Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-07-24 / nr. 85

fontii nevoitu a se duce erftsl în streinatate. După aceia seau auziții câ Grafuli scau în Siberia ca mulți ce au meritata pedépsii. Proprietățile bărbatului leau vândute ea numai cu formă mal multa în rîsu. Din causa traiului scu cela desfrânata și din causa purtârei sale câtrâ bărbatul el au fostii îndepărtata de aristocrația Polonă, alăturănduse după acela pe lângă Curtea imperială în Petersburg!!. Unu fiu a el au căzuta la Caucazii, si al doilea este generala rusescu și se lupta contra insurgenților». 2 PROuRfiSUL. i# M ^ — —— ~=-~'-"-i~'-~ -------------*.*»* ».^IL y 4-',. Prefectura district. Neamţu. No. 9823. D. (Grigorie Nalu, fogtulu vatavii moşiei Hârtopul, râmâind datoria proprietăţii cu suma de 684 lei, prin sub-Prefectul plasei Piatra, asigurânduse pe acea moşie o capă cu mârtz mic, o vaca cu viţel si un mănzat de un anii, se publica vânzarea unor asemenea vite în termin cîe 40 zile, ca mastered ce vor vroi a le cumpără la înplinirea termi- nului, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecture!. Prefectura district. Vaslui. No. 6486. Pe moşiea Potropeştil Lazarini, s’aîi găsit de pripas o capâ murgă neagră, cu pete albe pe spinare, semn de muşcătură la pulpa stângă, şi danga la piciorulu drepţii lit. I VI, se publică spre obşteasca ştiinţă aflarea păgubaşului d. No. 6068. In conta a 72 lei 4 parce unii răzeşi din Boraşti, an a da proprietariuluî de Aleceseşti, costula a nişte fânu, bani care s’au îngreuetat plăti, seefestrânduse nişte forării şi hatmiri, se publică vănzarea lor în Camera sub-Prefecture. Fundurile la înplinirea a 40 zile de la data Foaeî. Municipalitatea de Bacau. No. 393. Postul de Arhitect al acestei politii după împrejurări fiind vacant, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca persoanele ce vor fi posedănd cunoştinţele necesare, şi autorizaţia Ministerului, şi care se vor obliga a îndeplini serviciul conform aşezemintelor şi obligaţiilor tehnice, cu salarii de 6000 lei pe an, să se înfăţoşeze la această Municipalitate spre a intra în relaţie de alcătuire, şi ar recomenda Ministerului spre aprobare. No. 394. Se publică pentru a doua oara eratul vinaţelor streine, pe timp de un an începător de la 1-ii Ianuarie viitorii, ca concurenţii să se înfăţoşeze la 14, 15, 16, peritocca la 16 August, şi eu respect de 24 oare. No. 395. Se publica pentru a doua oară erajul de 10 par. la oca luminări sau, pe timpii de un an începătorii de la l-iu Ianuarie viitor, ca concurenţii sâ se înfăţoşeze la 13, 14, 15, eu peritonea la 16 August şi eu respect de 24 oare. PUBLICAŢII ADIMlHISTRATIVE Ministeriul Cultelor şi a Instrucţiunei Publice. No. 21.282. Conform disposiţiunelor cuprinse in Domnescul Decret No. 537, publicat în Monitorul No. 1 II» din 19 lunii anul curent, se face prin aceasta cunoscut tuturor cui se cuvine, că la 1 Septemvria anul următorii 1863, se va ţine concurs prin Consiliul superior de Instrucţioni, pentru acordarea premiului Principele Alesandru loan (Buza de mia sută galbeni, persoanei care va presinta cea mai bună traducere în versuri Româneşti de Cartea 1 a Eneidei lui Virgilul (Aeneidos liber primus) în o limbă curentă, naturala şi udoara de înţeleşii, aspiranţii sunt invitaţi se trimită acestui Aliniatei* manuscrisele lor în lâuntrul arătatului termin, conformânduse întocmai disposiţiunelor Domnescului Decretu mai sus menţionat. Prefectura Poliţiei Iaşii. 9 * No. 8870. De Consiliul Poliţienesc®, urmează a se vinde licitativa nişte mobile de casă, înplinite de la D. Gheorghie Petrescu, spre îndestularea creditorilor cu o suma bani, se pudică, în termen de 40 zile spre obşteasca ştiinţă a concurenţilor ce vor voi a le cumpără, să se presenteze în Camera Consiliului la finitul terminului numerat de la data Foaeî, când urmează a se face adjudecaţi». In arătare și D. Petrescu, câ dacă nu se va pune la cale cu creditorii, hotărât se vinde cele zise. No. 13,661. Domnul Ministru Finanţelor, prin telegrama No. 24,783, comunică, ca la 31 iulie curent, are a se trage la sorţi obligaţiile date pentru adagii emancipaţi, de dincoace de Milcov, se publica spre obşteascaştiinţă, acest al treilea ,şi ultimul termin, ca, posesorii unor asemine obligaţii, carii vor voi a asista la tragere, sa se prezenteze la Ministeriu. Prefectura district. Iaşii. No. 7737. Pentru aprovizionarea a 72 st. lemne de focii în calitate de fagii şi carpan, despicatur tistuite pentru încălzitul încăperilor Penitenciarului din oraşului Iaşii, conformit mijlocire! sul. No. 929, ce fim primit de la 1). Inspector general din Bucureşti a serviciului Penitenciara, se publica spre ştiinţa amatorilor ce vor fi, ca să se înfăţoşeze cu formal orice garanţii la acest post în zilele de 1, 3 şi 4 a viitoarei luni August, când se va face şi adjudecaţia după condiţiile ce atunci li se vor arata. Prefecturii district. Ismail. No. 7101. La terminele de 20, 21 şi 22 Iunie, neprezentânduse nici un concurent, spre a lua aprovizionarea a 14 stlemne necesare autorităţilor administrative acestui judeţu, regulânduse din nou termin la 20, 29 şi 30 a curentei, se publică spre cunoştinţa concurenţilor, a se presenta aluneca în Camera Prefecture!, unde are a se ţine licitaţia. Prefectura district. Calmi. No. 5693. Avfinduse in priivire ca şi al 2-lea termin de 40 zile publicat prin Foaea No. 51, sau expiat fără a se presenta vreun concurent de a cumpăr» 19 ea! înpliniţi de pe moşie» IIAnăsenii noi, a conta banilor 4008 lei 30 parcursul tesaurului, pentru neplata impozitului foneiar pe trimestrul al 2-lea »I 3-lea hi al 4 lea amil espirat 1802, se publică un m! 3-lea termin de 40 zile socotit de la dat i !' oaci, ru deşteptare ca amatorii să se presinte in Camera acestei Prefuturi, «unde urmează a su defini mezatul vănzărei unor asemenea cal conform legilor. No. 569*’». In consideraţie câ .şi al 3 lea termin de40 zile publicat prin Foaea No. ro, .Văii aspirat fură — presenta vreun concurent de a cumpără 15 epe, in plinite de pe moși ea Ummiaiul, a 10. loan Despotoţiolu. » cont» banilor 2915 Id 10 par cursul fiscu- Up. pentru ne plata impozitului fondurii pe întregul Mufi l’fiO?,«? publică un al 4-lea termin de 40 zile «ie l.i data Foad, și cu deșteptare cu amatorii să *e presulV* in Camera aceatei 1‘rdeeturi, unde jqjimniift a se defini mezatul vănzărei unor asemenea r»iH?, conform Ivguor. Municipalitatea de Bârlad. No. 584. Se publică spre obşteascaştiinţă, antrepriza îndestulare! Comunitateî, cu carne de vacă şi miel, pe timpul de un an, începător de la 1 Octomvrie viitor, ca amatorii ce ar fi pentru asemine antreprisă, să se înfăţoşeze la această Municipalitate în termin de 40 zile, socotit de la data Foaeî, întovărăşiţi de garanţiile cuvenite, când vor violen şi condiţiile unei aşa antreprise. Municipalitatea de Dorohoiu. No. 407. De cătră acest Consiliu urmează a se da în antrepriză prin formă de mezat, adaosul băuturilor din acest oraş, pentru anul viitori! 1864, se publică terminal de 40 zile socotit de la data Foaeî, ca concurenţii ce vor vroi a lua asemenea, să se înfăţoşeze în Cameră cu garanţiile cuvenite, unde li se vor ceti ,şi condiţiile acestii antreprize. Municipalitatea T. Frumos. No. 262. Urmândul a se da în antrepriză, tacsia vinaţelor streine din acest ora.şii, pe vreme de un an, începător de la 1-ifi ianuarie 1864 şi până la asemina zi şi lună 1865, se publică termin de 40 zile, socotit de la data Foaeî, când are a se opera strigarea liu, iar celelalte două strigări în urmă se vor anona, când după respirarea şi a peritoşeeî de 24 nave, se va adgiudeca mezatul asupra persoanei ce ar da un preţ mai avantagios casei comunei, iar concurenţii vor cunoaşte a fi acompaniaţi şi de garanţiile legiuite, peritonea are a se uita după a 3-a strigare. No. 2*’5. Urmând din nou a Se da in antrepriză tacsia băuturilor de nichii şi vin din acest oroşu , (partea fiscului), pe vreme de un an începători de la lini Ianuarie 1864, şi pană la aseminea» zi şi lună 1865, se publică această antrepriză spre ştiinţa concumrentifore, oare sânt poftiţ! a se prezenta la arestîî Consilifi în termin de 4* zile socotit de la data Foaeî, rând are a se urma strigarea întâi spre atprdifare, acompaniaţi de formale garanţi? şi eu depunerea de amaneturî, ear celelalte două strigări si peritosra »le 21 oare ee are a se face «lupă a treia strigare, in urmă a»* vor monsa. No. 257. Urmând « se da în antrepriză ee bi rajul a 81 fânare din acest târgfi, care minta de Ia comanda pompierilor!! urmează a fi luminatfi cu luminări de său,ar celelalte HO se vor lumina cu gază, pe vreme de un an, începător de la liu Ianuarie 1864, şi până la aseminea zi şi lună 1865, se publică termin de 40 zile socotit de la data Foaeî spre ştiinţa concurenţilor, carii sânt invitaţi a se înfăţoşa la acest filon-ilifi, cu legiuitele garanţii spre aterdisire, când are a se desăvârşi strigarea lifi, iar celelalte două strigări în urmă se vor anansa, cu peritotea de 24 oare, ce are :» fi după a 3-a strigare. No. 243. Urmând a se da din noi antrepriza eraturilor acestei Municipalităţi, şi anume: rachiu, vină, cotul, berea, tantantl, păcura sail dohonul, tiutiumd moldovinesc, prosforaca taerii masculilor, şi tacs a vitelor, pe vreme de un an începător de la întâii! Ianuarie 1864 şi până la aseminea zi şi lună 1865, (fiecare în deosebi), se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor voi a lua arătatele antrepriză, sâ se înfâţoşezâ la această Municipalitate în termin de 40 zile, socotite de la esirea Foaeî, efind are a urma strigarea l-ia, acompaniaţi şi de garanţiile cuvenite, informate «upă legi, şi cu depunere de amaneturî, spre aterdisire, iar celelalte doue strigări, în urmă se vor avansa prin Foie cu peritotea de 24 oare, care are a se urma după a treia strigare. Municipalitateale Galaţi. No. 1584. La terminele publicate prin Foile. No. 50, 67 şi 73, neputânduse antreprizui facerea reperaţiilor trebuitoare încăpere! de zidu a Marchidăniei, din cauză câ doritorii ce au fost, n’au lăsat preţ care să fie în avantajul casei Municipalitâtei, se publică din nou terrainul de 40 zile socotit de la data Foaeî, ca doritorii ce vor fi, sâ ele asupra’lor asemene îmbunătăţire, sâ se înfăţoşeze în Camera ei cu garanţiile legiuite. No. 1587. La terminele publicate prin Foile No. 52 şi 69, ne-nfâţoşinduse nimene de doritori, spre a lua facerea din noi a 20 crivaturi cu apartenenţele lor trebuitoare, a se adăogi la ospitalul Sifiliticii de aice, după pilda celorlalte aflate acolo, din asemene împrejurare se publică un alt termen de 40 zile, socotit de la data Foaeî, spre deşteptarea concurenţilor, care sâ se înfăţoşeze în Camera ei cu garanţiile legiuite! Municipalitatea Ale Huşi. No. 807. La 4, 6, şi 8 a viitoarei luni August urmând a sela finii mezatului facere îmbrăcăminte,la 24 pompieri din comanda acestii politii imitat prin Foaea No. 70, se publică spre ştiinţa doritorilor, carii se vor înfăţoşa în Camera Municipalitatea cu garanţiile cuvenite. Municipalitatea de Neamţu. No. 1004. Eratul tiutiunului de loc, urmând a se arenda pe viitorul an 1804, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor vroi a lua acest erat, sâ se înfăţoşeze cu garanţii formale la această Municipalitate, în terminul de 40 zie socotit de la data Foaeî, când este strigarea întâiu a mezatului, şi cetirea condiţiilor. No. 1009. Eratul cantariatice urmează a se da în antrepriză pe viitorul an 1864, se publica spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor voi a lua acest erat, sâ se înfâţoşezâ cu garanţii în această Municipalitate la terminul de 40 zile socotit de la data Foaeî, când este* strigarea întâi a mezatului, şi cetirea condiţiilor. No. 999. Urmează a se da in antrepriză facerea a 9 stânjâni lemne, pentru foc trebuitoare şcoalei filiare din acest oraş şi, se publică ca concurenţii să se înfăţoşeze la Municipalitate în zilele de 2, 8 şi 13 a viitoarei luni August. Municipalitatea de Roman. No. 1634, în 9, 12, şi 13 August viitor, are a scope la mezat în adjudecaţiea de 24 care, pentru arendarea pe anul 1864, eratele băuturilor şi cântarial, citate în Foaea No. 73, se publică ca concurenţii de a lua aceste erate, să vie cu garanţii înceastă Municipalitate, spre a se fini mezatul menționatfi. .—r-r-T-i-----. t ■-—jr-*~ * wsrsrzrz : *♦” ; ----■ ■■'.»n PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 1576. Procesat redennt de D. Vasile Lenţii, asupra răzeşilor de moşie a Hlibeştii sai Oohoru, pentru 253 st. pământ din acel hotar, de către Curte s au terminat cu termin de 50 zile de la data Foaei, cărora pe de o parte li sau făcut incunoştiinţare de a dreptul şi anume: vechilului lt. Vasile Lenţii, şi »