicolina. STUDENT specialist latină prepară serios elevi(e), condiţiuni avantajoase. A se adresa la ziar. MENAJ RA TÂNĂRA pricepându-se la toate, se caută de către un domn singur la țară. A se adresa „Post-Restante 25 oficiul Ripiceni“. DE ÎNCHIRIAT o prăvălie (pentru orice branşă) liberă imediat, in strada I. C. Brătianu No. 189. — A se adresa d-lui farmacist H. Blumenfeld strada Banu No. 4. DE ÎNCHIRIAT un apartament compus din 3 camere de locuit, bucătărie. Singur in curte stradela Armeană 11. DE ÎNCHIRIAT o odaie-bucătărie, un grajd sau magazie de marfă. Se închiriază şi separat. Str. Sft. Sava No. 14. IN ZIUA de de 7 Mai va ave loc la Trib. Iaşi secţia 3-a licitaţie publică pentru vânzarea imobilului din str. Ghica Vodă No. 22. Licitația va începe de la suma de 378.000 lei. AUTOCAMION pentru mutat mobile si orice alte transporturi, in mod convenabil. A se adresa strada Păcurari 129. MASEUZĂ bună, se angajează spre a îngriji de persoane bolnave. A se adresa la D-na Gheorghiu str. Ipsilante No. 14. DE VÂNZARE casele din str. Speranţei 8, lângă Liceul Internat, se pot vedea între orele 2 la 6 p. m. DE VÂNZARE un motor de 45 cai putere, având nevoie de mici reparaţii, este motoc solid, are compresor, pompă, apă şi ţevăria ce ia servit. Adresa str. Speranţa 8. De vânzare Tractor Fordson A se adresa la ziar. • Sărbătorirea la Iaşi a unui deceniu de la unirea Basarabiei Te-Deumul dela Mitropolie. Serbarea din Piaţa Unirel. laşul s’a Îmbrăcat ori in haină de sărbătoare pentru a proslăvi împlinirea unui deceniu dela unirea Basarabiei la patria mumă. Oraşul a fost frumos pavoazat, iar cetăţenii au eşit un număr mare pe străzi. Solemnitatea de la Mitropolie Dimineaţă la orele 11, s-a celebrat la Mitropolie un T - Deum la care au participat d-nii: Ed. Lăzărescu, prefect de judeţ, Mircea Badareu, prefect de poliţie, gen. Botez, gen. Frimu, col. Macri, comandantul Pieţei, Coroi, prim procuror, căpitan A. Alexandrescu, comandantul companiei de jandarmi rurali, 1. Kirilă, administrator financiar, Aduce, ajutor de primar, ofiţerii garnizoanei, reprezentanţii diferitelor societăţi, studenţimea ieşană, şcolile şi un mare număr de cetăţeni. Serviciul religios a fost oficiat de către P. S. S. Arhiereul Grigore, înconjurat de un sobor de preoţi. Răspunsurile au fost date de corul metropolitan. Cuvântarea Vicarului Mitropoliei Sfârşindu-se serviciul religios P. S. S. Arhiereul Grigore, a rostit o înălţătoare cuvântare. Sintetizează faptele istorice şi caracterizează pe Mihai Viteazul, acela care a reuşit pentru prima oară să înfăptuiască visul tuturor românilor. P. S. Sa a terminat proslăvirnd pe D-zau pentru că a ajutat poporul român la înfăptuirea evenimentelor Înălţătoare din 1918. Apoi Întreaga asistenţă a coborât in curtea catedralei metropolitane, unde d. gen. Frimu a vorbit trupelor despre însemnătatea zilei. D. gen. Frimu a terminat făcând o manifestaţie pentru tron şi dinastie. Muzica a cântat Imnul regal. In Piaţa Unire! La orele 12 juni. întreaga asistenţă a format un convoi, în frunte cu capii autorităţilor, care s’a îndreptat spre Piaţa Unirei. Aci s’au format cordoanele , şi depe statuia lui Cuza Vodă, a vorbit d. prof. universitar Emil Diaconescu. Vorbitorul a arătat că timp de mai bine de un secol românii din Basarabia au trăit sub stăpânirea străină sub cnutul rusesc, până când la 1918 sub glorioasa domnie a marelui nostru rege Ferdinand I, sora mezină a revenit la patria mamă. Acum— continuă d. Diaconescu—nu va mai rămâne decit să realizăm unirea sufletească a tuturor românilor pentru continuarea destinului strălucit al neamului nostul. REP. CANIBALII nu vor să mai mânânce carne de femee Exploratorii francezi din insulele Nouile Hebride au comunicat Academiei franceze că antropofagii de acolo au hotărât să nu mai mănânce carne de femee; aceasta deși carnea de femee era considerată până acum ca o delicatesă. In ultimul ei timp el Insă au ajuns la convingerea că femeia e o creatură inferioară şi de aceia au renunţat la ea. Carnea albilor este cea mai bună, după părerea canibalilor decât a tuturor celorlalte rase şi mai ales e căutată carnea de albi tineri Intre 15—21 ani. (Ceps). Căzută la fântână Fata Maranda Tofan, de 17 ani — după ce jucase la horă, s’a dus la fântâna din fața casei Munteanu, să se răcorească. Dar pe când trâgea ciutura, a căzut In fântână. Pănă ca locuitorii să prindă de veste, nefericita s’a Înecat. . Un incendiu a distrus gospodăria săteanului Teodor Buhavluc difi coffii Glăvănești-Isfii. AA * # INFORMAŢII * D. Vintilă Brătianu, s’a intâlnit cu d. Chirilă, administratorul financiar. Primul ministru s'ainteresat de aproape cum merg lucrările în oraşul şi judeţul Iaşi. „ Se aduca la cunoştinţa tuturor d-lor ofiţeri de rezervă , retragere proveniţi din activitate şi aflaţi pensionari, că şi anul acesta Ministerul de Război a hotărâ să la procure lemne de foc. Doritorii se pot înscrie până la 31 Mai, la Serviciul intendenţei Corpului 4 Armată (Paatul Rosnovanu) unde vor lua cunoştinţă de cantităţile la care au dreptul şi preţul de cumpărare. Odată cu cererea de înscrieri vor prezenta şi carnetul de pensionar. x A fost arestat loan Driscov din Catranic-Bălţi, care In urmă cu două săptămâni a spart magazinul Zilberman din Piaţa Halei furând bani şi mai multe haine. x Din cauza ploilor din ultimele zile, s’a prăbuşit o parte din strada Malu, Împiedicând circulaţia vehiculelor. ACCIDENT.—O nenorocire s'a Întâmplat ori, In comuna Bogdăneşti-laşi, In următoaraie împrejurări: Pe când mai mulţi copii se jucau pe câmp, Gh. Varlam, a căzut intr'o groapă de nisip, la o adâncime de vre-o 15 metri. Nefericitul copil a încetat imediat din viaţă. Făina e prea scumpă.— Aseara a avut loc adunarea generală a Sindicatului brutarilor sub preşidenţia d-lui George Chiuică. S’a hotărât să se Înainteze primăriei un memoriu prins care se va arăta că preţul făinei este prea mare. Aceiaşi intervenţie se va face şi Camerei de Comerţ. x In urma unor dispozţiuni de la centru d. dr. C. Tănăsescu, medic şi al oraşului, va face o anchetă, în ceia ce priveşte Sdrepturile acelora, care exercită arta dentară. x D. Şef rabin dr. Niemerower din Bucureşti a fost sărbătorit Sâmbătă cu o deosebită solemnitate, de către loja B-nei Brith din localitate. Au ţinut cuvântări ocazionale d-nii: dr. H. Solomovici, Carol Drimer, dr. M. Thenen, dr. Frühling, Oscar Fickelstein, Fred ■ Şaragă, avocat Kiva Ornstein, etc. * Ral studenţesc. — Societatea studenţilor la Agricultură „Ion Ionescu de la Brad" organizează in saloanele soc. „Sport şi Muzică“ primur bal care va avea loc in seara de 5 Mai a.c. sub patronajul d-lor profesori universitari Haralamb Vasiliu, Agricola Cardaş şi al d-lui Eduard Lăzărescu, prefectul jud. Iaşi. Balul e făcut cu scopul de a mări fondul de excursii ştiinţifice şi a complecta biblioteca societăţii. . . In seara balului, tombolă, * bufet bogat, poştă americană, jazz-ul Reg. 13 Inf. Intrarea cu invitaţii şi cu bilete care se vor găsi la cassa In seara balului. x Pentru pensionari.. — Administraţia financiară aduce la cunoştinţa pensionarilor militari şi de război cum şi văduvelor de război, militari, afară de invalizi, orfani şi văduve, ca până in ziua de 5 Mai a. c. să prezinte la biroul pensiilor câte o declaraţie prin care să arate. In ce an şi cu ce grad, au fost scoşi la pensie, prezentând la predarea, declaraţiilor şi actele justificative. Totodată se mai aduce la cunoştinţa că plata pensiilor, se va face cu începere din ziua de 7 Mai a. c. Excursii ciclisteMâne 1 Mai are loc o rescursie ciclistă până la pădurea Strunga (şi retur). Plecarea din piaţa Unirei la ora 7 dim. Joi 10 are loc un raid ciclist pe distanţa Iaşi-Ştefăneşti-Botoşani Hârlău-Iaşi (252 km.) Poate lua parte orice amator ciclist. Din Palermo se vesteşte despre un extraordinar succes, obţinut de tenorul român Onofrei, in opera „Traviata“. Onofrei este originar din Iaşi. Consiliul judeţean de higienă s’a Întrunit Simbată la Prefectură, când s'au discutat diferitele măsuri cari trebuiesc luate pentru sănătatea PQPUnisui unei dig judeţ*