Radical, aprilie-iunie 1994 (Anul 5, nr. 1093-1156)

1994-04-01 / nr. 1093

mi" GUVERNUL ROMÂNIEI Comunicate. Proiectul Cadastrului general printr-o hotărâre guvernamentală au fost aprobate regulamentul de funcționare și programul de lucru ale comitetului provizoriu pentru coordonarea proiectului cadastrului general și publicații imobiliare. Comitetul provizoriu, format din reprezentanții Executivul a aprobat studiile de fezabilitate pentru construirea a două noi obiective de investiții: Spitalul clinic municipal din Timișoara, cu o capacitate de 450 de paturi și Spitalul orășenesc Ineu, județul Arad, cu o capacitate de 100 de paturi. Vechile spații ale spitaministerelor și al altorororganisme cu activitate în domeniu, va prezenta periodic Guvernului, stadiul derulării proiectului, iar un secretariat permanent va funcționa la Ministerul Agriculturii și Alimentației. Urmează să fie nominalizată contelor din aceste localități nu pot asigura circuite funcționale corespunzătoare unui act medical eficient. Construirea celor două obiective se va realiza în două etape, finanțarea lor fiind asigurată din fondurile bugetului de stat și din alte fonduri reducerea comitetului și să se transmită Băncii Mondiale — care sprijină financiar și tehnic întregul criteriile pentru program — selectarea consultanților locali. Calendarul pe acest an cuprinde prezentarea proiectului structural constituite cu această destinație, conform listelor de investiții aprobate potrivit legii. A fost, de asemenea aprobat studiul de fezabilitate pentru obiectivul „înlocuirea rețelelor de apă și modernizarea stațiilor de pomparerilor de organizare a Oficiului Național de Geodezie, Cartografie și Cadastru; inițierea unor acte normative în materie, realizarea unor proiecte — pilot pentru pregătirea aplicării proiectului Băncii Mondiale, Gherăiești și Mărgineni Bacău“; în prezent, în municipiul Bacău, durata de furnizare a apei nu depășește 8 —9 ore pe zi, dar nici în aceste condiții nu sunt asigurate debitele și presiunea necesare pentru nivelele 3 și 4 ale blocurilor de locuințe. INVESTIȚII SOCIALE Rusia și Kazahstanul au încheiat un acord care permite Moscovei să închirieze cosmodromul din Baikonur, pentru suma de 115 milioane dolari pe an. El a fost încheiat între Boris Elțîn și Nazarbaiev. Soția președintelui Rusiei, Naiia Elțîn, a mărturisit că dacă soțul ei „ar fi fost bolnav și-ar fi părăsit funcția de mult timp“. * Intemperiile din Kirghizstan au făcut 99 de morți de la începutul acestei luni. * Un atac cu rachete a fost lansat marți asupra birourilor Sinn Feinn (aripa politică IRA) din Belfast. * Șase „șoimi“ ai Fatah-ului (grup parlamentar al OEP) au fost uciși de armata israeliană, în teritoriile ocupate. ★ Un rezident rus angajat al Ambasadei Ruse din Algeria a fost asasinat. * Rezultatele finale ale alegerilor din Italia, prevăzute de sondajele de opinie s-au dovedit adevărate. Silvio Berlusconi a câștigat clar în ambele secțiuni ale Parlamentului. In Camera Deputaților, coaliția de dreapta a obținut 366 locuri, în timp ce adversara ei, coaliția de stânga nu a reușit decât 213. Cea de centru a acumulat 47 locuri, extrem de puțin față decât se aștepta. Și în Senat coaliția de dreapta a ieșit câștigătoare de drept, totalizând 155 de locuri, față de cei din coaliția de stânga, care au adunat doar 122, un scor mai strâns. Coaliția de centru are doar 31 de locuri.  Aproape 36 de persoane au fost ucise și alte 300 rănite în capitala Africii de Sud, Johannesburg, unde o manifestație armată a zulușilor, opuși alegerilor multirasiale din aprilie, a transformat metropola sud-africană în câmp de bătaie; în acest timp, președintele Frederik de Klerk, liderul ANC, Nelson Mandela și șeful partidului Zulu- Inkatha, Mangosuthu Buthelezi, vor încerca să găsească drumul spre un compromis, într-o întâlnire cvadripartită, ce va avea loc azi și mâine. Bib TURINI -.1 “ sas mstr m&t smm bjsm» mm-' : OPINII PUMA ATACĂ DAR OPOZIȚIA TACE. CE SE ÎNTÂMPLA ÎN SL? De la o vreme se observă o mare schimbare de atitudine a Puterii față de opoziție. De unde mai puteam vedea din când în când — câte zillei un membru al opoîn fața televiziunii, de la un timp încoace, ușile acestor instituții publice s-au închis. PDSR- ul simțind că tea partidului său popularitaîncepuse să scadă, a pornit o campanie de refacere — realibilitare — prin țară, în fruntea unui grup numeros de miniștrii și parlamentari, făcând propagandă electorală gratuită, pe cheltuiala statului, pentru alegeri anticipate! Cum tânărul și odiosul președinte se și contrazice uneori susținând că alegerile anticipate ar fi o nenorocire pentru țară, el singur, cu grupul său numeros a pășit pentru pregătirea campaniei preelectorale. Ea mai pregătește și o teorie avansată și aberantă că „Partidele de masă nu sunt necesare și că ele pot fi înlocuite cu „formațiuni de cadre“? Ce părere își vor face cei de la Consiliul Europei despre noi. Fiindcă noi tot mai oscilăm între Est și Vest — o obsesie a d-lui președinte Iliescu — facem în același timp tot felul de acorduri cu Rusia imperialistă, în același timp ne rugăm de Europa și America să ne împrumute cu miliarde de dolari ca să nu dăm faliment. Curioasa duplicitate tipică neocomunismului. Cu ajutorul SRI, al PDSR și al aliaților lor, îndrumați de la Cotroceni, partidele din opoziție, cu o bogată și îndelungată experiență politică, reprezentând 46% din electorat, au fost cu timpul marginalizate, ignorate, împinse la colț și cu mijloace diabolice au fost sparte în bucăți și bucățele. Divide et impera — iar pe conducătorii partidelor s-a făcut trădători, informatori, spioni... de niște trepăduși, fără rușine (cazul Coposu). In urma acestei politici nechibzuite și incompetente, regimul neocomunist a nemulțumit masele populare situându-le la nivelul de trai de sub limita decentă normală, îndemnând-i pe mulți să fugă, să fure sau să cerșească. Dar poporul care simte greutățile vieții pe pielea lui în fiecare zi, vede în sfârșit marea nedreptate ce se face și parcă s-a trezit dintr-un somn îndelung, prin cele două sondaje oficiale, a spus curajos că dorește pentru salvarea țării oameni cinstiți și nepătați la conducerea țării, din opoziție, că de neocomuniști ne-am săturat până-n gât. Ion BOICEANU « ? * • • • • »’• < ABUZURI Vlădescu Ion, jurisconsult la Primărie, având mașina cu nr. 6 SR-195 (Talbot), în jurul orei 1,30—2:00 a.m., la Piața Cibin, nu a prezentat actele la control, nu a oprit la semnalele agentului, a amenințat agentul — pe permis nu are domiciliul schimbat în termenul prevăzut de lege (14 zile). Deunăzi, funcționarul Primăriei, Sturz, și-a parcat mașina, timp de trei ore, ziua în amiaza mare, pe partea stângă a străzii, chiar după semnul de oprire interzisă și avertizare cu blocarea roților, dar ... nimeni nu i-a blocat mașina. Legea este doar pentru oamenii de rând nu și pentru funcționarii Primăriei? ♦a.■a. 'l amu &am msm mmm mmm 7mm «. Е in România învățământul este al nimănui! Printr-o hotărâre a Consiliului Județean Sibiu, Grădinița nr. 14, din cartierul V. Aaron, urmează ca la data de 1 iulie să fie evacuată, clădirea fiind inclusă în patrimoniul de interes public județean, urmând a se atribui pentru destinație exclusiv administrativă, prin decizia Delegației permanente a Consiliului Județean Sibiu. Am aflat că în această grădiniță funcționează 6 grupe cu program prelungit, cu 120 de copii plătitori zilnic și o grupă cu program normal, de copii, pentru supravegherea cărora sunt încadrate 14 educatoare titulare. Se pare că în situația în care grădinița va fi evacuată copiii vor fi repartizați Grădinița nr. 29 sau Grădinanița din str. Luptei, unde nu sunt decât 3 săli de clasă disponibile: 2 săli de masă și sala de gimnastică. Astfel copiii vor trebui să învețe și să mănânce în dormitor. Oare învățământul a rămas al nimănui în România? Din surse neoficiale am aflat că se intenționează ca spațiile grădiniței nr. 14 să fie repartizate--'Gala Tehnor Publicis!!?). C.P. Campionatul Național Școlar la volei ELEVELE SIBIENE ÎN FINALĂ Săptămâna aceasta, luni, marți și miercuri, s-a desfășurat la Sibiu, etapa de zonă a Campionatului Național Școlar de volei pentru școli generale ,organizat de către Inspectoratul Școlar Județean Sibiu. La fete s-au întrecut echipele școlii generale nr. 5 Sibiu, Lic. N. Titulescu, Craiova — jud. Dolj, Șc. gen. nr. 7, Reșița — Caraș-Severin, Șc. gen. Deva — Hunedoara și Șc. gen. Lugoj — Timiș. Fetele noastre, îndrumate de fosta divizionară A, la volei, d-na profesoară Doina Bischin, au ocupat locul I, neînvinse. Așadar formația alcătuită din: Gheorghe Ortensia (Șc. gen. nr. 5), Ionichi Mădălina (Șc. gen. nr. 5), Șoima Ra&aca (Șc. gen. nr. £>), Iordache Diana (Șc. gen. nr. 5), Diaconescu Adela (Șc. gen. nr. B), Gheorghiță Alexandra (Șc .gen. nr. 5), Buican Dorina (Șc. Șaguna), Vertiz Paula normală (Șc. normală Șaguna), Tamaș Denisa (Șc. gen. l)și Poja Luana (Șc. gen. nr. 5), va participa la etapa finală, care se va desfășură la Rm. Vâlcea, în perioada 5—8 mai a.c. La băieți, echipa condusă de d-na prof. Frum Susana a ocupat locul II, în întrecerea cu Șc. gen. nr. 1 — Oțelul Roșu (Caraș-Severin) și Lie. N. Titulescu, Craiova — Dolj. Din echipă au făcut parte: Alupului Viorel, Stănilă Gabriel, Ban Nicolae, Geană Gabriel, Coman Bogdan, Cristea Mircea, Banea Mircea, Făran Ioan, Toma Daniel și Muntean Daniel, da la Șc. gen. nr. 8 Sibiu. Să le urăm succes fetelor In etapa finală! C.P.