Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3699-3724)

2002-04-01 / nr. 3699

La Chișinău Manifestanții cer alegeri parlamentare anticipate Participanții la Marea Adunare Națională din Chișinău au adoptat, ieri, o rezoluție "cu privire la abolirea dictaturii comuniste și restabilirea democrației pluraliste", în care cer ca "Parlamentul Republicii Moldova să fie convocat în termen de 48 de ore" și să interzică activitatea partidelor de orientare fascistă, nazistă și comunistă, "precum și folosirea denumirii și simbolisticii fasciste, naționaliste și comuniste, a numelor sau imaginilor persoanelor care au reprezentat aceste doctrine sau grupări politice totalitare". în rezoluție se mai cere ca "Guvernul, procurorul general, directorul Serviciului de Informații și Securitate, președintele Companiei de stat Teleradio Moldova, directorul televiziunii și radioului național săși prezinte demisia în cadrul aceleiași ședințe a Parlamentului". "Cei 101 deputați, precum și supleanții de pe listele respective să-și depună mandatele, iar președintele să stabilească data alegerilor parlamentare anticipate și să-și dea demisia", se spune în document. De asemenea, participanții au adoptat o declarație în care cer ca Federația Rusă să-și retragă necondiționat trupele și armamentul din Republica Moldova și alta referitoare la dispariția deputatului Vlad Cubreacov, despre care nu se mai știe nimic din 21 martie. (MP.) "Cer deschis" în... zborul spre elita , învingând cu 39-32 pe RAAL Bistrița, handbalistele de la Universitatea ILSA Timișoara și-au netezit drumul spre primul eșalon Citiți în suplimentul "Univers sportiv" "Șansă istorică" . Premierul Adrian Năstase a afirmat că are credința că, pentru prima dată, România va duce la bun sfârșit "rigorile și condiționările" unei înțelegeri convenite cu FMI. Vorbind la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Adrian Năstase a spus că România se află pe drumul cel bun și că "țara noastră are într-adevăr o șansă istorică". El a apreciat că drumul spre prosperitatea României este ireversibil. "Atașamentul ferm al României față de valorile democrației europene, ale pluralismului politic și statului de drept se asociază pentru prima dată cu rezultate încurajatoare în planul economic și al politicii externe", a spus Năstase. Premierul a subliniat că realizarea unei creșteri economice semnificative reducerea riscului de țară pentru România, precum și îmbunătățirea accesului pe piețele externe de capital "sunt fapte de necontestat" și că au contat în decizia FMI de a aproba acordul stand-by. (ME.) Cain este protejata proprietatea privată in România? 9gmmm Scriitorul Nicolae Breban a intrat în partid... Scriitorul Nicolae Breban a anunțat că s-a înscris în Partidul Popular Creștin (PPC), fiindcă "ardelenii sunt în necaz". El a declarat că românul este conservator și că există trei partide conservatoare: partidul lui Maniu, al Ardealului, partidul lui Brătianu și Partidul Comunist. "Aceste partide vor rămâne, în timp ce restul, mai mici, vor dispărea", a precizat Breban, care a adăugat că nu s-ar fi deplasat prin țară alături de Vasile Lupu, președintele PPC, dacă nu ar fi crezut în această idee. Scriitorul și-a justificat intrarea, după 12 ani, în politică, prin faptul că este necesar ca "elita societății românești să-și spună cuvântul". Britanicii, în doliu A încetat din viață regina-mamă Elizabeth