Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2000 (Anul 12, nr. 3271-3296)

2000-11-01 / nr. 3271

BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3271 + MIERCURI1 NOIEMBRIE 2000 + 16 PAGINI + 3000 LEI Guvernul are în vedere, în perioada următoare, scutiri de taxe vamale la importurile de echipamente și utilaje tehnice, în vederea stimulării investițiilor, a anunțat ieri, la Reșița, premierul Mugur Isărescu, după întâlnirea cu conducerea Combinatului Siderurgic Reșița (CSR). Isărescu a afirmat că Guvernul și-a scutiri de taxe vamale . Pentru importurile de echipamente și utilaje tehnice ,propus încă din vară să ia asemenea măsuri, precizând că întârzierea a fost cauzată de lipsa veniturilor la bugetul de stat. Premierul și-a exprimat speranța ca Executivul să aprobe o astfel de măsură până la data de 15 decembrie, când actualul Guvern își va încheia în mod tehnic mandatul. Conducerea Combinatului Sidergic Reșița a solicitat premierului amânarea plății în vamă a TVA aferente importurilor de echipamente pentru restructurarea și modernizarea saii și promovarea de către Ministerul Industriei a unei hotărâri pentru ca importurile de echipamente aferente investițiilor din societate să fie exceptate de la plata taxelor vamale. Conducerea combinatului a solicitat și eșalonări la plata obligațiilor bugetare, ca și scutirea de la plată a penalităților și majorărilor de întârziere aferente datoriilor. (MF.) Deja 1 decembrie Guvernul are în vedere reducerea contribuției asigurărilor de stat . Cu 4 procente Guvernul are în vedere reducerea contribuției asigurărilor de stat cu 4 procente, de la 1 decembrie, în vederea reducerii costurilor cu forța de muncă, a anunțat ieri premierul Mugur Isărescu. Premierul speră ca prin această măsură să se mărească baza de impozitare, prin eliminarea muncii la negru, pentru a nu se înregistra scăderi ale veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat. Premierul a precizat că în cazul impozitului pe profit, redus la finele anului trecut la 25% de la 38%, veniturile bugetului au crescut în primele opt luni ale anului cu circa 80%. Mugur Isărescu spune că a solicitat să-i fie prezentate calcule referitoare la efectele reducerii contribuției și că această măsură este și o recomandare a Fondului Monetar Internațional. Pentru perioada următoare se are în vedere și reducerea impozitului pe venit, care "trebuie să ajungă în consonanță cu impozitul pe profit", a adăugat premierul. (MEDIAFAX) Ieri, la scurt timp după decolare .In avion al Singapore Airlines s-a prăbușit La bord se aflau 179 de persoane [YONNAISE DES EAUX m Agenții economici va trebui să colecteze de la populație, până la data de 15 decembrie, bancnotele de 10.000 lei, emisiunea 1994, și să le predea unităților bancare unde au deschis contul cu- Banii mei, banii mai... • Bancnota de 10.000 lei, emisiunea din 1994, este valabilă doar până la data de 15 decembrie veni. Data de 15 decembrie 2000 este termenul -limită de preschimbare a bancnotei cu valoarea nominală de 10.000 lei, emisiunea 1994, informează Banca Națională României. Puterea circulatorie a a acestei bancnote va înceta după mijlocul lunii decembrie, aceasta nemaiputând fi utilizată ca mijloc legal de plată. (M.F.) Parlamentul și-a suspendat lucrările . Din lipsă de cvorum Deși inițial își înregistraseră prezența la lucrări 353 de deputați și senatori din totalul de 485, după o oră cvorumul s-a diminuat, ședința comună fiind suspendată. Deputații și senatorii nu au izbutit nici măcar să numească un membru în Consiliul Național de Evaluare Academică și Acreditare, primul punct pe ordinea de zi. Agenda parlamentară de ieri mai includea dezbaterea textelor în divergență la proiectele de lege privind securitatea informațiilor de stat, regimul străinilor și pensionarea anticipată, precum și adoptarea raportului de activitate al Consiliului de Administrație al TVR pe anul 1998 și a proiectului de hotărâre pentru rectificarea bugetului CNVM pe anul 2000. (MEDIAFAX) MM Popesea a fost "incorporat" șef al Statului Major General Președintele Constantinescu a acceptat demisia generalului de corp de armată Mircea Chelaru din funcția de șef al Statului Major General și l-a numit în această funcție pe generalul Mihail Popescu. Președintele a acceptat demisia generalului Mircea Chelaru din funcția de șef al Statului Major General după ce s-a consultat, în acest sens, cu primul-ministru, ministrul apărării naționale și membri ai Consiliului Suprem de Apărare a Țării. Demisia a fost acceptată "având în vedere declarațiile inadecvate funcției și pentru a evita orice interpretare greșită cu privire la exercitarea controlului democratic civil asupra forțelor armate". La propunerea ministrului apărării naționale, Sorin Frunzăverde, cu acordul membrilor CSAT, în conformitate cu atribuțiile sale legale, președintele Constantinescu l-a înaintat în gradul de general de armată și l-a numit în funcția de șef al Statului Major General pe generalul de corp de armată Mihail Popescu, fostul șef al Statului Major al Forțelor Terestre. (MP.)