Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-06-25 / nr. 44

---■ I I ~l I 11 ■ I ■ . ! ' Cu toate aceste, telegramele aminde cu armia federală concentrată la Francfort ia ofensiva mergând u cătră Nord. Se pare că ar vroi să opereze o diversiune favorabilă trupelor regelui Georgie. Feldmareșalul Benedek continua a păzi secretulă cel mai absoluții, nu numai asupra celor ce gândesce a_e face, dar şi asupra posiţiunei armiei sale. Se pretinde câ guvernul austriac însuşi nu este esceptat de acest semn de mutism, pe care comandantul an-şefă al armiei imperiale ’şi l’a impus, înse este evidentă ci în curând nourul va fi sfâşiat prin loviturile tunurilor. Vuetele răspândite pentru înlocuirea lordului Cowley n’au proba de a se realiza, de cât numai dacă Minis-Ateriul s’ar schimba la Londra. Inse, în acesta casă, lordul Cowley, considerat ca versat personalminte în politica de înțelegere cordiala, s’ar da simultaneă demisiunea. Un comitet italian provisoriu s'a înfiinţat la Paris pentru reunirea mijloacelor de a se repartia acei care doresc şi care pot să fie folositori ţerei. Acest Comitet are concursul consulul Cerutti. Eri, prinţul Napoleon asista la un mare banchetă dat de D. Emile de Girardin, şi unde se aflau de asemene DD. Nigra, Emile Olivier şi Bamberg, consulul Prusiei. PROGRESUL PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 0796. Spre îndestularea D. Gheorghie Stoleriu cu suma de 150 lei ce are a lua de la locuitorul Gheorghie Tulcea din comuna Râdiul-Aldei, împlinindu-se de la debitoră 2 gonitori, care urmând a se vinde licitativa, se publică terminul legiuit de 40 zile de la data Foaei, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi în Zidi împlinirea terminului spre aterisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub-Prefect a plasei Copou, de câtra care s’au făcut acea asigurare. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 7840. D. Comisarii al cvartalului al 5-lea prin raportul No. 1829 încredinţare, că în acel cvartal s’aă găsit de pripas un cal la trup mic, la pâră negru, pete albe pe spinare, puţină ţintată în frunte şi cu pete albe la picioarele de dinainte de la genunchi în rosu, se publică aflarea păgubaşului. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 6620. Pe moşiea Monastirea Doamnei picăndă de pripas 3 vite cai, şi anume : una eapă la pâră murgă, pete albe, săgnită pe spinare şi osişoare la piciorul stâng denapoi, una eapă la pâr murgă închisă, pete mici albe pe spinare, şi străjnicul ei asemenea la pâr murgă închisă, precum sub-Prefectura de Tărgă prin raportul No. 1807 încredinţare, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfâţoşeză aicea de a’i priimi, câci dupâ espirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se vor vinde licitativii, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar fi de a-i cumpăra, Prefecturii judeţ. Dorohoiu. No. 6149. Pentru vinderea prin licitaţie a 12 vedre 10 gium. ocă rachiă confiscat în comuna urbei Mihaileiul, ticsindu-se termine de Primăriea Zaftei comune, la 26, 27 şi 28 a curentei, se publică aceste termine spre a se presenta concurenţii la Primâriea mencionată, unde urmează a se efectua mezatul. Prefectura judeţ, i'alcil. No. 0237. Pentru îndestularea evreului Mihăi sinţic cu suma de 25 galbeni ce reclamă de la I. Hristachi C’aracasă, s’aă împlinit 6 boi de la numitul debitoră şi s’aă regulat a se vinde licitativa cu termin de 40 Zile, aşa dar se publică acest termin spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi de a cumpăra asemenea boi, carii în Ziua terminului citat socotit de la data Foaei, să se presinte in Camera acestei Prefecturi, unde are a se ţinea licitaţia. Prefectura judeţ. \oinii. No. 6727. Irin raportul D. sub-Prefect a plasei Muntele No. 1575 s’aă luat informaţie, că în comuna Vadurile aă picat de pripăşit oeapâ cu mănză, un pâr murgă neagră cenuşie, cu ste in frunte şi pete albe la spinare, se publică ca păgubaşul ce va fi, să se infâţoşeze la Prefectură in terminul legiuit cu dovezile ce va fi pâstrăndă. No. 0732, D. sub-Prefect a plasei Muntele prin raportul No. 1575 încredinţase, că în comuna Hangu jiu picat de pripas o capâ in păr murgă, coama, cada neagră, tunsă, cu o boltă la pântice dinadreapta si ţintata în frunte, de aceea se publică ca păgubaşul să se înfâţoşeze la Prefectură în terminul legiuit cu dovezile cuvenite pentru dreapta sa proprietate. No. 6735. D. sub-Prefect a plasei Bistriţa prin raportul No. 1940 încredinţase, câ în comuna Gândeşti! am picat de pripas un cal la pâr negru, coama neagră, ţintat în frunte şi câteva pete albe pe spinare, se publică spre deşteptarea păgubaşului arătatei vite şi presentarea lui la Prefectură cu dovezir în terminul legiuit. Prefectura judeţ. Suceava. No. 6464. Pe moşiea Siliştea la 4 a curentei, găsindu-se de pripas un cal la pâr roib, cu 2 pete albe pe spinare, stricat de se, şi o mâdâ în pâr surie, cu ste în frunte, se publică ca proprietarul lor sâ te înfăţoşeze cu dovezi legale la sub-Prefectura plasei Şomuzâ acest district, spre a le priimi, în terminul I legiuit. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 5917. Tinerii recruţi din acest judeţ, care la comisiea de revizie au fost absenţi, şi anume : Nicolai Paltin din Ciorteşti, Gheorghie Costachi din Muntenii de sus, Matei Paval din Dobrovăţă, Petrachi Ceseri din Muntenii de sus, Nicolai Preda din Ciorteşti, Vasilie Câşlamă din Dobrovâţi, Gheorghie Aprodu din Soleşti, Tudose Coman din Micleşti, Vasilie Solomon, Dumitru Râileanu, Simon Croitoriu, Vasilie Vasiliu, Vasilie Mocanu, Vasilie Fereşteanu din Vaslui, Constandin Dumbraveanu din Negreşti, Mihai Bucovineanu din Dumeşti, Azicu Dascalu din Negreşti, Gheorghie Prisăcalcă din Parpaniţa, Leizar Moscovici din Focşasca, Sandu Lazur din Mora Domnească, Mardari Puţencu din Mirceşti, Gheorghie Strboc din Valeara, Ilii Bogin din Dăneşti, Ioan Ştefan Bugişă din Deleni, Gheorghie Dascalu Filimon din Hârşova, Nicolai Chipcea din Laza, Eni Ionaşcu din Deleni şi Vasilie Dumitru Plăcintă din Obărşeni, dupâ cercetările făcute neputându-se afla pânâ acuma, spre a se supune reviziunei de recrutaţii, se publică aflarea numiţilor, cu deşteptare, ca ori unde se vor gâsi, să se trimata de autorităţile respective la acest poştă, aşa precum nişte asemenea absenţi, în vederea art. . . . din legea recrutaţiei, urmeaze a se considera ca recruţi dezertaţi. No. 5904. De la D. Grigorie Ţaranu sechestrându-se un mânzat şi un străjnicu, pentru suma de 200 lei pentru fiica sa, ospitalului Drăghici, se publică terminul de 40 Zile pentru vănzarea lor la Camera Prefecture locală. No. 5987. Spre îndestularea D. Teodor Carp cu suma de 95 lei 20 par., ce are a lua de la D. Ștefan Rusu, asigurăndu-se de la datornic măcar, se publică terminul legiuit de 40 Zile, pentru vinderea la Camera sub-Prefecturei Fundurile. No. 5988. Spre îndestularea Domnului Costachi Arghiropol cu suma de 74 lei ce are a lua de la D. Mihalachi Hurduhai, asigurându-se de la datornică o mânzoacă, se publică terminul legiuit de 40 Zle pentru vinderea ei la Camera sub-Prefecturei Fundurile. No. 5989. De la I. Alecu Cuza, pentru banii 135 lei 10 par., cu care datorește D. Gavril Popovici, împlinindu-se 2 giuncani, se publică vânzarea lor în termen de 40 zile de la data Foaei, laCaniera acestei Prefecturi. No. 5990. De la D. Mihai Ciurca, în pretenţie, D. Manolachi Paladi, fiind asiguraţi 30 boi, 10 vaci, 2 cai, 6 epe, 7 gonitoare, 30 masculi, 7 mănzaţi, 5 bivoliţe, 2 bivoli şi 3 harabale, se publică vânzarea lor în termen de 40 zile considerat de la data Feei, în Camera acestei Prefecturi. No. 5991. La Camera sub-Prefecturei de Stemnic urtuănd a se vinde 6 oi, 1 gonitură, 1 mânzat şi 2 lăvicere, împlinite de la unica răzeşi din Chetreşti, in pretenţia D. G. Motăşi, se publică vănzarea lor în termin de 40 zle de k Anta Foaei, spre a se putea da finit mezatului asupra persoanei ce ar lâsa mai grosu. No. 1186. La 1 a viitoarei luni Iulie urmând a se împosesie feredeul israeliţilor, de aicea, concurenţii sunt poftiţi a se presenta în Camera Primăriei. Primârica de Roman. No. 1739. La 14 Iulie, 18 August şi 20 Septemvrie viitoră, cu periodea de 24 oare, urmând a se da în antrepriză eratul luminărilor de lueră, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1867, se publică o asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţă. No. 1742. La 4 Iulie, 8 August şi 12 Septemvrie viitoră, cu periodea de 24 oare, urmând a se da în antrepriză eratul hoinoritului, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1867, se publică asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţă. No. 1748. La 30 Iunie, 15 şi 24 Iulie cu adjudecaţia de 24 oare, urmănd a se da în antrepriză furajul trebuitoră în fân şi grăunţă, cailor comănieî pompiereşti, şi 5 părechi boi a cavalorii comunale, se publică ca concurenţii ce vor fi, să vie cu garanţii în pretoriul Primăriei la arătatele termine, când are a fi mezatul. No. 1751. La 4 Iulie, 8 August şi 12 Septemvrie viitoră, cu adjudecaţiea de 24 oare, când are a se da în antrepriză stărpirea cânelară şi curăţirea retereselor din cuprinsul oraşului, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie anul 1867, se publică o asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţă. No. 1754. La 10 Iulie, 10 August şi 11 Septemvrie viitoră, cu periodea de 24 oare, urmând a se da în antrepriză de la 1 an până la 3 ani, eratul băuturilorii din aceasta urbă, cu începere de la 1 Ianuarie 1867, se publică asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţă. No. 1757. La 16 Iulie, 20 August şi 21 Septemvrie viitoră, cu periodea de 24 oare, când are a se da în antrepriză luminarisirea oraşului acestei comune, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1867, se publică o asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţă. . No. 1760. La 10 Iulie, 10 August şi 11 Septemvrie viitoră, cu periodea de 24 oare, cănd are a se da în antrepriză pe timp de un an, eratul cântariului cu adaosul facultativă, cu începere de la 1 Ianuarie 1807, se publică asemenea antreprize spre obşteasca ştiinţă. No. 1763. La 16 Iulie, 20 August şi 21 Septemvrie viitoră, cu peritodea de 24 oare, când are a se da în antrepriză eratul tretoareî de vite, pentru timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1867, se publică o asemenea antreprizuire spre obşteasca ştiinţâ. l’rimAriea de Huşi. No. 1155. Ea cea întâi Z* dupâ împlinirea a 15 Zile socotite de la eşirea publicaţiei prin Foaea No. 38, deşi s’au înfăţoşat concurenţi pentru a lua asuprăle teslimarisirea fânului şi a orbului trebuitoră eailoră comăniei de pompieri din această comună, însă pe consideraţii câ preţul lasat s’aă socotită impovorătoră, mezatul nu s’aă putut tini, şi se publică din apă spre ştiinţa doritoriloră, carii sunt poftiţi a se înfăţoşa in Camera Primăriei la 30 a curentei luni, Iuminărica ele Vasluiu. No. 351. Urmând a se da în antrepriză facerea furajului a 10 cai pompiereşti de aicea, în fâna şi grăunţă, pe anul viitor, precum şi îndestularea obştească a oraşului cu pane de răndă şi lemnâ, carne de vacă, de mei şi luminări sâă, pe vreme de la 1 Octomvrie acest an, pănâ la 1 Octomvrie 1867, se publică terminul de 40 Z^e» ca concurenţii ce voru fi de a lua aceste antpreprize, sâ se infâţoşeze la împlinirea acelueaşî termin in Camera acestei Primării cu garanţiile cuvenite, unde li se voră arâta condiţiunele ce urmează. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de laşi Secţica l-ca. No. 4284. De câtrâ acest Tribunal la 19 a viitoarei luni Septemvrie urmănd a se cerceta procesul de diversă intentat de D-nu Cleopatra născutâ Balai,şi, contra consoartelui seă Nicu Teodoru, şi Hind câ din reclamaţiunea D-nei Cleopatra născutâ Balaişă, sâ ea informaţiune câ domiciliul consoartelui seă nu este cunoscut, Tribunalul pe de o parte aă citat pe D-na reclamanta, iar în priivirea D. Nicu Teodoru pârâtul, s’aă luat de baza punctul 6, aliniatul al 2-lea de la art. 75 din Procedura Civilă, citaţiunea cuvenită D. Teodorii s’au lipit pe uşa Camerei Tribunalului, pentru care se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă şi deşteptare, ca ori unde s’ar afla D. Nicu Teodorii, să se presinte la Tribunal în persoană la terminul citat mai sus, spre a se face lucrarea cerută de art. 220 din Codul Civil. Secţiei a 2-a. No. 2514. Declarându-se in stare de falit pe comerciantul de strae bărbăteşti, evreul Avram Leizar Sfarti domiciliat in oraşul Iaşii, din cauza încetări