Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-25 / nr. 87

PROGRESUL Sf. loan Zlitau si proprietara locului de la 1852 pana la 1863, aratând suplicantului ca ccldante din urma, sânt perdute, cu stânjinul domnesc de 8 palme, acaruia palma se înseamnă pe marginea stăpânire! de fata, fâcându-se mâsoristea mencionatului loc s’au găsit 17 st. partea despre meazâ-zi, pe lângâ o portiţa a Sf. sale Iconoraulul, şi pe lângâ hudiţa de mers numai cu piciorul de pe puntea de pe pârâul Câcaîna, din pârâul Câcaîna pana în colţul zaplazului de pe acest loc, care vine despre o peaţâ care serveazâ de antret la casa Sfinţiei-sale şi alte case, lărgimea caria lindiţl s’au lasat de 2 st. din zaplazul Sfinţiei-sale Iconomului, socotiţi aceşti 2 st. cu şanţu ce este lângâ acel zaplaz, 8 st. 4 palme partea despre meazâ-zi şi cam spre râserit pe lângâ zisa pieaţâ din marginea zaplazuluî, pe lângâ poarta de pe acest loc şi pânâ în colţul gardului despre uliţa ce merge la podul de lemn, uliţa aceasta este de 2 st. 6 palme, 14 st. 4 palme partea despre râserit pe lângâ zisa uliţa din colţul gardului pânâ unde car se face colţii, 11 st. 4 palme partea despre meazâ-noapte tot pe lângâ zisa uliţa, pânâ unde se face car colţii, 12 st. 2 palme partea despre meazâ-noapte şi c’am spre apus pe lângâ şanţîl, despre o peaţâ ce serveazâ de antret la mai multe case din zisul colţii pânâ în malul Câcaîna, şi 13 st. partea despre apus pe lângâ malul Câcâînei, în totul de giur împregiur 76 st. 6 palme, prin modul de mal sus, luând finit mâsoriştea acestui loc s'aîi fâcut hotarnica de faţâ. Candidat N. Papadopolu, 1). Mihail. TpÎEsnajtsA, lliei.î de laiul scutita 1-is. Hotarnica de faţâ fiind sevârşitâ prin lucrarea Candidatului acestui Tribunal D. Nicolai Papadopolu, potrivit cu însercinarea ce au avut se legalizazâ vremelnic, dar statornica întâriturâ se va fine dupâ urmarea legiuitei publicații de 6 luni, care tot acum s’aîi înaintit, dacâ înse nu vor mijloci cazuri împedecâtoare. V. Chedrino, A. Stoeanovicl. No. 87. 1864 Iunie 20 zile. No. 5148. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu forma de mezat, o moara de cal cu acesorile ei situată în târgul Frumos, propretar mort, evreu Aron zet Lene, în asociaţie cu Leiba sin Lazer pe timp de 5 ani începători de la l-iu Septemvrie anul curent, se publica această închiriere cu termin de 40 zile spre cunoştinţa concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal, în toate Vinerele din lâuntru! terminalul şi mai cu osebire în cea întâi Vinere dupâ anul respirare, când are a se face adjudecaţiea asupra aceluea ce ar da mai folositori preţ!. Secţiei a 3-a No. 4213. Prefectura oraşului Iaşii prin adresa No. 9718, mijlocind la desfiinţată Curte de întâriturî, ca în aplicaţiea legiuire de la pagina 152 a Colecţiei partea l-iu, sâ se scoată în vânzare viea D. Costachi Olteanul, ce o are în podgoriea Goroniî, spre îndestularea Ds. Iordachi Bulemarî cu suma de 1311 lei 20 par. cu a lor procent de la l-iu Dechemvrie 1854, zisa Curte prin adresa No. 3305 au scris Tribunalului de Iaşii sec.ţiea l-iu, ca sâ cerceteze de este viea în stăpânirea datornicului, sâ facă hotarnica locului prin chemarea megieşilor, cu lămurire de acaretele ce vor fi, de este pe loc cu bezmân s’aîi dejmnâ şi de este în posesietâ, pe cât timp şi cu ce condiţii pentru plata câştiurilor ; ear de la Gîudecâtorie cu adresa No. 11.524 s’aîi priimit la acest Tribunal, hotarnica sevârşitâ de Candidatul el 1). Antipa (ce se publica mai gros în toată a el cuprinde), prin urmare Tribunalul pe temeiul mencionatei mijlociri a Prefecture!, au încuviinţat salnica espropriare a arătatei vii pe puterea citatei hotărniii, se publica termin de 6 luni ca toţi acei ce vor avea vre-o pretenţie în contra acestei vânzeri, s’aîi asupra măsurilor din zisa hotarnica, sâ o reclame la instanţă competentă în citatul termin, dând în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICA. Anul 1863 luna Septemvrie în 4 zile, sub iscâlitul Candidat Giudecâtorieî districtului Iaşii secţiea l-iu, dupâ lucrările înaintite în urmarea însărcinând cuprinsă în adresa Camerii sale No. 10.280, în alăturare cu oficiu desfiinţatei Curţi de întâriturî No 3305, pentru hotfirâtura viei Ds. Costachi Olteanu, aflătoare în podgoriea Goroni, ce urmează a se vinde prin mezat, spre îndestularea Ds. Iordacni Bulemarî cu o sumă bani, astăzi la zioa terminului păşind la faţa locului, unde după ce mai întâi au luat informaţi ţie câ meticionata vie este în stăpânirea datornicului ne în posesietâ, apoi pe stăpânirea de faţa cu sf. domnesc de 8 palme, ’i s’au făcut mâsorişte în urmâtoriul chipu, adecă : 23 st. partea despre răsărit, alâturea cu gardul de la drumul mergâtoriu prin podgorie din hatul despărţitorul de viea Ds. David Altar, şi pânâ în colţul gardului de la drum, 95 st. 4 palme partea despre meazâ-zi alăturea cu gardul despre drumîi, care coboară în sat pânâ în marginea gardului despărţitorul de viea Ds. David Altar, 15 st. partea despre apus alăturea cu viea jidovului David Altâr, şi 165 st. partea despre meazâ-noapte alăturea cu viea jidovului David Altâr, pânâ la locul de unde întâi s’aîi început cu măsura, pe acest loc se află un pogon şi glumviţa roditoare de vie cu livadă şi fânaţ prin ea şi loc du arătura, o casă de vălătuci acoperită cu stub cuprinzetoare de podac şi tindă, o cramă acoperită cu stub şi o fântână de peatru, cu dare de dejunn, care vie sâ caută de însuşi datornicul , pentru care s’au făcut hotarnica de faţâ. Candidat Antipa. Urmează legalizarea Giudecâtorieî de Iaşi secţie a l-iu, sub No. 11,527 din 17 Septemvrie 1863. No. 4030. Prefectura districtului Iaşii prin adresele No. 9492, 12,190, 16,573 şi 16,657 din 1862, mijlocind la acest Tribunal a se vinde între altele şi casele ce 1). Iordachi Margineanu, ce are în târgul Frumos spre îndestularea D. Vasilie Stamboleanu, cu suma de 800 lei şi a lor procent, din care vânzare sa se facă îndestulare şi antreprenorului şoselii de la Strungă, cu o parte de bani din suma de 140 galb, precum şi a iconomului loan Mihailescu, cu parte din 1980 lei, în urmarea acestiea Tribunalul au biser.4 nat pe Supleantul sau D. Vitea, înlocuit acum cu D. N. Vasiliu, ca în presenţa megieşilor sâ facă hotarnica arătatului fond, lămurind şi starea binalelor, şi de sunt s’au nu închiriere, iar de la D. Supleant Vasiliu, pe lângâ adresa No. 109 s’au priimit o aseminea hotarnicâ lămuritoare, câ la 19 Mai trecut păşind la faţa locului, au început operaţiunea mâsurâreî zisului loc, în presenţa delegatului din partea Municipalităţii târgului Frumos, şi a D. Gheorghie Apostolâéin ce se megieşeşte cu locul debitorului cu st. domnesc de 8 palme, gâsindu-se în mărimea dupâ cum mai gros se arată: 21 st. partea despre meazâ-zi ce vine despre drumul mergâtoriu la carmarocul vitelor, începând din locul D. Gheorghie Apostoláéin, şi pânâ în malul pârâului numit Bahlueţî unde vine şi podul de aice, întorcând cu măsura înprejur pe părţile despre râsârit şi meazânoapte, ce vine pe lângâ malul Bahlueţuluî pânâ în colţul fundului locului D. Gheorghie Apostoloenn, pânâ acolo s’au găsit 30 st. de la acest punct, întorcând măsura pe partea despre apus ce se megieşeşte cu locul 1). Apostola din, pe lângâ pâretele caselor debitoriului şi drept înainte pânâ unde s’au început întâi cu măsura pânâ la acest loc, s’au găsit 27 st. pe acest loc ce este gospod şi în stăpânirea D. Iordachi Margineanu, se află o casă de cărămidă acoperită cu şindilâ cuprinzetoare de 2 odăi, o cămăruţă race şi o şcliţâ alăturea cu aceste sub un acoperemânt de şindilâ, se află, 2 odăi, un grajdiu de scânduri şi o şură ; în ogradă este un coşeriu de inele, Tribunalul pe temeiul mijlocirilor numitei Prefecturi şi a lămuririlor descrise mai sus, au încuviinţat vânzarea arătatelor case cu publicarea termicului de 6 luni, ce publica ca toţi acei ce ar avea vre-o pretenţie de orice naturâ asupra acestui fond, sâ o reclame la locul competent în citatul termin, dând în ştire şi acestui Tribunal, No. 1359. Dupâ publicaţia înserată în Foaea No. 95 din 17 August 1863, pentru vânzarea cu aplicaţiea legiuire de la pagina 152 Colecţia J-iu, a caselor din ţiganimea Domnească a Ds. Theodor Barbu spre îndestularea D. Nicolai Hulubel, terminul de 6 luni şi osebitele 15 zile de respect respirând, în cursul lor vreun caz împiedecâtoriu vânzerel nu s’au ivit, Tribunalul din motivul suplicel creditorului înregistrată la No. 975 din anul curent, au regulat înaintirea şi a lucrărilor licitative, se publica termin de 40 zile ca concurenții ce vor fi de a cumpără arătatele case în arendă, pe atâţa ani pe cât cu banii plutiţi înainte te va acoperi datoriea netrecând peste acei 5 ani obicinuiţi în ţară, şi cu condiţiile dupâ care se dâ în arendă binurile clerului, sau de a cumpără fondul lor de vecin, sâ se prezenteze la acest Tribunal în toate zilele de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin, şi mai ales în cea l iu Vinere dupâ respirarea lui, când are a se efectua adjudecaţiea asupra celui ce va da mai folositorin preţ, cu banii aduşi în Tribunal (din care are a se opri tacsa cuvenita fiscului), iar concurenţii în ziua de adjudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţiea cerută de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţiei II, şi tot D-lor însuşi sâ’şi ele informaţie la faţa locului despre starea în care se afla casele, se lamureşte ca vânzarea are a se face în conformitate cu Regulamentul publicat în Foaia No. 210 din 1862, şi a circularei Ministeriale No. 25.593 publicata în Foaia No. 251 din 1863, esplicatoare acelui Regulament, având a primi pe cumpărătorii toate consecvenţiile aplicarei formalităţilor dupâ acea esplicaţie, aseminea îl va primi tacsia pavelilor, impositul fonciar şi darea câtra Municipalitate pentru maturatul ulifilor, daca pe trecut nu vor fi plătite. No. 4210. Garanţiea prin care D. Anton Cremser, declara ca pe lângâ 50 galb. de mai înainte sâ poată priimi şi 100 galb. de la D. Costachi Casiean, a conta preţului de 250 galb. cu care au vândut Ds. nişte case aflătoare aice în oraş, apoi garantează atât în suma de 100 galb. ce au mai ramas la D. Castean ne respins, precum şi în fondul viei aflătoare în podgoriea Vişan, supusa bezmanului, legalizindu-se de Tribunal, se publica spre obşteasca ştiinţă. No. 4198. Adeverindu-se de acest Tribunal numai meat priveşte iscălitura Ioael, prin care evreul Şirul Focşineanu, dâ zestre fiicei sale Senia Itu, la câsâtoriea ei cu evreul Aîzie Corman, în lucruri şi bani suma de 230 galb. lâsindu-o în creditul personal a gineriului, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ. No. 4209. Legalizindu-se de acest Tribunal garanţiea prin care D. Avram loan, au garantat cu fondul caselor cu locul lor supus bezmânului câtru Monast. Treî-Erahî, aflătoare aice în oraş în târguşor peste rohatca Păcurarii, suma de 250 galb. spre al servi pentru împrumuturi de bani ce ar face de la feţe particulare, sau pentru vreo antrepriză privată, se publică spre obşteasca ştiinţă. Tribunalul district. Bacâu. No. 3897. Dupâ mijlocirea Prefecture! locale No. 13943, urmând a se în posesie partea de moşie a D. Costachi Gorovei din hotarul Radomireştii de gios, spre satisfarea D-nei Maria Cofler cu banii 790 lei şi a lor procent, de la 15 Octomvrie 1861, pe atâta timp cât cu banii înainte s'ar acoperi datoria, acuria moşii înbunâtâţirile sânt acele prevăzute prin Foaea No. 116 din 21 Septemvrie 1863, se publica terminul licitaţiei de 40 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa concurenţilor, carii sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate vinerile ce mijlocesc, în lâuntrul lui, precum şi la cea întâi Vinere dupâ împlinire zi lucrătoare, când urmează a se face adjiudecaţia, pregătiţi fiind şi cu garanţiile cuvenite, iar închirierea urmează a se începe de la 23 Aprilie viitorin 1865. No. 3963. Dupâ mijlocirea Prefecture! locale No- 5074, urmând a se arenda acaretele evreîciî Nesa, fiica mortului loîne Ber, din acest oraş şi Bacău uliţa ţiganimei, spre îndestularea D. Altar Marcovicî cu banii 16 galb., şi Alta.ru Şirul Goldenstam cu 14 galb., a carora călită este : o dugheană la faţa uliţii cu taraba, uşi tejge şi rafturile trebuitoare, o odae cu etacul el alăturea sub un acoperemânt, o baratca la faţa şi o odae din dos, ograda din dos cu zaplaz de scânduri, acoperemântul de şindilâ şi păreţi de cărămidă, se publicâ terminul licitaţiei de 40 zile spre ştiinţa concurenţilor, carii sâ se înfăţoşeze la tribunal în toate Vinerile ce mijlocesc în lâuntrul terminului, precum şi la cea întâi Vinere dupâ împlinire, când urmează a se face adjiudecaţiea, fiind pregătiţi cu garanţiile cuvenite. Tribunalul district. Botoşani. No. 9991. Hanul râmas în târgul Bucecen, dupâ râpos. Dimitrie Ralet, urmând a se vinde prin mezat de bună voe, şi cât pentru declaraţia ce se reclamă de § 5 din aneesa II a Codului Civil, s’au cerut o asemenea de la D esecutor testamentului, spre a se avea în vedere la licitaţiune, se publica terminul de 40 zile, fără scăderea zilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile, spre a se face strigări, şi în cea întâi dupâ espirarea a 40 zile şi a celor 15 de respect a adjudecaţie!, iar dacâ aceasta ar pica în zi vacantă mezatul se va defini în Vinerea ce va fi după acea lucrătoare.