Renaşterea Bănăţeană, mai 2004 (Anul 16, nr. 4337-4362)

2004-05-01 / nr. 4337

editorial) AMINTIRI DESPRE ÎNTÂI MAI dură. Sete. "Mă duc să beau un curo..." "Nu părăsește nimeni rândul!" "Te-ai răcorit?..." Să și-l bage-n..." După defilare, până atunci, pofta-n cui! Activiști. Portavoce. Urlete. Disperare. "Electromotorul, păstrează cadența..." "Industria Lânii, momentul emoțional..." "Electro timișul, mai sus pancartele..." "Momentul emoțional, nu uitați nentul emoțional!..." Tribună. 1 .«iască... Trăiască... Ura... Ura... Tarabe. Cozi. Mici. Fum. Nervi, încordați, înjurături. "Bă, boule, acolo-i coada?... S-a gătat berea... Crenvurști. Cu sare. "Nu avem muștar". "Bapemă-ta!" Pădurea Verde. Spectacole. Tematice. Omagiale. "Cel mai iubit fiu al poporului... tovarășului... și tovarășei..." Din nou cozi. "Bă, bere, nu ceai.." "Nu mai avem gheață..." Miros de mici. Poftă. "Ce spuneți mai ajungem?..." "Nu știu, stăm la rând de mai bine de o oră..." întâi Mai. Muncitoresc... întâi Mai. Revoluționar... Acum, altă poveste, întâiul Mai este social - democrat... IOAN DAVID □BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRĂGANU NR. 4337 ♦ SÂMBĂTĂ 1 MAI 2004 ♦ 20 PAGINI ♦ 6000 LEI Flori și eșarfe. Multicolore. Portrete. Pancarte cu lozinci mobilizatoare. "în cinstea zilei..." "Comuniștii de la..." Realizări. Mărețe. Ceaușescu și poporul Ceaușescu și patria! Ceaușescu în toate! Și-n toți! Material de propagandă. Bani irosiți! Oameni. Plictisiți. Necăjiți. Prezența. Unde-i?... Dar... "Cine a aruncat pancarta?... Secretari de partid. Din nou prezența. "Directore, de ce ți-au plecat oamenii?... Mâine, raport scris, la partid". Căl și Cipru vor deveni membri ai Uniunii Europene, care va cuprinde 25 de state. Cei 25 de șefi de state și de guverne se vor reuni, astăzi, la Dublin. Guvernul României și Ministerul Administrației și Internelor nu intenționează să interzică centralele de apartament, care pot fi utilizate în continuare, respectând normele în domeniu, a declarat, ieri, la videoconferința cu prefecții, ministrul delegat pentru administrația publică, Gabriel Oprea: "Cetățenii care au deja instalate centrale de apartament nu au nici un motiv să fie îngrijorați. Ei pot să le folosească în continuare, cu respectarea normelor legale existente în domeniu. Cetățenii sunt liberi să își aleagă orice sistem de încălzire doresc, cu condiția să respecte drepturile celorlalți locatari, dacă locuiesc într-o clădire cu mai multe apartamente", a precizat ministrul delegat. Ministrul a precizat că Guvernul nu impune un anumit sistem de încălzire pentru localități, fapt care poate fi demonstrat și prin renunțarea, de către unele orașe, la sistemul de încălzire centralizată. (MP) începând cu ora 00.00, ora Romei, 75 de milioane de locuitori din Polonia, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Lituania, Letonia, Estonia, Malta Referendum în învățământ p. 2 Alegerile locale din 6 iunie, în date tehnice P. 5 Viata în doi p. 6 Recursul în anulare, pe cale reală de dispariție? p. 7 Cerințe pentru românii care călătoresc în noile state membre (IE _... p. 10 La închiderea ediției ■ Un cutremur de pământ cu magnitudinea de 4,1 grade pe scara Richter s-a produs, ieri, la ora 12.19, epicentrul seismului fiind în zona Vrancea - Râmnicu Sărat. Intensitatea cutremurului în zona epicentrală a fost de trei grade pe scara Mercalli. Conform specialiștilor de la Centrul de Seismologie București, cutremurul s-a produs la o adâncime de 18 kilometri, iar durata până la atenuarea totală a seismului a fost de șase minute. Cutremurul a fost urmat de două replici cu magnitudini de 1-2 grade și nu a produs pagube. ■ Tarom va achiziționa de la Airbus patru aeronave A318, destinate modernizării infrastructurii aeriene românești, în baza unui contract semnat, ieri, la Paris, de reprezentanții celor două companii. Conform înțelegerii, primele două aparate vor fi cumpărate în 2006, iar următoarele două, un an mai târziu, valoarea totală a investiției ridicându-se la 229,1 milioane dolari. ■ Liderul PNL, Theodor Stolojan, a declarat, ieri, la Brașov, la finalul lansării candidaților partidului pentru alegerile locale, că în 2008 formațiunea liberală va deveni primul partid al României. Stolojan a făcut această afirmație în fața celor peste 4.000 de liberali prezenți la eveniment, fără să precizeze ce se va întâmpla atunci cu actualul partener de Alianță, Partidul Democrat. ■ Delegația Permanentă a PSD de luni va propune măsuri "foarte clare" în privința președintelui Consiliului județean Gorj, Nicolae Mischie, putându-se ajunge, dacă va fi cazul, până la excluderea acestuia din partid, a declarat, ieri, președintele executiv al formațiunii, Octav Cozmâncă. ■ Atomic Energy of Canada Limited (AECL) a predat poliției o scrisoare în care oficiali bulgari sunt acuzați că au cerut mită pentru atribuirea unui contract de construire a unei centrale nucleare pe teritoriul bulgar. Scrisoarea anonimă a fost primită săptămâna trecută la sediul companiei, iar ulterior predată poliției. Doi pușcași marini au fost uciși și alți șase răniți, ieri, într-un atac sinucigaș comis în apropiere de principala bază americană de lângă Fallujah. La închiderea ediției