Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-07-01 / nr. 72

semenea termin, cu deşteptare, ca la împlinirea lui Bă se prezinte la faţa locului toţi sinpartaşii în chestie cu dovezi, câci la din contra lucrarea se va ţini numai în fiinţa portei stăruitoare. Tribunalul district. Cahula. No. 2398. Spre decidarea procesului intentat de evreul Avram Fişman, contra locuitorilor din comuna Saraţii răzeşi, anume : loan Macovei, loan Mitrofan, Alecsandru Bostan, Dimitrie Bostan, Simion Tomşa, Tofan Petrea, Andrei Gurmazi, Toader Mocanu, Gheorghie Melinti, loan Tomşa, Gheorghie Tomşa, Vasilie Mihai, Acsenti Petrea şi Simion Mocanu pentru bani, regulându-se cel mai de pe urmă termin de 50 zile, se publică mencionatul termin ca la a lui espirare numerat de la data Foael, fetele procesante să se prezinte Tribunalului cu dovezile ce vor fi posedând, spre a asista la darea decisiunei. Tribunalul distiict. Covurlui. No. 3807. D. Nicolai Chicumban prin suplica adresata acestui Tribunal, cerând măsurătoarea unui loc ce are în acest oraşu Galaţi strada Braşovenilor, supus embaticulul câtra Monast. Precista, cu bina pe el, pe temeiul titlului de proprietate ce posedă, şi anume: actul Egumenului zisei monast. cu data 1854 Mai 27, prin care au dat cu bezmăn D. N. Chicumban, un loc sterp a zisei monast., câte cu un galben pe an; prin D. Supleante s au făcut ceruta măsurătoare şi s’au aflat în următoarele mărimi : o st. 4 palme faţa spre meaza noapte, 1 st. 4 palme fundul spre vieaza-zi megieşit cu o ulicioară din dos, 9 st. 5 palme laturea spre răsărit megieşită cu binaoa D. Diraitrachi Anastasiu, şi 9 st. 3 palme laturea despre apus megieşită cu binaoa D. Iancu Sildhaus foasta a lui Tanasa Abageria, se publică această măsurătoare în termin de 6 luni, spre deşteptarea celora ce vor avea vreo legiuită pretenţie asupra ei, carii în intervalul citatului termin, să se prezinte la locurile competente cu reclamaţii în regulă, sprijinite pe legale dovezi. Tribunalul district. Neamţu. No. 2674. De câtre D. Candidat al acestui Tribunal regulându-se termin de 50 zile socotit de la data Foael, pentru ctlgerea părţilor de pământ ce Tofan Popa ar avea în otarul Dumbravelele acest district, se publică ca la a lui împlinire, toţi sinpartaşii în acel otaru, să se afle cu dovezi la faţa locului, unde şi D. Candidat are a fi sosit spre asemenea finit. No. 4533. După publicaţia înserată în Faea No. 141 din 27 Octomvrie anul trecut 1864, îndeplininduse terminul publicaţiei de 6 luni şi 15 zile, pentru silnica vânzare de veci a moşiei Ţibucanul cu tote ailistele şi părţile ce o întrupează, de la acest district, proprietar defunctului Ioniţa Botezu, spre satisfacerea creditorilor, şi ne ivindu-se cazuri împedecatoare, se publică şi licitaţia de 40 zile pentru vânzarea emisei moşii cu siliştele ce o întrupează, pe stăpânirea şi puterea documentelor, cu toate acaretele aflătoare pe ea şi cu pricinele de fondu deschise şi anume: pretenţia schitului Sehâitriea din codrii Ţiubcaniî, pentru pământ după actul din 1853 Octorav. 20, în virtutea căriea ’i s’ar cuveni 131 falei 70 prăjini, şi pretenţia relativă la observarea planurilor, în procesul dintre defunctul Bottza cu D na Elena Sturza, pentru despărţirea hotarelor dintre moşiile Rudenii şi Potlogenii, şi cu respectarea posesiilor moşiei şi a velniţei până la 23 Aprilie anul viitor, 1866, ca muştereii ce ar fi, să se înfăţoşeze în Camera Tribunalului în toate Vinerile din lăuntrul terminalul, cum şi la cea întâi după împlinirea lui, când are a se face adjudecaţia asupra celui ce ar da mai folositorii preţu, deşteptându se şi pe D.D. creditori, de a se îngrije de muşterel, cunosându tot o dată D.D. concurenţi, că la zioa adjuducaţie! li se va pune în vedere câtimea fălcilor de câmpii, pădure şi starea acaretelor. Tribunalul district. Furia. No. 4994. Procesul urmâtor la acest Oficiu după reclamaţia lui Aron Samoil, acum raorta, contra răzeşilor de moşie a Orbeni de sus, pentru bani, s’au sorocit din nou cu al 2 lea termin de 50 zile numerat de la data Foael, se publică zisul termin spre încunoştiinţarea atâta a Ds. Hanţa acţiea şi moştenitoarea defunctului Aron Samoil, precum şi a pârâţilor răzeşi ce s’au chlemat şi directu, ca la espirarea terminalul să vie la Tribunal cu dovezile P a O G H A a U L ce vor avea spre înfâţoşare, căci la neurmare se va aplica art. 305 din Reglement. Tribunalul district. Roman. No. 4170. Pământul din otajul Secuenii acest județu, proprietar casei defunctului Scarlat Vărnav, rămas de la claca și după legea rurală, urmând a se arenda pe tirapa de 2 ani de la 23 April anul vitoriu 1866. Se publică termina de 40 zille, socotita de la data Fapei, spre deşteptarea concurenţilor amatori şi presentarea lor, cu garanţii legiuite la Tribunal în toate Vinerile ce vor cuprinde acest termin spre a se face strigări, eara mal cu sama în cea întâi Vinere după împlinirea lui adjudecaţia asupra persoanei ce ar da mal folositoru preţu; condiţiile se vor arata la mezat. No. 3846. Alegerea pământului din Porceşti a lui Gheorghie a Ancuţii, terminânduse de Supliantele acestui Tribunal în termin de 50 zile de la data foaei, se deşteaptă pe toţi smpartaşii în acel hotar, ca la împlinirea acelor 50 zile, să fie esistenţi la aşa lucrare, căci neurmând se va efectua numai în presenţa stâruitorilor. Tribunalul district, Suceava, No. 3427. Acest Tribunal deşteptată de adresa înalt Prea Sfinţitului Metropolit Moldovei şi Sucevei, No. 58, văzind că la publicarea actului de adopciune a Prinţului Alecsandru, urmată în Progresul No. 51, cu scăpare din vedere, nu a’au trecut şi cuvintele: „fără părinţi,“ se publică că la finele rândului al 5 lea din publicaţie, să se cetească spre conformitatea actului, pe copilul „fără pârinţi“ numit etc Tribunalul district. Tutova. No. 4882. D. Mihail Tâutu prin suplica ce au dat Tribunalului, arătând că Dna Victoria Negulicî creditoarea D. Iordachi Ganea cu 2000 galb. hipotecaţi în moşia Dragomâneştiî, cesionându cât râslul dobânda acelui capital pe doi ani începuti de la 8 Mai 1859 până la 8 Mai 1861, în sumă de 400 galb., cu cesie legalizată de Curtea de Confirmaţie, şi fiind că D. Ganea din acel 400 galb. au respins numai 200 galb., iar restul de 200 galb. după mai multe cereri ce au făcut nici până acum nu ’iau respuns, au cerut a ’i se regula îndestularea sa cu arătaţii bani, în urmarea caria Tribunalul având în priivne că din datoriile ce era cunoscute asupra D. Ganea asigurate în fondul moşiilor Dragomâneştiî şi Draesenii dupâ lucrările cunoscute din dosarlul acestui obiectu, urmează a se achita şi suma de 200 galb. ceruţi de D. Tâutu, carii priivescu pe D. Ganea al respunde dupâ cum au luat obligaţiunea la cesionarea acestei sumi câtrâ D. Tâutu de câtrâ Dna Victoria Negulicî şi consortele seu, apoi deşi această sumă care este procent au fost asigurată împreuna cu capitalul de 2000 galb. în fondurile moşiei Dragomâneştiî şi Dracsenil, dat fiind că aceasta este o mică sumă şi este procent, Tribunalul regulând îndertularea Diuî Tâutu din împosebuirea moşiei Dracsenil pe anul curent, cu productele ce se găsesc samanate pe dânsa, socotind că se va acoperi din asemene împoseauire plata unei asemene datorii, pentru care se publică licitaţia de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor fi, carii sa se prezinte la Tribunal în toate tinerele zile de mezat spre a se urma strigările, şi în cea întâi Vinere după împlinirea acelor 40 zile, când are a se adjudeca împosesuirea asupra celui ce ar da mai folositor preţă cu banii respinşi în Tribunal, îndată cu adjudecarea mezatului, lămurindu se totodată că concurenţii ce vor fi urmeaza a merge însuşi şi a vizita moşia, spre a se încredinţa de calităţile ei şi de acarete, care acaret i se vor da posesorului cu anume inventar de starea lor, urmând a stăpâni posesorul moşia în hotarele ei, puzindu le a nu se face vreo împresurare. Preşedintele Trib. distr. Falciu. No. 89. Regulăndu-se un alt termin de 50 zile de la data Foael, pentru observarea de sub semnatul, a alegerei pământului cuvenit D. Tanasa Bugeagu şi Aniţa Hurdubale în moşiea Zgura, asupra căriea răzeşii de Doleni s’au arătat cu contestaţie, se publică spre cunoştinţa feţilor figurante, ca la a lui împlinire, de care se vor povâţui de cursul publicaţiei, neapărat să se prezinte cu stăruinţă la faţa locului cu dovezile cuvenite, spre a se da fiinta lucrarea. Preşedinte Busdugan. Gerant rtsmiadetor Teodor Obadâ Preşed. Trib. district. Tutova. No. 211. Subscrisul regulând termin de 50 zile enumerat de la data Foael, pentru observarea lucrarei făcută în anul 1856 de Candidatul acestui Tribunal, pentru alegerea părţilor de pământ din hotarele Vestileştii, Botoşeştii, Şerbăneştii şi Negrileştii, cuveniţi lui Dumitrachi Blaniţă baştină de pe soţia lui Marghioala fiica lui Ştefan Hogaşfi, se publică acest termin spre deşteptarea compartaşilor, ca la împlinirea lui, sâ se afle la faţa focului cu dovezile ce vor avea. Ganea. Când. Trib. district. Vasluiu. No. 426. Subscrisul regulând cel mai de pe urmă termin la 12 a viitoarei lun! August, pentru împârţala totalei averi rămasă pe urma reposat. Constantin Sion, pe clironomii sei, se face obşteşte cunoscut, ca toţi acelea s’ar socoti în dreptu, la sosirea zisului termin, însuşi sau prin formali plenipotenţî, negreşit să asisteze la faţa locului, întovărăşiţi şi de dovezile cuvenite, spre a se putea fiinţa unei aşa lucrări, căci la din contra se va efectua numai în fiinţa portei stăruitoare. V. Dimitriu. Mulţemire Publică. Astăzi în 25 iunie prelejindu-mâ a fi la Palat, am vântut, cu D. Iancu Evdochim Ianov, Preşedintele Tribunalului Secţia III, pentru a scapa din ghearele licitaţiei nişte case a unui familiist numit D. Costachi Zoe, pentru o datorie câtre D. Mihalachi Brâ escu de 346 galbeni căpiţe şi dobâmii, au întrebuinţat cele mai scrupuloase şi onorabile mijloace, întru a face D. Zoe un împrumut pe termin de un an şi pe legiuita garanţie, cretjind câ până atunce, va pute fi înlesnit întru plata lor, şi a nu l i se vinde singura locuinţa ce o are în oraşu, în prezent, şi crisa în care ne gâsim. Când D. Preşedinte sâ mândre înse, câ au isbutit în porpriul seu amor, a scapa pe D. Zoe de pericolul ce’l ameninţa, ca cel ce acum capatase un împrumut de 319 galbeni, carii erau şi depuşi în Tribunal, şi câ D. Brâescu va arata mărime de suflet, ca pentru restul de 27 galbeni sâ ingâdue 24 ceasuri, sau rârtul de-odatâ protestat de câtrâ acest din urmâ, câ nu priimeşte suspendarea medalului, de ’i ar lipsi un ban macar din totala suma; şi deşi o aşa protestaţie în aplaosul publicului, ar fi putut fi respinsă, câci daca un datornic plăteşte 319 galb , apoi numai pentru un mic rest de 27 galb. nu s’ar cuveni a ’i se vinde un fond de 600 galb., înse D. Preşedinte, deşi se găseşte în o junâ vrâstâ, dar cu înţelepciune înalta, vroind ca tot într’o vreme sâ îndeplinească trei sfinte datorii, cea întâi a legîuirei de care este povăţuit, cea a doua a facere de bine pentru un familiist, care în dealmintrele, trebuia, ca familia sa, sâ râmâe sub adăpostul priitonului; şi cea a treia a îndestulârei creditorului, de vreme câ acesta cu cea mai mare nebăgare de sama, au refuitat, nu numai mijlocirea D. Preşedinte, dar şi a întregului Tribunal, s’au vârtat nevoit ca însuşi personal (neavând asuprâ’şi monedă numerâtoare) sâ se împrumute de la oarecarele, cu acea câtime de 27 galb. şi sâ o depue pe masa seansei. Eu dar, care am slujit Patriei un timpi foarte îndelungat şi care sunt în o vrâstâ acum aproape de 60 ani, neputând tâgâdui, o aşa bine facere a junelui Preşedinte, zic în toata puterea cuvântului: fericit este părintele seu D. Evdochim Ianov! cu providenţa ’i au dăruit un asemene fiu, fericiţi sunt acei carii au trebuinţă şi aleargă la ajutorul seu ! fericiţi vor fi urmaşii acestuia cărora viitorul le va arăta din pretutindene bine-cuvântat! pentru părintele lor, binecuvântat fie înaltul Guvern care orânduind în o aşa funcţie de Preşedinte pe un june. D-sa, cu pătrundere şi mare exactitate, respunde, nu numai la îndeplinirea legilor ţerei, dar mai cu prisosinţă, la binefaceri, pentru a linişti, pe fraţii şi concetaţenii sei. Banul Iancu Zagura. E R A T U M. Prin Progresul No. 64 din 12 Iunie trecut, în adreaa Tribunalului da Tutova No. 2589, s’au înserat din eroare pronumele Ds. Chisel Rachman, care trebue sâ se cetească „Chisel Rsilzman,“ se rectifică o asemene eroare. Tipografia V. Goldner, strana amstigial ANIMCIURL CREŞTEREA VERMILOR DE w â ITI â O a *a stabilimentul sericicol din Ga- 1*1 I. AmA lata sau finit acum, şi recolta caconurilor au eşit cu un bun succees, subsemnatul dar formând în 28 Iunie o mică despoziţiune din cele mai principale obiecte ale industriei sericole, are onoare a invita pe publicul armatori de a vizita acea despoziţiune , care va ţinea numai până în 6 Iulie curent. Director M. Vidimescu, moşie a sÂRBEŞTiţul, se dă în posesie pe 4 ani de la 23 Aprilie 1866, doritorii se vor adresa la mine aice în Iaşi strada 40 de Sfinţi. Princesa Elena Cantacuzin. 1—15