Renaşterea Bănăţeană, iulie 1999 (Anul 11, nr. 2856-2882)

1999-07-28 / nr. 2879

Renașterea obănâteamăSport Liga Campionilor Rapid Skonto Riga, un meci pentru bătrânul ♦ [UNK] [UNK] Big Ben Astăzi, de la ora 17:30, campioana României va debuta în noul sezon al eurocupelor, băieții lui Mircea Lucescu urmând să primească vizita formației letone Skonto Riga. Nu va fi deloc o "floare la ureche" pentru fotbaliștii de lângă Podul Grant, pentru că Skonto reprezintă un team ambițios și robust, care stăpânește foarte bine arma contraatacului. Formația care va ieși învingătoare după cele două manșe ale turului doi preliminar va întâlni în runda următoare puternica grupare londoneză Chelsea. Partida din această după-amiază va fi transmisă în direct pe postul de televiziune Pro TV. Iată însă programul complet al primei manșe a turului secund: Rapid Viena - La Valletta (Galatasaray) Litex Loved - Widzew Lodz (Fiorentina) ȚSKA Moscova - Molde (Mallorca) Westmanija - MTK Budapesta (Croația Zagreb) Haka - Glasgow Rangers (AC Parma) Famagusta - Bratislava (Hertha Berlin) Din. Tbilisi - Zimbrul Chișinău (Eindhoven) Dinamo Kiev - Zalgiris FK (Aalborg) Maribor - Genk (Lyon) Sloga - Brondby (Boavista) Mogilev - AIK Solna (AEK Atena) Rapid București - Skonto Riga (Chelsea) Beșiktaș - Hapoel Haifa (Valencia) Partizan - Rijeka (Spartak M.) Manșa decisivă va avea loc pe 4 august, în paranteze sunt trecute echipele cu care vor juca, în turul al treilea preliminar, echipele ce se vor califica din acest tur secund. Vă reamintim că în turul al treilea se cunosc deja două meciuri: Strum Graz - Servette Genecic și FK Teplice Borussia Dortmund. Cupa UEFA Intertoto Faxa semifinală Tot astăzi se vor juca întâlnirile patrulea din Cupa UEFA Intertoto. Rostov pe Don (Rusia) Rennes (Franța) West Ham United (Anglia) Duisburg (Germania) Trabzonspor (Turcia) FC Metz (Franța) Partidele decisive vor avea loc din cadrul primei manșe a turului arată programul meciurilor: - Juventus Torino (Italia) - Austria Viena (Austria) - Heerenveen (Olanda) - Montpellier (Franța) - Hamburg SV (Germania) - Varșovia (Polonia) pe data de 4 august. OCTAVIAN ROSA 42 de întâlniri a susținut formația Rapid București de la debutul în Cupele europene. Și, ca un făcut, debutul s-a făcut în Cupa Campionilor Europeni, în ediția 1967/1968, când elimină pe Trakia Plovdiv, campioana Bulgariei, după o înfrângere cu 0-2 la Plovdiv și o victorie cu 3-0 la București, dar este eliminată de Juventus Torino, în turul II, 1 -0 pentru italieni la Torino, 0-0 la București. Deci, linia de clasament de la care pornește Rapid în actuala ediție a Ligii Campionilor, turul II preliminar, este următoarea: patru partide jucate, o victorie, un meci egal și două înfrângeri. Golaveraj 3-3. In cele 42 de întâlniri susținute până acum, debutul în Cupa Cupelor făcându-se în ediția 1972/1973, iar în Cupa UEFA în ediția 1968/1969, Rapid a obținut 17 victorii, a pierdut în 19 întâlniri, iar 6 partide s-au terminat la egalitate. Rapidiștii au înscris 59 de goluri și au primit 67, golul cu numărul 50 fiind înscris în palmares care pentru Rapid de Sabău, cel care s-a retras în actualul sezon competițional, el înscriind în partida Greivemacher Luxemburg - Rapid 2-6 din turul II preliminar, ediția 1998/1999 a Cupei Cupelor. Acum Rapid intră în competiție din turul al doilea preliminar, dar în Liga Campionilor, iar campioana Luxemburgului AS Jeunesse d'Esch nu-i este parteneră de întrecere pentru că i-a anulat această ipostază campioana Letoniei, Skonto Riga, eliminând categoric campioana Luxemburgului cu 2-0 în deplasare și cu 8-0 pe teren propriu, acesta fiind, deci, scorul turului I preliminar. Sorții au decis ca Rapid să întâlnească pe Skonto Riga, primul meci fiind programat la București. Sigur, șansa ar trebui să-i surâdă formației antrenate de Mircea Lucescu, însă sincopa cu Astra, acel 1-1 din prima etapă a actualei ediții de campionat, constituie un semnal de alarmă, în sensul că a lua în considerație doar "calculul hârtiei" nu-i de ajuns. RADU CIPRIAN POP va crește! Președintele american Bill Clinton i-a telefonat personal rutierului Lance Armstrong, câștigătorul ediției 1999 a Turului ciclist al Franței, felicitându-l pentru performanța obținută, au aniințat oficialități felicitat de Bill Clinton de la Casa Albă. Potrivit surselor din cadrul Casei Albe, Bill Clinton i-a telefonat lui Armstrong, în vârstă de 27 de ani, la încheierea ultimei etape a competiției, moment în care președintele american se afla în Maroc, unde a participat la funeraliile regelui Hassan al II-lea. Lance Armstrong este cel de-al doilea american care a câștigat Turul Franței, după Greg Lemond. (MJ7.) Meciuri . Sporting Nici vijelia și nici ploaia torențială care s-au abătut luni pe terenul de fotbal Textila din Timișoara nu au anulat jocul dintre divizionarele D, care se pregătesc pentru noul sezon competițional. Condițiile atmosferice au făcut ca jucătorii celor două formații să depună eforturi deosebite pentru a-și menține echilibrul pe gazonul îmbibat cu apă, iar antrenorii Constantin Gorduna, respectiv Cristian Solomon au rulat în teren toți jucătorii aflați în lot. Meciul a fost plăcut, puținii spectatori prezenți în tribună au urmărit evoluția bună a componenților celor două formații, care au și marcat șapte goluri. Pentru timișoreni au înscris Deac (min. 15 și 40), Soldatu (min. 25), Kocișan (min. 30) și Ștefanovici (min. 50). Au arbitrat Marcel Boboc (la centru), ajutat la linii de Ionuț Juravle și Gabriel Pluștea. Au evoluat următoarele formații: Sporting Tabac Textila, Martinaș, Brăguță, Mereu, Popa, Soldatu, Bogdan, Kocișan, Deca, Bezercu, Popescu, Brândușa. Au mai jucat: Ivan, Danieliuc, Rusu, Szabados, Ștefanovici, Cosmaniuc, Furnirul, Cazanciuc, Ciocârlan, Pluștea, Solomon, Tomeniuc, Juravle, Ciulea, Cuverdean, Pripas, Moldovan, Țuică. Au mai jucat: Lungu,Duică, Morocilă, Roșier, Petruș, Ghergulov, Köning, Telbis și Szabó. Alte rezultate: UMT Telecom 9- 0, Unirea Peciu Nou - Vulturii Bazoșu Vechi 4-1, Deta - CSA 6-2. Astăzi, la Sânnicolaul Mare, echipa locală Unirea va juca cu CSA Timișoara, de la ora 11, iar mâine, pe terenul Textila din Timișoara, Calor va întâlni Furnirul Deta (ora 17). IONOARGĂ amitate de fotbal Tabac Textila - Furnirul Deta 5-2 (4-1) Giuleștenii cer control antidoping pentru Astra Conducerea AFC Rapid va cere Ligii Profesioniste de Fotbal ca jucătorii formației Astra Ploiești să fie supuși unui control antidoping, a declarat antrenorul echipei feroviare Mircea Lucescu. Lucescu a spus că acest control este necesar pentru evitarea repetării unei tragedii în rândul jucătorilor formației ploieștene. Jucătorul echipei Astra Ploiești, Ștefan Vrăbioru (23 de ani), a decedat, sâmbătă seara, la Spitalul de Urgență Floreasca din București, după ce s-a prăbușit pe gazon în timpul meciului dintre Rapid și Astra, disputat pe stadionul Giulești. Recompense meritate Patinatorii Marius Negrea și Mihaela Dascălu s-au retras din activitatea competițională .Patinatorii Marius Negrea, Mihaela Dascălu și antrenorul Ernest Ulrich s-au retras în cadrul unei festivități organizate la Clubul Sportiv "Olimpia", din Brașov, din activitatea sportivă. Marius Negrea nu a putut participa la festivitate, deoarece în aceste zile el se află în Elveția, în calitate de antrenor al lotului național de patinaj artistic. Mihaela Dascălu, patinatoarea româncă cu cel mai bogat palmares din istoria sporturilor de iarnă, a declarat că renunță la competiții pentru a-și petrece mai mult timp împreună cu familia. "E timpul să mă ocup și de familie. Voi activa, însă, ca antrenor la clubul Tractorul Brașov", a precizat Dascălu. Mihaela Dascălu a obținut, pe parcursul carierei sale, peste 80 de medalii la diverse concursuri, dintre care șapte la campionatele mondiale și europene. Mihaela Dascălu s-a născut la Brașov, pe data de 12 februarie 1970. Este licențiată la Academia de Educație Fizică și Sport (1994), a debutat în competiții în anul 1977, la patinaj artistic, după care a trecut la patinaj viteză. Este maestră emerită a sportului și membră a Biroului Federal al Federației Române de Patinaj. Palmaresul Mihaelei Dascălu este următorul: câștigătoare a titlului de campioană națională la toate categoriile de vârstă și la toate probele - unde deține și majoritatea recodurilor naționale - respectiv la 500,1000,1500,3000 și 5000 de metri (1981-1998); medalie de aur la "Cupa Prieteniei",în proba de 1000 de metri (1987, Coreea de Nord); o medalie de argint și patru de bronz la Campionatele Europene, în proba de 500 m (1992-1997); o medalie de argint și două de bronz la Campionatele Mondiale (1994, Bute Montana, SUA); o medalie de argint și una de bronz la Campionatele Mondiale Universitare (1991- Sapporo, Japonia); trei participări la Jocurile Olimpice (Albertville - 1992, Lillehammer - 1994, Nagano - 1998) - cel mai bun rezultat locul VI, la proba de 1000 m, în 1992. Marius Negrea s-a născut la Brașov, pe data de 27 octombrie 1964 și este absolvent al Institutului de Educație Fizică și Sport. Oficiali ai Federației Române de Tenis (FRT) i-au premiat în cadrul unei conferințe de presă, desfășurată la Centrul Național de Tenis, pe sportivii români medaliați la Campionatele Europene Individuale de Juniori (16 ani), care au avut loc în perioada 19-25 iulie 1999, la Hatfield (Anglia), în cadrul acestor Campionate, Raluca Ciochină și Edina Gallovits au obținut medalia de aur în proba de dublu, iar Adrian Cruciat și Victor Ioniță au cucerit argintul, tot la dublu. La simplu, Raluca Ciochină și Adrian Cruciat au obținut medaliile de bronz. Secretarul general al Federației de specialitate, Lucian Vasiliu, a precizat că sportivii medaliați vor primi următoarele premii: Raluca Ciochină - 20 de milioane lei, Adrian Cruciat - 16 milioane lei, Edina Gallovits -13 milioane lei și Victor Ioniță - 9 milioane lei. Vasiliu a precizat că aceste sume sunt impozabile, în altă ordine de idei, Federația a anunțat că a încheiat un contract cu o firmă de construcții româno-americană, care s-a angajat să amenajeze, la baza Tenis Club București, 4 terenuri de tenis acoperite și să le renoveze pe cele 4 existente. Pentru a demara construcția noilor terenuri, Federația a mai solicitat Primăriei Capitalei 600 de metri pătrați în plus pentru un club house. Deoarece Primăria a respins această solicitare, amânând discutarea ei pentru data de 5 august, lucrările de amenajare nu au fost, deocamdată, demarate. Prezent la conferința de presă, președintele FRT, Ilie Năstase, le-a înmânat diplomele tinerilor medaliați. -------28 iulie 1999