Renaşterea Bănăţeană, februarie 2002 (Anul 14, nr. 3649-3672)

2002-02-04 / nr. 3651

Renașterea 3 Mai multe redacții sucevene au primit, sâmbătă, la sediile instituțiilor, un raport intitulat "Armaghedon la Suceava" în care, pe patru pagini tipărite la o imprimantă, sunt prezentate presupuse afaceri ilegale ale Viceprimarului PRM de Suceava Corneliu Vornicu. A Armaghedonul de Suceava Raportul, subintitulat "Corupția într-un oraș de provincie", a fost înmânat, sâmbătă seara, în cinci exemplare, portarilor instituțiilor de presă din Suceava; în raport sunt prezentate presupuse afaceri ilegale pe care viceprimarul Vornicu le-ar fi făcut în timpul acestui mandat, precum și aspecte referitoare la viața sa personală, Vornicu a declarat că va răspunde, luni, acuzațiilor din raport, după ce va citi documentul. rJ BÁNATEAMA Actualitate Cei doi dezertori criminali au fost capturați Cei doi militari care au fugit înarmați, sâmbătă seară, de la unitatea din Frâncești-Vâlcea au fost prinși de forțele de ordine, pe un câmp, în jurul orei 14.15. Cei doi militari în termen nu erau înarmați în momentul în care au fost prinși de forțele de ordine. Ion Vasile Măgureanu și Mihai Bărăgan au fost prinși în apropierea comunei Slătărei, de lângă Drăgășani, aproape de calea ferată care duce la Piatra Olt. Ei alergau spre gospodăria unui localnic, jandarmii fugind câțiva kilometri după ei înainte de a-i prinde. Fugarii erau îmbrăcați în civil, iar asupra lor au fost găsite nici armele, nici muniția luate de la unitatea militară din Frâncești-Vâlcea. Peste 300 de polițiști și jandarmi i-au căutat timp de mai multe ore pe cei doi militari în termen care au dezertat, sâmbătă seară, de la o unitate militară din comuna vâlceană Frâncești, iar apoi au omorât două persoane și au rănit grav a treia. Ion Vasile Măgureanu, în vârstă de 21 de ani, și Mihai Bărăgan, de aceeași vârstă, au fost încorporați la data de 26 iunie 2001, la unitatea militară din Frâncești, care este un depozit de muniție al MApN, cei doi urmând să facă armata un an de zile. Măgureanu este din Piatra Olt, născut în Drăgășani, iar Bărăgan din Slatina. Potrivit Poliției, Bărăgan avea antecedente penale și, potrivit legii, nu trebuia să asigure paza unui depozit de muniție. Procurorii au declanșat o anchetă, în cadrul căreia Ion Vasile Măgureanu și Mihai Bărăgan, arabii de 21 de ani, sunt învinuiți de omor deosebit de grav, nerespectarea regimului armelor și muniției, călcare de consemn, furt calificat, asociere în vederea comiterii de infracțiuni și ucidere din culpă. Cei doi militari în termen care au fugit, sâmbătă seară, înarmați dintr-o unitate a Ministerului Apărării Naționale vor fi audiați de procurorii militari doljeni, informează surse judiciare. Potrivit primelor informații, Mihai Bărăganu și Ion Măgurean vor fi audiați la Parchetul Militar Craiova, procurorii urmând să decidă asupra emiterii mandatelor de arestare pe numele lor. MApN precizează că Mihai Cristian Bărăgan și Ion Vasile Măgureanu, cei doi militari fugari de la unitatea militară diin Frâncești, au fost încadrați în cele mai bune grupe medicale și psihologice, fiind declarați apți pentru serviciul de gardă. MApN susține că o scrisoare al cărui expeditor era Mihai Bărăgan, unul dintre cei doi dezertori de la unitatea militară 014161 din Frâncești, a fost găsită la comandantul gărzii, care a fost împușcat și că aceasta nu conține nici un fel de amenințare la adresa vreunei presoane. Generalul Mihail Popescu, șeful Statului Major General al Armatei, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, că Mihai Bărăgan i-a dat respectiva scrisoare comandantului gărzii, plutonierulmajor Ion Munteanu, pentru ca acesta să o expedieze.Plutonierulmajor Ion Munteanu a fost grav rănit, sâmbătă seara, de unul dintre cei doi dezertori. Forțele de ordine care au participat la capturarea celor doi militari fugiți de la o unitate militară din Frâncești-Vâlcea au recuperat armamentul și o parte din muniția pe care cei doi le aveau asupra lor când au părăsit postul de pază. Mihai Bărăgan și Ion Măgurean i-au îndrumat pe jandarmi și pe polițiști spre locul în care au ascuns cele două pistoale automate și cartușele rămase după ce au făcut uz de armă împotriva mai multor persoane. Militarii avea 60 de cartușe, din care aproximativ 20 au fost trase în direcția comandatului gărzii de la unitatea militară, asupra unui bărbat care a refuzat să le dea mașina, precum și asupra unui elev de la școala militară din Drăgășani. Forțele de ordine au găsit pistoalele și muniția în același sat în care au fost prinși fugarii, ascunse într-o șură de coceni de la marginea unei gospodării din apropierea localității Drăgășani. Unul dintre militarii în termen care au fugit înarmați de la unitatea MApN din Frâncești Vâlcea, reținuți duminică, susține că au ucis doi civili și au rănit grav un subofițer pentru că erau sub influența alcoolului. "Nu era rău în unitate, dar am băut amândoi patru kilograme de vin și, după aceea, am decis să dezertăm", a declarat presei Ion Vasile Măgureanu, precizând că nu el a tras în victime. *** . Cei doi militari în termen care au fugit înarmați dintr-un post de pază de la o unitate a MApN din Frâncești-Vâlcea au fost arestați preventiv, ieri după-amiază, pentru comiterea mai multor infracțiuni deosebit de grave, informează surse judiciare. Procurorii din cadrul Parchetului Militar Craiova au emis mandate de arestare pentru 30 de zile pe numele lui Ion Vasile Măgureanu și al lui Mihai Cristian Bărăgan. Cei doi, ambii în vârstă de 21 de ani, sunt învinuiți de omor deosebit de grav, nerespectarea regimului armelor și muniției, călcare de consemn, furt calificat, asociere în vederea comiterii de infracțiuni și ucidere din culpă. Surse judiciare susțin că cei doi riscă să fie condamnați la închisoare pe viață. Cei doi militari urmează a fi expertizați psihic, pentru a se stabili dacă au avut sau nu discernământ în momentul comiterii faptelor. (MEDIAFAX) Mihai Cristian Bărăgan Ion Vasile Măgureanu Reactorul 1 al Centralei Nucleare de la Cernavoda a fost oprit  în noaptea de vineri spre sâmbătă Reactorul 1 al centralei nucleare de la Cernavodă a fost oprit în noaptea de vineri spre sâmbătă, din cauza unei defecțiuni minore constată încă de la începutul lunii decembrie 2001. Consiliul de Conducere a CNE Prod Cernavodă a hotărit vineri, în ședință operativă, oprirea reactorului numărul 1 al centralei nucleare. Defecțiunea a apărut la pompa sistemului moderator aferent Unității 1, determinând pierderi inițiale de aprox. 200 gr. apă grea/ oră. Decizia luată de Consiliul de Conducere a CNE Prod Cernavodă (Unitatea nr. 1) survine faptului că pierderile de apă grea au crescut în ultima perioadă la aproape un litru de apă grea/ară. Secretarul de stat în Ministerul Apelor și Protecției, Luciano Biro,președinte al CNCAN, a precizat că defecțiunea de la CNE Cernavodă nu afectează în nici un fel securitatea nucleară sau sistemul energetic național. Oprirea Unității 1 a fost programată pentru acest week-end pentru că s-a profitat de vremea frumoasă, a declarat Lucian Biro. El a adăugat că, odată cu oprirea reactorului pentru remedierea micii defecțiuni, se vor efectua și câteva inspecții tehnice normale. Rezultatele extragerilor din 3 februarie 2002 ▲ Loto Special "6/49": 4, 30, 39, 14, 20, 42 ▲ Noroc: 7456429* RADIO REȘIȚA 105,6 Mhz de Punefa/t&arutfu/u,■ JÍícmfan 4 februarie 2002