Rampa, iulie 1933 (Anul 16, nr. 4636-4662)

1933-07-01 / nr. 4636

itr . COSTUME de BAE PIJAMALE de STRAND 5 PRETURI REDUSE La „TONY" Pasagiul Român 17 Telefon 308.59 Clubul campion Juventus organizează mâine seară, pe terenul său „Romcomit”, de pe Bulevardul Elisabeta, o nouă lici messă, pentru al carei succes îşi dau concursul numeroase vedete ale teatrului „Cărăbuş”, precum şi 8 girls. Programul artistic, care se începe la orele noaptea se dea dreptul formidabil şi nu mai încape îndoială că atracţioasa Kermessă a clubului Juventus, va obţine un succes excepţional. Ion Talianu va spune câteva strofe din cupletul „Scurt” , Aurel Munteanu va cânta : „Care din două” . Groner va spune câteva strofe din cupletul :„Nu mă priveşte”, marele şlagăr din revista „Cărăbuşul cântă”, iar Glodariu şi Branden vor face o serie de imitatii senzaţionale. Echipa femenină care va reprezenta „Cărăbuşul” la Kermessa de Sâmbătă seara a Juventusului, cuprinde pe : Lulu Saivu, care va cânta slow-foxul „Lulu*“ , Lisette Verea care va cânta „Nimeni, nimeni, nu m’a iubit”, Virginica Popescu, care va spune cupletul „S a întâmplat”, surorile Martinescu, etc- Un batalion de 8 girls, sub comanda lui Siomin, va face câteva stepuri admirabile, întrucât se prevede o asistentă extrem de numeroasă, clubul Juventus face mari pregătiri de organizare. In numărul nostru de Mărfi vom face o cronică detailată a Kermessei. La Romcomit Kermessa de Sâmbătă seara a Juventus-ului S. Siomin Virginicn Popescu Pentru Campionatul mondial de foot-ball România va întâlni Elveţia şi Iugoslavia In şedinţa de Luni seara comitetul executiv al Fifei s-a ocupat ele organizarea campionatului mondial din 1934. A fixat grupele de ţări cari vor disputa, eliminatoriile şi numărul participanţilor din fiecare grupă. Astfel Româniaa fost fixată în grup cu Elveția și Jugoslavia. Din seria aceasta vor participa 2 echipe. România, Iugoslavia și Elveția trebuie să desemneze participanții până la 1 Aprilie 1934. O statistică a inteligenței americane — Continuare din pag. :-a — plus 1,73; Illinois, plus 2,61; Michigan, plus 2,85 ; Indiana, — 0,25 ; Kentucky, — 7,16. VEST. Washington, plus 9,03 ; Oregon, plus 8,69 ; Idaho, plus 2,88 ; (Nevada, plus 2,72 ; Utah, plus 3,08 ; •Californie, plus 8,92 ; A- rizona, — 0,40. Statele cu mari centre urbane sunt bine clasate. New-York e al treisprezecelea, cu plus 5,51 și Illinois, cu plus 2,61, al douăzeci și doilea. Sudul bate toate recordurile de stupiditate. Louisiana, leagănul jazzului, e penultimul, cu minus 10,90. D. Osborn a remarcat că „inteligenţa“ este în raport invers cu natalitatea. Rămâne acum de dovedit dacă această „cultură” însuşită prin magazine ilustrate şi prin cinematograf, pe care d. Osborn a tradus-o în „procentaje“ are vre-o legătură cu adevărata inteligenţă. Huguenin a Învins prin abandon pe Barras Matchul dintre Huguenin şi Barras care s’a disputat Marţi seara la Central, înaintea unei sali arhipline, s’a terminat prin victoria lui Huguenin prin abandon în repriza cincea. Până in repriza treia lupta Arsese foarte echilibrată. In a patra însă, Huguenin reușește o serie de lovituri, care aduc pe Barras la un pas de knock-out. Gongul îl salvează însă. La începutul fremizei a dtr cea ne mai putândi relua lupta, soigneurul său aruncă buretele- In aceiași seară Moise Bouquillon a învins pe Martin prin oprirea matchului în repriza patra pentru inferioritatea adversarului. Ce e nou” înTrotncţia cinematografică cehoslovacă Aproape în fiecare săptămână se termină în Cehoslovacia câteva noui filme de producţie indigen. Cu un interes neobişnuit se aşteaptă premiera filmului „Viaţa e un câine“* cu comicul Hugo Haas în rolul principal. Libretul este scris în gen chaplinian de însuşi artistul Haass în colaborare cu regisorul Mac Eric. Alături de popularul artist Haas îşi dau concursul la realizarea filmului, alţi 6 comitei cehoslovaci. In zilele cele mai apropiate va avea loc premiera filmului „LaSf. Anton*“, realizat de societatea „Elektafilm“ din Praga, cu artista Liuba Herrmanova în rolul principal. Se mai aşteaptă filmul „La prăvălia consumată*“ realizat după un roman al eminentului scriitor cehoslovac Ignat. Herman apoi comedia „Batole“ cu Lamaci în rolul principal, precum şi un film al artistului și compozitorului Karel Hasler. . Ecouri sportive Neaşteptata înfrângere a lui Vivat la Derby, a deşteptat curiozitatea oficialilor ŞniculuiSe svoneşte că ancheta cerută de redactorul nostru de specialitate, se va descide. Clubul „Turda“, secţia de box, organizează de la 15 Iulie la 15 August, un turneu în principalele oraşe din ţară, la care îşi dau concursul toţi elevi sălii. Acest turneu se va face mulţumită concursului d-lui Manole. Constantinescu, consilier comunal şi delegat cu sporturile în cuprinsul sect. III Albastru, care a înţeles să încurajeze mişcarea sportivă în acest sector. Conducerea turneului o are Zamfir Popazu, neobositul maestru al sălii Turda. Secţia de Box a clubului Turda de sub conducerea harnicului maestru Zamfir Popazu, aduce la cunoştinţa elevilor săi şi celor interesaţi că şi-a stabilit câmpul de activitate pe tim înscrieri. Antrenamentele au loc în fierul verei în grădina proprie din str. Epicol 9, lângă vama Anmou iA o^auii.id apun ajizoda.ij care seară de la ora 5—10. M1 RAMPA” Foof-ball / ? i . ,'.-v v-'tviV* ’ Spre o nouă formulă al campionatului pe ţara ^ wg Părerile emise de diriguitori. Lapsusurile formulelor preconizate. Sugestia noastră, Divizia Naţională îşi încheie dovedit nu tocmai fericită; dovada cea mai palpabilă o aduce însăşi intenţiunea oficialilor de a o înlocui. E suficient să pomenim de lipsa de Interes a disputelor fruntașilor cu alde Șoimii, Brașovia, România etc. ca să se întrevadă motivul principal pentru care acest sistem — inaugural — s’a dovedit nu prea fericit. Când aceste matchuri nu numai că nu au adus profit — sub niici o formă — la activitatea primului ei an de existenţă. Nu vrem să facem astăzi apologia acestui an şi aici nu vrem să accentuăm asupra interesului manifestat în public, prin noutatea formulei pe ţară, sau de foloasele în general ale noului sistem. Nu! Ceea ce ne interesează este modul cum va funcţiona în viitor — şi nu mai dieparte decât la anul — această competiţiune. E foarte firească această întrebare ce ne-o facem şi suntem siguri că odată cu noi, tot ceea ce pulsează pentru evoluţia soccerului românesc, s© găseşte în faţa aceleaşi chestiuni c© pare a se găsi la o răspântie. Sistemul actual preconizeaztă, pentru viitor, un număr de 16 participanţi, adică un plus de doi noi veniţi. Cum vor disputa aceşti combatanţi ediţia 1954 aprobei pe ţară este însă un semn de întrebare, chiar pentru diriguitorii footballuluii românesc. Cu câteva luni în urmă, s-au pus în circulaţie diferite versiuni, cari reprezentau părerile celor maiimportanţi exponenţi ai F. R F. A.-ului, asupra modului de deputare al viitorului campionat naţional. Ei bine! Aceste păreri erau atât de felurite, încât nici chiar două nu prezentau asemănare. Astfel, unii preconizau o disputare în trei serii, alţii în două serii sau într’o singură grupă. Pe scurt, recapitulând am ajuns la concluzia că toate aceste formule — dat fiind modul cum ar urma să funcţioneze — sunt improprii, căci ele nu pot corespunde cu starea de fapt necesară unei evoluţiuni prospere. Vom lămuri dece aceste formule sunt inapte trebuinţelor soc cerului nostru şi cari sunt părerile noastre în această problema de actualitate. 1. Sistemul celor trei serii se elimină printr o totală lipsă de interes. Presupunând că s’ar ajunge la trei grupe, a câte şase participanţi, ar urma ca cei mai valoroşi competitori, să fie eşalonaţi, în serii, alături de crase mediocrităţi, compromiţând în felul acesta şi interesul pur sportiv — prin disproporţia valorilor — şi succesul material al probei, atât de necesar pentru asigurarea viabilităţei competiţii unei. 2. Formula cu două seri sa Prima serie ar urma să cuprindă 10 participanţi şi anume cele mai bune teamuri ale ţărei şi să se numească : DIVIZIA NAŢIONALA DE EXCELENTA. Seria doua ar cuprinde un acelaş număr de combatanţi şi s’ar intitula : DIVIZIA NAŢIONALA DE ONOARE. Divizia Naţională de Excelenţă ar îngloba pe primele patru clasate în cele două serii actuale - adică pe Ripensia, C. F. R.tadorlor, ba chiar au pricinuit Crişana, Gloria C. F. R., Unipierderi materiale, nu mai găsim ( versitatea, Venus, Unirea-Tricoraţiunea lor. , „ „• n a , T i,. . . , lor si C. A. O. plus mea doua 3. In fine ultimul sistem, pre-! „ , • „ , -nizat est. «Cla ni .nninniTM I ,echiPe ,caIlficate conizat este acela al contopirii ’ iValuiTulJA 111 unna unii11 tuturor partanților într’o singură' iaraJ^bsputat intre ocupante e °-ruDă I iocurilor cinci 111 cele două serii, ° } ' ! j I adică Amefa și Tricolorul, cu pri-Aceasta formula prezintă doua j .„ele două clacate d intri, între inconveniente, can o fac complet cere între echi ele celor cinci H i inapta. Și inconvenientele sunt: PRIMO. Grupa — cuprinzând 16 participanţi — ar necesita 50 alle pentru disputare, adică pentru tur şi retur, ceea ce pentru noi e prea mult. Ca să se limiteze campionatul numai la tur este inadmisibil, pentru faptul că oricare dintre partanţi trebuie să aibe odată, în faţa tuturor adversarilor, avantajul terenului. De ce să obligi, de exemplu, pe un iC. A. O sau Ripensia să se deplaseze la Bucureşti, sau aiurea, pentru a susţine un match, când lor nu le poţi oferi avantajul de a primi pe acelaş adversar. In modul acesta sar naşte o sumedenie de controverse, cari ar duce finalmente la numeroase ari- încă o echipă ce ar urma să reţinem şi implicit la falimentare, prezinte Craiova, Iaşi sau Jiul, sistemului. Secunde. Ca să limitezi număr portanţi, — natural tot într’o singură grupă — spre a putea disputa proba cu tur şi retur, urmează să se dea o lovitură de graţie tocmai ideiei preconizatoare a Diviziei Naţionale. Căci, Divizia are ca rol, înainte de toate augmentarea interesului pentru foot-ball în toate centrele ţărei. Ori reducând numărul concurenţilor prin scoaterea reprezentanţilor unor centre se neglijează, sau se nesocoteşte, tocmai rostul ideal al probei. Adică jertfirea interesului cantitativ în folosul interesului calitativ. Acestor propuneri noi le opunem o formulă, care ar corespunde întocmai cerinţelor. Părerea noastră e că Divizia Naţională să aibe tot două serii, însă independente. BUCUR BERCEANU Cu alte cuvinte cerem suprimarea actualelor matchuri de baraj şi înlocuirea lor cu o competiţiuie între reprezentantele ligilor, care urma să furnizeze — prin primii doi clasaţi — de adversarii Ametei şi Tricolorului întru complexarea ocupanţilor locurilor 9 şi 10 în D. N. de Excelenţă. Cealaltă serie, adică Divizia Naţională de Onoare, s’arcompune din ultimii patru clasaţi ai seriilor A şi B — în speţă RIG.M.T. România, Şoimii şi Braşovia — la care s’ar adăuga cele trai echipe de ligă, cele două învinse în matchurile de baraj, pentru calificarea în O. N. de Excelenţă şi pentru complectarea numărului de 10 participanţi. In modul acesta s’ar împăca şi capra şi varza. Prima serie, cuprinzând floarea foot-ballului nostru, ar fi prezenta calitatea , iar cealaltă serie ar asigura — împreună cu prima — cantitatea. Intr’un cuvânt, s’ar rezolva astfel toate laturele de interes, dându se o emulaţie, puternică prin extinderea campionatului pe ţară şi asigurându-se un interes superlativ şi implicit un succes material deosebit, celor 10 echipe de mare anvergură ale soccerului nostru. Este tocmai marea necesitate ce o implică evoluţia puternică ce o trăeşte actualmente foot-ballul românesc. Turneul Tilden Matchurile se joacă la „Tennis Club‘ Deoarece mtrările pentru amenajarea terenurilor Juventus necesită timp mai îndelungat, organizatorii au hotărât în faţa acestui impediment să găzduiască turneul pe eourtsurile TCR. Deasemeni organizatorii ne trimit spre publicare programul turneului, care este următorul: VINERI 30 IUNIE 1933 ORA 16 Tildei contra Poulieff. De Morpurgo — Hamburger contra Barnes — Tilden. Barnes contra Morpurgo. SAMBATA 1 IULIE 1933 ORA 16 Barnes contra Constantin. Tilden—Poulieff contra Barnes de MorPurgo. Tilden contra Morpurgo. DUMINICA 2 IULIE 1933 ORA 16 Poulieff contra Morpurgo. De Morpurgo—Cant acu zi no contra Barnes^—Tilden. Barnes contra Tilden. Tilden Turneul de la Wimbledon înfrângerea lui Perry In ziua a II-a a turneului de la Wimbledon, s-a înregistrat, un rezultat senzaţional. Sud a-fricanul Farquharson a învins pe Perry : 7-5, 6-1, 3-6, 4-6, 6-4! Dintre celelalte rezultate de subliniat : Craword (Australia) —Legeay (Franţa) 6-2, 6-8, 6-0, 6-1 ; Vines (America) — England (Ang.) 6-1, 4-6, 7-5, 6-1 ; Cochet (Franţa) — Tuckey (Anglia) 4-6, 6-2, 6-1, 6-4; Austin (Anglia) — Brugnon (Franţa) 6- 3, 3-6, 7-5, 6-0; Stoefen (America)— Nunoi (Japonia) 9-7, 2-6, 9-7, 1-6, 6-2 La simplu doamne : Scriven (Anglia) — Sigairt (Belgia) 7-5-7- 5 , Godfree (Anglia) — Ro vanbert (Franţa) 5-7, 6-2, 6-4, Finala Ligii de Sud Juventus - Prahova Finala campionatului Ligii de Sud hotărâtă pentru Sâmbătă viitoare, va avea darul să ne indice noul participant în Divizia Naţională, şi în al doilea rând valoarea celor două echipe între cari se dispută finala de mâine. Din ambele tabere se acordă o deosebită importanţă acestei întâlniri, importanţă deplin justificată având în vedere situaţia viitoare care se va creia învingătorului, prin intrarea în Divizie. Din această cauză se fac preparative intense. Juventus, după ce a eliminat — e drept, cu oarecare dificultate — Viforul din Bazargic, a făcut recent o partidă care i-a sporit enorm şansele. Desigur că dacă îşi vor menţine forma, este exclus să nu realizeze o performanţă demnă. Actualul team roş-albastru prezintă ameliorări faţă de formaţia din campionat. In primul rând echipa prezintă multă omogenitate; compartimentele bine echilibrate dispun de legătura şi înţelegerea atât de necesară unei echipe cu oarecari veleităţi.• Deasemeni şi jucătorii, luaţi individual, corespund cerinţelor. (Toţi sunt la punct cu antrenamentul şi forma pe care ne-au arătat-o în ultima eşire, ne îndrituesc să privim cu încredere partida pe care o vor susţine mâine. Linia de atac cuprinde şi technicieni şi shoteuri, astfel că nu duc lipsă de trăgători la goal, cum e cazul cu multe din echipele noastre cari dispun de lnii atacante tecrmice, dar lipsite de eficacitate. In linia de mijloc Yogi, despre ale cărui merite socotim de prisos să mai vorbim, şi tânărul Brandabura sunt o garanţie suficientă. Trioul defensiv deasemeni prezintă un obstacol greu de trecut. In aceste condiţiuni desigur că Juventus poate face o partidă care să justifice speranţele suporterilor. In afară de acestea mai relevăm şi frumosul rezultat obţinut Luni în faţa teamului clujan Universitatea. Cei cari au asistat la match au putut verifica excelenta formă a roşi-albaştrilor. Nu cu mai puţină febrilitate se lucrează şi la Ploeşti. Profitând de prezenţa Gloriei (CFR), cunoscuta echipă arădeană care înainte cu o zi a învins pe Tricolor cu 4—2, în cadrul Diviziei Naţionale, prahovenii au disputat cu ea o partidă amicală care sa terminat nedecis: 1—1 (0-0). Prahovenii au jucat bine şi erau cât pe-aci să termine învingători, dacă nu ratau un penalty. Prin urmare, din ambele părţi s-au făcut pregătiri serioase pentru ca echipele să dispună de formă bună şi să fie capabile de-a da deplină satisfacţie. Partida se anunţă extrem de interesantă şi credem că va ocaziona o luptă dârză, prin hotărârea de care sunt animaţi ambii finalişti. . ’, Vogl Revanşa Covaci-Domgoergen Asociaţia sportivă „Titanic“ (Lancia Iorgulescu) va organiza la Parcul Oteteleşanu în ziua de 8 iulie a. c. o reuniune internaţională de box. Matchul vedetă va constitui revanşa între Gh. Covaci, fostul campion al României la cat. uşoară şi Jack Domgergen, fostul campion al Germaniei la acelaşi cat. Se ştie că la prima lor întâlnire ce a avut loc la Zürich, germanul a obţinut o discutabilă decizie la puncte asupra lui Gh. Covaci. Deci o revanşe se impune. Restul programului va fi complectat, de Nelu Oprescu, Ton Mihail. Climan, Marin Marinescu etc. Programul complect se va anunţa la timp. Nelu Oprescu De la asociaţia „Titanic“ Noua asociaţie sportivă Titanic“ (Lancia Iorgulescu) cu sediul la Parcul Oteteleşanu şi afiliata F. R. B.-ului, a format comitetul pe anul în curs după cum urmează : Preşedinte de onoare : Dr. Costinescu. Preşedinte activ : N. Protopopescu. Vice-preşedinte : V. Minculescu Vlaşca, D. Marino. Secretar : N. Casvan. Membri : M. Iorgulescu, A. Iorgulescu, V. Lancia, A. Costamagna, Col. Plesnilă. Cenzori : Al. Minculescu-Vlaşca, Col. Botez, Cică Schwartz. Cenzori supl. : Virgil Mănescu, Andrei Zahariade, Josef Schimsv. Turul Franţei Archambaud a câştigat prima etapă Prima etapă a turului. Paris— Lille (262 km.), urmărită dealungul parcursului de peste 200.000 entuziaşti spectatori, a însemnat o victorie a francezilor şi belgienilor. Primii au avut mulţumirea să aibă în Archambaud, câştigătorul întâii etape, în timp ce secunzii au luat fruntea clasamentului pe naţiuni. Cursa n’a avut mult istoric. Şiragul s’a menţinut cu unduiri mai mari sau mai mici până aproape de sosire, când Archambaud a ţâşnit viguros şi a terminat în câştigător cu un apreciabil avantaj. REZULTATUL TECHNIC 1. Maurice Archambaud, 7 ore, 48 m., 58 sec. (medie orară : 33, 536 km.). 2. Leon Loyet; 3. Jean Aerts; 4. Lemaire ; 5. Rebry ; 6. Recroix ; 7. Speicher ; 8. Stoepel ; 9. Wanters; 10. Hardiguet, etc. CLASAMENTUL PE NAŢIUNI 1. Belgia ; 2. Franţa ; 3. Germania ; 4. Italia ; 5. Elveţia. A doua etapă este Lille—Charleville (192 km.).