Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-03 / nr. 75

No. 75. ROMANIA. ANUL II. FOAEA PUBLICATIUNILOliOFICIALE DIN IIESCUTUI, (jtlRl’Ef DE APEL DIN IASI. IN "jASeJI prenumeratiunea se faca la Tipografia Minerel, ulitia (’hiri3tegiel. Diarul se publica de la 3 —6 coaie pe sepAmana. Abonamental pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii, Mercur!3 Iunie 1864. In distintele României, premimeratiunea ce face la biirourile postale. Inserarea tinul rând de 35 litere costă un leu, corsaj firca lul Iaşii 3 Iunie. .Uepeşa Telegrafica. Bucureşti 3 Iunie. Înălţimea Sulunt a onorat cu prezenţa sa muma ce ea dat ambasadorele Anglieî, astâzi Mercur! Înălţimea Sa ’,şi face vizita de adieu la Sultanul, şi va prânzi la ambasada Austriaca. Mâne Joî, înălţimea Sa pleacâ din Constantinopoli, pe Sâmbâtâ î. S. va fi în Bucureşti. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Dicasteria Sfintei Mitropolii. No. 1677. Avându-se în consideraţie, câ la cercetarea chestiei dintre casnicii înpricinaţi DD. Costachi Avram şi soţia sa Mariea Avram născuta filipescu, s’au constatat pe soţii vinovat, în consideraţie câ la înfâţoşarea ce li s’au fâcut, el soţul, au declarat câ ar poseda dovezi, cu care sâ se justifice, si nu le-au prezentat pânâ acum în timp de 5 luni trecute, în consideraţie, câ pe soţii nu s’au găsit la locuinţa avutâ mai înainte, (moşiea Bazga), de a ’i se da deşteptarea ce ’i s’au fâcut în acesta caz prin adresa No. 1748, dupre cum Prefectura de Fâlciu prin adresa No. 1346 incredinţaza, in consideraţie câ D ei soţiea, prin suplica înregistratâ la No. 1347, au reînoit cerirea de a fi desfâeutâ, spre a’şi pute asigura viitoriul, în consideraţie câ ea se aflâ în vrâstâ tânârâ, şi daca s'ar tragana mai mult cu hotărârea, s’ar osindi şi închide viitoriul el, în consideraţie câ soţul în timpul procesului s’au fâcut nevăzut fârâ a se şti unde’î, neinteresindu-se a’şi lua soţiea, urmare cu care dovideşte dispreţul ce are asuprâî, apoi spre a nu rămâne soţului cuvinte de apârare, daca s’ar hotâra în nefiinţei, se publicâ spre ştiinţa şi deşteptarea soţului, câ dacâ în termin de 40 zile socotit de la data Foaei, nu se va prezenta D-lui în persoana cu dovezi legitime, sprijinitoare nevinovăţiei sale, se va trata şi hotara chestiea numai pe dovezile ecsistinte pana astazi. Al doilea Comandament Militar. No. 1816. Comandantul Legioanei de jandarmi, prin raportul seu sub No. 669, face cunoscut, ca Caporalul Holovaci loan din târgul Dorohoi, vrâsta de 28 ani, talia 1 metru 67 mile metre, fața smadâ, fruntea micâ, ochii albaștri, nasul, gura, barba potrivite, pârul sprincenile castanii închise, semne particulare ştirb de un dinte, luând cu sine 1 bonetâ, 1 manta, 1 mândiru de ordonanţa, 1 vestâ, 1 pereche pantaloni de ordonanţă, 2 cârlige de raniţe, 10 patroane de resbel ; şi soldaţii: Ioan Cojocariu din satul Siliştea districtul Suceviî, vrâsta 31 ani, talia 1 metru 70 mile metre, faţa amada, fruntea, nasul, gura, bărbia, potrivite, ochii caprii, pârul sprincenile negri, semne particulare stricat puţin de varsat, luând cu sine 1 boneta, 1 manta, 1 mândiru de ordonanţe huseresc, 1 pâreche pantaloni idem, 1 pâreche pantaloni de grajdiu, 1 sabie cu centiron şi alămuri, 1 pereche cisme de ordonanţa, 1 pătură (cerga,) Cojocariu loan din satul fitoronceni, districtul Suceviî, vrâsta 24 ani, taliaruetru 60 mile metri, faţa roşcovana, fruntea mica, ochii albaştri, nasul, gura, barbiea potrivite, pârul, sprincenile castanii, cu un semn la buza stângâ dedesupt, luându 1 bonetâ, 1 manta, 1 mundir de ordonanţă, 1 vestâ, 1 pâturâ de învâlit, 20 patrone de resbel, 1 pâreche pantaloni de ordonanţa, Pleşca Dimitrie din târgul Lespezile, vrâsta 23 ani, talia 1 metru 64'/1 mile metre, ţaţa roşcovană, ochii câprii, fruntea, nasul, gura bârbiea potrivite, pârul strincenile castanii, semne particulare nare, luând cu sine 1 bonetâ, 1 manta, 1 mândir de ordonanţă, 1 pâreche pantaloni idem, 1 vestâ, 1 pâturâ de învâlit, 2 cârlige de raniţa, 1 rac de puşcâ, şi Petrachi Vasile din târgul Peatra, vrâsta 34 ani, talia 1 metru şi 72 mile metru, faţa roşcovană, ochii albaştri, fruntea, nasul, gura, barbica potrivite, pârul sprincenile castanii, semne particulare nare, luând cu sine 1 boneta, 1 manta, 1 mândiru de ordonanţa, 1 pereche pantaloni idem, 1 vestâ, 20 patroane de resbel, 2 cârlige de raniţă, 1 rac de puşcâ, 1 şurubelniţa, 1 pagon puşti, 1 învâlitoare de oţele, se publica aflarea lor. Prefecturii district, Iaşii. No. 4864. D, Ministru de Interne, prin depeşa No. 13,202, au aprobat constituirea societăţii numită „Uniunea Israelitâ din Iaşi,“ cu condiţiunele propuse prin statutele acei societăţi, se publicâ spre obşteasca ştiinţâ. A No. 4924. la comuna Brâeştii au picat de pripas un strajuri mic, la pâr murg şi cu o motcâ sub bot, dupâ cum D. sub-Prefect de Cârligâturâ încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre alti priimi. /A. No. 5180. In comuna Ţuţora, au picat de pripas un cal la pâr cenuşiu, la trup de mijloc, cu urechea stângâ pişcata puţin îu vârf, dupâ cum D. sub- Prefect de Braniştea încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre al primi. A No. 5182. In comuna Galata au picat de pripas o vacâ la pâr porumbă deschisă, cornul stâng numai melcia, şi înferatâ cu litera N, dupâ cum D. sub Prefect de Codru încredinţazâ, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a o priimi. / No. 5184 In comuna Calata au picat de pripas o capâ la pâr murga închisa, pe spinare stricată de şea, stângace la piciorul drept, şi la urechea dreaptă pişcată puţin, se publicâ aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze spre a primi. Prefectura district. Bacǎu. No. 6986 Pentru 2 vite cai şi anume : o capâ la pâr murga închisă, coama cam neagra roşieticâ, şi un cal la pâr romb cam murg, cu coama neagrâ, şi însemnat la pulpa dreapta dinapoi, avansaţi de sub Prefectura Bistriţa de sus, câ au picat de pripas în comicele Turuiu şi Comanu, se publicâ pentru ştiinţa păgubaşilor, ca sâ se înfăţoşeze cu dovezi în terminul legitt de 3 luni spre a le priimi. No. 7036. Pentru 3 vite cai şi anume: o capâ derişâ cu coama din dreapta, cu o pata alba în spinare, şi una la spata din stânga, în frunte ţintâ, şi cu negel la narea din stânga, mânza ei la pâr derişe, cu coama în stânga şi neagrâ, şi un cal negru cu coama în stânga, cu 2 pete în spinare albe, coada retezatâ, stricat la piciorul stâng dinainte sus, avansaţi de sub Prefectul Bistriţa de gios, prin raportul No. 1777, câ au picat de pripas în comuna Cleja, se publica spre ştiinţa păgubaşului, care sâ se înfăţoşeze cu dovezi în terminul legiuit de 3 luni spre a le priimi. Prefectura district. Belgrad. No. 3391. Colonia Erdecburno, hotârându-se a vinde prin licitaţie dej murile la 10 una, din toate soiurile de pâine ce ar sâmâna şi recolta, asemene din fâinâ şi vin, pe timp de 3 ani, cu cârâtura acestor dej muri la locul ce li s’ar arata de antreprenor pe moşiea lor, pentru compunerea capitalului necesar la construirea unei noue biserici în acea colonie. Prefectura publicâ terminul de 40 zile spre deşteptarea amatorilor, şi presentarea lor în pretoriul ei, unde se va ţine licitaţia, şi vor vedea şi condiţiile, ştiind DD. amatori, câ pentru a fi primiţi la licitaţie, vor trebui sâ depue o cauţiune de 200 galb. în numărătoare, dupâ dorinţa obştiei, spre asigurare câ va pâzi condiţiile contractului ce va încheie în urma adjiudecaţiei. Prefectura district. Calini. No. 3737. D. sub-Prefect de Tigheciu, prin raportul No. 1092 încredinţazâ, câ pe moşiea Samalia au picat de pripas un bou la pâr murg, îaferat la cornul drept cu litera P., la şoldul dinapoi inferat neînţâles, şi la amândoue urechile semne, pe de o parte s’au înaintit cuvenitele lucrârî prin district, iar pe de alta, se publicâ terminul legiuit de 3 luni spre ivirea păgubaşului, care cu dovezi legale sâ se prezinte la Prefectura spre a ’i se da întru îndestulare. Prefectura district. Dorohoiu, No. 5024. Din raportul D. sub Prefect plasei Prutului de sus No. 1148, se ia informaţie, câ pe moşia Cordorenii Monastirei, s’au pripâşit un cal de mijloc, la pâr murg deschis, la spate stricat de şea, unu dinte rupt dinainte deasupra, fârâ alte semne, se publicâ spre ştiinţa păgubaşului, carele în terminul legiut de 3 luni sâ se înfăţoşeze aice cu legale dovezi, spre a ’i se face cuvenita îndestulare. No. 5052. Din raportul D. comisarul târgului Rădăuţi No. 147, se informează, câ la 12 a trecutei luni Mai, s’au pripăşit pe toloaca un cal în pâr murg închis, la trup mic de 5 ani, se publicâ spre deşteptarea păgubaşului, carile în Terminul legiut de 3 luni sâ se înfăţoşeze aice cu dovezile legale spre a i’ se face cuvenita îndestulare. Prefectura district. Fâlciu. No. 6889. La 20 Mai, când s’au împlinit terminul de 40 zile, publicat prin Foaea No. 49, nu s’au putut vinde acei 4 boi şi 2 giuncapi, împliniţi de la D. Scarlat Mavrogheni, a conta restului de bani ce mai debitează D. N. Millu, se publica un alt termin de 40 zile, spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi de a cumpăra asemenea vite, carii la împlinirea lui socotit de la data fiicaei, sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se fini mezatul. Prefectura district. Putna. No. 5542. D. sub Prefect de Râcâciuni refereazâ sub No. 1384, câ la 14 Mai, D. Chircor Dimitriu, mergând la hanul numit Haretu, între alţi mai mulţi oameni ce erau adunaţi acolo într’o odoe, au vâzut un individ singur, şi întrebându’la de unde este şi ce cautâ, au arâtat câ este din Munteni, şi cautâ nişte cai ce ’iar fi perdut, în urmâ întrebându’l de bilet de drum, n’au înfăţoşat, şi dândul unui serv al sâu, ca sâ’la duca la cancileria comunii Pâdurenii, l’au scâpat pe drum, și un cal la pâr murg, pe care arătatul individ era calare, au râmas la D. Dimitriu, prin urmare, calul arâtat împreună cu o şea proastă, cu un harariu vechiu, și o pâreche desagi de pâr vechiu, considerându-se ca de pripas, pe de o parte s’au înaintat cuvenitele publicaţii în district, iar pe de alta, se publica aflarea individului ce era îmbrâcat cu o chelii de alta, în cap cu căciula neagra, cu iţari şi cipici în picioare, precum şi proprietariul calului cu lucrurile găsite pe el. Prefectura district. Roman. No. 3614. Spre satisfacerea Ds. Iancu Teodor, fostul posesor moşiei Braniştenii de gios, cu banii ce are a lua de la locuitorii de acolo, asigurându-se de la datornici mai multe vite şi obiecte, care urmează a se vinde licitativ, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, la respirarea câruea amatorii de a le cumpără, sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. No. 5195 La 20 a trecutei când au fost terminul publicat prin Foaea No. 61, nu s’au putut antreprizui reperaţia a 6 carabine de la comanda Jandarmireascâ din acest judeţ, din cauzâ câ nu s’au înfăţoşat nici o ofertâ, se publicâ un alt termin la 25 a curentei, spre cunoştiinţa concurenţilor care atunci sâ se înfâţoşeze la Prefectura cu ofertiie cuvenite. Consiliul Municipal din Iaşi. No. 1417, în consecvenţa oficiei D. Ministrul Agriculture!, comerciului și al lucrărilor publice, No.